Grucha... Zgłoś #781 Napisano 27 Stycznia 2015 Odnośnie turbiny, to tak samo jak w ropniakach, nie psuje się, jeśli się ma trochę bladego pojęcia o tym, że się jeździ autem z turbiną, Nie tak samo bo w 1.8T jest wygodniejsza gdyż nie ma zmiennej geometrii i nie ma co się brudzić sadzą i blokować jak to często bywa w TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #782 Napisano 27 Stycznia 2015 Grucha... w TDI 90 koni np ahu tez nie ma zmiennej geometrii tak da jasnosci))) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #783 Napisano 27 Stycznia 2015 Racja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #784 Napisano 27 Stycznia 2015 Maxi, podajesz wartość z kompa czy z tankowania pod korek za każdym razem? Wartości jakie podajesz to rzeczywiście jazda emerycka. Zero ostrego przyśpieszania, rowna jazda 90-100...Wydaje mi się ze realne spalanie pastucha w mieszanym środowisku to 9-10 litrów normalnej jazdy z użyciem od czasu do czasu mocy i turbo... PZDR> Te wartości dla jazdy emeryckiej podałem z kompa, nie da rady w takim stylu wyjeździć całego zbiornika. Robię tak, że gdy rozpędzę się szybko do prędkości np 90km/h to wtedy noga z gazu i na klikukilometrowych, czasami kilkunastokilometrowych odcinkach udaje mi się osiągnąć chwilowe spalanie od 4,6 do 5,6 litrów na setkę, w zależności od tego, czy jest z górki, czy pod górkę i czy nikt z przodu nie zblokuje, no i w ten sposób wychodzi po całej trasie średnie 6,2. Na podanych wcześniej trasach chcę sobie, jeśli mam czas, emeryckim stylem (ale także i z ciekawości jaką najmniejszą średnią na całej trasie uda mi się uzyskać), poprawić średnią, bo duża część moich przejazdów to dojazdy do pracy 4 kilometry, więc powolne rozgrzewanie silnika i większe spalanie. W przypadku dojazdów codziennie do pracy i do tego około czterech tras po około 35 lub 65 kilometrów, to po zatankowaniu do pełna i wyjeżdżeniu wychodzi mi 9,4 litra, ale jazda normalna. Jeśli nie jeżdżę do pracy a tylko same normalne trasy, to po wyjeżdżeniu zbiornika wychodzi mi przeważnie 8,5 litra, jazda normalna i czasami bardzo ostra. Przy jeździe autostradą z prędkością 180 - 190 km/h chwilowe spalanie z kompa 12,5 litra, po całej podróży średnie 9,6 litra, bo zawsze gdzieś trzeba jechać wolniej więc i oszczędniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #785 Napisano 29 Stycznia 2015 Nie tak samo bo w 1.8T jest wygodniejsza gdyż nie ma zmiennej geometrii i nie ma co się brudzić sadzą i blokować jak to często bywa w TDI No w 1.8T turbinka ma trochę ,,cięższe" życie dlatego jest dochładzana płynem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbigniewz01@ Zgłoś #786 Napisano 30 Stycznia 2015 :lol3 poczytaj co piszą na forum użytkownicy 1.8 i 1.8T 1.8T przy normalnej jeździe spali mniej niż zwykłe 1.8, przy pałowaniu oczywiście, Turbinka musi łyknąć a przy dobrym wirusie to porównywanie 1.8T do 1.8 to jak porównywanie Ch..a do Palca ..... PO pierwsze co to jest normalna jazda 1.8 i 1.8T ? Normalna w/g ciebie to bez turbiny? to ile jedziesz? 40/godz ? Jak ja pojade normalnie to też mało spale.Nie wmawiaj mi że 150 KM spali mniej od 125. Chłopie to sa prawie takie same silniki, róznica tylko w doladowaniu. Jezeli chodzi o czytanie forum to własnie polecam,bo wasze teksty o tym zjawisku czytam po raz pierwszy. Mój sasiad tez mówił że jego Polonez też palił 5L. Trzezwo myslący człowiek wie że nic za darmo nie ma!. 1.8 T to nie silnik nowej generacji żeby miał takie spalanie,szczególnie chodzi o moment obrotowy. Najpierw wymyslono 1.8 i chciano mu dodać mocy dodajac turbo i moc ma 150 KM. Nigdzie nie ma koni za darmo. Dwa zywe konie to tez wieksza moc jak jednego ale żarcia potrzeba więcej czy mniej co? Tak samo jest z silnikiem i nie wciskajcie takiego kitu. Jezeli nie wierzycie to wejdzcie na strone auto-centrum tam sa podane zuzycia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #787 Napisano 30 Stycznia 2015 Only Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tylas Zgłoś #788 Napisano 30 Stycznia 2015 strone auto-centrum tam sa podane zuzycia. no są i są na korzyść 1.8T. Może lupy potrzebujesz aby to dostrzec? http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-20v-125km-1996-2000/ http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-t-20v-150km-1996-2005/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbigniewz01@ Zgłoś #789 Napisano 30 Stycznia 2015 (edytowane) no są i są na korzyść 1.8T. Może lupy potrzebujesz aby to dostrzec?http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-20v-125km-1996-2000/ http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-t-20v-150km-1996-2005/ MI sie wydaje ze tobie jest potrzebna LUPA I OKULARY ; 1.8 T- min.średnie 9.2 / max. srednie 13. oszczedna jazda 7.7 SREDNIA-10L. TERAZ 1.8 20V 125.- min.srednie 8.6/ max. srednie11.4 /oszczedna jazda 7.5 ŚREDNIA- 9.2 . DANE Z AUTO-CENTRUM KOLEGO !!! NIE czytaj co podaje fabryka tylko co wykazują testy faktycznego zuzycia. Widze ze wierzysz w to co chcesz a nie we fakty. POMYSL- 125KM A 150. i w tych danych jest róznica nie duza taka jak w koniach ale jest i nikt normalny nie uwierzy że mniej pali 1.8T , chyba ze leci na powietrze.Kazdy słabszy może palić więcej, nawet 1.6 ale tylko wtedy kiedy coś jest nie ok. Edytowane 31 Stycznia 2015 przez zbigniewz01@ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #790 Napisano 31 Stycznia 2015 Obojętnie jaki silnik, byle był zadbany z jak najmniejszym przebiegiem, albo przynajmniej z oryginalnym przebiegiem. Mam w rodzinie kilka Passatów B5 i opinie są takie: - szwagier ma 1.6 z LPG 5 biegów i sobie chwali, - brat ma 1.9 TDi PD ATJ 115KM 6 biegów 4motion podkręcony na 145KM i jest zadowolony - ja mam 1.9 VP AHH 90 5biegów podkręcony na około 160KM i też jestem zadowolony. Wszyscy jesteśmy zadowoleni, ale mamy pewną wspólną uwagę.... z racji krótkich przełożeń skrzyni biegów nie są to demony prędkości i na autostradzie przy około 130km/h mamy dość duże obroty silnika co przekłada się na zwiększone spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #791 Napisano 31 Stycznia 2015 Po trzech Passatach, którymi jeździłem, są dla mnie dwa słuszne silniki w B5 3BG: 1. Do jazdy codziennej, w trasę, po mieście, we wszystkich warunkach 1.9TDI-PD AVF z manualną skrzynią 6 przełożeń. Nie ma DPF'u i innych zbędnych śmieci. Jest podatny na tuning. 2. Do jazdy w trasy, szczególnie z prędkościami autostradowymi 140-160km/h silnik V6 TDI BDG 163PS lub z napędem 4Motion 180PS, oba warianty wyłącznie z manualną skrzynią biegów. To silnik, który pożera autostrady i nie męczy się ani uszu podróżnych przy prędkościach autostradowych. Jedyna wada w powyższych przypadkach, to zbyt krótkie przełożenia skrzyni biegów Pamiętać też należy o udokumentowanym przebiegu i wszystkich wymianach na czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #792 Napisano 31 Stycznia 2015 (edytowane) ale mamy pewną wspólną uwagę.... z racji krótkich przełożeń skrzyni biegów nie są to demony prędkości Jedyna wada w powyższych przypadkach, to zbyt krótkie przełożenia skrzyni biegów Nie wiem jakie są skrzynie w Passatach, o których piszecie, ale u mnie jest EEN i mam dokładnie odwrotne spostrzeżenia. Mianowicie dla mnie ta skrzynia jest mega dłuuuuuga. Najbardziej widać to przy włączaniu IV i V biegu. Absolutne minimum dla IV biegu to 60 km/h, a dla V biegu 90 km/h, co jest szczególnie upierdliwe przy przejeżdżaniu przez teren zabudowany (konieczna redukcja do trójki) i przy jeździe lokalnymi drogami (w zasadzie cały czas trzeba jechać na czwórce). We wszystkich autach, jakimi do tej pory jeździłem - a trochę tego bylo - na luzaku włączałem czwórkę przy 50 km/h i piątkę przy 80 km/h. Edytowane 31 Stycznia 2015 przez Obywatel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #793 Napisano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Widze ze wierzysz w to co chcesz a nie we fakty. POMYSL- 125KM A 150. i w tych danych jest róznica nie duza taka jak w koniach ale jest i nikt normalny nie uwierzy że mniej pali 1.8T kolego nie zawsze silnik z mniejszą mocą ew. pojemności mniej spali, ponieważ mniejszą ilością mocy musi pociągnąć taką samą wagę i jak Passat B5 ma: 1.8 http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-20v-125km-1996-2000/ 1.8 T http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-t-20v-150km-1996-2005/ tak np. A6 C5 również wychodzi na korzyść większego i mocniejszego silnika 2.4 V6 : http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a6/c5/avant/silnik-benzynowy-2.4-v6-170km-2001-2005/ 3.0 V6: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a6/c5/avant/silnik-benzynowy-3.0-v6-220km-2001-2005/ porównuje manuale ponieważ automatami nigdy nie jeździłem ale wiem że ogólnie poza "Multi" palą więcej niż manuale Dwa zywe konie to tez wieksza moc jak jednego ale żarcia potrzeba więcej czy mniej co? tu akurat strasznie nietrafione porównanie, pomyśl czy więcej wysiłku będziesz potrzebował ty do przeniesienia 10 worków cementu:paker na odległość 10m. Czy Twoja żona/dziewczyna która ma o połowę mniej mocy takie porównania można sobie dowolnie konfigurować i zawsze wynik wyjdzie taki o jaki chodziło przeprowadzającemu badanie :wesolyromek Edytowane 31 Stycznia 2015 przez michal1981g Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #794 Napisano 31 Stycznia 2015 Nie wiem jakie są skrzynie w Passatach, o których piszecie Nie pamiętam oznaczeń, ale w AVF miałem na 6.biegu 2000obr/min przy 100km/h, a w BDG 1900obr/min przy 100km/h. Jak dla mnie odpowiednie byłoby 1800 i 1700obr/min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #795 Napisano 1 Lutego 2015 kolego nie zawsze silnik z mniejszą mocą ew. pojemności mniej spali, ponieważ mniejszą ilością mocy musi pociągnąć taką samą wagę i jak Passat B5 ma:1.8 http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-20v-125km-1996-2000/ 1.8 T http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-t-20v-150km-1996-2005/ tak np. A6 C5 również wychodzi na korzyść większego i mocniejszego silnika 2.4 V6 : http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a6/c5/avant/silnik-benzynowy-2.4-v6-170km-2001-2005/ 3.0 V6: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a6/c5/avant/silnik-benzynowy-3.0-v6-220km-2001-2005/ porównuje manuale ponieważ automatami nigdy nie jeździłem ale wiem że ogólnie poza "Multi" palą więcej niż manuale tu akurat strasznie nietrafione porównanie, pomyśl czy więcej wysiłku będziesz potrzebował ty do przeniesienia 10 worków cementu:paker na odległość 10m. Czy Twoja żona/dziewczyna która ma o połowę mniej mocy takie porównania można sobie dowolnie konfigurować i zawsze wynik wyjdzie taki o jaki chodziło przeprowadzającemu badanie :wesolyromek Nie wiem skad te dane ale wydaje misie ze wyssane z palca. Osobiscie nigdy nie osiagnelem spalania nizszego niz 8l na trasie i wiekszego niz 11l w miescie wiec nie wiem skad te ponad 12l w miescie i 6,5 w trasie. Dodam ze nie jezdze jak emeryt. Sam nie mialem 1.8t ale od znajomych wiem ze pali wiecej niz vr6, ktory oszczedny nie jest. Dwoch innych tez mialo 1.8t w passcie i ponizej 13l w miescie zaden nie zszedl. W tym jeden mistrz eko jazdy. No ale tak jak wlasciciele tdi twierdza ze ich passaty pala 5l ON na 100km... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbigniewz01@ Zgłoś #796 Napisano 1 Lutego 2015 kolego nie zawsze silnik z mniejszą mocą ew. pojemności mniej spali, ponieważ mniejszą ilością mocy musi pociągnąć taką samą wagę i jak Passat B5 ma:1.8 http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-20v-125km-1996-2000/ 1.8 T http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5/sedan/silnik-benzynowy-1.8-t-20v-150km-1996-2005/ tak np. A6 C5 również wychodzi na korzyść większego i mocniejszego silnika 2.4 V6 : http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a6/c5/avant/silnik-benzynowy-2.4-v6-170km-2001-2005/ 3.0 V6: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a6/c5/avant/silnik-benzynowy-3.0-v6-220km-2001-2005/ porównuje manuale ponieważ automatami nigdy nie jeździłem ale wiem że ogólnie poza "Multi" palą więcej niż manuale tu akurat strasznie nietrafione porównanie, pomyśl czy więcej wysiłku będziesz potrzebował ty do przeniesienia 10 worków cementu:paker na odległość 10m. Czy Twoja żona/dziewczyna która ma o połowę mniej mocy takie porównania można sobie dowolnie konfigurować i zawsze wynik wyjdzie taki o jaki chodziło przeprowadzającemu badanie :wesolyromek Michał, jacy wy jesteście ignoranci ! Jesteś nastepnym który posługuje sie danymi technicznymi a nie faktycznymi testami, raportami spalania.Brak mi słów.Napisze też Tobie że dwa konie są mocniejsze niż jeden i wiecej zjedza niż jeden a Ty mi piszesz o zonie bo jest słabsza,czy to tak cięzko zrozumieć? Nastepna sprawa, kazdy kto ma troche doświadczenia wie że jezeli będziesz dusił silnik 1.6 to wiadomo że on musi spalic wiecej zeby bujac bude,a jak pojedziesz 1.8 oszczednie to spali mniej ale jak tak samo pojedziesz każdym to spali wiecej 1.8. /1.6 wychodzi najgorzej w spalaniu ale jednak pali najmniej. Jakby fabryka napisała że 1.8T pali 5l tez byś uwierzył?. - - - - - aktualizacja - - - - - Nie wiem skad te dane ale wydaje misie ze wyssane z palca. Osobiscie nigdy nie osiagnelem spalania nizszego niz 8l na trasie i wiekszego niz 11l w miescie wiec nie wiem skad te ponad 12l w miescie i 6,5 w trasie. Dodam ze nie jezdze jak emeryt. Sam nie mialem 1.8t ale od znajomych wiem ze pali wiecej niz vr6, ktory oszczedny nie jest. Dwoch innych tez mialo 1.8t w passcie i ponizej 13l w miescie zaden nie zszedl. W tym jeden mistrz eko jazdy. No ale tak jak wlasciciele tdi twierdza ze ich passaty pala 5l ON na 100km... BRAWO Szymon, chociaz jeden rozsadny facet. Naczytali sie danych fabrycznych a ja podałem autentyczne spalanie po testach w raportach spalania. TO co piszesz ile pali Twój jest autentyczną prawda. Ja kiedy mojego prowadziłem z niemiec na benzynie kupiłem za 80 euro benzyny i dojechałem na tym paliwie do Wągrowca.Nie pamietam ile to było km bo juz w komórce w nawigacji już mi sie skasowało ale jechałem z Minden. Byłem mile zaskoczony ile mi spalił. Mogłem jeszcze zaryzykowac dojazd do domu ale dotankowalem. Przeciez tu na forum nawet sie naczytałem jak pali TURBO a oni chca zaczarować prawde. - - - - - aktualizacja - - - - - Obojętnie jaki silnik, byle był zadbany z jak najmniejszym przebiegiem, albo przynajmniej z oryginalnym przebiegiem.Mam w rodzinie kilka Passatów B5 i opinie są takie: - szwagier ma 1.6 z LPG 5 biegów i sobie chwali, - brat ma 1.9 TDi PD ATJ 115KM 6 biegów 4motion podkręcony na 145KM i jest zadowolony - ja mam 1.9 VP AHH 90 5biegów podkręcony na około 160KM i też jestem zadowolony. Wszyscy jesteśmy zadowoleni, ale mamy pewną wspólną uwagę.... z racji krótkich przełożeń skrzyni biegów nie są to demony prędkości i na autostradzie przy około 130km/h mamy dość duże obroty silnika co przekłada się na zwiększone spalanie. Tak jest,ale troche rozsadku co niektórym i pewnie doswiadczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #797 Napisano 1 Lutego 2015 Jedno jest pewne: Jak chcesz grzać to musisz wlać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbigniewz01@ Zgłoś #798 Napisano 1 Lutego 2015 Chyba do końca sam nie wiesz co piszesz Auto z większą mocą wcale nie musi oznaczać większego spalania ( potrzeba mniej czasu na wprowadzenie masy w ruch) Jeśli chodzi o strokę auto centrum to dane spalania( prawdopodobnie zaczerpnięte od producentów aut) można między bajki włożyć. Poczytaj co napisałem,masz racje ale testujemy przy takiej samej jezdzie i napewno u 1.6 to będzie trawało dłuzej ale spali mniej chociaż minimalnie bo 1.6 w porownaniu wychodzi najgorzej. A strona to ja podaje z raportów spalania Auto-Centrum a nie z danych fabrycznych. Widocznie ktoś nie potrafi tego znalezc - - - - - aktualizacja - - - - - Jedno jest pewne: Jak chcesz grzać to musisz wlać NO mówie. Ale niektórzy tego nie rozumią i myślą że jak fabryka napisała że pali 5 to musi i koniec. Jeszcze sie nie spotkałem z tym zeby obojetnie jaki palił tyle co fabryka napisala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #799 Napisano 1 Lutego 2015 (edytowane) Sam nie mialem 1.8t ale od znajomych wiem ze pali wiecej niz vr6, ktory oszczedny nie jest. Dwoch innych tez mialo 1.8t w passcie i ponizej 13l w miescie zaden nie zszedl. W tym jeden mistrz eko jazdy. W tym przypadku to za przeproszeniem kolego pierdoły piszesz,nie jeżdziłes a ni jednym ani drugim tylko jak zwykle kolega ,znajomy itp,mój kumpel też ma 1,8T i ma spalanie 8-10l lpg,a tak sie składa że wcześniej miałem paska vr6,w którym najniższe spalanie na trasie wychodziło 10l lpg,w mieście do 13l,natomiast obecnie mam 1,8T i najniższe spalanie jakie zanotowałem to 8,5l lpg,a w mieście 11l,wyliczone przy tankowaniu,oczywiście jak bym zaczoł go pałować to spali sporo więcęj. Edytowane 1 Lutego 2015 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #800 Napisano 1 Lutego 2015 Nigdy, po żadnym mieście, zakorkowanym Radomiu, czy zakorkowanej Warszawie nawet nie zbliżyłem się do spalania 13l/100, w związku z tym, że jeżdżę w większości króciutkie odcinki do pracy, to jak już jadę gdzieś dalej, chcę się przejechać i jeżdżę czasem bardzo ostro, bywa, że jak mam miejsce i docisnę spod świateł, to inne auta zostają sto metrów z tyłu, może więc ten "mistrz ekojazdy" jest mistrzem tylko we własnym, mylnym mniemaniu. Tak jak pisałem wcześniej, spalanie 12,8 miałem jadąc po autostradzie z prędkością 180 - 190 km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach