webi Zgłoś #841 Napisano 16 Października 2016 (edytowane) będę jeździła do Niemiec 90 i 110 to to silniki trwałe i oszczędne ale DEKRA przyznaje tylko czerwone plakietki. Silniki montowane były w modelach przed face-liftingiem. Co prawda gustach się nie dyskutuje ale te modele wyglądają staro. 130 montowana w poliftowych modelach,jest wyraźnie żwawsza za sprawa 30% większego momentu ale okupione jest to (1-3 litry) większym spalaniem. Jest to najbardziej poszukiwany model, więc łatwo wpaść na minę. Do jazdy po autostradach nadaje się, polecana przez Tomka, 6 biegowa skrzynia ale w silniku 130. 5 bieg ma przełożenia takie jak auta z 5 biegowymi skrzyniami natomiast 6 jest dłuższa. Skrzynia do silnika 105 np: BXE były 6 biegowe skrzynie ale 6 była taka sama jak 5 w 5 biegowych skrzyniach Edytowane 16 Października 2016 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #842 Napisano 16 Października 2016 Jeśli dobrze pamiętam, to na 6.biegu przy 100km/h miałem ok. 1900 obr/min. Tak samo mam teraz w DSG w połączeniu z CBBB. Jeśli o spalanie chodzi, to autem w trasie zawsze robiłem ok. 1000km do zaświecenia rezerwy, czyli to zawsze było poniżej 6L/100km. Jeden raz udało mi się chyba nawet zrobić ok. 1200km na zbiorniku. Jeśli ktoś szuka oszczędniejszej wersji, to warto zastanowić się nad wariacjami silnika 1.9 TDI 130PS w innych modelach, lżejszych, takich, jak Octavia I czy Golf IV. Jeździłem taką Octavią i Golfem, biegi były nieco dłuższe (100km/h przy 1800 obr/min), auta lżejsze i zużycie paliwa w trasie oscylowało ok. 5L/100km. Mowa o normalnej jeździe, całkiem żwawej, ale bez ścigania się, czy bez kapelusznika. Tak czy siak, AVF w Passacie i jego odmiany w Golfie czy Octavii to był najlepszy silnik. Co ważne przy eksploatacji miejskiej-nie miał filtra cząstek stałych, ale Dekra częstowała za to te jednostki żółtą naklejką (Euro3). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #843 Napisano 16 Października 2016 Do tego skrzynia 6-biegowa manualna Chyba najbardziej awaryjna w historii Passata. :blady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #844 Napisano 16 Października 2016 Chyba najbardziej awaryjna w historii Passata. Raczej tiptronik się sypał. Ale jak ktoś jeździ na bardzo niskich obrotach, taki kapelusznik uprawiający PSJ to wykończy każdą skrzynię biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #845 Napisano 16 Października 2016 niby najbardziej awaryjna skrzynia 6 biegowa to FRK ,i te nieszczęsne łożyska w niej ,u mnie jak narazie sprawuje sie dobrze,wcześniej jeździłem AWX 5 biegów a teraz AVF ,i mogę potwierdzić że jest to najlepszy silnik w passacie jeśli chodzi o diesla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PatrycjaGD Zgłoś #846 Napisano 17 Października 2016 90 i 110 to to silniki trwałe i oszczędne ale DEKRA przyznaje tylko czerwone plakietki. Silniki montowane były w modelach przed face-liftingiem. Co prawda gustach się nie dyskutuje ale te modele wyglądają staro. 130 montowana w poliftowych modelach,jest wyraźnie żwawsza za sprawa 30% większego momentu ale okupione jest to (1-3 litry) większym spalaniem. Jest to najbardziej poszukiwany model, więc łatwo wpaść na minę. Do jazdy po autostradach nadaje się, polecana przez Tomka, 6 biegowa skrzynia ale w silniku 130. 5 bieg ma przełożenia takie jak auta z 5 biegowymi skrzyniami natomiast 6 jest dłuższa. Skrzynia do silnika 105 np: BXE były 6 biegowe skrzynie ale 6 była taka sama jak 5 w 5 biegowych skrzyniach czyli 90 i 100 nie wyjadę do Berlina? hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #847 Napisano 17 Października 2016 czyli 90 i 100 nie wyjadę do Berlina? hmm Na 90 i 110 na VP dostaniesz nalepkę Umweltzone czerwoną. Możesz wjechać z zielona plakiet legalnie do Berlina - czyli benzyną powyżej 1993 lud dieslem powyżej 2006. Jak się mylę proszę o sprostowanie:luka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PatrycjaGD Zgłoś #848 Napisano 17 Października 2016 (edytowane) Na 90 i 110 na VP dostaniesz nalepkę Umweltzone czerwoną. Możesz wjechać z zielona plakiet legalnie do Berlina - czyli benzyną powyżej 1993 lud dieslem powyżej 2006. Jak się mylę proszę o sprostowanie:luka "Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą." piękne słowa kiedyś byłam na dnie i to były pierwsze słowa od pewnej kobiety ze wspólnoty fajnie jest to zobaczyć na takim forum. Pozdrawiam trochę mnie zasmuciła ta wiadomość gdyż chciałam disla ale niestety chcę wszędzie móc się pojawić przepraszam że kolejny raz pytam ale czy podacie mi najmniej awaryjne silniki benzynowe passata B5 bądź B5FL Edytowane 17 Października 2016 przez PatrycjaGD Zachwycona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #849 Napisano 17 Października 2016 Właściwie w B5 i B5 FL nie było jakichś specjalnie awaryjnych benzyniaków. Słabszy był chyba tylko 2.0 ALT w FL-u i 2.3 V5 ale to raczej ze względu na małą popularność. Tobie spokojnie wystarczy 1.8T, 150 koni i można fajnie pomykać. Każdy mechanik naprawi i gaz też znosi dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PatrycjaGD Zgłoś #850 Napisano 17 Października 2016 Właściwie w B5 i B5 FL nie było jakichś specjalnie awaryjnych benzyniaków. Słabszy był chyba tylko 2.0 ALT w FL-u i 2.3 V5 ale to raczej ze względu na małą popularność. Tobie spokojnie wystarczy 1.8T, 150 koni i można fajnie pomykać. Każdy mechanik naprawi i gaz też znosi dobrze. w bezynie jaki najlepszy rocznik? ten co wymieniłeś to 2002? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #851 Napisano 17 Października 2016 Właściwie w B5 i B5 FL nie było jakichś specjalnie awaryjnych benzyniaków. Słabszy był chyba tylko 2.0 ALT w FL-u i 2.3 V5 ale to raczej ze względu na małą popularność. Tobie spokojnie wystarczy 1.8T, 150 koni i można fajnie pomykać. Każdy mechanik naprawi i gaz też znosi dobrze. 2.3 V5 miały problemy z wyciągającymi się łańcuchami rozrządu, wiem bo miałem taki i też wymieniałem w nim komplet ale ogólnie super silnik i nie mogę się zgodzić że należy do tych "słabszych" silników i ten dźwięk...... po prostu miód dla ucha - jak to VR5 dynamika podobna jak w 1.8T spalanie również na podobnym poziomie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #852 Napisano 17 Października 2016 w bezynie jaki najlepszy rocznik? ten co wymieniłeś to 2002? Bez względu na rocznik, 1.8T był w B5 i w B5 FL. 2.3 V5 miały problemy z wyciągającymi się łańcuchami rozrządu, wiem bo miałem taki i też wymieniałem w nim komplet ale ogólnie super silnik i nie mogę się zgodzić że należy do tych "słabszych" silników i ten dźwięk...... po prostu miód dla ucha - jak to VR5 dynamika podobna jak w 1.8T spalanie również na podobnym poziomie Nie chodziło mi, że słaby tylko rzadko spotykany Słaby to on na pewno nie jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PatrycjaGD Zgłoś #853 Napisano 17 Października 2016 Bez względu na rocznik, 1.8T był w B5 i w B5 FL. Nie chodziło mi, że słaby tylko rzadko spotykany Słaby to on na pewno nie jest a czy ma pasek rozrządu czy łańcuszek? czytałam że na łańcuszkach są lepsze czy passat b5 FL ma łańcuszek? i który silniczek ma najmniejsze spalanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #854 Napisano 17 Października 2016 PatrycjaGD, są jeszcze dwulitrowe benzyny - AZM i ALT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #855 Napisano 17 Października 2016 Ale poczekajcie, w dieslach liczy się nie tylko rocznik. Przecież są diesle, które spełniają normę Euro4bi mają zieloną plakietkę, tj. -Passat B5 3BG 2.0TDI wyposażony w DPF -Passat B5 3BG AVF doposażony w DPF (trzeba się troszkę natrudzić, ale idzie się doszukać takiego Paska) -Passat B5 3BG z motorkiem BDG I BDH, te dwie jednostki też spełniają Euro4 i nie mają DPF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PatrycjaGD Zgłoś #856 Napisano 17 Października 2016 Ale poczekajcie, w dieslach liczy się nie tylko rocznik.Przecież są diesle, które spełniają normę Euro4bi mają zieloną plakietkę, tj. -Passat B5 3BG 2.0TDI wyposażony w DPF -Passat B5 3BG AVF doposażony w DPF (trzeba się troszkę natrudzić, ale idzie się doszukać takiego Paska) -Passat B5 3BG z motorkiem BDG I BDH, te dwie jednostki też spełniają Euro4 i nie mają DPF. Ten Passat B5 3BG AVF to 1.9? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #857 Napisano 17 Października 2016 Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PatrycjaGD Zgłoś #858 Napisano 17 Października 2016 a co to jest DPF? czy to można dokupić czy musi być fabrycznie wmontowane ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #859 Napisano 17 Października 2016 B5 fl pod koniec produkcji były montowane w 2.0 TDI 136km i miały dpf tylko że mokry. na niego dostaniesz zielona plakietkę ale się dopytać potrzeba czy na pewno . Łap przykładowa aukcja http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-tdi-136km-wersja-highline-gwarancja-ID6yA6nt.html w B5 fl 2.0 TDi to rozwiercone 1.9 TDI AWX/AVF. :kumple pozder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #860 Napisano 17 Października 2016 (edytowane) a co to jest DPF? czy to można dokupić czy musi być fabrycznie wmontowane ? To jest takie coś, że jak się masz w to pakować w starym dieslu, to już lepiej kup benzynę Uff, jak dobrze, że nie muszę jeździć do Berlina. Z jednej strony to chciałoby się już coś nowszego, ale z drugiej strony to mam ochotę jeździć do końca świata 1.9 TDI Edytowane 17 Października 2016 przez Obywatel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach