Gość Zgłoś #61 Napisano 6 Listopada 2008 podsumowujac: dla ludzi bezkompromisowych tylko W8 4motion czysta MOC dla oszczednych TDI 4Motion a cala reszta to pol-srodki ...bez obrazy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #62 Napisano 6 Listopada 2008 To i ja sie wtrace, chcialem samochod oszczedny i bezpieczny jest passat b5 fl 1.9 130 4x4, wiedzialem ze ta moc to jak dla mnie zamalo.. od samego poczatku nastawialem sie na zmiane programu!! 2.5tdi sie balem z powodu awaryjnosci. a benzyniaka nie chce bo spalanie 15l jest dla mnie nie do przyjecia. Pewnie mnie stac na benzyne ale dla mnie to kasa wyzucona w bloto, a jak benzyna to juz cos mocnego nie zaden 1.8t lub 2.8 bo w 3-4 litrowych benzynach nie ma juz wielkich roznic w spalaniu.. Ale wracajac do temetu passat ma teraz ok 180koni jezdzi dosc sprawnie, spalanie srednie 10l nie schodze nizej ale to styl jazdy. Aha co moge dodac od siebie to jest spore poczucie bezpieczenstwa, moim zdaniem warto inwestowac w 4x4, naped tylni jest fajny ale jak w zimie trzeba sie szybko przemieszczac i zaczyna sie walka z samcohodem to odbiera radosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #63 Napisano 7 Listopada 2008 (edytowane) To juz moje drugie auto z HALDEX-em i jestem zadowolony. A nie z Torsenem? Haldex nie jest napedem stalym Mimo ze ja mam naped przedni i nie zaluje to chcialbym miec 4 motion. No i troche mi smutno bylo jak 1,5 tygodnia po kupieniu mojego AVFa koles ktory mi sprowadzal zadzwonil i powiedzial ze ma AWX z takim samym wyposazeniem jak moj za ta sama kase mi pusci jakbym chcial sie zamienic. No ale bylem juz w trakcie oplat i rejestrowania wiec troche kicha by wyszla:) Nie zaluje ale leciutenko sie smuce:D Moj kolejny pojazd napewno 4x4 bedzie:) Edytowane 7 Listopada 2008 przez Sedris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #64 Napisano 7 Listopada 2008 A nie z Torsenem? Haldex nie jest napedem stalym kolega yetik nie ma passat dlatego pisze o Haldexie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #65 Napisano 7 Listopada 2008 kolega yetik nie ma passat dlatego pisze o Haldexie Faktycznie, nie zwrocilem uwagi Mowiac o Haldexie stwierdzam ze auto w normalnych warunkach nie zachowuje sie jak 4x4, ciekaw jestem czy rzeczywiscie jest to trakie dobre rozwiazanie?? (nigdy nie prowadzilem auta z Haldexem, jak to wyglada jak sie prowadzi takie auto? chyba to troszke bieda, nie??) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość yetik Zgłoś #66 Napisano 7 Listopada 2008 Tak jezdze Bora a nie Passatem Nie zgodze sie z tym ze bieda. Auto prowadzi sie jak po szynach. system zapina naped tak szybko ze nawet tego nie zauwazasz. Mowi ci o tym tylko lampka od ESP Bez esp faktycznie czuc strzal gdy zapina sie tyl, ale juz z ESP nie. Auto lata po osniezonych zakretach jak trzeba. Powiem Ci, ze jezdzilem i z torsenem i z haldex-em i nie ma jakiejs zauwazalnej roznicy. Przy ostrym starcie od razu masz zapiete 4 buty wiec przyczepnosci nie zerwiesz tak latwo. Przy poslizgu tez masz 4x4 i esp wiec looz Moje auto ma 154tys przebiegu bylo serwisowane do konca wiec olej i filtr w haldexie byl systematycznie wymieniany. Zadnych wyciekow czy problemow z napedem. Poprzednie auto nie mialo ESP wiec szalencza jazda byla lekko niebezpieczna. Ale np wycieczka w gory i podjazdy pod osniezone wzniesienia bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #67 Napisano 7 Listopada 2008 cala roznica miedzy Haldexem i Torsenem to ze haldex to sprzeglo sterowane elektronicznie dopinajace tylna os a torsen to czysta mechanika i hydraulika spieta na stale z napedem max. rozdziela 75:25 w obie strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość yetik Zgłoś #68 Napisano 7 Listopada 2008 HALDEX http://pl.youtube.com/watch?v=dSP87ET596M http://pl.youtube.com/watch?v=hNK_W3RumMY TORSEN http://pl.youtube.com/watch?v=L9Le6Mvqez8 http://pl.youtube.com/watch?v=Hn0uSCmrNc8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #69 Napisano 8 Listopada 2008 okej to jak serwisowac torsena bo tezraz bede robil.przebieg 80tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #70 Napisano 8 Listopada 2008 okej to jak serwisowac torsena bo tezraz bede robil.przebieg 80tys. nic nie robic , jedynie sprawdzic czy nie ma wyciekow i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #71 Napisano 10 Listopada 2008 Dzieki za informacje. A w kwestii ile Nm moze ktory naped przeniesc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #72 Napisano 10 Listopada 2008 Dzieki za informacje. A w kwestii ile Nm moze ktory naped przeniesc? To raczej kwestia najsłabszego ogniwa w całym układzie - czyli sprzęgła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #73 Napisano 10 Listopada 2008 Chciałbym dorzucić minusików 1,9. Podsterowność (na śniegu): Z silnikiem o mocy 110 KM jest mi ciężko wprowadzić go w poślizg ponieważ nie chętne słucha kierownicy, a podpieranie się lewa nogą na hamulcu nie pomaga tak jak w ośce. Do poślizgów wymaga większej prędkości co wiąże się z ryzykiem bo takie sanie ważace1,5 tony sieją zniszczenie w razie utraty kontroli. Masa: To ciężkie auto i trzeba o tym pamiętać, pomimo cudownego zawieszenia czuć walkę z masą. Autostrady: Nie wiedziałem jak zatytułować ten podpunkt, ale chodzi mi o to że nie jest stworzony do dużych prędkości, dyferencjał stawia jednak opór i to jest odczuwalne. Jeżeli ktoś robi 2-5 kkm tygodniowo w większości po autostradach powinien rozważyć zakup ośki. A teraz pluski Nie będę ich wypisywał bo jest ich za wiele. Co do spalania najniższe jakie pokazał komputer to 3,9 na dystansie 30 km z Krakowa do Niepołomic w normalnym ruchu miejskimi 50% drogami gminnymi. Ten wynik był dziełem mojej Pani i nigdy nie udało mi się go osiągnąć. Mój rekord to 4,2 (na 35 km) z Chabówki do Myślenic. Najniższe spalanie osiąga na 4 biegu przy 2,5-3 k.obr Reasumując jest to jak dla mnie idealny samochód rodzinny dedykowany raczej dla spokojnych kierowców. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #74 Napisano 10 Listopada 2008 (...)podpieranie się lewa nogą na hamulcu nie pomaga tak jak w ośce.(...) Generalnie w TDI'kach to średnio pomaga, bo wciśnięcie hamulca powoduje odłączenie gazu (realizuje to ECU silnika). Trzeba dopiero trzymać hamulec i pompować gazem, po chwili dopiero zignoruje sygnał hamulca i pojedzie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #75 Napisano 11 Listopada 2008 (edytowane) Odcięcie nie działa od razu a do podparcia często wystarczy krótki strzał, niestety ośka reaguje znacznie lepiej. Myślę że to kwestia mojego braku doświadczenia z 4wd. Opisane minusy dotyczą tylko specyficznych warunków i moich oczekiwań. Tak naprawdę to bardzo udana konfiguracja która daje wiele przyjemności z jazdy szczególnie na śliskich nawierzchniach. Gorąco polecam, zrobiłem nim dopiero 40 kkm i jazda tym autem nadal mnie cieszy. Wiem ze to dyskusja o gustach (OT i było w innych watkach na temat 4x4) ale we wcześniejszych postach piszecie Państwo o małej mocy silnika 1,9.Mam wrażenie że jest to uleganie jakiejś dziwnej modzie że wszystko musi być ”sportowe”. Pojawiają się sportowe Van’y, SUV’y i ze skrzyżowania wszyscy startują jak na wyścigu. Może prościej będzie zdefiniować do czego ma służyć wasz samochód i ewentualnie kupić inny. (najlepiej kupić SUV’a 4,8w bęzynie i tylko żeby ktoś płacił za paliwo:) Edytowane 11 Listopada 2008 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
junior(E)k Zgłoś #76 Napisano 15 Listopada 2008 Jest jeszcze pasek SYNCRO.Chcialbym dowiedziec sie o tej nazwie czegos wiecej prosze o pomoc, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #77 Napisano 15 Listopada 2008 SYNCRO = 4Motion. To tylko "marketing". Pierwsza nazwa nie mówiła zbyt wiele, więc ją zmienili bodajże w tym samym czasie kiedy wszedł lifting. Wszystko masz opisane we wcześniejszych postach - stały napęd na obie osie z centralnym mechanizmem różnicowym typu torsen. Żadnej zbędnej elektroniki, tylko ESP lekko zmodyfikowane (a tak naprawdę przekodowane) aby współgrać z tym wszystkim. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Megster Zgłoś #78 Napisano 16 Listopada 2008 SYNCRO = 4Motion. W Paskach 3B i 3BG. Wcześniej to była wiskoza, a nie torsen. B6 już też zdaje się nie ma torsena Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #79 Napisano 17 Listopada 2008 (edytowane) W Paskach 3B i 3BG. Wcześniej to była wiskoza, a nie torsen. B6 już też zdaje się nie ma torsena Passat B5, B5 FL czyli 3B i 3BG ma torsena, a B6 ma Haldexa II generacji Edytowane 17 Listopada 2008 przez Sedris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Megster Zgłoś #80 Napisano 17 Listopada 2008 a B6 ma Haldexa II generacji No własnie. Choćby to był haldex 10tej generacji to nie będzie torsenem Lecz zawsze to lepiej niż ośka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach