Daron Zgłoś #1 Napisano 23 Października 2013 (edytowane) Pragnę zaprezentować owoc mojej jak i moich dwóch dobrych znajomych Piotrka juby_p z forum A4 oraz Jędrzeja Fahoo z forum Golfa pracy. Auto to Passat B5 98'. Seryjnie był AHU, od ponad roku jest AVF 04' + dorobiona przeze mnie kompletnie nowa wiązka silnika w taki sposób, że można włożyć zarówno VP jak i PD po prostu przepinając 5kostek Modyfikacje : - GTB2260VK - przeróbka na podciśnienie, spawanie do kolektora, przeróbka spływu, spawanie części zimnej na prosty wylot oraz montaż na aucie juby_p - Wydech 2.5" na 3tłumikach przelotowych - robiony na zamówienie pod konkretne wymiary puszek, spawanie, montaż juby_p oraz Fahoo. Warunek był jeden - ma być cicho i jest jak na serii - FMIC 550x180x65 montaż + spawanie odcinka od turbiny do coolera oraz wylotu Fahoo, reszta układu dolotowego czyli rura z map sensorem oraz EGR (wyłączony programowo + odłączony zawór N18 oczywiście z wyłączeniem błędu rozpięcia obwodu) wraz z klapą gaszącą są na swoim fabrycznym miejscu - TIP 3" w polerce + odma w fabrycznym miejscu - pasowanie i spawanie Fahoo i juby_p - sprzęgło : koło dwumasowe Sachs + tarcza kevlar 228mm - 4barowy map sensor + poszerzenie zakresów dla diagnostyki (odczyt do 4003mbar) - wyłączony przepływomierz + de aktywacja błędów, ogranicznik dymienia po ciśnieniu doładowania Przejdźmy do sedna. Auto na seryjnych pompkach 073BA, które według większości tunerów trzeba zmieniać na AL bo są "słabe" osobiście wystroiłem uzyskując 254.7Hp oraz 464.9Nm przy doładowaniu ~2bar przy znikomym dymieniu (pojawi się film, ocenę pozostawię Wam) : Ponad 400Nm utrzymuje się w przedziale od 2600 do 4458obr. Zaznaczam, że głowica jest seryjna, bez portingu, bez większych zaworów, bez sportowego wałka, 100% seria. EGT przy próbach do 200km/h osiąga 820*C (sonda przed turbiną). Jako ciekawostkę dodam, że na seryjnym wydechu 2" i dwóch seryjnych tłumikach uzyskałem 238.8Hp oraz 422.8Nm. Na dniach nakręcę jakieś video jeżeli chodzi o elastyczność, auto hamuje na 3cim biegu stąd dołu patrząc na wykres nie ma, ale uwierzcie mi jest czym jechać. Dodatkowo na 1,2,3cim biegu moment z dołu jest ograniczony by była jakaś trakcja a na 4 i 5tym moment jest limitowany do ~2600obr by mocno nie obciążać dwumasy i nie narażać sprzęgła na uślizgi (pamiętajmy, to tylko 228mm!). Pozdrawiam, Darek // Dorzucam foty wydechu : Edytowane 24 Października 2013 przez Daron Fotki wydechu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #2 Napisano 23 Października 2013 wynik przepiekny ... !!! zastanawia mnie tylko ten "słaby" dół .. jak się tym jeździ jako dailycar ... :hmm , chyba jak benzyną ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #3 Napisano 24 Października 2013 ja wiem czy taki słaby ten dół.. przy 2200 jest już ok 240Nm, to przecież całkiem sporo, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę że za chwilę (bo przecież co to jest 300OBR/min ) pojawia nam się ponad 300Nm!! Wynik prze kozak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kentekAHH Zgłoś #4 Napisano 24 Października 2013 Darek , gratuluje super wyniku . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #5 Napisano 24 Października 2013 Gratacje:) ale biorąc pod uwagę Twoje umiejętności i wiedzę jeszcze coś wymyslisz:) takie projekty nie dają spać po nocach:) gdzie sprzęgło obijałes kevlerem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kentekAHH Zgłoś #6 Napisano 24 Października 2013 Zapewne sprzęgło robił mu kolega Fahoo z forum Golfa.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #7 Napisano 24 Października 2013 Zacnie Daro zacnie ......aż miło sie czyta następnym razem to do garazu juz obowiazkowo podbijemy bo w Rzymie być a papieza nie widzieć...... i ten namiar na kevlar.... pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #8 Napisano 24 Października 2013 tak z czystej ciekawości testowaliście "budzenie" GTB22 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fahoovnik Zgłoś #9 Napisano 24 Października 2013 (edytowane) Prób pseudo budzenia nie było i nie bedzie ,dół jest specjalnie zalimitowany ze względu na małe sprzęgło, które trzyma dopiero powyzej 3500 prawdziwego nm tak dla bezpieczeństwa. Bez limiterów i LC turbo wstaje jak awx:diablica Oficialnych namiarów,potwierdzeń lub zaprzeczeń odnośnie kevlaru nie podamy...sory taki life:rumieniec kilka shotów z prac Edytowane 24 Października 2013 przez Fahoovnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #10 Napisano 24 Października 2013 Masakrunia... Graty za projekt dla wszystkich "winnych" Musi iść jak wściekły.... Darek proszę wrzuć video z rzutem na licznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fahoovnik Zgłoś #11 Napisano 24 Października 2013 mnichu lepiej nie pokazywać....chyba zę filmik z niemieckiej autostrady:nono Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #12 Napisano 24 Października 2013 Filmik-srylmik.. kiedy jeździmy?? Ps. oczywiście nie ma "R" przy patentach? i można kopiować?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fahoovnik Zgłoś #13 Napisano 24 Października 2013 (edytowane) arsen gro sprawy opiera sie o porfesionalne przerobienie turbiny...jako jedyna osoba ,którą znam jest juby_p z forum A4 i DARIO Z CTR TUNING oraz profi strojenie... Edytowane 24 Października 2013 przez Fahoovnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #14 Napisano 24 Października 2013 opiera sie o porfesionalne przerobienie turbiny oraz profi strojenie... ciekawe jakby do tego dorzucić , porting głowicy i kolektorów, lepsze popychacze i lżejsze zawory... myśle że dałoby radę te 3kę i 2kę na 5tkę zamienić A jakby dać ten kevlar na sprzęgło z BRD... sztan No, zazdrość mnie zżera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fahoovnik Zgłoś #15 Napisano 24 Października 2013 arsen wystarczy dać wieksze wtryski i przy boostowac do 2,2 bara i 300 pęknie...pamiętaj ze to auto na codzień ...poza tym silnik perełka-szkoda go uszkodzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #16 Napisano 24 Października 2013 gro sprawy opiera sie o porfesionalne przerobienie turbiny.. A tam.... ja przerobiłem sam Ale korekty długości sztangi i ogranicznika robiłem chyba ze 40 razy Poważnie... miałem czas to i dłubałem przy samym turbo po 2-3 godziny dziennie przez 2 tygodnie. Demontaż filtra.. ruch ogranicznikiem sztangi dosłownie pół obrotu i logi aż do skutku-- aż wynik będzie zadowalający. Darek wie dobrze bo go mordowałem dzień w dzień na komórkę.... W końcu się udało... ostatnie 2 obroty sztangą u Darka i bangla 400NM przy 2050 obr Darek zna się na rzeczy... już po samych próbach na mieście słyszałem od Niego : " Wojtek.... tak 400 NM nie pali opon - jest więcej". A dymu nie ma Szkoda że sprzęgło tak Was ograniczyło... bo byłoby jeszcze piękniej mnichu lepiej nie pokazywać....chyba zę filmik z niemieckiej autostrady A tam Darek ma tam taki kawałek prostej.... prawie jak autobahn ---------- Dodano o 19:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:38 ---------- A jakby dać ten kevlar na sprzęgło z BRD... sztan Ja mam pomysł na jednomas Valeo dać docisk z BRD i tarczę kevlar... Ale narazie seryjne trzyma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fahoovnik Zgłoś #17 Napisano 24 Października 2013 mnichu 1mass fly weel to zły pomysł...skrzynia 6gang tego nie lubi a docelowo taka bedzie zastosowana +prawdopodobnie quattro...musimy pomysleć,bo zestaw leży z a4 ale b7 i problem jest z poduszka skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #18 Napisano 24 Października 2013 Jeździłem na tym kole zamachowym (240mm jednomas Valeo) i nie ma tragedii według mnie. Miałem uślizgi przy 310NM dlatego wsadziłem nowe z BRD. Skrzynia nie wiem czy to zniesie czy nie.. ale nie widziałem żadnych gorszych rzeczy przy ruszaniu czy tez przy samej jeździe - jeździłem z tym jakiś miesiąc. +prawdopodobnie quattro...musimy pomysleć,bo zestaw leży z a4 ale b7 i problem jest z poduszka skrzyni Do passata ? Ale... to niemożliwe Chyba że o czymś nie wiem ? Mówicie mi tu szybciutko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #19 Napisano 24 Października 2013 silnik perełka skąd wyście go dorwali? Jakiego bym silnika nie oglądał to na skraju śmierci jest... Właściwie na razie jeden silnik widziałem który na bank miał serie i chodził jak maszynka do golenia.. ASZ.. w A3 mojej żony Ale i tak nie był idealny Róbcie chłopaki to sprzęgło na 240 i rozwijajcie projekt bo warto! Pionierzy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #20 Napisano 24 Października 2013 Panowie chyle czola, pieknie ''te srubke'' przykreciliscie. Jak myslicie czy 300 jest realne w tym silniku na seryjnym wale, tlokach I korbach? Podobno sa kute, ale czy to prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach