Skocz do zawartości
Gość arq

Napęd 4WD Plusy i minusy ?

Rekomendowane odpowiedzi

No własnie. Choćby to był haldex 10tej generacji to nie będzie torsenem :/ Lecz zawsze to lepiej niż ośka

 

Oczywiscie ze masz racje, inzynierom chodzilo glownie o zmniejszenie spalania a co za tym idzie zmniejszenie emisji dwutlenku wegla (to teraz w modzie). Jak wiadomo zanim sie Haldex załączy działa jak ośka wiec mniej pali:) Nie wszystko zmienia sie na lepsze:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca. Tylny mechanizm w dalszym ciągu stawia opór, wał jest napędzany, dodatkową masę też wieziesz ze sobą.

 

To raczej celowy zabieg. Audi dalej mają torseny, VW nie może być równie dobry. Mało to mamy przykładów w tym że Paski celowo okrojono z niektórych elementów wyposażenia? Np. przyblokowane domykanie szyb z pilota jest tego świetnym przykładem, aktywacja to tylko podmiana zmienionych wartości w pamięci modułu komfortu ...

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nie do końca. Tylny mechanizm w dalszym ciągu stawia opór, wał jest napędzany, dodatkową masę też wieziesz ze sobą.

 

No moze masz racje, pewnie zachecaja do kupna Audi:) Co tez zrobie jak juz paska zjezdze:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz mozna docenic nasz naped , nie ?

No, nudy, nic się nie dzieje...

Dopóki nie trzeba zahamować i okazuje się, że jest diabelnie ślisko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4WD ;-)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wlasnie zostałem szczęśliwym nabywcą Volkswagen Passat 1.9 TDI avf 130KM 4-MOTION mam małe pytanko odnośnie tego torsena bo jedni piszą że jest bezobsługowy a inni że są jakieś wymiany filtrów i oleji będe wdzięczny za odpowiedź kogoś kompetentnego dzięki pozdrawiam

 

Także od paru dni jestem posiadaczem Passata 1.9 TDI avf 130KM 4-MOTION Kombi. Jak narazie mało co nim jezdziłem, gdyż planuję zmienić oleje, rozrząd i właśnie. Jaki olej do tylnej przekładni stosować?? Wycieków nie widzę, a słyszałem, że trzeba pilnować poziomu oleju i wymieniać rególarnie. Rególarnie co ile??

Edytowane przez artmin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zibi syncro
Witam,

 

Ostatnie 2 wieczory spędziłem na poszukiwaniu informacji o 4Motion. To co znalazłem to albo informacje czysto techniczne, albo że ktoś takie posiada. Chciałem Was drodzy Forumowicze i Forumowiczanki ;) zapytać co Wy osobiście sądzicie o tym napędzie. Jak Wam się jeździ. Co Was denerwuje a za co cenicie napęd. Jakie spalanie, i z jakich tarapatów udało Wam się wykaraskać np. zimą. Moje pytania wynikają ze znalezienia takiego egzemplarza, i zastanawiam się nad zakupem a nie będę ukrywał, że po części zdam się na WASZĄ :ok: opinię :D

 

PS. Moje plany 1.9TDi, 110KM AFN, 4Motion

jestem posiadaczem passata syncro i powiem ci ze naped 4x4 to po prostu jest to.do tej pory jeździłem autami z napędem na przód i teraz wiem ze 4x4 ma znaczną przewagę,przede wszystkim zimą odczuwalna różnica,inni stoją a ty jedziesz jak czołgiem,a spalanie?ja na gazie pale 11l na mieście.nie zatanawiaj sie tylko kupuj!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest żart!

 

20090107wt1.th.jpg

 

Zapięliśmy Paska znajomego (3B, 1.9TDI AFN Synchro) pod Tira który nie mógł odpalić (Renault Magnum bez naczepy), nawierzchnia śnieg. To co się stało wybitnie nas zaskoczyło, ten napęd bez problemu sobie poradził. Na szczęście nawierzchnia była pokryta śniegiem i lekkim lodem, dlatego przynajmniej sprzęgło nie ucierpiało.

 

Tutaj filmik żeby nie było że coś kręcę -

 

P.S

Niestety ja mam AFN'a tylko ośkę, chętnie zamienię na synchro zwłaszcza po tym co dzisiaj zobaczyłem :D

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobre :D

Jednak 4WD to jest to :)

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musze kiedyś mojego tak sprawdzić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie ciezko jest zrobic z osiowki 4x4? jakie to moga byc koszty mniejwiecej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie koszta, że sprzedasz swojego i kupisz inny egzemplarz 4x4. Skrzynia, wał (wszelkie mocowania, dyferencjał tylny itd), przespawanie całej tylnej podłogi/płyty i wymiana kompletnego zawieszenia tył, układ wydechowy, zbiornik paliwa. Kodowanie sterownika ABS'u, to akurat pikuś. Na pewno coś jeszcze pominąłem.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filmik konkretny. Brat jak mial jeszcze a6 2.5tdi 180km quattro tak same holowal dostawczaki . Gorka cala w sniegu czesciowo z lodem i szlo jak przecinak. Wczoraj stalem na skrzyzowaniu obok A4 quattro to wyrwalodo przopdu jak z procy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie koszta, że sprzedasz swojego i kupisz inny egzemplarz 4x4. Skrzynia, wał (wszelkie mocowania, dyferencjał tylny itd), przespawanie całej tylnej podłogi/płyty i wymiana kompletnego zawieszenia tył, układ wydechowy, zbiornik paliwa. Kodowanie sterownika ABS'u, to akurat pikuś. Na pewno coś jeszcze pominąłem.

 

Pozdrawiam

 

W sumie nie pominąłeś niczego, na forum Seata Leona ktos wlasnie cos takiego robil. Uparty czlowiek bardzo kochal swoj egzemplarz, ale roboty to bylo prze strasznie duzo:cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe tak tez myslalem ;) bylem tylko ciekawe ile rzeczy trzeba poprzerabiac;)

a jak w passatach % jest podzial mocy na kola zrobiony? i w torsenie ten podzial mocy jest staly?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

50/50 + samoblokujący (nie w 100%!) centralny dyferencjał typu torsen. Dodatkowo chyba wszystkie paski B5 4x4 mają na pokładzie EDL a on pomaga wyjść z opresji z skrajnych przypadkach. Pełne kompendium wiedzy masz na wcześniejszych stronach tego tematu :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez artuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hehe tak tez myslalem ;) bylem tylko ciekawe ile rzeczy trzeba poprzerabiac;)

a jak w passatach % jest podzial mocy na kola zrobiony? i w torsenie ten podzial mocy jest staly?

 

Wiesz, oprocz tego ze tniesz i spawasz podloge, ze wydech zmieniasz i czujniki wstawiasz masz jeszcze zmiane zawieszenia, bo w 4motion tylne zawieszenie jest tez wielowahaczowe, masz tam m.in. wiecej mocowan. W ori 4motion masz inne tloczenie tylnej czesci podlogi co wplywa na wytrzymalosc, po przerobkach musisz wzmocnic tą czesci, ja to nawet nie wiem w jaki sposob to sie robi:P Robota jest po prostu masakryczna i wogole nie oplacalna:cool:

Edytowane przez Sedris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności