Skocz do zawartości
vipereeek

Czyszczenie pompowtryskiwaczy preparatem Liqui Moly

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam zamiar wlac LM 5154 tenmocniejszy troszke od 2666 podobno z tego co wyczytałem w postach czytałem ogolnie temat i nie moge znalezc konkretnej odpowiedzi chodzi mniej wiecej o to czy ten preparat nie zaszkodzi Pompowtryską chce go wlac do baku przy tankowaniu nie chce dawac bezposrednio na wtryski nie ma az takiej potrzeby chce go profilaktycznie powiedzmy bo pompka na I cylindrze troszke daje w minusie ( a dokładnie waha sie w granicach -1 - (-0,90~0,80) wiec postanowilem pomyslec o tym chociaz nie licze na cuda :) i dlatego mam do was pytanie czy nie wyplucze mi syfu z baku ten preaparat i nie poda na filtr, filtr mam nowy załozony i jaka proporcja to dac, producent zaleca opakowanie jedno na pelen bak tj 70 litrów mozna troszke zmniejszyc proporocje tzn dac wiecej preparatu na mniejsza ilosc paliwa??

 

I jakie to jest w dzialaniu jesli ktos z kolegów to stosował :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym dał bezposrednio na wtryski a pozniej buteleczke do baku

;)

LM 2666 dawałem bezposrednio na wtryski i nic sie nie stalo.

wg mnie to taki bardzo szlachetny olej napędowy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja bym dał bezposrednio na wtryski a pozniej buteleczke do baku

;)

LM 2666 dawałem bezposrednio na wtryski i nic sie nie stalo.

wg mnie to taki bardzo szlachetny olej napędowy:)

 

a jakas poprawe miales po daniu bezposrednio na wtryski poprawiło sie cos ??

 

No ja chce dac do baku zobaczyc co bedzie po tym dodaniu jak sie wymiesza z olejem no wiem wiem uszlachetniony troszke bedzie zobaczymy co to wyjdzie :)

 

A po dolaniu do baku do paliwa miał ktos z kolegów z forum jakas poprawe czy nie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po dolaniu do baku do paliwa miał ktos z kolegów z forum jakas poprawe czy nie ??

 

Po dolaniu do baku wypłuczesz cały syf z baku i reszty układu, który pójdzie do filtra i przy okazji na wtryski - więcej możesz popsuć niż naprawić ;) Jedyny słuszny sposób używania środków do czyszczenia wtryskiwaczy to podanie go bezpośrednio na wtryski :)

 

pompka na I cylindrze troszke daje w minusie ( a dokładnie waha sie w granicach -1 - (-0,90~0,80) wiec postanowilem pomyslec o tym chociaz nie licze na cuda :)

 

Tutaj jest mały problem, ponieważ wartości "-" oznaczają lepszą sprawność danej pompki od innych, także problemu szukasz (na siłę :P ) nie w tym wtryskiwaczu ;) Wtryskami zacznij się martwić wtedy, kiedy któryś z nich będzie mocno na "+" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem kolego a profilaktycznie dolac chociaz 2666 do baku nie zaszkodzi ?? No własnie sie boje zeby tego syfu nie wypłukało z baku i nie poszedl on na filtr ...

 

A co do pompki to jest wlasnie tak jak napisalem, mówisz problemu szukam na siłe hmm wolal bym zeby wszystkie w granicach zera dawały dla mnie jak daje na minus to cos nie domaga ze musi taka korekte robic zeby silnik pracowal ok, pozostale trzy pompki daja w plusie wartosci mniej wiecej w granicach 0.6 ~ 0.4 ~ 0.7 wiec tak to wyglada :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No rozumiem kolego a profilaktycznie dolac chociaz 2666 do baku nie zaszkodzi ??

Tak jak napisał ci Michał, mija się to z celem.

 

No własnie sie boje zeby tego syfu nie wypłukało z baku i nie poszedl on na filtr ...

Sam sobie przeczysz.

Raz piszesz że się tego boisz, a za razem usilnie drążysz temat dolania preparatu do baku dodatkowo licząc na to że potwierdzimy ci bezkarność wykonania takiej czynności. :hmm

 

A co do pompki to jest wlasnie tak jak napisalem,

Myślę że nie jest tak jak piszesz.

Bo skoro masz na reszcie pompek średnio +0.6, +0.4 i +0.7 to na tej pierwszej musiało by być (średnio) ok. -1,7 !!!

 

Podaj preparat LM 2666 bezpośrednio na wtryski, wymień filtr paliwa po tym zabiegu i nic innego nie kombinuj. :ok

P.S. Nie licz na cuda że wszystkie dawki wrócą ci w okolice zera. :hyhy

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No kolego vipereeek moze troszke przesadzilem z tymi pompkami na polusie prawda jest taka ze na pierwszej daje tak jak napisałem tyle w minusie i troszke mnie to niepokoi, własnie filtr wymieniałem niedawno i nie potrzebnie bo btm wlał do baku to i ok wymienil filtr pozniej ... a teraz jedynie zeby pozostac przy starym to chyba go omine zaloze mniejszy chwilowo na preparat i dam bezposrednio na wtryski LM , filtr załoze zaraz na pobieraniu preparatu na puszcze a nie na powrocie i pozniej podłacze normalnie i mysle ze da rade

 

 

no fakt zaprzeczam sobie masz racje ale nie robiłem nigdy tego zabiegu wiec tak to wyglada, na cuda nie licze ale ta korekacja mogla by sie troszke poprawic ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze ze temat o klekotach, ale moje zapytanie jest odnosnie 1.8t aeb -jaki preparat stosowac? do czyszczenia wtryskow czy do czyszczenia calego ukladu paliwowego? jakies specjalne preparaty do uturbionych motorow, czy jeden pies?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podaj preparat LM 2666 bezpośrednio na wtryski, wymień filtr paliwa po tym zabiegu

Jeśli podam bezpośrednio na wtryski w obiegu zamknięty z tym filterkiem jak opisałeś to jest sens/konieczność wymiany filtra paliwa, pytam bo miałem wymieniany ok 5 tys km temu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeśli podasz bezpośrednio na pompki, przez dodatakowy filterek, to nie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam teraz problem... Wyjścia z filtra zmostkowałem. Dwa wężyki poprowadzone do butelki z preparatem. Wąż zasilający i z powrotu, oba osobno. Autko pracowało z 25 min. Od tego czasu przy przyśpieszaniu na 4 i 5 biegu miedzy obrotami 1600 a 2200 samochód szapie... Tylko jak dodaje gaz do końca, jak powoli przyśpieszam to nie. Możliwe żeby syf z pompowtryskiwaczy zapchał coś i poyrzeba drugiego takiego zabiegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krystian porób logi i wrzuc w odowiedni dzial i temat a napewno ktos zerknie i byc może cos podpowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Parę dni temu czyściłem pompowtryski tym preparatem.

Największą różnicę zauważyłem przy BIPach, przed czyszczeniem miałem:

1-30 2-28 3-18 4-50

Po czyszczeniu

1-12 2-12 3-8 4-26

 

Auto przyjemniej przyspiesza od dołu, silnik chodzi ciszej, co do spalania to nie zauważyłem jakiejś różnicy :)

Passat 1.9 AVB

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opisze swoje doświadczenie z produktem Liqui Moly Diesel Spülung (LM2666), gdyż efekt końcowy bardzo mnie pozytywnie zaskoczył. Auto z silnikiem AVF, przebiegiem udokumentowanym stertą papierów na 225000km (listopad 2014), a obecnie 226600km, jeździło na Austriackim paliwie, posiadało takie wskazania PD:

 

http://vaglog.pl/log_206884.html

 

Ewidentnie odbiega pompka nr 2 od reszty w związku z czym zamontowałem nowy zestaw gumek Boscha na PD, dogiąłem piny wtyczek na PD oraz w celu obserwacji wskazań zamieniłem pompke nr 2 z pompką nr 4. Efekt był mizerny:

 

http://vaglog.pl/log_206885.html

 

Kontynuując dalsze prace wykonałem płukankę silnika za pomocą Liqui Moly Engine Flush i zalałem silnik nowym olejem Motul Specific. Po 3 dniach i około 100km wykonałem czyszczenie wtryskiwaczy za pomocą Liqui Moly Diesel-Spülung:

 

 

Pierw silnik był rozgrzany do temp. roboczej, a następnie poddany procesowi czyszczenia. Co jakiś czas zwiększałem obroty do np. 2000obr, 3000obr. i trzymałem przez parę sekund, co jakiś czas przegazowałem pod 4000obr. Po czyszczeniu z racji, że nie maiłem przy sobie VCDS wykonałem jazdę próbną. Ku mojemu zaskoczeniu znacznie poprawiła się dynamika, dużo lepsze przyśpieszenie oraz była zauważalna cichsza praca silnika. Po przyjechaniu do domu wykonałem loga PD:

 

http://vaglog.pl/log_206886.html

 

Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania!!! Logi potwierdziły odczucia, że korekcje znacznie zmalały oraz BIPY też minimalnie się poprawiły. Dodam tylko, że od 25s dodałem gazu i dlatego nieco wzrosły wskazania. Mam nadzieję, że efekt utrzyma się jak najdłużej. Nie ukrywam, iż mam nadzieję, że również spadnie spalanie.

Podsumowując... jestem mega zaskoczony:blink

Edytowane przez DarekS
Literówka w tekście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bipy masz na minusie tzn że brakuje paliwa na pompkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie brakuje, bo takie wartości można traktować jako błąd pomiarowy. Z mojego doświadczenia, to do -30 auto normalnie się zachowuje. Dodam, że 1szy log jest na pompie Luk i ori filtrze paliwa. Drugi i trzeci, to już jest zamontowany nowy filtr paliwa Boscha oraz pompa tandemowa Bosch z końcówką M.

Edytowane przez DarekS
literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że odkopuję trochę temat, ale nurtuje mnie to czyszczenie za pomocą wężyków. Moje auto to Sharan 1.9 TDI PD AUY, czy metoda pokazana na tym filmiku jest poprawna..?

Niestety nigdzie nie mogę dostać tego trójnika .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, na filmiku, nie ma żadnego trójnika, tylko złączki, jeśli nie możesz dostać tych złączek plastikowych, to kup ze dwa metry tego przezroczystego wężyka i podepnij się bezpośrednio, pod rurki za filtrem. W AUY, jest dokładnie, taki sam, filtr paliwa, jak na filmiku. To zmostkowanie filtra paliwa, jest zbędne. Daj dwa wężyki do bańki z Liqi Moly i bezpośrednio na rurki i będzie pan zadowolony.

U nas praktycznie w każdym sklepie z częściami samochodowymi można takie coś dostać.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomek1980 Dzięki za szybką odpowiedź, trzeba będzie tak zrobić, może LM coś pomoże na moje problemy.

Pozdrawiam.

Edit:

Chodziło mi o ten trójnik co był w pierwszym poście vipereeek'a jeżeli nie mam tego trójnika, to w który wężyk wpiąć filterek..? Czy może dwa filterki wtedy ?

Edytowane przez enstone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dał fiterek na powrocie paliwa z pompek, z filtrów do bańki z likqi moly. Trójniknie jest w ogóle potrzebny.

Z bańki do rurki na zasilanie, powrót, przez filterek do bańki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności