Skocz do zawartości
Daron

Rekord Polski na pompkach 073BA i GTB2260VK na ON :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Pragnę zaprezentować owoc mojej jak i moich dwóch dobrych znajomych Piotrka juby_p z forum A4 oraz Jędrzeja Fahoo z forum Golfa pracy.

 

Auto to Passat B5 98'.

Seryjnie był AHU, od ponad roku jest AVF 04' + dorobiona przeze mnie kompletnie nowa wiązka silnika w taki sposób, że można włożyć zarówno VP jak i PD po prostu przepinając 5kostek :)

 

Modyfikacje :

- GTB2260VK - przeróbka na podciśnienie, spawanie do kolektora, przeróbka spływu, spawanie części zimnej na prosty wylot oraz montaż na aucie juby_p

- Wydech 2.5" na 3tłumikach przelotowych - robiony na zamówienie pod konkretne wymiary puszek, spawanie, montaż juby_p oraz Fahoo. Warunek był jeden - ma być cicho i jest jak na serii :)

- FMIC 550x180x65 montaż + spawanie odcinka od turbiny do coolera oraz wylotu Fahoo, reszta układu dolotowego czyli rura z map sensorem oraz EGR (wyłączony programowo + odłączony zawór N18 oczywiście z wyłączeniem błędu rozpięcia obwodu) wraz z klapą gaszącą są na swoim fabrycznym miejscu

- TIP 3" w polerce + odma w fabrycznym miejscu - pasowanie i spawanie Fahoo i juby_p

- sprzęgło : koło dwumasowe Sachs + tarcza kevlar 228mm

- 4barowy map sensor + poszerzenie zakresów dla diagnostyki (odczyt do 4003mbar)

- wyłączony przepływomierz + de aktywacja błędów, ogranicznik dymienia po ciśnieniu doładowania

 

Przejdźmy do sedna.

 

Auto na seryjnych pompkach 073BA, które według większości tunerów trzeba zmieniać na AL bo są "słabe" osobiście wystroiłem uzyskując 254.7Hp oraz 464.9Nm przy doładowaniu ~2bar przy znikomym dymieniu (pojawi się film, ocenę pozostawię Wam) :

 

fjty.jpg

 

Ponad 400Nm utrzymuje się w przedziale od 2600 do 4458obr. Zaznaczam, że głowica jest seryjna, bez portingu, bez większych zaworów, bez sportowego wałka, 100% seria. EGT przy próbach do 200km/h osiąga 820*C (sonda przed turbiną).

 

Jako ciekawostkę dodam, że na seryjnym wydechu 2" i dwóch seryjnych tłumikach uzyskałem 238.8Hp oraz 422.8Nm.

 

Na dniach nakręcę jakieś video jeżeli chodzi o elastyczność, auto hamuje na 3cim biegu stąd dołu patrząc na wykres nie ma, ale uwierzcie mi jest czym jechać.

Dodatkowo na 1,2,3cim biegu moment z dołu jest ograniczony by była jakaś trakcja a na 4 i 5tym moment jest limitowany do ~2600obr by mocno nie obciążać dwumasy i nie narażać sprzęgła na uślizgi (pamiętajmy, to tylko 228mm!).

 

Pozdrawiam, Darek

 

// Dorzucam foty wydechu :

 

ocod.jpg

 

vfqx.jpg

 

n3bn.jpg

fjty.jpg

Edytowane przez Daron
Fotki wydechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wynik przepiekny ... !!!

 

zastanawia mnie tylko ten "słaby" dół .. jak się tym jeździ jako dailycar ... :hmm , chyba jak benzyną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wiem czy taki słaby ten dół.. przy 2200 jest już ok 240Nm, to przecież całkiem sporo, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę że za chwilę (bo przecież co to jest 300OBR/min ) pojawia nam się ponad 300Nm!!

 

Wynik prze kozak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darek , gratuluje super wyniku .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratacje:) ale biorąc pod uwagę Twoje umiejętności i wiedzę jeszcze coś wymyslisz:) takie projekty nie dają spać po nocach:) gdzie sprzęgło obijałes kevlerem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne sprzęgło robił mu kolega Fahoo z forum Golfa.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacnie Daro zacnie ......aż miło sie czyta :) następnym razem to do garazu juz obowiazkowo podbijemy bo w Rzymie być a papieza nie widzieć...... i ten namiar na kevlar.... pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak z czystej ciekawości testowaliście "budzenie" GTB22 ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prób pseudo budzenia nie było i nie bedzie ,dół jest specjalnie zalimitowany ze względu na małe sprzęgło, które trzyma dopiero powyzej 3500 prawdziwego nm tak dla bezpieczeństwa.

Bez limiterów i LC turbo wstaje jak awx:diablica

Oficialnych namiarów,potwierdzeń lub zaprzeczeń odnośnie kevlaru nie podamy...sory taki life:rumieniec

kilka shotów z prac

 

1237653_527627773980011_1056661407_n.jpg

994805_527441713998617_1808644469_n.jpg

547773_527424910666964_2044872638_n.jpg

993732_527423690667086_1253888740_n.jpg

1234166_527422554000533_1116575912_n.jpg

998966_527421630667292_1777494313_n.jpg

994001_527421070667348_972787032_n.jpg

150705_527417327334389_499658500_n.jpg

Edytowane przez Fahoovnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masakrunia... badteeth.gif Graty za projekt dla wszystkich "winnych" :) Musi iść jak wściekły.... Darek proszę wrzuć video z rzutem na licznik :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnichu lepiej nie pokazywać....chyba zę filmik z niemieckiej autostrady:nono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filmik-srylmik.. kiedy jeździmy?? :D

 

Ps. oczywiście nie ma "R" przy patentach? i można kopiować?? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

arsen gro sprawy opiera sie o porfesionalne przerobienie turbiny...jako jedyna osoba ,którą znam jest juby_p z forum A4 i DARIO Z CTR TUNING

oraz profi strojenie...

Edytowane przez Fahoovnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
opiera sie o porfesionalne przerobienie turbiny
oraz profi strojenie...

ciekawe jakby do tego dorzucić , porting głowicy i kolektorów, lepsze popychacze i lżejsze zawory... myśle że dałoby radę te 3kę i 2kę na 5tkę zamienić ;-)

A jakby dać ten kevlar na sprzęgło z BRD... sztan :D

 

No, zazdrość mnie zżera :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

arsen wystarczy dać wieksze wtryski i przy boostowac do 2,2 bara i 300 pęknie...pamiętaj ze to auto na codzień ...poza tym silnik perełka-szkoda go uszkodzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gro sprawy opiera sie o porfesionalne przerobienie turbiny..

 

A tam.... ja przerobiłem sam :D Ale korekty długości sztangi i ogranicznika robiłem chyba ze 40 razy :D Poważnie... miałem czas to i dłubałem przy samym turbo po 2-3 godziny dziennie przez 2 tygodnie. Demontaż filtra.. ruch ogranicznikiem sztangi dosłownie pół obrotu i logi aż do skutku-- aż wynik będzie zadowalający. Darek wie dobrze bo go mordowałem dzień w dzień na komórkę.... W końcu się udało... ostatnie 2 obroty sztangą u Darka i bangla :D 400NM przy 2050 obr :) Darek zna się na rzeczy... już po samych próbach na mieście słyszałem od Niego : " Wojtek.... tak 400 NM nie pali opon - jest więcej". A dymu nie ma badteeth.gif Szkoda że sprzęgło tak Was ograniczyło... bo byłoby jeszcze piękniej :)

 

 

 

 

 

mnichu lepiej nie pokazywać....chyba zę filmik z niemieckiej autostrady

 

A tam :D Darek ma tam taki kawałek prostej.... prawie jak autobahn :)

 

---------- Dodano o 19:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:38 ----------

 

A jakby dać ten kevlar na sprzęgło z BRD... sztan

 

Ja mam pomysł na jednomas Valeo dać docisk z BRD i tarczę kevlar... Ale narazie seryjne trzyma ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnichu

1mass fly weel to zły pomysł...skrzynia 6gang tego nie lubi a docelowo taka bedzie zastosowana +prawdopodobnie quattro...musimy pomysleć,bo zestaw leży z a4 ale b7 i problem jest z poduszka skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na tym kole zamachowym (240mm jednomas Valeo) i nie ma tragedii według mnie. Miałem uślizgi przy 310NM dlatego wsadziłem nowe z BRD. Skrzynia nie wiem czy to zniesie czy nie.. ale nie widziałem żadnych gorszych rzeczy przy ruszaniu czy tez przy samej jeździe - jeździłem z tym jakiś miesiąc.

 

 

 

+prawdopodobnie quattro...musimy pomysleć,bo zestaw leży z a4 ale b7 i problem jest z poduszka skrzyni

 

 

Do passata ? Ale... to niemożliwe :( Chyba że o czymś nie wiem ? Mówicie mi tu szybciutko :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik perełka

skąd wyście go dorwali? Jakiego bym silnika nie oglądał to na skraju śmierci jest... Właściwie na razie jeden silnik widziałem który na bank miał serie i chodził jak maszynka do golenia.. ASZ.. w A3 mojej żony :D Ale i tak nie był idealny ;-)

 

Róbcie chłopaki to sprzęgło na 240 i rozwijajcie projekt bo warto! :)

 

Pionierzy! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie chyle czola, pieknie ''te srubke'' przykreciliscie. Jak myslicie czy 300 jest realne w tym silniku na seryjnym wale, tlokach I korbach? Podobno sa kute, ale czy to prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności