Skocz do zawartości

Obywatel

  • Zawartość

    554
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

O Obywatel

  • Urodziny 22.10.1978

Informacje osobiste

  • Imię
    Obywatel
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Słupsk

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
  • Rok produkcji
    2002

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Obywatel

    [b5] 1.9TDI AFN Jaki olej do skrzyni manualnej?

    Podczas sprzątania garażu znalazłem 4 litry oleju Hipol GL-5 85W-140. Można go zalać do skrzyni Passata czy może raczej sprezentować go komuś na dolewki do mostu w Jelczu?
  2. Jeśli to okazja, to bierz. Prąd rozruchu trochę mały, ale da radę.
  3. Obywatel

    Jakie kupić sprzęgło i "dwumasę"

    To i ja się podepnę. Czas niestety wymienić sprzęgło bo coraz częściej zdarzają się uślizgi. Niestety warsztat, w którym naprawiam auta niechętnie patrzy na wymianę sprzęgła zakupionego na własną rękę przez klienta ze względu na to że często zdarzają się pomyłki i w następstwie komplikacje. Jednak różnica w cenie pomiędzy Allegro i hurtownią, w której zaopatruje się warsztat jest znaczna. Na Allegro Sachs to ok. 500 zł, w hurtowni 780. Skąd się biorą takie różnice w cenach? Czy to na pewno ten sam produkt? Dodatkową komplikację stanowi to, że nie wiem na chwilę obecną, czy potrzebuję samego sprzęgła czy kompletu sprzęgło + dwumasa, co nieco komplikuje zakup przez internet. Trzecią opcją jest sprzęgło Nexus, które w InterCars kosztuje ok. 500 zł. Co najlepiej zrobić: 1. Nie kombinować i zdać się na warsztat. 2. Kupić sprzęgło przez Internet po VINie i modlić się żeby pasowało oraz że dwumasa nie będzie wymagała wymiany 3. Kazać kupić i zamontować sprzęgło Nexus ??? Byłbym wdzięczny za wskazówki.
  4. Ja pierdole Normalnie przypominają się lata '80 kiedy się wycieraczki i antenę na noc zabierało do domu.
  5. Nie zastanawiałem się czy to było na poważnie czy nie. Po prostu chciałem zaznaczyć, że rynek jest pełen "metroseksualnych" i drogich zimówek marek premium, które w prawdziwie zimowych warunkach przegrywają z z rasowymi drapakami typu Frigo Directional. No ale cóż, dziś najważniejszy jest lansik oraz to, żeby były ciche na autostradzie... Podpisuję się obydwiema rękami !
  6. Zimówka wręcz nie powinna ładnie wyglądać jeśli ma być skuteczna w naprawdę zimowych warunkach.
  7. Laufenn to marka stworzona przez koncern Hankook specjalnie na rynek europejski. Jak dla mnie można brać bez strachu - nie są to jakieś chińczyki.
  8. Ja robię na tyle małe przebiegi roczne, ze sezonowe ogumienie prędzej mi sparcieje niż je zjeżdżę. Zimą praktycznie nie wyjeżdżam z miasta. Poza tym co to za zimy są na Pomorzu? Przez wiele lat wymieniałem opony na sezonowe, ale w pewnym momencie powiedziałem basta - to nie ma sensu!
  9. Jaki ciekawy link? Marketingowy bełkot - zero konkretów. A poza tym nikt nie przeczy, że opony zimowe mogą się lepiej sprawować w zimie niż wielosezony. W wątpliwość podawane jest to, czy to jest różnica na tyle istotna w przeciętnych warunkach dla przeciętnego kierowcy, żeby dopłacać do drugiego kompletu opon i zmiany 2x w roku.
  10. W momencie gdy włączony jest silnik i pracuje alternator, to napięcie mierzone na zaciskach akumulatora jest napięciem ładowania. Wg mnie w/w wymienione wartości są w normie.
  11. Mit powtarzany od "x" lat. Po pierwsze opona całoroczna to zawsze bardziej zimówka niż letnia więc daje poczucie bezpieczeństwa w newralgicznych, zimowych warunkach. Latem - o ile nie szarżujesz - to pojedziesz na "bele czem". Po drugie, nie każdy robi duże przebiegi, w trudnych warunkach i ze sportowym zacięciem. Dla takich osób jak najbardziej potrzeba sezonowego ogumienia marki premium. Natomiast ja - i cała rzesza zwykłych zjadaczy chleba - zadowalam się wielozezonówkami ze średniej półki.
  12. To chyba niedokładnie przeczytałeś cały artykuł. Jednym z wniosków końcowych było to, że nakaz używania zimówek raczej w Polsce nie przejdzie. I słusznie. Zamiast zapędzać ludzi na siłę do wulkanizacji 2x w roku powinno się promować opony całoroczne. A co do nalewek, chłopie - stać Cię na B6, a żałujesz na normalne opony?
  13. Venom6666, moje auto też jest maksymalnie doinwestowane, ale nie łudzę się że uda mi się je dobrze sprzedać. Znaleźć klienta, który doceni stan auta z tego rocznika jest niezwykle trudno. Zazwyczaj takimi rocznikami interesują się Sebixy albo Janusze, które jak widzą dobry egzemplarz za 12.000 zł i gruza za 8.000, to w 9 na 10 przypadków wybiorą ten drugi bo tańszy.
  14. Przez 6 lat użytkowania wymieniłem 4 wahacze więc tragedii nie ma Chociaż faktem jest, że w 3 poprzednich autach, które były na McPherson'ach nie wymieniałem NIC poza końcówkami. Strasznie mało tego wyszło, ale faktem jest że był to spory skok jakościowy w porównaniu do B3.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności