Skocz do zawartości
vipereeek

Czyszczenie pompowtryskiwaczy preparatem Liqui Moly

Rekomendowane odpowiedzi

Nie pisałem nic o wlewaniu środka dla pompek do baku, tylko o tankowaniu paliwa wyższej jakości, które zawiera więcej środków płuczących, które rzekomo sprzyjają kondycji pompowtrysków :jack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój Passat ma najechane już 352 tyś i przy przebiegu około 345 tyś pompki zaczęły niedomagać. Po zrobieniu kroplówki takim specyfikiem jak ten wyżej ze zdjęć niestety nic się u mnie nie poprawiło ale nic się nie pogorszyło. Skończyło się na tym, że zregenerowałem wszystkie pompki i póki coś pasio lata jak wściekły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bodino - jeżeli mało jest roboty, a koszt niewielki to nawet dobrze było by przeczyścić układ na amen i założyć nowe uszczelniacze moim zdaniem. Pytanie ile wyniesie komplet na wszystkie pompki i jak wygląda robocizna. Ja się nie znam póki co więc walę taki domysł.

 

Karol - To tylko zabieg przeczyszczający. Nie nalezy się spodziewać cudów. Polepszy warunki pracy, ale nie naprawi tego co uszkodzone lub zużyte :)

 

 

 

Postaram się niedługo załatwić kabel i sprawdzę w jakim stanie są moje pompki, następnie zrobię zabieg czyszczący z tematu.

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi uszczelniacze załatwiał kolega z hurtowni, zapłaciłem 32 zł na jedną pompkę, na allegro dokupiłem wszystkie nowe śruby, i sam wyjąłem i założyłem pompki z nowymi uszczelkami. Pompki wyregulowałem i auto chodzi, a mechanikiem nie jestem, jak lubisz grzebać przy aucie to dasz sobie rade. A mechanik za wyjęcie/włożenie + regulacja u mnie krzyknął 200 zł za robotę. Troche dużo moim zdaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O proszę, czyli zabieg dla naszych wyjeżdżonych pasków jak najbardziej warty świeczki i nie drogi. Mój ma trochę więcej bo 390 tyś. Przy kolejnej wypłacie wyczuwam właśnie kupno takiego kompletu i płukanie pompek, a potem nowe uszczelnienia i spokój na lata o ile pompki będą w dobrym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ten środek z fot jest słabszy, tu jest mowa o takim: http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=LIQUI+MOLY+DIESEL+SPULUNG+2666+CZYSCI+WTRYSKI&bmatch=base-relevance-popul-aut-1-2-0408

Ten jest niby agresywniejszy, a zarazem lepiej czyści.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed czyszczeniem

 

bf.1MRSLEWP4.jpg

 

I po

 

bf.1P19RXDJS.jpg

 

Pompowtryski po przebiegu 410tys km

Użyty preparat LIQUI MOLY 2666 Diesel Spulung wg instrukcji 1 pierwszego posta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy możecie mi podpowiedzieć jak podpiąć się pod ten filtr z chłodnicą ?

WP_20160831_09_15_52_Pro.jpg

 

Między czerwoną 1 i 2 robię mostek, tak aby paliwo które idzie z zbiornika paliwa trafiało tam z powrotem.

Do wężyka z żółtą jedynką daje zasilania z preparatem.

Do wężyka z żółtą dwójką daję mały filtr i koniec również do zbiorniczka z preparatem.

 

Jeśli coś pomieszałem poprawcie proszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy w silniku 1.9 TDi BLS 105 KM mogę zastosować środek Liqui Moly? Pytam ponieważ wszyscy którzy pisali powyżej mają lub mieli B5 z innymi wersjami 1.9 TDi.

Tak na marginesie proszę o ocenę pompek w moim TeDeik-u:

Pierwszy pomiar:

Korekty (grupa 13): -0,24, -0,09, 0,68, -0,31.

Mechanik stwierdził, że pompka na trzecim cylindrze jest najsłabsza. Kupiłem używany wtrysk z 30 dniową gwarancją (dobrany po nr VIN) i po założeniu silnik nie odpalił, więc mechanik wyczyścił wtrysk fabryczny, założył nowe uszczelnienia i po tej operacji był kolejny pomiar:

Korekty: -0,05, -0,14, -0,09, 0,31

BIP-y? (grupa 23): -47, -33, -39, -24.

Z pomiaru korekcji wynika, że czyszczenie i wymiana uszczelnień pomogła pompce na trzecim cylindrze ale teraz pompka na czwartym cylindrze odstaje od pozostałych. Czy wyciągnąć pozostałem trzy pompki, wyczyścić i wymienić uszczelnienia i to powinno pomóc czy najpierw zacząć od czyszczenia środkiem Liqui Moly?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

P.S.

Dotychczas stosowałem środek firmy STP, dolewając do paliwa ale wyczytałem w powyższych postach, że to zmniejsza skuteczność stosowanego środka.

Edytowane przez SlawkoW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zacznij od Liqi Moly.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolewanie do zbiornika mija się z celem.

Tylko stosowanie bezpośrednio, omijając zbiornik i filtr paliwa daje pożądany efekt.

dokładnie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest ktoś zainteresowany to podsylam filmik poglądowy jak wyczyścić wtryskiwacze preparatem LM podlaczajac go bezpośrednio.

http://www.vidinfo.org/video/51026163/liqui-moly-oczyszczacz-wtryskiwaczy-diesel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przy okazji wymiany filtra paliwa przeprowadziłem zabieg czyszczenia pompek. Oczywiście nie obyło się bez komplikacji, bo zapowietrzyłem sobie układ :( Mam wersję z tzn chłodnicą paliwa i schemat w pierwszym poście jest poprawny :). Filterek złapał sporo zabrudzeń więc preparat działa. Moim zdaniem silnik pracuje równiej i ciszej. Zależało mi na zmniejszeniu bipów ale niestety niewiele się zmieniły. Za to korekty zmniejszyły się bardzo. Nie wiem czy powinienem się przejmować bipami. Chyba nie są jakieś bardzo tragiczne.

 

Nie mam screena z przed zabiegu ale po wszystkim wygląda tak:

vcds.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I podoginaj konektory we wtyczkach pompek, jak jeszcze tego nie robiłeś. :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za BIP-y w dużym stopniu odpowiada synchronizacjia wałka rozrządu. Sprawdź jak masz ustawioną

Synchronizacja była ustawiona na -1.7 do -1.1. Przestawiłem na -0.6 do 0.0. Niestety nic to nie dało, a nawet pogorszyło sprawę. Bipy są jak były ale korekty się zwiększyły :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj czyściłem pompki tym 2666, filtr brudny. I taka rada(bo udało mi się zapowietrzyć silnik), butelkę z preparatem trzymać najlepiej wyżej niż jest filtr, bo jak była niżej to nie chciało zasysac tego płynu i silnik w końcu stanął

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj czyściłem pompki tym 2666, filtr brudny. I taka rada(bo udało mi się zapowietrzyć silnik), butelkę z preparatem trzymać najlepiej wyżej niż jest filtr, bo jak była niżej to nie chciało zasysac tego płynu i silnik w końcu stanął

 

zgadzam się w 100% :brawo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie robił to może któryś forumowicz z Wawy, stawiam 4-pak za zrobienie takiego czyszczenia :wazuuup

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

urbino wybierz się może z preparatem na spocik. Koledzy prawdopodobnie pomogą bo to żadna filozofia. 15 min. i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności