banshee Zgłoś #41 Napisano 7 Grudnia 2012 Długości można wyliczyć mając czasy otwarcia, czyż nie? Czyli dla SDI ssący będzie otwarty 104st OWK, a dla TDI 99st. OWK. Dobrze liczę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #42 Napisano 7 Grudnia 2012 Dla sdi ssący 194 stopnie obrotu wału,wydech 210 stopni,dla tdi ssący i wydech po 189 stopni.Dla aaz ssący 194,wydech 199:jasne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #43 Napisano 7 Grudnia 2012 Długości można wyliczyć mając czasy otwarcia, czyż nie?Czyli dla SDI ssący będzie otwarty 104st OWK, a dla TDI 99st. OWK. Dobrze liczę? Czasy wrzucone przez KLICHO mogą być dla niektórych nie zrozumiałe. Wyjaśnię przykładowo dla wałka TDI : Otwarcie zaw. dol 16* po GMP (Górny Martwy Punkt) Zamknięcie zaw. dol 25* po DMP (Dolny Martwy Punkt) Otwarcie zaw. wydech 28* przed DMP Zamknięcie zaw. wydech 19* przed GMP Liczenie długości otwarcia zaworów wygląda tak : Dla dolotu 180* (pół obrotu wału, czyli ruch tłoka pomiędzy GMP a DMP) - 16* (odejmujemy, bo zawór otwiera się 16stopni po GMP) + 25*(dodajemy, bo zawór jest otwarty jeszcze przez 25stopni po DMP) = 189* otwarcia zaworu Dla wydechu 180* (pół obrotu wału, czyli ruch tłoka pomiędzy DMP a GMP) + 28*(dodajemy, bo zawór otwiera się 28stopni przed DMP) - 19*(odejmujemy, bo zawór zamyka się 19stopni przed GMP) = 189* otwarcia zaworu Myślę, że teraz każdy wie jak liczyć długości otwarcia zaworów Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #44 Napisano 8 Grudnia 2012 Faktycznie Darek, masz rację. Za szybko to policzyłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #45 Napisano 30 Grudnia 2012 Montował już ktoś ten wałek u siebie? Jest jakaś różnica z dołu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #46 Napisano 30 Grudnia 2012 Pewnie jest, wystarczy nawet seryjny przestawić o 2 stopnie wyprzedzając GMP wału i będzie różnica. Tylko wtedy momenty zamknięć będą ciut gorsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #47 Napisano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Seat toledo afn kolegi,zawirusowany,seryjne turbo,pompa,wtryski,cooler,wydech z katem,doszedł tylko wałek sdi i taki sam mod,jak w mojej pompie. Po sofcie auto powinno mieć +- 145/320,oceńcie sami,co dał wałek i głównie mod seryjnej pompy.Gdyby dobrze wystartował,to setkę robi w 6 sekund,na doładowaniu 1.25 bara z seryjnej turbiny. Ja szacuję,że 160 koni jest na mięciutko. [video=youtube;aix_-n0F0PA] Edytowane 16 Stycznia 2013 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #48 Napisano 16 Stycznia 2013 Ciężko to zobaczyć w te kilka sekund, ale idzie do przodu jak dzika zwierzyna. Czyli pompa o zwiększonej wydajności, wałek sdi i soft, reszta seria? Wtryski seria? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #49 Napisano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Wszystko seria+soft,oraz wałek i mod pompy 10tki. Drugi film,trochę lepszej jakości. Edytowane 16 Stycznia 2013 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #50 Napisano 16 Stycznia 2013 no tak, przyspieszenie jest - szkoda, że nie ma jakiegoś testu drogowego na elastyczność poruszania się. W końcu po mieście nie jeździ się tak na co dzień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #51 Napisano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Uwierz na słowo,że takiej elastyczności i przyśpieszenia nie będziesz miał nawet na 10/216.Kolega pisał mi dzisiaj tak "ostatnio nowe bmw 525d 218km (biturbo 2.0d) od 100 do ponad 200 bez szans, facet wywalil oczy." To wszystko z afna po wirusie,z wałkiem i modem pompy 10tki.Teraz pomyśl,co będzie,jak wsadzi 11/230 i turbo na vc. Na 5tym wymiata,bo ma wydłużoną skrzynię(od 3ki),tak wygląda 5ty biego do 170km/h. Zapomniałem dodac,że położenie pedału przyśpieszenia na jakieś 50%,padał deszcz,stąd tylko do 170km/h,ale przy 4000rpm 215km/h. Edytowane 16 Stycznia 2013 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #52 Napisano 16 Stycznia 2013 Masz filmik jak przyśpiesza to Toledo z seryjnym wałkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qwertyuiop696 Zgłoś #53 Napisano 16 Stycznia 2013 Na 5tym wymiata,bo ma wydłużoną skrzynię(od 3ki),tak wygląda 5ty biego do 170km/h. co to za skrzynia 2tys i 110:swirus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #54 Napisano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Nie mam,wałek zawitał tuż po sofcie i faktycznie po zwiększeniu dawki poprawił dynamikę.Ale przełom nastąpił po modzie pompy,dopiero wtedy auto zaczęło tak jeździć.Połączenie tej pompy z wałkiem dało całkiem ciekawy efekt.Przypominam,że pompa,to cały czas seryjna 10tka o wydajności 11tki z ahh.A na przeszczep czeka już zmodzona hybrydowa 11tka na fali de 143+ dodatkowy mod,230tki,fmic,kolektor ssący,turbo awx/vc. Dopiero wtedy zacznie to jeździć. Skrzynia,to też hybryda,gdyby nie to,że ma liche 15tki,to śmiało kilka kilometrów jeszcze by doszło. Wiosną wrzucam taką do swojego. Edytowane 16 Stycznia 2013 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #55 Napisano 16 Stycznia 2013 Przełożenia chyba identyczne jak w DQS. Tyle że w pięciu biegach. Nie ma zamulenia na którymś z biegów ? (przez wydłużenie) Mody super.... widać że to musi wciskać w fotel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #56 Napisano 16 Stycznia 2013 Z porównań wynika,że ta 5tka jest taka,jak 6tka w dqs,brat ma taką skrzynię w pasku.Co do 3ki i 4ki,to są tak zestopniowane,że nie ma żadnej zmuły,a są dłuższe,jak odpowiedniki w dqs,a te są identycznie,jak cyp z afn-a.Wystarczy tylko zakręcić silnik na 2ce o 200rpm wyżej i śmiało można startować na 3ce.Pozostałe biegi kręci się odpowiednio do potrzeb. Teraz,to taki przedsmak tego,co będzie po uzupełnieniu osprzętu,nota bene identycznego z moim.Jedynie turbo ma ciut mocniejsze. Ale jak widać,da się zrobić 10tkę tak,żeby lała tyle,ile osławiona 11tka 107J.Da się z niej zrobić nawet więcej,ale nie było takiej potrzeby,bo przygotowana jest hybrydowa 11tka na 160cm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #57 Napisano 16 Stycznia 2013 po tym modzie pompy można utrzymać w pompie standardowe ciśnienie ? czy pompa zmodzona w ten sposób jest wysilona jak. np nasze na de143 i wyższym ciśnieniu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #58 Napisano 17 Stycznia 2013 Można jeździć na seryjnym ciśnieniu,o ile nie będzie problemów w kątem,a być nie powinno.Można też zwiększyć ciśnienie,jak kto chce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scyzor.be Zgłoś #59 Napisano 17 Stycznia 2013 no tak, przyspieszenie jest - szkoda, że nie ma jakiegoś testu drogowego na elastyczność poruszania się. W końcu po mieście nie jeździ się tak na co dzień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #60 Napisano 17 Stycznia 2013 Widać teraz zaletę przerabianej skrzyni i pompy.Można na trójce spokojnie z zachowaniem pełnej elastyczności gonić do 120km/h? Jak na seryjne graty+soft jedzie to zajefajnie. Z tą pompą+230 spokojnie robi się ponad 190 koni,a to cały czas 10tka:D. Po co szukać martwych,kosmicznie drogich ori 11tek,jak można sobie zdrową na ala 11 zrobić. Na moje oko,ten seat ma ponad 160 koni,na 205tkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach