jopasek Zgłoś #141 Napisano 29 Listopada 2015 Witajcie od miesiąca jeżdżę z tym samym problemem aż w końcu postanowiłem że go trzeba naprawić ... i tu moje pytanie czy taki kolektor z nastawnikiem może być? http://allegro.pl/kolektor-ssacy-03l129711e-2-0-audi-vw-seat-skoda-i5824899289.html ktoś montował ktoś zna produkt? Oraz pytanie czy jest jakiś łatwy sposób sprawdzenie czy sam wymienić sam nastawnik? Bo są na po 680zł http://allegro.pl/nastawnik-klap-kolektora-audi-vw-skoda-seat-2-0tdi-i5811637315.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek1 Zgłoś #142 Napisano 29 Listopada 2015 Poczytajcie moje posty. Walczyłem z tym pół roku , wymieniałem 3 nastawniki ustawiałem dżwigienki i nic z tego. Trzeba było kupić oryginał klapy z nastawnikiem w ASO za ok. 1700 zł i wymienić dopiero znikną błąd. Przyczyna leży w połączeniach dźwigienki ustawiającej klapy w kolektorze. Robi się tam luz którego nie można zlikwidować a czujniki to widzą i ciągle wywala chek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopasek Zgłoś #143 Napisano 29 Listopada 2015 Poczytajcie moje posty. Walczyłem z tym pół roku , wymieniałem 3 nastawniki ustawiałem dżwigienki i nic z tego. Trzeba było kupić oryginał klapy z nastawnikiem w ASO za ok. 1700 zł i wymienić dopiero znikną błąd. Przyczyna leży w połączeniach dźwigienki ustawiającej klapy w kolektorze. Robi się tam luz którego nie można zlikwidować a czujniki to widzą i ciągle wywala chek. Czytałem cały ten wątek ale już od tego czasu trochę minęło myślałem że ktoś wpadł na jakiś pomysł inny Ale tak jak przypuszczałem będę musiał uszczuplić budżet przed świętami Pytanie w takim razie czy taki kolektor za 1500zł będzie pasował? Sprzedawca piszę że do CBBB się nadaje ale wygląda trochę inaczej... Następne pytanie wymieniał ktoś sam kolektor czy dużo przy tym pracy jest? czy lepiej oddać to mechanikowi niech zrobi to za 150-200zł(bo tyle mi powiedział mój)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #144 Napisano 29 Listopada 2015 Poprawcie mnie jesli sie myle,ale z tego co wyczytalem na amerykanskim forum, to blad i problem wynika ze zuzycia sie platikowego ogranicznia stop dla ramienia nastawnika, ktory jest zintegrowany na osce w koletorze ssacym. Stad VW chce zebysmy cale kolektory ssace wymieniali, a nie tylko nastawnik. Ponizej zalaczam zdjecie podkradzione z amerykanskiego forum od czlowieka, ktory przeprowadzil sekcje zwlok zuzytego kolektora i wyjasnil gdzie pojawia sie usterka. Biorac pod uwage, ze uszkodzeniu ulega ogranicznik dla ramienia nastawnika, po odtworzeniu ograniczenia w ten czy inny sposob, aby nastawni zatrzymywal sie w odpowiednim punkcie zero jest tanim i skutecznym sposoben naprawienia przypadlosci naszych kolektorow ssacych.... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian24 Zgłoś #145 Napisano 2 Grudnia 2015 Ja to rozbierałem żeby wyczyścić i jest tak jak piszesz. Dlatego jesli mamy luz gdziekolwiek. Czy to ma połączeniu czy ograniczniku to nastawnik przeciąga i widzi to jako błąd. I trzeba zrobic cos zeby sie zatrzymał tam gdzie powinien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #146 Napisano 14 Grudnia 2015 Kiedyś już czytałem ten wątek - jako bierny obserwator. Od dziś jeżdżę z check'iem na desce a VCDS a wypluwa: 1 Fault Found: 008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) P2015 - 000 - Implausible Signal - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 11 Reset counter: 255 Mileage: 174739 km Time Indication: 0 Date: 2016.14.04 Time: 07:57:39 Napisane w temacie już sporo. Jedni idą w kierunku nastawnika, inni w kierunku kolektora. Chyba czas się przespać z problemem i posłuchać co doradzi mechanik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adampolice Zgłoś #147 Napisano 15 Grudnia 2015 Walczyłem z tym dziadostwem i nie da się bez wymiany całości na oryginał . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stolarz Zgłoś #148 Napisano 15 Grudnia 2015 Mam nadzieje, ze moglem wam pomoc. Jade na jazde probna. Witam Czy zadziałal ten wihajster ,jeśli tak mały szkic i wymiarówka jeśli możliwe mile widziane pozdrawiam stolarz ps desek mam pod dostatkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #149 Napisano 18 Grudnia 2015 (edytowane) Witam, wihajster pomogl. Wuto przeglad przeszlo bezproblemowo. Do tej pory zrobilismy juz 5k kmi kontrolka ani raz sie nie zapalila i eypalanie dpfu przebiega w normalnym trybie. Szkic moge jutro zrovic, bo wladnie jestesmy w trasie. W tej chwili moja klapka w pozycji stop ma 0.9volt, co niby powinno skutkowac bledem klap, bo toza duza wartosc, ale nic sie nir pojawia, wihajdter siedzi, wiec nie tykam Adanpolice nie twierdze, ze kazdy ma identyczny blad.... Jednak w moim przypadku, czyli implausible signal wihajster sprawdza sie w 100%. Smiem przypuszczac, ze jak masz wytarty potencjometr w nastawniku albo spalony nastawnik to moje rozwiazanie nie pomoze i konieczna jest wymiana na nowa czesc. Jedli jednak w vcds w 121 linijce odczytu wartosci na 4 bicie masz mniej niz 0.38 volt to najprawdopodobniej sztuczka z ogranicznikiem da rade! Edytowane 18 Grudnia 2015 przez Jaycob Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopasek Zgłoś #150 Napisano 18 Grudnia 2015 Dziś wymieniłem cały kolektor na nowy z wawy od zassady udało mi się kupić za niskie pieniądze Kontrolka od razu zgasła po wymianie nawet kompa nie musiałem podłączać a jak podłączyłem to już żadnego błędu nie było... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #151 Napisano 19 Grudnia 2015 Dziś wymieniłem cały kolektor na nowy z wawy od zassady udało mi się kupić za niskie pieniądze Kontrolka od razu zgasła po wymianie nawet kompa nie musiałem podłączać a jak podłączyłem to już żadnego błędu nie było... Jeśli można wiedzieć to jaka cena ze ten kolektor i jaki jest jego nr fabryczny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopasek Zgłoś #152 Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Kolektor ma numer 03L129711E Ceny w serwisie 1790zł (wymiana 490zł) Cena w sklepie w Łodzi 1690zł Cena w sieci 1490zł Cena za która udało mi się (po znajomości) dostać 1300zł + na flaszkę dobrą Wymieniłem sam więc jak by nie patrzeć w najdroższej opcji 930zł do przodu - Auto na sprzedaż z nowym kolektorem jak by ktoś chciał Jak coś stary do testów też mogę komuś sprzedać Robota nie jest truda ale sporo odkręcania było żeby komfortowo go wyjąć Przed robotą myślałem czy brać się za to (mechanik nadworny powiedział że za 200 mi to zrobi) ale co tam: W trakcie roboty: Porównanie nowy konta stary: Prosta robota na koniec pomyślałem sobie tak że jak coś służę pomocą Edytowane 19 Grudnia 2015 przez jopasek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #153 Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Jopasek, tego wlasnie mi brakowalo w tym temacie jak sie zabieralem za naprawe swojego. Dobra fotorelacja jest lepsza od 100 stron najlepszego watku albo ksiazki. Dzieki wielkie, jak moje rozwiazanie kiedys przestanie dzialac to wiem co mniej czeka. To jest szkic mojego wihajstra. Szerokosc musicie sobie dobrac, zeby nie byl za luzny. Jak go poprawnie uformujecie, to kontrolka sama zgasnie. Jak bedziecie go wkladac, to musi wejsc pod taki prog w glowicy i wtedy bedzie dobrze siedzial. W razie pytan sluze pomoca. Efekt jak po zmianie kolektora. W styczniu maja u nas w DE wzywac auta na wgranie updatu softu w zwiazku ze spalinami. Ciekaw jestem czy ktos tam zajrzy i to zauwazy Edytowane 19 Grudnia 2015 przez Jaycob dodanie szkicu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopasek Zgłoś #154 Napisano 20 Grudnia 2015 Jaycob wiem właśnie dla tego to też zrobiłem Zresztą jak z każdej naprawy.... nie dość że zdjęcia pomogą innym to w razie czego ja też mam jakiś punkt zaczepienia jak śrubek "zapasowych" zostanie. Pytanie czy w PL też będą wzywali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cineek Zgłoś #155 Napisano 23 Grudnia 2015 Witam, W dniu dzisiejszym naprawiłem swój nastawnik w sposób pokazany jak na jednej z rosyjskich stron: http://b6club.ru/viewtopic.php?f=54&t=11142&sid=0bc516b33be21cdc622c8c3f27deed42&start=0 Po długich testach mogę śmiało polecić działające rozwiązanie uszkodzenia nastawnika klap wirowych. Po wielokrotnym rozkręcaniu nastawnika i próbach napraw w koncu udało mi się przedstawić działające rozwiązanie Tak jak widać nastawnik posiada dwa punkty ograniczające wychylenie klap (1 - maks zamkniętę, 2-maks otwarte) Najpierw robiłem próby z zamocowaniem druta do plastikowego cięgna które ograniczało maksymalne cofnięcie nastawnika do punktu zerowego tak aby mieć pewność że chodzi o to że cięgno " nie ma siły aby wypchnąć go w dalsze położenie" Później wkręciłem śrubę (zielona strzałka) która ograniczała opadnięcie cięgna do punktu 1. Tak male ograniczenie jednak nie spowodowało poprawy i wywierciłem we wczesniejszym miejscu otwór fi 4mm w aluminiowym bloku w miejscu zaznaczonym czerwoną strzałką, następnie nagwintowałem gwintownikiem M5 i wkręciłem śrubę od drugiej strony. Wkręcenie śruby spowodowało nie opadanie cięgna do zerowej pozycji i jednocześnie momentalnie skasowało błąd p2015 i nastawnik zaczął działać prawidłowo Samo zdemontowanie nastawnika, wkręcenie śruby i zamontowanie zajęło mi mniej niż godzinę, efekt zadowalający Pozdrawiam i zycze wszystkiego dobrego na święta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adampolice Zgłoś #156 Napisano 24 Grudnia 2015 Ja kupiłem nowy nastawnik i kicha , dalej pokazuje te same błędy więc nastawnik w moim przypadku nie pomoże , chyba coś z klapami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #157 Napisano 24 Grudnia 2015 Cineek, Twoj sposob naprawy ma to samo na celu co moj... Tylko u mnie ogranicznik zmontowalem poza mechanizmem nastawnika i tan kto nie czuje sie na silach rozbierac nastawnik, to moze zastosowac moje rozwiazanie, a jesli ktos nie lubi partyzantki to metoda ze sruba jest ok. Adampolice kilka stron wczesniej wkleilem zdjecia kolektora z klapami i wskazalem przez co wystepuje ten blad. Jest to taki maly wihajster plastikowy na osce klap. W takim przypafku wymiana samego nastawnika nic nie pomoze, bo dalej masz starty wihajster na osce, ze klapy zatrzymuja sie w zlym miejscu przez co masz ten sam blad na nowym nastawniku. Jedynie wymiana kolektora, albo zastapienie ogranicznika stop w ten czy inny sposob Ci pomoze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbijar Zgłoś #158 Napisano 29 Grudnia 2015 Witam, mam również problem z kolektorem. Jutro wymieniam nastawnik i zobaczymy czy to wina nastawnika czy klap. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopasek Zgłoś #159 Napisano 30 Grudnia 2015 Nie żal wam pieniędzy na sam nastawnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adampolice Zgłoś #160 Napisano 30 Grudnia 2015 Nie żal wam pieniędzy na sam nastawnik? Podpisuje się Żal kasiory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach