RAFAŁ W Zgłoś #81 Napisano 25 Lutego 2013 U mnie na 38E nie ma żadnych problemów z wolnymi obrotami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #82 Napisano 26 Lutego 2013 Czy dieselek chodzi głośniej z tym wałkiem? Można wiedzieć gdzie wyrwałeś ten wałek, na forum czy poza ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #83 Napisano 26 Lutego 2013 Ja też mam ten wałeczek i mogę powiedzieć że klekot jest taki twardszy bynajmniej mam takie wrażenie ja na szrocie z rozebranych silnikiów wyrwałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #84 Napisano 26 Lutego 2013 co myślicie o kupnie nowego wałka marki AMC ? O głowicach wypowiadają się ludzie pozytywnie, nic na temat wałków rozrządu. W używce trudno będzie znaleźć 38E bo dzwonię i dzwonię i nikt nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #85 Napisano 26 Lutego 2013 bo dzwonię i dzwonię i nikt nie ma. i nie tylko ty szukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #86 Napisano 26 Lutego 2013 Ja pisałem do wszystkich co mieli do sprzedania głowice do sdi na allegro. Kilka osób odpisało i kupiłem jeden z tańszych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #87 Napisano 26 Lutego 2013 A masz jakieś fotki, jak wyglądają takie krzywki? możesz zamieścić na forum? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #88 Napisano 26 Lutego 2013 Fotek nie mam, na pewno krzywki są ostrzejsze tylko nie pamiętam które ssące czy wydechowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #89 Napisano 26 Lutego 2013 W wałku 38E żadne krzywki nie są ostrzejsze,jak w wałku od tdi. Wydechowe są tak zaokrąglone,że wyglądają,jakby miały z bańkę przebiegu.Ssące też są łagodniejsze,jak w tdi. Poniżej fota wałka z sdi 38E Panowie do afn-ów i pochodnych wrzucajcie wałki z aaz'ta,bądź 1Y.Otwarcie ssącego mają o identycznej długości,jak w 38E i tylko trochę krócej otwarte wydechowe.Co nie zmienia faktu,że i tak dłużej otwarte,jak w tdi. Kilka dni temu zakupiłem na alledrogo wałek z aaz'ta,w bardzo dobrym stanie za 80 z przesyłką.Będzie robił tą samą robotę,co wałek 38E. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qwertyuiop696 Zgłoś #90 Napisano 26 Lutego 2013 Na wałku z aaz jest lepsza kultura pracy silnika w porównaniu z sdi (silnik bardziej klekocze). Na pewno na sdi jest lepszy dół a na tym z aaz góra - sa to moje subiektywne odczucia dlatego pozostałem na wałku aaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #91 Napisano 26 Lutego 2013 Faktycznie widać różnicę. Tu pokazuję serię tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buczer Zgłoś #92 Napisano 26 Lutego 2013 też mam wałek z sdi i u mnie silnik ciszej pracuje jak na oryginalnym tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #93 Napisano 26 Lutego 2013 (edytowane) z technicznego punktu widzenia nie wiem dlaczego SDI miałby poprawiać dół lepiej niż ten z AAZ/1Y, chyba że różnią się czymś więcej niż otwerciem wydechowych ---------- Dodano o 18:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:55 ---------- Ja pisałem do wszystkich co mieli do sprzedania głowice do sdi na allegro. Kilka osób odpisało i kupiłem jeden z tańszych. i dlatego teraz nikt nie ma albo nie chce sprzedać wałka bez głowicy Edytowane 26 Lutego 2013 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #94 Napisano 26 Lutego 2013 Na pewno na sdi jest lepszy dół a na tym z aaz góra Czas otwarcia ssącego w 38E i 28D,to 194 stopnie obrotu,więc identycznie. Jedynie tylko wydech w 38E jest dłuższy,bo ma 210 stopni,aaz ma 199 stopni,a tdi ma 189 ssący i wydech. Nie wiem jeszcze,jaka będzie różnica w wydźwięku silnika na wałku 28D,ale niebawem się przekonam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #95 Napisano 26 Lutego 2013 Na wałku z AAZ silnik pracuje bardziej miękko niż na seryjnym TDI to nie ulega wątpliwości. Góra odczuwalnie lepsza na AAZ, silnik na tym wałku lubi wysokie obroty, na dole nie zauważyłem różnicy. O SDI się nie wypowiadam bo nie miałem okazji przetestować, ale wygląda na to że dół musi być lepszy niż na serii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scyzor.be Zgłoś #96 Napisano 27 Lutego 2013 (edytowane) Pamiętać trzeba również o momencie w których otwierają się i zamykają zawory. Te są inne dla każdego z tych wałków. Edytowane 27 Lutego 2013 przez Scyzor.be Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #97 Napisano 27 Lutego 2013 Ja zauważyłem, że te wałki od SDI mają z tyłu nacięty rowek nie w osi, więc nie będa pasowały pod pompę vacum do nowszych tdi. Pasują zapewne do AFN, AHU itp., bo tam napęd vacum jest w bloku. W przypadku AGR, AHF, ASV, ALH trudniejsze jest znalezienie takiego wałka, bo trzeba by szukać z głowicy gdzie napęd pompy vacum jest z tyłu. Czy taki wałek 38E jest odpowiedni? Może ktoś kto go ma, odpowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #98 Napisano 27 Lutego 2013 w internecie jest firma, która sprzedaje zamiennik wałka 38E do silników ALH z informacją, że pasuje P&P. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #99 Napisano 27 Lutego 2013 Sławek,to alh i pochodnych musisz szukać wałka 38E,inny tam nie podejdzie z racji tego właśnie nacięcia pod vacum pompę. Ale w afn-ach i jemu podobnych można już wsadzać zarówno 38E,jak i 28D. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #100 Napisano 27 Lutego 2013 dziś obdzwoniłem kilku gości, oczywiście nikt nie ma wałka. Jeden miał od ASY ale na wałku nie ma oznaczenia 38E tylko jakieś cyferki i oczywiście to DE. Z tym, że on ma czarny dekiel (jak w miom AFN). W związku z czym należałoby poinformować szukających wałka SDI, że tylko z silników z aluminiową, niemalowaną pokrywą zaworów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach