Skocz do zawartości

kentaki1986

  • Zawartość

    31
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O kentaki1986

  • Urodziny 05.05.1986

Informacje osobiste

  • Imię
    Paweł
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kętrzyn / gdańsk

Samochód

  • Silnik
    B2 1.6 D 54KM
  • Rok produkcji
    1984
  1. Ile lat masz samochód, a ile lat zamierzałeś go mieć?

    w rodzinie od 92 roku, auto ma 29 lat , będzie jeszcze pewnie z 10 lat
  2. witam, chcialbym napisac o tym co mi sie przytrafilo do pokonania ok 280 km, jade ze srednia predkoscia 120 km/h, po przejechaniu ponad 100 km i zwolnieniu ze 140 na 120 po 5-6 minutach rozlegl sie pisk paskow i zapalila sie kontrolka smarowania, natychmiast zjechalem na pobocze i wylaczylem silnik, na pierwszy rzut oka zablokowala sie pompa olejowa ( pasek rozrzadu po sliskiej stronie dostal wzerow + smord palonego paska ), po zdiagnozowaniu usterki zdjelem obudowe i poobracalem kluczem kolo pompy oleju, na poczatku z duzym oporem ale po ok 120 stopniach zaczela pracowac lzej, odpalilem auto i od razu pasek zacza ponownie piszczec, przy nastepnej probie zaczelo piszczec po dodaniu gazu, za 3 razem pompa pracowala prawidlowo ( pasek sie nie slizgal a zawory w glowicy byly zalane olejem ) tak wiec na 5 biegu i przy predkosci 60 km/h ( aby zachowac niskie obroty silnika ) wrocilem do domu ponad 100 km wczoraj rozebralem pompe oleju - brak luzow na tulejach, luz na zebach ok 0.2 mm brak sladow na zebach, walek napedzajacy pompe ma bardzo delikatnie oszlifowana krawedz co moim zdaniem nie przeszkadza jeszcze w eksploatacji, ( zdjecie) -smok oleju caly nie powyginany, sitko cale bez dziur, miska nie powginana -pompa podinienia vacum, obraca sie swobodnie, brak luzow na tulejach, zebatka napedowa brak oznak zuzycia - miska olejowa tam znalazlem kawalek klucza - torx ( wymiary ok 5 mm X 2 mm x 5mm ), 2 miesiace wczesniej dokrecalem glowice i jeden z kluczy pekł, wyciagnelem ile dalem rade reszta moim zdaniem powinna spasc kanalem olejowym do miski i tam zostac, w oleju gdy wlozylem magnes zostaly okruszki klucza wielkosci 0,2-0,4 mm ok 12 szt mozliwe przyczyny: -uszkodzona pompa oleju ( raczej nic na to nie wskazuje ) -do pompy oleju moglo dostac sie dobinka metalu ( sitko w smoku bylo cale wiec raczej odpada [choc trzeba bedzie kupic korek z magnesem bo obecny nie ma ]) -zaciecie sie pompy vacum( chodzi lekko bez przyciec i bez luzow) -zatarcie sie walka laczacego pasek rozrzadu z pompa vacum ( jak cos sie zatrze to nie to bedzie zablokowane a nie odpuszcza po kilka obrotach) -jakies inne przyczyny???? silnik 1.6 wolnossacy diesel, olej castrol magnatec 10w40 co polecacie jeszcze sprawdzic?
  3. internet mobilny ktory wybrac

    a ja polecam http://www.aero2.pl/ i jest za darmo
  4. dynow kupno auta

    jestem z gdanska, wiec srednio mi sie chce jechac aby sie przejechac
  5. staje podczas deszczu

    kolego dobrze zobacz rynienki odlywowe z podszybia, lubi przerdzewiec i woda bedzie leciala na wszystkie przekazniki, ps. to jest pierwsze auto "FORMEL E" kryzys naftowy itd... wtedy w manetce wycieraczek byl przycisk start/stop, moze ktoz zmienial manetke a przewody gdzies zostaly i gdzies sie zwieraja pozdrawiam
  6. witam, pozdrawiam wszyskich uzytkownikow , chcialbym sie dowiediec czy ktos z was mial doczynienia ze sprzedajacym: http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=1033656 moim zdaniem wystawia calkiem ciekawe auta, ale nie znam lokalnej opini o co was prosze, pozdrawiam ps. chcialby kupic oczywiscie passata b5fl
  7. w moim pasku 1.6d znikalo ok 1 l oleju na 15 tys km, castrol 10w40, przebieg sporo powyzej 500 tys 24 grudnia wydmuchalo mi uszczelke pod głowica, przy okazji zdjecia glowicy zmienilem wszystko w niej procz wałka rozrzadu ( USZCZELNIACZE - GUMKI ZAWOROWE, zawory, prowadnice zaworow, gniazda) i jak narazie po przejechaniu ok 4 tys km nie zaowazam zadnego ubytku oleju norma w ksiazce przewiduje zuzycie powyzej 1 litra na 1000 km jako silnik nadajacy sie do remontu
  8. Łańcuchy zimowe do B2

    jak do mojej b2 380 zl, jestem z ketrzyna ( mazury) a tam nie zawsze jest odsniezone, czasem na mniej uczeszczanych ulicach sypie sie piasek tylko na zakretach
  9. Łańcuchy zimowe do B2

    polecam tej firmy: http://allegro.pl/konig-super-magic-102-lancuchy-sniegowe-lodz-i1323959521.html a tak sie one spisuja [ame] [/ame] znajomy ma i zachwaja ze wzgledu na predkosc zakladania i sciagania
  10. rcd 300

    dzieki, serdeczne klikam pomogl
  11. rcd 300

    witam, prosze o pomoc, jesli ktos posiada radio rcd 300 prosze o podanie wymiarow czesci wewnetrznej jak i panelu, posiadam paska b2 i chce je zamontowac, tylo nie wiem czy je zmieszcze pozdrawiam google mi prawdy nie mowi, sa tylko instrukcje obsługi a dokumentacji technicznych nie ma wiem ze radio ma 2din wiec ja zwykłe 2 radia , ale panel wychodzi troche poza montaz
  12. Opony i felgi do B2

    rowniez zastanawiam sie nad felgami 14 cali, jak cos daj znac
  13. Różne normy zużycia oleju VW/AUDI

    heh mam passat 84rok 1.6d od wymiany do wymiany dolewam ok 1 litr na 15 000 km, a przebieg liczniowy 515 000 ( realny ok 700 000) jesli chodzi o nowe auta to normy spalania oleju maja bardzo duze, zabezpieczają sie w ten sposob przed wymiana na gwarancji np pierścieni itd....
  14. Co to za część - nie wiesz tu spytaj.

    Sylwester to jest na 100 % rozrusznik, a dokladniej nie powracajacy bendiks, mozesz sprobowac rozebrac rozrusznik i obroc dzwignie elektromagnesu - o 180 stopni ( ta ktora jest polaczona między bendiksem a eletromagnesem)
  15. Stłuczka w tył i koszta naprawy b5fl

    kolego !!!! kilka porad ode mnie : - rozliczaj sie bez gotowkowo - jedziesz do serwisu i oni ci to naprawiaja na koszt sprawcy, przyklad z zycia wziety: zorbite kangoo - rzeczoznawca pzu wycenił na 1200 zł, auto pojechalo do zdunka w gdansku a oni wykasowali za nie 2600 zł (dobrze jak wezmiesz wiecej zaauto niz wyniesie naprawa, ale pamietaj ze mozesz tez wziac mniej )
×