Skocz do zawartości
Gość arq

Napęd 4WD Plusy i minusy ?

Rekomendowane odpowiedzi

Otwarty dyfer ma swój wewnętrzny opór który np. w tak wychwalanych Mitsubishi jest zmienny.

W Passatach B5 jest Torsen i dwa otwarte dyfry, czyli permanentny ale nie zblokowany napęd na 4 koła. Taka konfiguracja jest niemal idealna bo bezobsługowa. Producent nie przewiduje nawet wymiany oleju ani w skrzyni ani w tylnym dyfrze.

Nigdy mnie nie zawiódł a jeździłem w śniegu sięgającym do lamp. Jaki sens blokować dyfry czy stosować reduktory w osobówce.

Szkoda że VW zaprzestał montowania torsena w Passatach. Ale w porównaniu z A4 był tańszy lżejszy i pakowniejszy. Przednie zawieszenie od A4 tylne od A6 daje dużo przyjemności z prowadzenia.

eNcoM, hałas może być spowodowany wyschniętymi przegubami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nigdy mnie nie zawiódł a jeździłem w śniegu sięgającym do lamp. Jaki sens blokować dyfry czy stosować reduktory w osobówce.

 

Ale w pasacie również są blokady, tylko realizowane poprzez hamulce. O reduktorze nikt tu nie wspominał, ale blokada dyfra taka z prawdziwego zdarzenia często się przydaje. Zwłaszcza w terenach górzystych zimą, gdzie mamy strome podjazdy, ostre zakręty, a nie ma się gdzie rozpędzić. Jak ktoś ma starsze audi z blokadą tylnego mostu, może potwierdzić, że jest to czasem przydatna rzecz. Owszem są to rzadko występujące przypadki, ale się zdarzają. A jakże nieoceniony komfortem jest jazda samochodem, który jest wyposażony w blokady dyfrów, a my nie musimy nawet pamiętać o wciskaniu jakiegokolwiek przycisku. Owszem do miasta, gdzie się przemieszczamy po przyczepnych i płaskich drogach jest to całkowicie zbędne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w pasacie również są blokady, tylko realizowane poprzez hamulce
no o tym to się dowiedziałem na podnośniku słupowym. Nie mam ESP a jednak hamulce korygowały prędkość obrotową. Działa to o wiele delikatniej niż w ośce, tak ze w jeździe po śniegu czy lodzie ta pomoc jest niezauważalna.

Żeby to wyłączyć trzeba by odpiać czujnik ABS, komputer złapie błeda i po sprawie.

O reduktorze nikt tu nie wspominał

Było coś o prawdziwych terenówkach jak by to był temat o offroad,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli samochód 4x4 jest zadbany-polecam.

Niedoiwestowane lub zaniedbane odradzam bo mogą przerodzić się w pasmo udręk i porażkę finansową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli samochód 4x4 jest zadbany-polecam.

Niedoiwestowane lub zaniedbane odradzam bo mogą przerodzić się w pasmo udręk i porażkę finansową.

O rany. A cóż to za udręka wymienić wisco, bądź dyfer? Napędy 4x4 w vw są odporne na złe traktowanie. Prędzej padają inne elementy samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego jak masz mozliwosc to 4x4 bedzie najlepszym wyborem. sam smigam 2.8 v6 4motion i jestem z niego bardzo zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba jedyny minus wszystkich 4x4 jest to, że przykładowo zimą fajne się trzyma na śniegu toru jazdy itd. ale jak przychodzi do hamowania to już tej różnicy :D czy to 4x4 czy zwykły FWD...

 

jak będę miał możliwość kupię 4x4

Edytowane przez emate

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podzielam zdanie kolegow-piękna sprawa. Co prawda ja mam doświadczenie na golfieIII syncro. Z minusów:

-spalanie(ale i tak warto)

-droższe części eksploatacyjne (klocki, amory, sprężyny) przynajmniej w golfie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a powiedzcie mi czy jest możliwość rozpięcia na lato tylnego napędu poprzez wyciągnięcie wału? Czy jakieś systemy będą szaleć ?? Z tego co wiem do kiedyś w w UAZach się wyciągało na lato wał i paliły mniej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że jeśli mechanicznie byś sobie z tym poradził to wszystkie elektroniczne układy współpracujące z napędem mogłyby odmówić posłuszeństwa.

 

Wóz albo przewóz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli to passat w napedzie nie ma zadnej elektroniki ale i tak nie pojedzie bez walu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli to passat w napedzie nie ma zadnej elektroniki ale i tak nie pojedzie bez walu

 

Torsen nie pojedzie, Syncro (wiskoza) pojedzie jak najbardziej.

Co do minusów to przy hamowaniu sporą różnicę robi masa, a w przypadku 4x4 jest ona sporo większa, tak więc jedzie lepiej, hamuje gorzej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jest możliwość rozpięcia na lato tylnego napędu
To nie ma sensu. Haldexa nie trzeba rozpinać, nie zmniejszysz spalania. Torsen nie pojedzie. tzn fizycznie pojedzie jeżeli zablokujesz flanszę za skrzynia, ale to samoblokujący się mechanizm różnicowy, im większa różnica prędkości tym większy moment na flanszy wg mnie szlag go trafi i to dość szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
samoblokujący się mechanizm różnicowy, im większa różnica prędkości tym większy moment na flanszy wg mnie szlag go trafi i to dość szybko.

Według mnie to by się tu wał ukręcił, albo coś innego. Torsena nie da się wyłączyć :) To jest stały napęd - koniec kropka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Według mnie to by się tu wał ukręcił, albo coś innego. Torsena nie da się wyłączyć To jest stały napęd - koniec kropka

Dokładnie tak, chciałem to delikatnie koledze wytłumaczyć, co by było gdyby zablokował wyjście ze skrzyni i zdemontował wał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu: od roku mam paska 4motion i muszę powiedzieć, że napęd 4x4 to rewelacja. Zwłaszcza na ośnieżonych, śliskich drogach. Podjazdy pod górkę to pikuś. Tam gdzie inni muszą czołgać się 50-60 km/h moim spokojnie mogę śmigać 80-90. Wjeżdża wszędzie, byle by na śniegu podwoziem się nie oparł. Wyższe spalanie? Ten 1 litr więcej nawet się nie zauważy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy skrzynia biegów do Syncro/4motion jest taka sama jak w ośce? Czy różni się czymś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno silnik i skrzynia Syncro/4Motion są usytuowane wzdłużnie.

 

ośka 5 biegowa (GFK, DVP) i 6 biegowa (HHQ, GVS) okao.th.jpg

 

4x4, 5 biegowa (GGK, EFC) i 6 biegowa (FTF, GLX) torsen.th.jpg

Jeżeli chodzi Ci po głowie pomysł przekładki, żeby z ośki zrobić 4x4, to jest to tak kosztowne, że jak dla mnie nie możliwe.

Edytowane przez webi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy skrzynia biegów do Syncro/4motion jest taka sama jak w ośce? Czy różni się czymś?

 

No przecież na logikę, gdzieś musi w 4x4 wychodzić dodatkowy wał, więc jest różnica. Jeśli chodzi o przełożenia to bez zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności