Skocz do zawartości
Gość luks12

Zakup passata B5 - jaki silnik wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnie turbiny, to tak samo jak w ropniakach, nie psuje się, jeśli się ma trochę bladego pojęcia o tym, że się jeździ autem z turbiną,

Nie tak samo bo w 1.8T jest wygodniejsza gdyż nie ma zmiennej geometrii i nie ma co się brudzić sadzą i blokować jak to często bywa w TDI ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grucha... w TDI 90 koni np ahu tez nie ma zmiennej geometrii tak da jasnosci)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maxi, podajesz wartość z kompa czy z tankowania pod korek za każdym razem? Wartości jakie podajesz to rzeczywiście jazda emerycka. Zero ostrego przyśpieszania, rowna jazda 90-100...Wydaje mi się ze realne spalanie pastucha w mieszanym środowisku to 9-10 litrów normalnej jazdy z użyciem od czasu do czasu mocy i turbo...

 

PZDR>

 

Te wartości dla jazdy emeryckiej podałem z kompa, nie da rady w takim stylu wyjeździć całego zbiornika. Robię tak, że gdy rozpędzę się szybko do prędkości np 90km/h to wtedy noga z gazu i na klikukilometrowych, czasami kilkunastokilometrowych odcinkach udaje mi się osiągnąć chwilowe spalanie od 4,6 do 5,6 litrów na setkę, w zależności od tego, czy jest z górki, czy pod górkę i czy nikt z przodu nie zblokuje, no i w ten sposób wychodzi po całej trasie średnie 6,2. Na podanych wcześniej trasach chcę sobie, jeśli mam czas, emeryckim stylem (ale także i z ciekawości jaką najmniejszą średnią na całej trasie uda mi się uzyskać), poprawić średnią, bo duża część moich przejazdów to dojazdy do pracy 4 kilometry, więc powolne rozgrzewanie silnika i większe spalanie. W przypadku dojazdów codziennie do pracy i do tego około czterech tras po około 35 lub 65 kilometrów, to po zatankowaniu do pełna i wyjeżdżeniu wychodzi mi 9,4 litra, ale jazda normalna. Jeśli nie jeżdżę do pracy a tylko same normalne trasy, to po wyjeżdżeniu zbiornika wychodzi mi przeważnie 8,5 litra, jazda normalna i czasami bardzo ostra. Przy jeździe autostradą z prędkością 180 - 190 km/h chwilowe spalanie z kompa 12,5 litra, po całej podróży średnie 9,6 litra, bo zawsze gdzieś trzeba jechać wolniej więc i oszczędniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie tak samo bo w 1.8T jest wygodniejsza gdyż nie ma zmiennej geometrii i nie ma co się brudzić sadzą i blokować jak to często bywa w TDI

 

No w 1.8T turbinka ma trochę ,,cięższe" życie dlatego jest dochładzana płynem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:lol3

 

poczytaj co piszą na forum użytkownicy 1.8 i 1.8T

 

1.8T przy normalnej jeździe spali mniej niż zwykłe 1.8, przy pałowaniu oczywiście, Turbinka musi łyknąć:502:

 

a przy dobrym wirusie to porównywanie 1.8T do 1.8 to jak porównywanie Ch..a do Palca ..... :rumieniec

PO pierwsze co to jest normalna jazda 1.8 i 1.8T ? Normalna w/g ciebie to bez turbiny? to ile jedziesz? 40/godz ? Jak ja pojade normalnie to też mało spale.Nie wmawiaj mi że 150 KM spali mniej od 125. Chłopie to sa prawie takie same silniki, róznica tylko w doladowaniu. Jezeli chodzi o czytanie forum to własnie polecam,bo wasze teksty o tym zjawisku czytam po raz pierwszy. Mój sasiad tez mówił że jego Polonez też palił 5L. Trzezwo myslący człowiek wie że nic za darmo nie ma!. 1.8 T to nie silnik nowej generacji żeby miał takie spalanie,szczególnie chodzi o moment obrotowy. Najpierw wymyslono 1.8 i chciano mu dodać mocy dodajac turbo i moc ma 150 KM. Nigdzie nie ma koni za darmo. Dwa zywe konie to tez wieksza moc jak jednego ale żarcia potrzeba więcej czy mniej co? Tak samo jest z silnikiem i nie wciskajcie takiego kitu. Jezeli nie wierzycie to wejdzcie na strone auto-centrum tam sa podane zuzycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MI sie wydaje ze tobie jest potrzebna LUPA I OKULARY ; 1.8 T- min.średnie 9.2 / max. srednie 13. oszczedna jazda 7.7 SREDNIA-10L. TERAZ 1.8 20V 125.- min.srednie 8.6/ max. srednie11.4 /oszczedna jazda 7.5 ŚREDNIA- 9.2 . DANE Z AUTO-CENTRUM KOLEGO !!! NIE czytaj co podaje fabryka tylko co wykazują testy faktycznego zuzycia. Widze ze wierzysz w to co chcesz a nie we fakty. POMYSL- 125KM A 150. i w tych danych jest róznica nie duza taka jak w koniach ale jest i nikt normalny nie uwierzy że mniej pali 1.8T , chyba ze leci na powietrze.Kazdy słabszy może palić więcej, nawet 1.6 ale tylko wtedy kiedy coś jest nie ok.

Edytowane przez zbigniewz01@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obojętnie jaki silnik, byle był zadbany z jak najmniejszym przebiegiem, albo przynajmniej z oryginalnym przebiegiem.

Mam w rodzinie kilka Passatów B5 i opinie są takie:

- szwagier ma 1.6 z LPG 5 biegów i sobie chwali,

- brat ma 1.9 TDi PD ATJ 115KM 6 biegów 4motion podkręcony na 145KM i jest zadowolony

- ja mam 1.9 VP AHH 90 5biegów podkręcony na około 160KM i też jestem zadowolony.

Wszyscy jesteśmy zadowoleni, ale mamy pewną wspólną uwagę.... z racji krótkich przełożeń skrzyni biegów nie są to demony prędkości i na autostradzie przy około 130km/h mamy dość duże obroty silnika co przekłada się na zwiększone spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po trzech Passatach, którymi jeździłem, są dla mnie dwa słuszne silniki w B5 3BG:

 

1. Do jazdy codziennej, w trasę, po mieście, we wszystkich warunkach 1.9TDI-PD AVF z manualną skrzynią 6 przełożeń. Nie ma DPF'u i innych zbędnych śmieci. Jest podatny na tuning.

2. Do jazdy w trasy, szczególnie z prędkościami autostradowymi 140-160km/h silnik V6 TDI BDG 163PS lub z napędem 4Motion 180PS, oba warianty wyłącznie z manualną skrzynią biegów. To silnik, który pożera autostrady i nie męczy się ani uszu podróżnych przy prędkościach autostradowych.

 

Jedyna wada w powyższych przypadkach, to zbyt krótkie przełożenia skrzyni biegów :(

 

Pamiętać też należy o udokumentowanym przebiegu i wszystkich wymianach na czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale mamy pewną wspólną uwagę.... z racji krótkich przełożeń skrzyni biegów nie są to demony prędkości
Jedyna wada w powyższych przypadkach, to zbyt krótkie przełożenia skrzyni biegów

 

Nie wiem jakie są skrzynie w Passatach, o których piszecie, ale u mnie jest EEN i mam dokładnie odwrotne spostrzeżenia. Mianowicie dla mnie ta skrzynia jest mega dłuuuuuga. Najbardziej widać to przy włączaniu IV i V biegu. Absolutne minimum dla IV biegu to 60 km/h, a dla V biegu 90 km/h, co jest szczególnie upierdliwe przy przejeżdżaniu przez teren zabudowany (konieczna redukcja do trójki) i przy jeździe lokalnymi drogami (w zasadzie cały czas trzeba jechać na czwórce).

 

We wszystkich autach, jakimi do tej pory jeździłem - a trochę tego bylo - na luzaku włączałem czwórkę przy 50 km/h i piątkę przy 80 km/h.

Edytowane przez Obywatel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widze ze wierzysz w to co chcesz a nie we fakty. POMYSL- 125KM A 150. i w tych danych jest róznica nie duza taka jak w koniach ale jest i nikt normalny nie uwierzy że mniej pali 1.8T

 

kolego nie zawsze silnik z mniejszą mocą ew. pojemności mniej spali, ponieważ mniejszą ilością mocy musi pociągnąć taką samą wagę i jak Passat B5 ma:

1.8 http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-20v-125km-1996-2000/

1.8 T http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-t-20v-150km-1996-2005/

 

tak np. A6 C5 również wychodzi na korzyść większego i mocniejszego silnika

2.4 V6 : http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a6/c5/avant/silnik-benzynowy-2.4-v6-170km-2001-2005/

3.0 V6: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a6/c5/avant/silnik-benzynowy-3.0-v6-220km-2001-2005/

 

porównuje manuale ponieważ automatami nigdy nie jeździłem ale wiem że ogólnie poza "Multi" palą więcej niż manuale

 

 

Dwa zywe konie to tez wieksza moc jak jednego ale żarcia potrzeba więcej czy mniej co?

 

tu akurat strasznie nietrafione porównanie, pomyśl czy więcej wysiłku będziesz potrzebował ty do przeniesienia 10 worków cementu:paker na odległość 10m. Czy Twoja żona/dziewczyna która ma o połowę mniej mocy :lol

 

takie porównania można sobie dowolnie konfigurować i zawsze wynik wyjdzie taki o jaki chodziło przeprowadzającemu badanie :wesolyromek

Edytowane przez michal1981g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jakie są skrzynie w Passatach, o których piszecie

Nie pamiętam oznaczeń, ale w AVF miałem na 6.biegu 2000obr/min przy 100km/h, a w BDG 1900obr/min przy 100km/h.

Jak dla mnie odpowiednie byłoby 1800 i 1700obr/min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego nie zawsze silnik z mniejszą mocą ew. pojemności mniej spali, ponieważ mniejszą ilością mocy musi pociągnąć taką samą wagę i jak Passat B5 ma:

1.8 http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-20v-125km-1996-2000/

1.8 T http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-t-20v-150km-1996-2005/

 

tak np. A6 C5 również wychodzi na korzyść większego i mocniejszego silnika

2.4 V6 : http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a6/c5/avant/silnik-benzynowy-2.4-v6-170km-2001-2005/

3.0 V6: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a6/c5/avant/silnik-benzynowy-3.0-v6-220km-2001-2005/

 

porównuje manuale ponieważ automatami nigdy nie jeździłem ale wiem że ogólnie poza "Multi" palą więcej niż manuale

 

 

 

 

tu akurat strasznie nietrafione porównanie, pomyśl czy więcej wysiłku będziesz potrzebował ty do przeniesienia 10 worków cementu:paker na odległość 10m. Czy Twoja żona/dziewczyna która ma o połowę mniej mocy :lol

 

takie porównania można sobie dowolnie konfigurować i zawsze wynik wyjdzie taki o jaki chodziło przeprowadzającemu badanie :wesolyromek

 

Nie wiem skad te dane ale wydaje misie ze wyssane z palca.

Osobiscie nigdy nie osiagnelem spalania nizszego niz 8l na trasie i wiekszego niz 11l w miescie wiec nie wiem skad te ponad 12l w miescie i 6,5 w trasie. Dodam ze nie jezdze jak emeryt.

Sam nie mialem 1.8t ale od znajomych wiem ze pali wiecej niz vr6, ktory oszczedny nie jest. Dwoch innych tez mialo 1.8t w passcie i ponizej 13l w miescie zaden nie zszedl. W tym jeden mistrz eko jazdy.

No ale tak jak wlasciciele tdi twierdza ze ich passaty pala 5l ON na 100km...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego nie zawsze silnik z mniejszą mocą ew. pojemności mniej spali, ponieważ mniejszą ilością mocy musi pociągnąć taką samą wagę i jak Passat B5 ma:

1.8 http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-20v-125km-1996-2000/

1.8 T http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-t-20v-150km-1996-2005/

 

tak np. A6 C5 również wychodzi na korzyść większego i mocniejszego silnika

2.4 V6 : http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a6/c5/avant/silnik-benzynowy-2.4-v6-170km-2001-2005/

3.0 V6: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a6/c5/avant/silnik-benzynowy-3.0-v6-220km-2001-2005/

 

porównuje manuale ponieważ automatami nigdy nie jeździłem ale wiem że ogólnie poza "Multi" palą więcej niż manuale

 

 

 

 

tu akurat strasznie nietrafione porównanie, pomyśl czy więcej wysiłku będziesz potrzebował ty do przeniesienia 10 worków cementu:paker na odległość 10m. Czy Twoja żona/dziewczyna która ma o połowę mniej mocy :lol

 

takie porównania można sobie dowolnie konfigurować i zawsze wynik wyjdzie taki o jaki chodziło przeprowadzającemu badanie :wesolyromek

Michał, jacy wy jesteście ignoranci ! Jesteś nastepnym który posługuje sie danymi technicznymi a nie faktycznymi testami, raportami spalania.Brak mi słów.Napisze też Tobie że dwa konie są mocniejsze niż jeden i wiecej zjedza niż jeden a Ty mi piszesz o zonie bo jest słabsza,czy to tak cięzko zrozumieć? Nastepna sprawa, kazdy kto ma troche doświadczenia wie że jezeli będziesz dusił silnik 1.6 to wiadomo że on musi spalic wiecej zeby bujac bude,a jak pojedziesz 1.8 oszczednie to spali mniej ale jak tak samo pojedziesz każdym to spali wiecej 1.8. /1.6 wychodzi najgorzej w spalaniu ale jednak pali najmniej. Jakby fabryka napisała że 1.8T pali 5l tez byś uwierzył?.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Nie wiem skad te dane ale wydaje misie ze wyssane z palca.

Osobiscie nigdy nie osiagnelem spalania nizszego niz 8l na trasie i wiekszego niz 11l w miescie wiec nie wiem skad te ponad 12l w miescie i 6,5 w trasie. Dodam ze nie jezdze jak emeryt.

Sam nie mialem 1.8t ale od znajomych wiem ze pali wiecej niz vr6, ktory oszczedny nie jest. Dwoch innych tez mialo 1.8t w passcie i ponizej 13l w miescie zaden nie zszedl. W tym jeden mistrz eko jazdy.

No ale tak jak wlasciciele tdi twierdza ze ich passaty pala 5l ON na 100km...

BRAWO Szymon, chociaz jeden rozsadny facet. Naczytali sie danych fabrycznych a ja podałem autentyczne spalanie po testach w raportach spalania. TO co piszesz ile pali Twój jest autentyczną prawda. Ja kiedy mojego prowadziłem z niemiec na benzynie kupiłem za 80 euro benzyny i dojechałem na tym paliwie do Wągrowca.Nie pamietam ile to było km bo juz w komórce w nawigacji już mi sie skasowało ale jechałem z Minden. Byłem mile zaskoczony ile mi spalił. Mogłem jeszcze zaryzykowac dojazd do domu ale dotankowalem.

Przeciez tu na forum nawet sie naczytałem jak pali TURBO a oni chca zaczarować prawde.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Obojętnie jaki silnik, byle był zadbany z jak najmniejszym przebiegiem, albo przynajmniej z oryginalnym przebiegiem.

Mam w rodzinie kilka Passatów B5 i opinie są takie:

- szwagier ma 1.6 z LPG 5 biegów i sobie chwali,

- brat ma 1.9 TDi PD ATJ 115KM 6 biegów 4motion podkręcony na 145KM i jest zadowolony

- ja mam 1.9 VP AHH 90 5biegów podkręcony na około 160KM i też jestem zadowolony.

Wszyscy jesteśmy zadowoleni, ale mamy pewną wspólną uwagę.... z racji krótkich przełożeń skrzyni biegów nie są to demony prędkości i na autostradzie przy około 130km/h mamy dość duże obroty silnika co przekłada się na zwiększone spalanie.

Tak jest,ale troche rozsadku co niektórym i pewnie doswiadczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne: Jak chcesz grzać to musisz wlać:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba do końca sam nie wiesz co piszesz ;)

Auto z większą mocą wcale nie musi oznaczać większego spalania ( potrzeba mniej czasu na wprowadzenie masy w ruch)

Jeśli chodzi o strokę auto centrum to dane spalania( prawdopodobnie zaczerpnięte od producentów aut) można między bajki włożyć.

Poczytaj co napisałem,masz racje ale testujemy przy takiej samej jezdzie i napewno u 1.6 to będzie trawało dłuzej ale spali mniej chociaż minimalnie bo 1.6 w porownaniu wychodzi najgorzej. A strona to ja podaje z raportów spalania Auto-Centrum a nie z danych fabrycznych. Widocznie ktoś nie potrafi tego znalezc

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jedno jest pewne: Jak chcesz grzać to musisz wlać:lol

 

NO mówie. Ale niektórzy tego nie rozumią i myślą że jak fabryka napisała że pali 5 to musi i koniec. Jeszcze sie nie spotkałem z tym zeby obojetnie jaki palił tyle co fabryka napisala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam nie mialem 1.8t ale od znajomych wiem ze pali wiecej niz vr6, ktory oszczedny nie jest. Dwoch innych tez mialo 1.8t w passcie i ponizej 13l w miescie zaden nie zszedl. W tym jeden mistrz eko jazdy.

 

W tym przypadku to za przeproszeniem kolego pierdoły piszesz,nie jeżdziłes a ni jednym ani drugim tylko jak zwykle kolega ,znajomy itp,mój kumpel też ma 1,8T i ma spalanie 8-10l lpg,a tak sie składa że wcześniej miałem paska vr6,w którym najniższe spalanie na trasie wychodziło 10l lpg,w mieście do 13l,natomiast obecnie mam 1,8T i najniższe spalanie jakie zanotowałem to 8,5l lpg,a w mieście 11l,wyliczone przy tankowaniu,oczywiście jak bym zaczoł go pałować to spali sporo więcęj.

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy, po żadnym mieście, zakorkowanym Radomiu, czy zakorkowanej Warszawie nawet nie zbliżyłem się do spalania 13l/100, w związku z tym, że jeżdżę w większości króciutkie odcinki do pracy, to jak już jadę gdzieś dalej, chcę się przejechać i jeżdżę czasem bardzo ostro, bywa, że jak mam miejsce i docisnę spod świateł, to inne auta zostają sto metrów z tyłu, może więc ten "mistrz ekojazdy" jest mistrzem tylko we własnym, mylnym mniemaniu.

Tak jak pisałem wcześniej, spalanie 12,8 miałem jadąc po autostradzie z prędkością 180 - 190 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności