Skocz do zawartości

sagon

  • Zawartość

    943
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O sagon

  • Urodziny 19.06.1976

Informacje osobiste

  • Imię
    Robert
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    w świetokrzyskim

Samochód

  • Generacja
    B4
  • Silnik
    B4 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1997

Ostatnie wizyty

1554 wyświetleń profilu
  1. sagon

    Sportowe hamulce.

    Do tych zacisków i jarzm musisz jeszcze kupić zwrotnice od audi s4b5,lub passata w8...przerabiałem ten temat...mam na przodzie 345mmm... ostatecznie alu zwrotnica z jakiegokolwiek audi...z tym, że wtedy musisz dodatkowo kupować dolne wahacze,pod alu zwrotnice są inne,niż do żeliwnych/metalowych. Wielkość tarczy defakto nie jest wyznacznikiem siły hamowania,ale niewątpliwie ma decydujący wpływ na skuteczność... mniejszą terczę zdecydowanie szybciej się usmaży.
  2. Panowie, potrzebuję tylne zaciski,ale najlepiej niesprawne niekoniecznie kompletne,mogą być w agonalnym stanie,bez tłoczka,byle miały blachy mocujące linkę,bo potrzebuję tych właśnie blach/uchwytów.
  3. sagon

    Crusom nastawnika pompy 1.9 tdi afn

    Te od 107j dają wyższe ciśnienie na wyjściu,więc warto,ale niekoniecznie musisz takich szukać. Jak coś,to mam komplecik od reni 983,mają ciut większe otworki,jak te od 107j,ale sporo mniejsze,niż w takiej 10tce.
  4. sagon

    Passat 1.9 130 avf turbodziura a chip

    Przy tej mocy,standardowej modyfikacji na takiej turbinie 411 niuta,...akurat:hurra...dynomety rządzą.
  5. sagon

    Crusom nastawnika pompy 1.9 tdi afn

    Na przyszłość tego typu uszczelnienia zawsze smaruj olejem,bądź smarem.
  6. sagon

    Crusom nastawnika pompy 1.9 tdi afn

    Albo się zwyczajnie rozpierniczył,mowa o filtrze. Ja mówiąc szczerze pozbyłem się już jakiś czas temu tych wynalazków z podgrzewaniem paliwa i latam na filtrach od 1.6d kl41/43 knechta i pomimo tego,że to filtry od 1.6 dają radę. Czytałem,że ładują filtry od 2.5 tdi z wyjściem/wejściem fi 10mm,ale moim zdaniem to już szczyt ... . Wydajność pompki paliwowej przy max rpm to,jak dobrze pamiętam ponad 60l/godz,żaden silnik 1.9 nie zużyje takiej ilości paliwa,więc zdrowa musi ogarniać temat. Sprawdź zaworek,bo mógł się podczas wbijania rozlecieć,bardzo często się to zdarza,a na przyszłość kup sobie nowy o numerach F 00N 350 046,ten się już nie rozsypie. Kilka tygodni jeździłem na rozsypanym zaworku,kąt i cała reszta była ok jedyne co,to były delikatne problemy z odpalaniem i to mnie zastanawiało.Gdyby nie to,jeździłbym tak znacznie dłużej. Wydaje się to niemożliwe,a jednak.
  7. sagon

    Crusom nastawnika pompy 1.9 tdi afn

    Raczej mało prawdopodobne,żeby zdrowa pompa nie nadążała z poborem paliwa,wydajność łopatkowej jest ogromna,nie do przepalenia nawet prze wtryski 0.400. Zrób prosty eksperyment,puść paliwo bezpośrednio z butelki(powrót,zasilanie),pomijając filtr. Jeżeli nurniki są sprawne,a sam takie mam,to żadna zdrowa pompa nie ma prawa łapać czkawki nawet przy 5krp uwierz mi. Jak się okaże,że nadal będzie problem,to albo nurniki,albo łopatkowa/ciśnienie skontroluj,luknij też na zaworek regulacji ciśnienia,wykręć dziada i sprawdź. Choć równie dobrze problem może tkwić gdzie indziej.
  8. sagon

    tuning AHU 90KM

    Też sztangą tyle tylko,że trzeba ją wydłużyć,czyli domknąć wg.
  9. sagon

    Crusom nastawnika pompy 1.9 tdi afn

    To teraz sprawdź jakie złapie max napięcie,w tym celu nie zakładaj go na pompę,ale wtykę podepnij,zapnij vaga i sprawdź ile złapie kręcąc ośką. Później trzeba przerobić mapę n146.
  10. Za jakość wykonania,ale także pomysł trzeba zapłacić. Ja do tego oct wsadziłbym dodatkowo taką myjkę kuchenną,która służy do mycia naczyń,doskonale separuje olej od oparów.
  11. Nie kombinuj przypadkiem ze skracaniem sztangi bo po pierwsze w bv43a to trudne,po drugie te turbiny nie potrzebują takich ingerencji ponieważ wstają książkowo. Podobnie jest u Ciebie,wszystko idzie ogarnąć softem.
  12. Masz takie prawo,ale tego typu oct nie spełnia swojej funkcji.O ile jeszcze latem coś tam wyleci,o tyle zimą praktycznie nie wychwyci nic. Licząc wyłącznie na to,co gdzieś tam w atm wypchnie ciśnienie ze skrzyni korbowej wytworzone przedmuchami,osiągniesz tyle samo,ile naleci tego oleju do buteleczki po coli umieszczonej na końcu tej wypuszczonej w atm rurze. Ile tego oleju tam naleci,tyle co kot napłakał,taka jest prawda. Wasz sposób to wyłącznie odpięcie jednego kanału i skierowanie go w atm,oleju jednak wypluje to tyle,co ... . Faktycznie dolot będzie czysty,bo odmę puścisz w atm,ale o skuteczniej typowej separacji oleju można w takim przypadku jedynie pomarzyć. W starszych tdi odma ciągnie zarówno ze skrzyni korbowej,jednym kanałem/przewodem,jak i z głowicy. Teraz musiałbyś puszczać dwie rury w atm,żeby uzyskać czysty dolot( i pewnie uzyskasz). O ile ze skrzyni korbowej latem może coś tam nałapiesz,jak będą przedmuchy rzędu 2/3 bary,o tyle z głowicy nie chuchu,bo wszystko zaciągnie turbina. A jak dasz jedną rurę np.z głowicy to nie licz na to,że ciśnienie ze skrzyni korbowej wypchnie wszystkie opary górą,bo jakim cudem ...w konsekwencji niewiele tego oleju odseparujesz/wychwycisz,a przecież oto tutaj chodzi.Nie sztuką jest zatruwać środowisko kilkoma kroplami oleju,które z bólem zlecą na jezdnię. A stosując podciśnieniowy układ zamknięty z oct możesz powiedzieć,że skutecznie separujesz jedno od drugiego dbając przy tym o środowisko,bo turbina będzie ssała zarówno ze skrzyni korbowej,jak i z głowicy,a całe czarne mazidło odseparuje się w oct. Oryginalnie odma działa tylko i wyłącznie na zasadzie podciśnienia,jedyny jej mankament,to brak odpowiedniego separatora/oct. U mnie jest ten niby fabryczny separator na odmie i o ile opary ze skrzyni korbowej mogą być oczyszczone,to z głowicy ciągnie olej,bo ten zwyczajnie nie ma się gdzie odseparować.I jest on zasysany,a nie wypychany. Pomimo tego,że mam dodatkową pokrywę wałka rozrządu,to i tak turbina zaciąga olej,więc przy tak skutecznym podciśnieniu wystarczy tylko w tym układzie zamkniętym zastosować oct i po kłopocie.Przyjemnie i pożytecznie,a Twoje dzieci,wnuki będą się cieszyły czystym środowiskiem. Tak to widzę...być może się mylę,ale takie jest moje zdanie.
  13. Tak czytam wasze sposoby na oczyszczenie dolotu z oleju i odnoszę wrażenie,że większość z was nie zna zasady działania separatora oleju. Koledzy podstawowa zasada prawidłowego działania to tzw.układ zamknięty mający swój koniec w rurze dolotu zasysanego do suszarki powietrza. Jedynie przy układzie zamkniętym z catch tankiem,który będzie wyłapywał olej,można mówić o skutecznym odseparowaniu oleju i czystym dolocie. Opary są ciągle zasysane przez podciśnienie wytwarzane zasysanym powietrzem a w separatorze skutecznie odizolowane/wyłapane. A takie puszczanie rury w niewidomym kierunku przy otwartym układzie nijak ma się do tego,czego oczekujemy po catch tanku.
  14. sagon

    Silnik AHU pompa paliwa

    Dokładnie,wyeliminuj ten wynalazek z tym ala podgrzewaniem palia i zastosuj filtr chociażby knecht kl41/43. Brak podgrzewania to wyłącznie same plusy im zimniejsze paliwo,tym lepiej dla pompy. Ja już jakiś czas temu eksmitowałem te oryginalne wynalazki i zameldowałem na stałe knechta kl41.
  15. Zimna muszla ma inne wyjście,w avb guma na opaskę,w awx na te chore złączki.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności