webi Zgłoś #181 Napisano 31 Grudnia 2009 Otwarty dyfer ma swój wewnętrzny opór który np. w tak wychwalanych Mitsubishi jest zmienny. W Passatach B5 jest Torsen i dwa otwarte dyfry, czyli permanentny ale nie zblokowany napęd na 4 koła. Taka konfiguracja jest niemal idealna bo bezobsługowa. Producent nie przewiduje nawet wymiany oleju ani w skrzyni ani w tylnym dyfrze. Nigdy mnie nie zawiódł a jeździłem w śniegu sięgającym do lamp. Jaki sens blokować dyfry czy stosować reduktory w osobówce. Szkoda że VW zaprzestał montowania torsena w Passatach. Ale w porównaniu z A4 był tańszy lżejszy i pakowniejszy. Przednie zawieszenie od A4 tylne od A6 daje dużo przyjemności z prowadzenia. eNcoM, hałas może być spowodowany wyschniętymi przegubami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #182 Napisano 31 Grudnia 2009 Nigdy mnie nie zawiódł a jeździłem w śniegu sięgającym do lamp. Jaki sens blokować dyfry czy stosować reduktory w osobówce. Ale w pasacie również są blokady, tylko realizowane poprzez hamulce. O reduktorze nikt tu nie wspominał, ale blokada dyfra taka z prawdziwego zdarzenia często się przydaje. Zwłaszcza w terenach górzystych zimą, gdzie mamy strome podjazdy, ostre zakręty, a nie ma się gdzie rozpędzić. Jak ktoś ma starsze audi z blokadą tylnego mostu, może potwierdzić, że jest to czasem przydatna rzecz. Owszem są to rzadko występujące przypadki, ale się zdarzają. A jakże nieoceniony komfortem jest jazda samochodem, który jest wyposażony w blokady dyfrów, a my nie musimy nawet pamiętać o wciskaniu jakiegokolwiek przycisku. Owszem do miasta, gdzie się przemieszczamy po przyczepnych i płaskich drogach jest to całkowicie zbędne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #183 Napisano 31 Grudnia 2009 w pasacie również są blokady, tylko realizowane poprzez hamulce no o tym to się dowiedziałem na podnośniku słupowym. Nie mam ESP a jednak hamulce korygowały prędkość obrotową. Działa to o wiele delikatniej niż w ośce, tak ze w jeździe po śniegu czy lodzie ta pomoc jest niezauważalna.Żeby to wyłączyć trzeba by odpiać czujnik ABS, komputer złapie błeda i po sprawie. O reduktorze nikt tu nie wspominał Było coś o prawdziwych terenówkach jak by to był temat o offroad, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marco2.8 Zgłoś #184 Napisano 31 Grudnia 2009 To po co subaru montuje reduktor w najnowszej imprezie? http://www.autogaleria.pl/auto_test/subaru-impreza-2.0-rs,149.html Chyba tylko do ciagania tirów:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szykulasty Zgłoś #185 Napisano 5 Stycznia 2010 Jeżeli samochód 4x4 jest zadbany-polecam. Niedoiwestowane lub zaniedbane odradzam bo mogą przerodzić się w pasmo udręk i porażkę finansową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #186 Napisano 5 Stycznia 2010 Jeżeli samochód 4x4 jest zadbany-polecam.Niedoiwestowane lub zaniedbane odradzam bo mogą przerodzić się w pasmo udręk i porażkę finansową. O rany. A cóż to za udręka wymienić wisco, bądź dyfer? Napędy 4x4 w vw są odporne na złe traktowanie. Prędzej padają inne elementy samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eXdevil Zgłoś #187 Napisano 9 Stycznia 2010 kolego jak masz mozliwosc to 4x4 bedzie najlepszym wyborem. sam smigam 2.8 v6 4motion i jestem z niego bardzo zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #188 Napisano 11 Stycznia 2010 (edytowane) chyba jedyny minus wszystkich 4x4 jest to, że przykładowo zimą fajne się trzyma na śniegu toru jazdy itd. ale jak przychodzi do hamowania to już tej różnicy czy to 4x4 czy zwykły FWD... jak będę miał możliwość kupię 4x4 Edytowane 11 Stycznia 2010 przez emate Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P-Bolo1 Zgłoś #189 Napisano 11 Stycznia 2010 Podzielam zdanie kolegow-piękna sprawa. Co prawda ja mam doświadczenie na golfieIII syncro. Z minusów: -spalanie(ale i tak warto) -droższe części eksploatacyjne (klocki, amory, sprężyny) przynajmniej w golfie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #190 Napisano 11 Stycznia 2010 Koledzy a powiedzcie mi czy jest możliwość rozpięcia na lato tylnego napędu poprzez wyciągnięcie wału? Czy jakieś systemy będą szaleć ?? Z tego co wiem do kiedyś w w UAZach się wyciągało na lato wał i paliły mniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #191 Napisano 11 Stycznia 2010 Podejrzewam że jeśli mechanicznie byś sobie z tym poradził to wszystkie elektroniczne układy współpracujące z napędem mogłyby odmówić posłuszeństwa. Wóz albo przewóz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
76marek Zgłoś #192 Napisano 11 Stycznia 2010 Jesli to passat w napedzie nie ma zadnej elektroniki ale i tak nie pojedzie bez walu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #193 Napisano 11 Stycznia 2010 Jesli to passat w napedzie nie ma zadnej elektroniki ale i tak nie pojedzie bez walu Torsen nie pojedzie, Syncro (wiskoza) pojedzie jak najbardziej. Co do minusów to przy hamowaniu sporą różnicę robi masa, a w przypadku 4x4 jest ona sporo większa, tak więc jedzie lepiej, hamuje gorzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #194 Napisano 11 Stycznia 2010 czy jest możliwość rozpięcia na lato tylnego napędu To nie ma sensu. Haldexa nie trzeba rozpinać, nie zmniejszysz spalania. Torsen nie pojedzie. tzn fizycznie pojedzie jeżeli zablokujesz flanszę za skrzynia, ale to samoblokujący się mechanizm różnicowy, im większa różnica prędkości tym większy moment na flanszy wg mnie szlag go trafi i to dość szybko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #195 Napisano 11 Stycznia 2010 samoblokujący się mechanizm różnicowy, im większa różnica prędkości tym większy moment na flanszy wg mnie szlag go trafi i to dość szybko. Według mnie to by się tu wał ukręcił, albo coś innego. Torsena nie da się wyłączyć To jest stały napęd - koniec kropka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #196 Napisano 11 Stycznia 2010 Według mnie to by się tu wał ukręcił, albo coś innego. Torsena nie da się wyłączyć To jest stały napęd - koniec kropka Dokładnie tak, chciałem to delikatnie koledze wytłumaczyć, co by było gdyby zablokował wyjście ze skrzyni i zdemontował wał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
x-plood Zgłoś #197 Napisano 8 Lutego 2010 Wracając do tematu: od roku mam paska 4motion i muszę powiedzieć, że napęd 4x4 to rewelacja. Zwłaszcza na ośnieżonych, śliskich drogach. Podjazdy pod górkę to pikuś. Tam gdzie inni muszą czołgać się 50-60 km/h moim spokojnie mogę śmigać 80-90. Wjeżdża wszędzie, byle by na śniegu podwoziem się nie oparł. Wyższe spalanie? Ten 1 litr więcej nawet się nie zauważy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
black_ass Zgłoś #198 Napisano 9 Lutego 2010 Czy skrzynia biegów do Syncro/4motion jest taka sama jak w ośce? Czy różni się czymś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #199 Napisano 9 Lutego 2010 (edytowane) Na pewno silnik i skrzynia Syncro/4Motion są usytuowane wzdłużnie. ośka 5 biegowa (GFK, DVP) i 6 biegowa (HHQ, GVS) 4x4, 5 biegowa (GGK, EFC) i 6 biegowa (FTF, GLX) Jeżeli chodzi Ci po głowie pomysł przekładki, żeby z ośki zrobić 4x4, to jest to tak kosztowne, że jak dla mnie nie możliwe. Edytowane 9 Lutego 2010 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #200 Napisano 9 Lutego 2010 Czy skrzynia biegów do Syncro/4motion jest taka sama jak w ośce? Czy różni się czymś? No przecież na logikę, gdzieś musi w 4x4 wychodzić dodatkowy wał, więc jest różnica. Jeśli chodzi o przełożenia to bez zmian. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach