black_ass Zgłoś #201 Napisano 9 Lutego 2010 Nie chodzi mi po głowie przekładka, bo mam już swoje wymarzone syncro. Pytałem z ciekawości Chciałem się także dowiedzieć, czy w przypadku awarii skrzyni biegów znalezienie takiej do syncro jest dużym problemem... tak w razie "W" Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinB4 Zgłoś #202 Napisano 9 Lutego 2010 Witam Moja odpowiedź na 4x4 w postaci historyjki. Pojechałem z żona na sanki do Istebnej moim paskiem i klapa stoimy i wyjechać nie możemy u jakichś ludzi na placu. Przychodzi miła pani i mówi, że mąż nas wyciągnie myśle, że ma jakąś terenówkę albo traktor a on ma Audi quattro i tak bez żadnego problemu nas wyciągnął. Jak będzie mnie stać to 4x4 będzie w moim garażu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
black_ass Zgłoś #203 Napisano 9 Lutego 2010 Za to właśnie kocham ten napęd Wszyscy stoją i mielą kołami, a posiadacze syncro/4motion/quattro po prostu jeżdżą nie przejmując się śniegiem czy lodem Mi ta zima nawet pasuje, bo jazda sprawia większą przyjemność Dużo frajdy, jak sie przyciśnie na łuku i pasek wali boki jak RWD do tego dziecinnie sie go kontroluje przy poślizgu Tylko trzeba pamiętać, że hamuje normalnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #204 Napisano 10 Lutego 2010 4WD - zależy w jakim aucie (rozwiązania konstrukcyjne) ale generalnie same plusy, brak minusów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #205 Napisano 10 Lutego 2010 Audi quattro i tak bez żadnego problemu nas wyciągnął Jeżeli chodzi o możliwości napęd opartego na torsenie, wróćcie do 90 postu autorstwa Artuja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moby Zgłoś #206 Napisano 11 Lutego 2010 Jeżdżę Syncro od października i z niecierpliwością czekałem na zimę ;] pogoda dopisuje po śniegu jest bajka )) tzn też trzeba uważać bo jak sie przesadzi z gazem to tył ucieka jak w drifcie ;]. ale chcąc bezpiecznie przejechać zakręt to można to zrobić dużo szybciej niż ośką. ruszanie na śniegu też jest super, a co do spalania to mój AFN 110 km pali 8l po mieście przy głownie dynamicznej jeździe i czasem zabawie na śniegu. ale generalnie każdemu gorąco polecam. Jeśli chodzi o przyspieszenie to spiołem sie ze znajomym ma takie samo kombi jak ja ale ośka i na 1/4 mili na mecie było tak ze wygrał... był jego tył ok 1-1,5 metra i mój przód. ale to auto waży sporo więcej przez ten napęd ;]. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #207 Napisano 11 Lutego 2010 moby to Ty chyba w PL nie mieszkasz, u mnie jest wpip śniegu, aż żałuje że nie mam 4x4 fajnie by było polatać bokami:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #208 Napisano 11 Lutego 2010 (edytowane) fajnie polatać bokami Jest fajnie, tylko trzeba się odzwyczaić od ręcznego. Tzn można użyć, ale tak RWD, lepiej ze sprzęgłem. Po jakimś czasie, ręcznego używa się tylko w krytycznych sytuacjach lub bardzo ciasnych nawrotach. I jeszcze jedno, ośką można się bawić na mniejszym placu. W moim przypadku wygląda to tak, jakbym dostał na zimę nowe auto. Edytowane 11 Lutego 2010 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #209 Napisano 11 Lutego 2010 mój poprzedni furacz też nieźle chodził bokami mimo napędu na przód:). Było to VW Polo 1.4d z 91r, a plus do latania bokami był taki że ręczny jakoś nie równo łapał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mekis Zgłoś #210 Napisano 12 Lutego 2010 Witam, A czy wiecie czy w Torsenie wymienia się olej? Na Forum znalazłem wątek, w którym jedni twierdzą że nie, inni że tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowet Zgłoś #211 Napisano 12 Lutego 2010 Koledzyja szykam czegoś o sharanie vr6 2,8 syncro automat do 2000 r. - chcę takiego kupić i poszukuję info na temat tego modelu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZYWIEC Zgłoś #212 Napisano 12 Lutego 2010 To tez sie podepne i spytam czy sie wymienia olej w torsenie. A wracajac do tematu to minusy napedu 4x4 sa prawie zadne biorac pod uwage ile plusow. Zwlaszcza bezpieczenstwo, ktore jest bezcenne i ten litr paliwa to chyba nic Co do zabaw na sniegu frajda jak nie wiem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #213 Napisano 12 Lutego 2010 czy w Torsenie wymienia się olej To tez sie podepne i spytam czy sie wymienia olej w torsenie. Oj Koledzy, coś słabo szukaliście. Zacznę od tego że producent nie zaleca wymian oleju w skrzyni i dyferencjale.Ale sam wymieniłem. Po 10 latach mu się należało. Olej do tylnego dyfra dla skrzyni 5 i 6 biegowych: G 052 145 S2 wchodzi około 1,5 l. W przypadku skrzyni manualnej Torsen korzysta z jej oleju. Stosuje się G 052 911 A1. Wchodzi 2,75 l. Temat poruszany wielokrotnie. Oryginalne oleje są droższe nawet od markowych zamienników, ale oryginały są rzadsze. W niektórych skrzyniach zamienniki powodują problemy. Osobiście odradzam stosowanie zamienników, szczególnie w syncro/4Motion. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWLupus Zgłoś #214 Napisano 13 Lutego 2010 Od 2 lat mam paska z napędem na 4 koła, jest to moja 2 zimowa przygoda i jestem mega zadowolony. Auto poprostu jedzie mimo śniegu i lodu na drodze.Żadnych problemów z napędem, jedyna awaria to urwany przedni przegub ale to wina pękniętej osłony i braku smaru, poza tym to brak minusów.Polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pole75 Zgłoś #215 Napisano 18 Lutego 2010 w zime AWD nie zastąpione prawie jak subaru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #216 Napisano 18 Lutego 2010 prawie jak subaru Może jestem stronniczy bo jeżdżę Passatem Ale np imprezą trzeba się nauczyć jeździć. Jest nerwowa i może zaskoczyć, nawet na suchym asfalcie. Trudno porównywać te dwa auta, jedno to rasowa rajdówka o wspaniałych możliwościach, drugie to rodzinne kombi który trudno się wyróżnić z tłumu. Na passku mam już słabe zimówki, przez co zrobił sie wredny. Ciągle trzeba pamiętać ze to ciężkie kombi zachowujące się czasem jak łódź podwodna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pole75 Zgłoś #217 Napisano 18 Lutego 2010 no fakt, troche koni pod maską ma ale zasada ta sama, pcha wszystkie 4 koła, a że zimy to coraz gorsze mamy, więc sam się zastanawiam nad jakimś 4x4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #218 Napisano 19 Lutego 2010 no fakt, troche koni pod maską ma ale zasada ta sama, pcha wszystkie 4 koła, a że zimy to coraz gorsze mamy, więc sam się zastanawiam nad jakimś 4x4 Nigdy bym GT na pasata z powrotem nie zamienił. A nerwowe to ono jest jak próbujesz szaleć tam gdzie się nie powinno. Przejedziesz się raz i się przekonasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #219 Napisano 20 Lutego 2010 (edytowane) Co do nerwowości, to powtórzyłem zasłyszane porównanie do lancera. Jeżeli ktoś nie jeździ na co dzień danym modelem, a ma możliwość tylko przetestować to nie czuje auta. Nawet cudne wrażenia i spora dawka adrenaliny nie rekompensuje uczucia ze strasznie się wyrywa. :583:Czasami tył ładnie się uślizgiwał a czasami łapał przyczepność wypychając przód. Nigdy bym GT na pasata z powrotem nie zamienił. Pewnie dla tego, ze odpowiada Ci charakterystyka GT którym passat nigdy nie będzie. Poza tym, trzeba mieć możliwości finansowe, żeby jeździć na codzień benzynowym 200 konnym czteronapędowym GT. a ja takowych nie mam. Edytowane 20 Lutego 2010 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moby Zgłoś #220 Napisano 20 Marca 2010 No małym minusikiem jest to, że 4x4 jest mniej żwawy niż ośka z takim samym silnikiem, ale tyle co nic... ;P na 1/4 mili byłem o pół długości auta słabszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach