Sedris Zgłoś #81 Napisano 18 Listopada 2008 No własnie. Choćby to był haldex 10tej generacji to nie będzie torsenem Lecz zawsze to lepiej niż ośka Oczywiscie ze masz racje, inzynierom chodzilo glownie o zmniejszenie spalania a co za tym idzie zmniejszenie emisji dwutlenku wegla (to teraz w modzie). Jak wiadomo zanim sie Haldex załączy działa jak ośka wiec mniej pali:) Nie wszystko zmienia sie na lepsze:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #82 Napisano 18 Listopada 2008 No nie do końca. Tylny mechanizm w dalszym ciągu stawia opór, wał jest napędzany, dodatkową masę też wieziesz ze sobą. To raczej celowy zabieg. Audi dalej mają torseny, VW nie może być równie dobry. Mało to mamy przykładów w tym że Paski celowo okrojono z niektórych elementów wyposażenia? Np. przyblokowane domykanie szyb z pilota jest tego świetnym przykładem, aktywacja to tylko podmiana zmienionych wartości w pamięci modułu komfortu ... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #83 Napisano 19 Listopada 2008 No nie do końca. Tylny mechanizm w dalszym ciągu stawia opór, wał jest napędzany, dodatkową masę też wieziesz ze sobą. No moze masz racje, pewnie zachecaja do kupna Audi:) Co tez zrobie jak juz paska zjezdze:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #84 Napisano 24 Listopada 2008 Teraz mozna docenic nasz naped , nie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #85 Napisano 25 Listopada 2008 Teraz mozna docenic nasz naped , nie ? No, nudy, nic się nie dzieje... Dopóki nie trzeba zahamować i okazuje się, że jest diabelnie ślisko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam_waw Zgłoś #86 Napisano 27 Grudnia 2008 4WD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #87 Napisano 27 Grudnia 2008 4WD http://www.youtube.com/watch?v=dE0dPg0Yc1o&feature=related Heheheh, pieknie pieknie, a ja swoja oska tez dawalem rade dzis w gorach:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rayan Zgłoś #88 Napisano 28 Grudnia 2008 (edytowane) witam wlasnie zostałem szczęśliwym nabywcą Volkswagen Passat 1.9 TDI avf 130KM 4-MOTION mam małe pytanko odnośnie tego torsena bo jedni piszą że jest bezobsługowy a inni że są jakieś wymiany filtrów i oleji będe wdzięczny za odpowiedź kogoś kompetentnego dzięki pozdrawiam Także od paru dni jestem posiadaczem Passata 1.9 TDI avf 130KM 4-MOTION Kombi. Jak narazie mało co nim jezdziłem, gdyż planuję zmienić oleje, rozrząd i właśnie. Jaki olej do tylnej przekładni stosować?? Wycieków nie widzę, a słyszałem, że trzeba pilnować poziomu oleju i wymieniać rególarnie. Rególarnie co ile?? Edytowane 2 Stycznia 2009 przez artmin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zibi syncro Zgłoś #89 Napisano 28 Grudnia 2008 Witam, Ostatnie 2 wieczory spędziłem na poszukiwaniu informacji o 4Motion. To co znalazłem to albo informacje czysto techniczne, albo że ktoś takie posiada. Chciałem Was drodzy Forumowicze i Forumowiczanki zapytać co Wy osobiście sądzicie o tym napędzie. Jak Wam się jeździ. Co Was denerwuje a za co cenicie napęd. Jakie spalanie, i z jakich tarapatów udało Wam się wykaraskać np. zimą. Moje pytania wynikają ze znalezienia takiego egzemplarza, i zastanawiam się nad zakupem a nie będę ukrywał, że po części zdam się na WASZĄ opinię PS. Moje plany 1.9TDi, 110KM AFN, 4Motion jestem posiadaczem passata syncro i powiem ci ze naped 4x4 to po prostu jest to.do tej pory jeździłem autami z napędem na przód i teraz wiem ze 4x4 ma znaczną przewagę,przede wszystkim zimą odczuwalna różnica,inni stoją a ty jedziesz jak czołgiem,a spalanie?ja na gazie pale 11l na mieście.nie zatanawiaj sie tylko kupuj! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #90 Napisano 7 Stycznia 2009 To nie jest żart! Zapięliśmy Paska znajomego (3B, 1.9TDI AFN Synchro) pod Tira który nie mógł odpalić (Renault Magnum bez naczepy), nawierzchnia śnieg. To co się stało wybitnie nas zaskoczyło, ten napęd bez problemu sobie poradził. Na szczęście nawierzchnia była pokryta śniegiem i lekkim lodem, dlatego przynajmniej sprzęgło nie ucierpiało. Tutaj filmik żeby nie było że coś kręcę - P.S Niestety ja mam AFN'a tylko ośkę, chętnie zamienię na synchro zwłaszcza po tym co dzisiaj zobaczyłem Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #91 Napisano 7 Stycznia 2009 Dobre Jednak 4WD to jest to Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rayan Zgłoś #92 Napisano 8 Stycznia 2009 Musze kiedyś mojego tak sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #93 Napisano 8 Stycznia 2009 a ja mam pytanie ciezko jest zrobic z osiowki 4x4? jakie to moga byc koszty mniejwiecej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #94 Napisano 8 Stycznia 2009 Takie koszta, że sprzedasz swojego i kupisz inny egzemplarz 4x4. Skrzynia, wał (wszelkie mocowania, dyferencjał tylny itd), przespawanie całej tylnej podłogi/płyty i wymiana kompletnego zawieszenia tył, układ wydechowy, zbiornik paliwa. Kodowanie sterownika ABS'u, to akurat pikuś. Na pewno coś jeszcze pominąłem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #95 Napisano 8 Stycznia 2009 nie wiem czy sie da lepiej kupic calego 4x4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #96 Napisano 8 Stycznia 2009 Filmik konkretny. Brat jak mial jeszcze a6 2.5tdi 180km quattro tak same holowal dostawczaki . Gorka cala w sniegu czesciowo z lodem i szlo jak przecinak. Wczoraj stalem na skrzyzowaniu obok A4 quattro to wyrwalodo przopdu jak z procy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #97 Napisano 8 Stycznia 2009 Takie koszta, że sprzedasz swojego i kupisz inny egzemplarz 4x4. Skrzynia, wał (wszelkie mocowania, dyferencjał tylny itd), przespawanie całej tylnej podłogi/płyty i wymiana kompletnego zawieszenia tył, układ wydechowy, zbiornik paliwa. Kodowanie sterownika ABS'u, to akurat pikuś. Na pewno coś jeszcze pominąłem. Pozdrawiam W sumie nie pominąłeś niczego, na forum Seata Leona ktos wlasnie cos takiego robil. Uparty czlowiek bardzo kochal swoj egzemplarz, ale roboty to bylo prze strasznie duzo:cool: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #98 Napisano 8 Stycznia 2009 hehe tak tez myslalem bylem tylko ciekawe ile rzeczy trzeba poprzerabiac;) a jak w passatach % jest podzial mocy na kola zrobiony? i w torsenie ten podzial mocy jest staly? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #99 Napisano 8 Stycznia 2009 (edytowane) 50/50 + samoblokujący (nie w 100%!) centralny dyferencjał typu torsen. Dodatkowo chyba wszystkie paski B5 4x4 mają na pokładzie EDL a on pomaga wyjść z opresji z skrajnych przypadkach. Pełne kompendium wiedzy masz na wcześniejszych stronach tego tematu Pozdrawiam Edytowane 9 Stycznia 2009 przez artuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #100 Napisano 9 Stycznia 2009 (edytowane) hehe tak tez myslalem bylem tylko ciekawe ile rzeczy trzeba poprzerabiac;)a jak w passatach % jest podzial mocy na kola zrobiony? i w torsenie ten podzial mocy jest staly? Wiesz, oprocz tego ze tniesz i spawasz podloge, ze wydech zmieniasz i czujniki wstawiasz masz jeszcze zmiane zawieszenia, bo w 4motion tylne zawieszenie jest tez wielowahaczowe, masz tam m.in. wiecej mocowan. W ori 4motion masz inne tloczenie tylnej czesci podlogi co wplywa na wytrzymalosc, po przerobkach musisz wzmocnic tą czesci, ja to nawet nie wiem w jaki sposob to sie robi:P Robota jest po prostu masakryczna i wogole nie oplacalna:cool: Edytowane 9 Stycznia 2009 przez Sedris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach