Jump to content
Guest luks12

Zakup passata B5 - jaki silnik wybrać?

Recommended Posts

Guest luks12

witam

w najblizszym czasie zamierzam kupić passacika B5 no i oczywiście mam pare problemów

najwiekszy problem mam z wyborem silnika, najbardziej kusi mnie 1.8T ale obawiam sie że będzie palił z 15l paliwa a ja sporo jezdżę, a może 1.8 lub 1.9 130KM bo chyba 1.6 jest za słaby,

jeśli wybiore jakiś benzynowy to napewno założe gaz no i mam pytanie jak poszczegulne silniki reaguja na instalacje gazową??

może macie jakieś porady dotyczące oględzin wybranego autka

i jeszcze jedno co radzicie ?? lepiej kupować auto w polsce czy sprowadzić z zagranicy

bo podczas przeglądania http://www.mobile.de i innych tego typu stronek doszedłem do wniosku, że niewiele zyskam na sprowadzeniu a jedynie moge stracić jeżeli trafie jakiegoś zajeżdżonego lub pukniętego trupa, no i wydaje mi się że auto kupione w polsce będę mógł lepiej sprawdzić w jakims serwisie, co wy o tym myślicie

wszelkie porady mile widziane :)

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj 1.8 T pali do 15 litrów po miescie , ale jak sie normalnie jezdzi to tak 11 - 13.Trasa 0d 7 do 13 litrów , tak realnie w miare szybko jadąc 9,5 - 10,5. Co do zagazowania silnika turbo to podobno nie jest to najlepszy pomysł. Samochód mozesz trafic w polskim servisie , z udokumentowanym, przebiegiem i jak ci sie trafi to jeszcze na gearancji. Ale jak ktos będzie chciasl cofnąc licznik to i tak nie dojdziesz. Na zachodzie strasznie cofaja liczniki , głownie turcy i inni tacy. Znam elektryka samochodowego co cofa liczniki handlarzom , ponizej 200 tys to jeszcze passata nie widziałem , a w dislu to 3 latki i po 300tys widziałem , a potem miały nagle 100tys , tak ze jakbys sie zdecydował na sprowadzanie to lepiej wez ze soiba kogos kto sie naprawde na tym zna , a porównujac ceny to wiele nie zaoszczedzisz jezeli samochod bedzie w dobrym stanie i bezwypadkowy , o ile nie bedzie tam wogole drozszy. W niemczech latwiej trafic bogatsza wersje , bo w polsce toi trzeba troche poszukac

Share this post


Link to post
Share on other sites

O spalanie 15l/100 km musisz sie postarac, no chyba, ze turlasz sie caly czas w korkach. Mi sie tylko raz udalo oiagnac taki wynik podczas "normalnej" bezkorkowej jazdy ale obrotomierz nie schodzil ponizej 4500 RPM. Szczerze mowiac na trasie rowniez nigdy nie osiagnalem 13l/100 km podczas normalnej jazdy. Zagazowac mozna teoretycznie kazdy silnik, mamy na forum zagazowane 1.8T. Byl nawet watek na ten temat, poszukaj troche. Nie od dzis wiadomo, ze sprawnosc instalacji gazowej zalezy od gazownika. Trafisz na zlego to i nawet z najlepsza instalacja moze ci spieprzyc samochod.

Wolnossacych 1.6 i 1.8 bym az tak nie polecal bo jak widac po wymienianych miedzy nami opiniach pala niewiele mniej a oferuja o wiele mniej. Jesli zalezy ci na ekonomii to ja bym udzerzal w TDI.

Co do sprowadzania to sciagnieto juz bardzo duzo passatow - tak duzo, ze wielu wciaz szuka nowego wlasciciela. Ceny leca w dol tak wiec oplacalnosc przedsiewziecia staje pod znakiem zapytania. Nigdy sie w to nie wdawalem zbytnio gdyz mnie to nie interesuje, nie bede sie wypowiadal. Co do przebiegu to nigdy nie bedziesz mial pewnosci, czy nie zostal cofniety (o ile to nie jest zaufane zrodlo).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kityo

demonizujesz troche z tym spalaniem :)

Moj na trasie ( 1.8 ) pali 7.5 litra, mowie o jezdzie ekonomicznej czyli max 140 km/h.

W miescie okolo 11 litrow. Sprawdzane w taki sposob - do pelna tankuje w miescie X a potem znow do pelna w miescie Y - w tym konkrentym przypadku trasa Bytom - Wroclaw = 200 km.

Warto nadmienic, ze jest zima, wiec wiadomo, ze auto wiecej pali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pit

8) Ja mam 2.8 w gazie i w trasie przy sokojnej jeżdzie do 120 pali 11-12, w mieście ok. 14, jazda przy czerwonym polu w granicach 16-17, generalnie przy jeżdzie mieszanej nie przekracza 14, mowa cały czas o jeździe na gazie ;) Odnośnie kupna autka nie ma regóły tak naprawdę, każdy ma swoją teorię na kupno auta więc jeśli chcesz kupić pewne autko to kup w salonie (mają też używane sewisowane na miejscu) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

luks12, wsiądź i przejedź się 1.8T, później zobacz jak chodzi 1.9TDI (najlepiej 130) - niby to samo odejscie, a ile ciszej (i obroty tak szybko się nie kończą) :P. A gaz... przy dzisiejszej cenie benzyny. :cry: Gazownicy już od jakiegoś czasu potrafią to zrobić dobrze, tylko czy warto?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest giant

TEMAT dołączony do: SPIS TEMATÓW B5 (3B i 3BG) FAQ - P O C Z Y T A J

 

Witam!

Chciałem zapytać który z silników jest najbardziej ekonomiczny (oszczędny) Prosił bym o uporządkowanie tak hierarchicznie od najbardziej oszczędnego do najbardziej drogiego w kosztach utrzymania (głównie pod względem zużycia paliwa) Chciałbym prosić o przedstawienie ile jaki silnik zużywa paliwa (czy to ropy czy benzyny czy gazu). Z góry bardzo serdecznie dziękuje. Pozdrawiam wszystkich!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mat

Witaj, mogę Ci pomóc jeślli chodzi o silniki diesla oraz pobieżnie z benzyny:

aha i zależy jaki rocznik Passata,

otóż wg mnie z silników diesla warto zastanowić się nad silnikiem:

1,9 TDI (110 KM) - starsza jednostka ale niezawodna;

1,9 TDI (116 KM) - to już pompowtryski (mnie palił ok 6l)

1,9 TDI (90 KM) - wydaje mi się że troszkę za słaba jednostka i może więcej palić w porównaniu do 110KM

 

Chyba że nowsze Passaty to z diesla:

1,9 TDI (130 KM) - to zmodernizowana jednostka 116 KM

 

No chyba że zależy Ci na jakiejś sportowej, dynamicznej jeździe to wtedy 2,5 TDI V6 (150KM lub 180KM) (wrażenia gwarantowane :643: )

 

Jeśli chodzi o benzyne to chyba największym zainteresowaniem cieszy się silnik 1,8 z T (chyba 150KM) ale ile pali to Ci nie powiem bo nie wiem

 

 

Pozdrawiam Mateusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hha

Najoszczędniejsze (im wyżej tym lepiej)

Najmocniejsze (im niżej tym lepiej)

 

 

1,9 TDI (90KM)

1,9 TDI-PD (101KM)

1,9 TDI-PD (105KM)

1,9 TDI (110KM)

1,9 TDI-PD (115KM)

1,9 TDI-PD (130KM)

2,0 TDI-PD 8V (136KM)

2,0 TDI-PD 16V (140KM)

2,5 V6 TDI (150KM)

2,5 V6 TDI (180KM)

 

 

 

Najtańsze w eksploatacji (im wyżej tym lepiej - zupełnie OGÓLNIE/ gówny nacisk na koszty to ceny rozrządów)

 

1,9 TDI (90KM)

1,9 TDI (110KM)

1,9 TDI-PD (101KM) po 2002 roku

1,9 TDI-PD (130KM) po 2002 roku

1,9 TDI-PD (105KM)

2,0 TDI-PD 8V (136KM)

2,0 TDI-PD 16V (140KM)

1,9 TDI-PD (130KM) lata 2000-2002

1,9 TDI-PD (115KM) lata 2000-2002

2,5 V6 TDI (150KM)

2,5 V6 TDI (180KM)

 

 

 

Pozdrawiam

HHA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Embyrys

Przeczytałem FAQ dotyczący oznaczeń silników i do końca nie wiem jaki mam dokładnie silnik. (Za dużo wersji zrobili :))

Na pewno mam 1,9 TDI 90 KM. I teraz pytanie: czy to znaczy, że mam zwykłą pompę wtryskową jak w starych dieslach 1,9, a nie pompowtryskiwacze? I jakie ten silnik ma oznaczenie literowe, bo tą wlepkę w kole zapasowym chyba wywaliłem (wyglądała jak paragon) a na obudowie rozrządu nic nie moge znaleźć. Ta tabela z forum golfa jest dla mnie nieczytelna, ale znalazłem wczesniej jakiś post, w którym były wymienione wszyskie oznaczenia, tylko że nie moge teraz na niego trafić. Może ktoś linka mi zapoda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bo tą wlepkę w kole zapasowym chyba wywaliłem

Wielki błąd

Na pewno mam 1,9 TDI 90 KM

Masz AHH lub AHU

Może ktoś linka mi zapoda

Szukaj

Za dużo wersji zrobili

Jakbyś jeszcze rok auta podał...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Embyrys

Już uzupełniłem podpis. 2000 r. A ta wlepka to aż taka ważna :niepewny: ? Czy mechanik może z innego miejsca odczytac oznaczenie silnika, jeśli na obudowie rozrządu nie znajdzie ?

 

 

No dobra, jak sie człowiek skupi to załapie :)

Z tej tabeli wychodzi, że AHH bo AHU był tylko w 1996 r.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Embyrys, wg AD i nie tylko silniki te w B5 były montowane od 97 do 2000

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest daniel28

czesc w sobote kupilem mojego pierwszego paska 2002r 2,0, sport (96kw 130KM)poduszki,kurtyny,klima,pelen wypas.ale nigdzie nie moge znalesc informacji na temat osiagow,nie moge znalesc silnika o tych parametrach,kupilem go w Angli i tam go uzytkoje :niepewny:

EDIT:

soory,nie dokonczylem moze ktos z was ma takiego albo ma wiadomosci o tym modele za informacje z gory <wielkie dzieki>

 

//Polaczylem posty. Przykladaj sie troche do pisania, oki? Kubelt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lulacz
Chciałem zapytać który z silników jest najbardziej ekonomiczny (oszczędny)

Co do diesla - przykłady powyzej . Ja ci mogę powiedzieć ile pali 1.6 ahl benz. (zwykły gaz ) benzyny -miasto 11l ,gazu- 11.5l, trasa 140 km/h 10.4 l ,benzyny poniżej 9.3l.

Ekonomicznie nie wiem ile pali bo nigdy nie sprawdzałem (nie mam czasu).

Podobno silniki 1.8 bez turbiny maja podobne wyniki.

Reasumując - jeżeli masz dostep do tańszej ropy to diesel jest tańszy jezeli chodzi o spalanie,ale jak kupisz ropę po normalnej cenie to jazda na gazie jest tańsza.

Mam kumpla który ma 1.9 diesla i jak jedziemy w trase to jedziemy moim(no chyba że mamy rope po 3 zł,ale jak się jeżdzi duzo to nie zawsze sie załatwi).

A biorac pod uwagę koszty amortyzacji silnika to diesle zwłaszcza na pompowtryskach

załamują niezadko włascicieli - sam miałem.

 

pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Podpiąłem się by nie zaśmiecać forum błachostką.

Witaj, mogę Ci pomóc jeślli chodzi o silniki diesla oraz pobieżnie z benzyny...
Widze że się orientujesz w dieslach więc może i mi pomożesz. Otóż przymieżam się do kupna passata b5 3b 1.9 TDI. Opcje mocy TDI które spotkałem to 90, 110, 115 - na pompowtryskiwaczach. Gdzieś kilka razy (dość rzadko) w necie znalazlem także oferty b5 3b 130 konne. Z informacji które znalazłem w necie wynika że 130 konne tdi montowano od października/listopada 2000 roku, natomiast w tym samym czasie robiono już b5 3bg, takwięc możliwe by w b5 3b był silnik TDI 130 konny? (fabrycznie, nie po żadnym chipie) Czy najmocniejsze w b5 3b były 115 - tki?

Tak przy temacie: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=122949956 fabryczne 143 konie? :looka: jeśli tak to fabryka bazowała na 115-stce czy może 130-stce?

EDIT:

1997 rok więc chyba mocno wykręcona 90 tka lub 110 tka bo pompowtryskiwacze chyba nie wchodza w gre?

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest biedrona
Witam. Podpiąłem się by nie zaśmiecać forum błachostką.
Witaj, mogę Ci pomóc jeślli chodzi o silniki diesla oraz pobieżnie z benzyny...
Widze że się orientujesz w dieslach więc może i mi pomożesz. Otóż przymieżam się do kupna passata b5 3b 1.9 TDI. Opcje mocy TDI które spotkałem to 90, 110, 115 - na pompowtryskiwaczach. Gdzieś kilka razy (dość rzadko) w necie znalazlem także oferty b5 3b 130 konne. Z informacji które znalazłem w necie wynika że 130 konne tdi montowano od października/listopada 2000 roku, natomiast w tym samym czasie robiono już b5 3bg, takwięc możliwe by w b5 3b był silnik TDI 130 konny? (fabrycznie, nie po żadnym chipie) Czy najmocniejsze w b5 3b były 115 - tki?

Tak przy temacie: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=122949956 fabryczne 143 konie? :looka: jeśli tak to fabryka bazowała na 115-stce czy może 130-stce?

EDIT:

1997 rok więc chyba mocno wykręcona 90 tka lub 110 tka bo pompowtryskiwacze chyba nie wchodza w gre?

 

Jeśli chodzi o link - według mnie lipa - gościu szuka frajera, który nie ma zielonego pojęcia o temacie, z resztą pisaliśmy już o tym samochodzie na forum (osobiście zapodałem ten link). Jeśli chodzi o fabryczne 1,9TDI 130 KM w 3B, to osobiście się z tym nie spotkałem - najmocniejszy silnik 1,9TDI ma 115KM i jest oparty na pompowtryskiwaczach. 1,9 TDI 130 KM - owszem ale po swapie.

Auta z rocznika 1997 mają 90 lub 110 KM a silniki oparte są na pompie wtryskowej - pompowtryski pojawiły się dopiero w listopadzie 1999 r.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po kolei... B5(3B) miały silniki diesla o nastepujących mocach: 90KM, 110KM, 115KM i 150KM- tym samym odpowiedziałem Tobie że najmocniejszym jest 150KM diesel.

Do 3B nie wsadzano fabrycznie 130 konnych ON na pompowtryskach :hyhy: .

"WZMACNIANY SILNIK DO 147KM" prawdopodobnie bazowano na 110-tce.

Masz jeszcze jakieś pytania?? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy