x-plood Zgłoś #101 Napisano 24 Stycznia 2009 Jakiego rodzaju olej powinno się stosować do przekładni torsena? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #102 Napisano 17 Lutego 2009 (edytowane) 1,4 litra syntetyk 75W90 np: Castrol TAF-X 75W90 zobacz tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=85763&start=0 Ale najlepiej sprawdzi się oryginał. Edytowane 21 Kwietnia 2011 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grza1 Zgłoś #103 Napisano 23 Lutego 2009 Witam Mój Passat 1,9 TDI AVF 130KM z 2003roku, manualna skrzynia biegów, pali ok 10-11 w mieście, ok 7 w trasie. Najmniej udało mi się osiągnąć na odległości ok 60 km, tj. 5.8. Na śniegu czy lodzie, na zakręcie jak wcisnę gaz przy wyłączonym ESP, samochód trochę zachowuję się jak tylnoosiówka. Nie wiem czy to jest normalne. Co ile km powinno się wymieniać olej w torsenie? Pierwsze słyszę o czymś takim, ale może za krótko żyje nz tym świecie? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rayan Zgłoś #104 Napisano 23 Lutego 2009 (edytowane) Mój passat tak średnio ok 8l/100km Teraz ostatnio przy większych opadach troszkę wzrosło spalanie. Co do tego wyłączonego esp, to moim zdaniem to jak najbardziej normalna rzecz, jeśli cię zarzuca. Tylne koła wpadają w poślizg i zarzuca tył samochodu. przez 2 lata jeździłem samochodem z napędem na tylną oś, więc takie zdarzenie nie jest mi obce. Ja w swoim wymieniłem (mechanik wymienił) zaraz po kupnie samochodu. Czytałem, bądź słyszałem od innych użytkowników 4x4 że olej w torsenie najlepiej wymieniać raz na 2 lata. Edytowane 23 Lutego 2009 przez Rayan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #105 Napisano 2 Marca 2009 O wiele lepszy start od "ośki", ale może puchnąć przy dużej prędkości (powyżej 130km/h to już 1 osiowce górą co dokładnie znaczy że może puchnąć znaczy robi sie słabszy przy większych prędkościach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kentaki1986 Zgłoś #106 Napisano 2 Marca 2009 oznacza to ze samochody z napedem na 4 kola ruszaja szybciej ( wieksza przyczepnosc ) natomiast przy duzych predkosciach beda sie rozpedzały wolniej ( rozpedzanie dodatkowej masy oraz opory wynikajace z dodatkowego tylniego mostu i wału ) moim zdaniem jak komus zalezy na przyspieszeniach to niech sobie kupi rakiete ona przyspiesza duzo wiecej niz samochod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #107 Napisano 2 Marca 2009 jest jeden warunek trzeba miec mocny silnik bo przy tych samych silnikach przy 4x4 ani nie bedzie szybciej na starcie ani w Vmaxie , trzeba czyms zrekompensowac strate na przeniesieniu napedu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #108 Napisano 2 Marca 2009 (edytowane) jest jeden warunek trzeba miec mocny silnik bo przy tych samych silnikach przy 4x4 ani nie bedzie szybciej na starcie ani w Vmaxie , trzeba czyms zrekompensowac strate na przeniesieniu napedu w sumie ze "ścigania się" trochę wyrosłem wiem że moje auto nie jest rakietą ale w sumie nie jest tak źle bo przyśpieszać się da nawet wyprzedzić się udaje ale czuć mocno masę auta poza tym ogólnie autko prowadzi się super na miesiąc temu jeździłem nim po totalnie zaśnieżonych drogach i trakcja super prowadzenie bardzo stabilne no do momentu jak trzeba zahamować (nie mam zimówek) Jedyne co mnie martwi to trwałość tylnego zawieszenia bo w końcu to wielowachacz a nie belka ciekawe czy jest tak jak z przodem dobrze było by zebrać w całosć wszystkie plusy i minusy oraz zasady traktowania tego napędu Edytowane 2 Marca 2009 przez eNcoM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #109 Napisano 3 Marca 2009 Jedyne co mnie martwi to trwałość tylnego zawieszenia bo w końcu to wielowachacz a nie belka ciekawe czy jest tak jak z przodem Tyl trzyma sie cakiem niezle. Problem zawieszenia zwiazany jest z masa auta. Silnik wazy i obciaza przednie zawieszenie, kola sa skretne co wplywa na inny rozklad sil dlatego problemy zwiazane sa z przodem;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #110 Napisano 22 Września 2009 Na co zwrócić uwagę kupując Passata z takim napędem? Żeby zaraz nie okazało się że trzeba coś w nim robić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #111 Napisano 23 Września 2009 wielkiej filozofii nie ma, sprawdzic wycieki w torsenie , przy skrzyni , laczenie walu i czy nic z tylu nie wyje - testy jak w polonezie no i tyl to wielowachaczowka trzeba sie przyjzec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vr5 artur Zgłoś #112 Napisano 23 Września 2009 jesli chcesz kupic 4x4 to sprawdz w czasie jazdy przy przelanczaniu biegow jak puszczasz sprzeglo czy sa uderzenia ,oprucz tego zapnij 4 i jedz 60 na godzine zobaczysz wtedy czy wal nie wpada w drgania .A tak pozatym czy ten naped wogule dziala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #113 Napisano 23 Września 2009 Witam. Mam pytanko odnośnie napędu 4x4. Czy syncro w b3 i b4 to to samo co w audi quatro? Jak nie to czy ma jakieś wady (audikowski napęd dla mnie nie ma wad:D)?? Czy syncro w pasku b3/b3 to to samo co np w golfie mk3?? Ps. myslałem czysto teoretycznie czy do passka b3z uszkodzonym powiedzmy silnikiem g60 da się włożyć silnik tdi?? Jak tak czy dużo jest z tym kombinacji, chodzi o skrzynie biegów?? POZDRO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #114 Napisano 23 Września 2009 Czy syncro w pasku b3/b3 to to samo co np w golfie mk3?? Golf ma silnik poprzecznie, więc nie ma tam stałego napędu. ---------- Post added at 12:08 ---------- Previous post was at 11:58 ---------- jesli chcesz kupic 4x4 to sprawdz w czasie jazdy przy przelanczaniu biegow jak puszczasz sprzeglo czy sa uderzenia ,oprucz tego zapnij 4 i jedz 60 na godzine zobaczysz wtedy czy wal nie wpada w drgania .A tak pozatym czy ten naped wogule dziala Ten napęd to nie Haldex. Nie ma co tam sprawdzać czy działa. Jak auto jedzie prosto, nic nie hałasuje w napędzie - to działa. Wszelkie większe uszkodzenia uniemożliwiają jakąkolwiek jazdę. Co do użytkowania, to dość dużym wydatkiem jest wymiana tylnych amortyzatorów (Sachs ok. 500zł szt.) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vr5 artur Zgłoś #115 Napisano 23 Września 2009 kolego jesli na wale sa uszkodzone przeguby lub w torsenie na wyjsciu jest luz to przy puszczaniu sprzegla bedziesz mial uderzenie. A przy malej predkosci na wysokim biegu drgania, a co do amorkow to niesiej paniki bo komplet monroe o numerze katalogowym E2051 kosztuje 600 zeta[ montaz gratis] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poised Zgłoś #116 Napisano 29 Września 2009 witam trochę rzucę temat na inny tor... nie wiem czy to już było omawiane, przynajmniej ja tego nie zauważyłem... ostatnio przejechałem się kumpla audicą 4x4 fakt że 2,6l lpg ale troszkę odejścia ma... wrażenia trochę jak bym jechał autem z napędem na tylnią oś (brak ESP) ale jechało się extra. Teraz myślę o zamianie swojego passka na jakiegoś B5FL 4motion, raczej napewno 1,9 TDI 130km i tu mam pytanie jaki najlepszy jest silnik o tej mocy?? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #117 Napisano 29 Września 2009 niestety V6 ew. 2.3 V5 chyba ze wyczarujesz ponad 200 kucy z diesla, to bedzie najlepsze rozwiazanie bo jednak seryjne tdi sa za slabe zeby miec "fun" z jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #118 Napisano 29 Września 2009 raczej napewno 1,9 TDI 130km i tu mam pytanie jaki najlepszy jest silnik o tej mocy?? Był AVF i AWX, porównywalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poised Zgłoś #119 Napisano 29 Września 2009 nie chodzi mi o jakiegoś ścigacza, wyrosłem z wyścigów od świateł , ale Poolk widzę że Ty masz takiego tylko wzmocnionego, o co takiego mi chodzi.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #120 Napisano 4 Października 2009 Tak porównując torsena i haldexa: torsen - mechaniczny, samoblokujący (w pewnym zakresie) mechanizm różnicowy haldex - dołączany napęd tylny (elektronicznie) w przypadku poślizgu przodu. Ogólnie twierdzi się, że torsen trochę lepszy bo trakcja jest cały czas na 4 łapy. Ale w przypadku całkowitej utraty trakcji na jednej osi (sytuacja trochę teoretyczna) - gładki lód - torsen zdaje się - nie wyciągnie auta z opresji. Wyczytałem gdzieś, że torsen ma swój charakterystyczny parametr, który określa ile razy większy moment może przekazać na oś o lepszej trakcji - jest to ok 5. Z tym, że gdy np. przodem staniemy na lodzie to moment potrzebny do obrotu kół jest minimalny - powiedzmy prawie zerowy - więc moment, który będzie wtedy przekazany na tył będzie też bardzo mały (5*0=0Nm). Wyczytałem to wszystko na jakiejś stronce o 4wd. Oczywiście to teoria, bo zawsze jest jakaś minimalna trakcja na osi. Ale czy ktoś, kto ma torsena spotkał się z takim zjawiskiem? Jak w tym przypadku haldex? Chyba nie powinien mieć problemu w takim przypadku?? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach