Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

To ty mnie nie zrozumiałeś.

powtarzam raz jeszcze :

 

To że byłeś u mechanika który nic nie stwierdził a objawy są to świadczy ,że mechanik ten nie ogarnia tego tematu.

- tylko to nie wystarczy .

 

 

Kolego na zachodzie jeżeli cię zatrzyma policja to mając samochód który nie spełnia normy emisji spalin dla danego rocznika zostanie ci zatrzymany dowód rejestracyjny ,wezwana laweta odstawią samochód do ASO tam doprowadzą samochód do stanu fabrycznego zrobią przegląd i bedziesz mógł odzyskać dowód i dalej się poruszac po ich drogach .Wiesz ile to kosztuje Euro? Stad koszty, stres itp. Jak od nowego roku 2017 gdy wejdzie CEPIK u nas przejdziesz przegląd rejestracyjny bez DPF?

Sprawdzenie czy masz DPF sprawny czy nie jest dziecinnie proste wystarczy palcem przejechać wewnątrz końcówki rury wydechowej i jak masz sadze to DPFa brak i pozamiatane.Przypominam Ze DPF służy do wypalenia sadzy powstałej przy spalaniu ON a katalizator do usówania pozostałych szkodliwych związków.

 

Taaa... i zamkną na 10lat do więzienia o zaostrzonym rygorze :-)

Auta z wyciętym DPFem przechodzą analizę spalin w Niemczech, UK i Irlandii, gdzie nie ma prywatnych stacji diagnostycznych i gdy tylko jest coś nie tak to auto przeglądu nie przejdzie...

Więc z łaski swojej nie opowiadaj bzdur jak tylko gdzieś tam coś słyszałeś ;-)

Nikt nie może odholować Twojego auta do ASO bo nie ma takich przepisów, zabiorą dowod i powiedzą zebys auto odholował, naprawił i zrobił przegląd zeby odzyskać dowod...

 

p.s z tym CEPIKIem to już w ogole wyskoczyłeś jak Filip z konopii ;-) coś tam przeczytałem i zgrywam znawcę na forum :-)

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .Przeczytałem cały temat,ponieważ też może mnie dotyczyć. Na razie mam 253kkm,mam fakturę 1 wł.( Niemiec)który wymienił dpf razem z katalizatorem coś ok 1300€ co bardzo ciekawe przy 130kkm.Moje doświadczenie z dpf to

1.po kilku km jazdy i z gaszeniu słyszałem wentylatory !!!,przecież się jeszcze nie nagrał

2.Od tamtej pory jezdze z chwilowym zużyciem (1raz wylapalem podwyższone obroty więc nie gasilem tylko zrobiłem jakieś 5 km.i obroty znów 800)

Może macie jakieś patenty żeby zrobić jakąś sygnalizację jak będzie proces się odbywał.

Zakupilem VCDS-a ale nie umiem jeszcze z niego skorzystać, może ktoś życzliwy pomoże krok po kroku np.

1.Włączyć zapłon lub nie,uruchomić silnik czy nie.Czy można samymym spr. coś zepsuc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam .Przeczytałem cały temat,ponieważ też może mnie dotyczyć. Na razie mam 253kkm,mam fakturę 1 wł.( Niemiec)który wymienił dpf razem z katalizatorem coś ok 1300€ co bardzo ciekawe przy 130kkm.Moje doświadczenie z dpf to

1.po kilku km jazdy i z gaszeniu słyszałem wentylatory !!!,przecież się jeszcze nie nagrał

2.Od tamtej pory jezdze z chwilowym zużyciem (1raz wylapalem podwyższone obroty więc nie gasilem tylko zrobiłem jakieś 5 km.i obroty znów 800)

Może macie jakieś patenty żeby zrobić jakąś sygnalizację jak będzie proces się odbywał.

Zakupilem VCDS-a ale nie umiem jeszcze z niego skorzystać, może ktoś życzliwy pomoże krok po kroku np.

1.Włączyć zapłon lub nie,uruchomić silnik czy nie.Czy można samymym spr. coś zepsuc

 

Witam! U mnie jak obroty biegu jałowego są w ok.1000 obr.(jeżdżę gł. po mieście), to od razu staram się wyjechać poza miasto! A wtedy 3/4 bieg,obroty pow.2500 i tak przez 10km w jedną stronę i z powrotem. Wystarcza to na ok. miesiac jazdy= taki urok miasta! Tak jest u mnie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak samo robię .Jak wypalanie trafi mi się w mieście,co poznaję po obrotach silnika na zagrzanym. To wyjazd poza miasto 15 km. 4 bieg i 2500 obr.i po problemie na 500-800 km. wystarczy. Obroty ok.1000 to znaczy że się wypala. Warunek temperatura 90 stopni ,bo przy zimnym to obroty skaczą przy włączonym ogrzewaniu,co można mylić z wypalaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę się.Proszę o info jak krok po kroku odczytac z vcds zawartość popiołu,sadzy,kiedy ostatnio się wypalił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przypomnę się.Proszę o info jak krok po kroku odczytac z vcds zawartość popiołu,sadzy,kiedy ostatnio się wypalił.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg od ostatniego wypalania jest w 105 albo 106.

 

@Michal2008 - filmik dobry ale niestety nie do CBAB, tam jest inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Nie wiem czy się cieszyć czy martwić ... mam B6 BMP ok 340kk DPF podobno już był regenerowany, z VCDS'a jak przeglądam rekordy mam dosyć często mniej niż 600 km między wypalaniem DPF, bardzo często ok 350 400 km.

 

Poziom zapełnienia sadzą 98g co mnie martwi.

 

Odbiegając troszkę od tematu, mam B6 2.0 BKP 16v i targam asfalt do końca 2 bez większych problemów ESP nie przestaje mrugać, w BMP niestety nie mam tak dobrze, oba silniki 140km moment niby ten sam itd.

 

Znajomy ma BMP z przebiegiem 250kk + 56g zapełnienia i w.g. niego po " przymusowym " wypaleniu ( 1 po 2 aucie ) mój zbiera się lepiej co i tak jest jak niebo a ziemia między BMP <-&gt; BKP

 

Tryb awaryjny mi się nie włącza, trasy hmm 20km w 1 stronę + ok 30-50 weekend żory - gliwice autostradą 120+tak więc filtr ma się gdzie wypalić jednak mój styl jazdy po mieście jest "ECO", średnia w okolicach 4.0 z 2 godzin i ok 4.5-4.9 z 99 godzin to nic dużego.

 

Sam filtr nie wygląda jakby siedział długo w moim aucie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy się cieszyć czy martwić ...

Cześć.

Ja wiem, że są przeciwnicy radykalnych rozwiązań, ale ja będę namawiał - WYWAL TO DZIADOSTWO!

Ja od roku jeżdżę bez filtra i jestem mega zadowolony :)

Polecam - http://forum.vw-passat.pl/threads/137257-Passat-B6-3C-Variant-2-0TDI-199KM-411Nm-Highline-(-70)?p=2361573&viewfull=1#post2361573

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie potrzebna pomoc, poszukuje kogos z sosnowca i ma vcds bo zapalil sie dpf i w trakcie dopalania swiece. A dzisiaj pali sie dodatkowo chek engine. Jestem w sosnowcu na weekend i nie wiem czy moge jutro wracac do kielc. Czy zalatwiac lawete. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

3x zignorowałeś podwyższone obroty, chociaż po trasie Kielce - Sosnowiec powinien się sam dopalić bo praktycznie 90% to autostrada lub droga szybkiego ruchu.

 

Tutaj pomoże ci tylko serwisowe wypalenie DPF'a przez kabel (15 - 30 min jazdy + ciepły silnik 90 st. + obroty (1500-3000) + temp za turbo 700+ st. wszystko widać na VCDS mi zajęło to 15 minut ) , jestem z okolic Żory - Pszczyna, mam kabel jak nie znajdziesz nikogo bliżej można się gdzieś dogadać

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam skąd takie problemy??? Oprócz Passata mamy w domu Viano 200tkm oraz C klasę 435tkm- oba z DPF. C klasa robi ekstremalne krótkie trasy po kilka km,raz na jakiś czas dłuższa trasa. Żadnych problemów z dpf. Skąd wiem? Bo mam Star diagnosis do Mercedesa i filtry są czyste bo sam sprawdzam. Taki sprzęt zwraca się bardzo szybko. Jaki wniosek? Albo ten system w VW jest do bani albo firmy wycinajace te ustrojstwa robią z tego taki problem a takich tu nie brakuje. VW jeździ dużo po drogach więc zysk też duży. Moja rada: jak są problemy z DPF em to szukajcie problemu w samym silniku, ewentualnie w czujnikach a nie w filtrze. Dobra diagnostyka to podstawa. Co do falowania obrotów to chyba jest normalne że niekiedy podniosą się do 1000obr z 900. Ma to ułatwiać ruszanie, ewentualnie jak włączają się jakieś prądożercze odbiorniki to silnik sobie zwiększa obroty dla wyrównania pracy, bo jednak alternator swój opór stawia. U nas tak jest i auto śmiga bez problemu. Także cieszcie się jazdą VW a nie szukajcie dziury w całym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielokrotnie pisałem o szukaniu dziury w całym...ale druga sprawa to fakt iż po wywaleniu DPFa fura lata i nie ma z nią problemu, a nieraz kosztowna naprawa usterki powodujacej kłopot z DPF nie jest potrzebna...w końcu fura jeździ i nie ma z nią kłopotu :-)

Inną kwestia pozostaje przebieg aut, który nijak sie ma do wskazań licznika :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowy na forum i postanowilem napisać gdyż nie znalazłem odp na swój problem. Jeśli taki post juz był proszę o przekierowanie mnie do niego albo o odpowiedź i pomoc.

Otóż: Wracałem kiedyś do domu trasa około 24km i włączyła mi sie pomarańczowa kontrolka tłumika (DPF) po chwili zapaliła się kontrolka świec i auto przeszło na tryb awaryjny. Podjechałem na komputer i okazało się ze jest zapchany filtr. Komputer doszedł do 50% i wyłączył się i mechanik włączył mu wymuszenie dopalania i po 30km zgasła kontrolka świec a po kolejnych 10km zgasła kontrolka dpfu i myślałem że juz jest ok ale na drugi dzień włączyły się znów obie te kontrolki. DPF zaświecił się rano a po przejechaniu ok. 30km zapaliły się świece i przeszedł samochód w tryb awaryjny i stracił moc. Podjechałem jeszcze raz do mechanika który włączył wymuszenie dopalenia. Pojechałem wtedy w trasę i po 180km zgasła kontrolka świec a po kolejnych 20km zgasł dpf. Wydaje mi się również że auto podniosło sobie normę spalania hehe. Rozkładam ręce bo nie wiem co może być przyczyną. Coś słyszałem że taki filtr można jeszcze ratować dopaleniem go chemicznie tzn. jakimś płynem.

Bardzo proszę pomóżcie jakoś to rozwiązać. Może ktoś miał taką samą przygodę ze swoim Passkiem i wie za co się zabrać. Autko ma przejechane 200tyś.

Będę wdzięczny za pomoc i jakieś wyjaśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie tylko regeneracja lub usunięcie mechaniczne i programowe dpf jest rozwiązaniem problemu. Sprawdź w grupach pomiarowych stan zapełnienia filtra i jakie błędy zostały zapisane w sterowniku. Gdzie i jak to sprawdzić jest opisane w tym wątku.

Jesteś pewien, że auto ma przejechane 200 tyś.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Według mnie tylko regeneracja lub usunięcie mechaniczne i programowe dpf jest rozwiązaniem problemu. Sprawdź w grupach pomiarowych stan zapełnienia filtra i jakie błędy zostały zapisane w sterowniku. Gdzie i jak to sprawdzić jest opisane w tym wątku.

Jesteś pewien, że auto ma przejechane 200 tyś.?

 

Witaj. Dziękuję za szybką odpowiedź. Hmm pewnym być nie mogę sugeruję się wydrukami z ASO po nr VIN. Autko jest z 2006 r i jeździło po niemczech. Nie dawno kupiłem i zaczęło wyskakiwać co irytuje mnie strasznie.

PS. a gdzie można sprawdzić te grupy pomiarowe i błędy?? Wystarczy zwyczajny VAG czy musi być już bardziej specjalistyczny sprzęt ??

Edytowane przez Ciapek88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy VAG lub VCDS, grupy znajdziesz w tym wątku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to mój po Niemczech dokladnie w 2 lata zrobił 270tys, dziadek do kościoła jeździł i czasem babka z dziećmi do szkoly

dpf się pozbył w styczniu i spokój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak można sie pozbyć dpfu bo i taką opcję rozważam żeby tylko nie mieć juz z nim problemów. Tylko raczej gdybym chciał juz jechać gdzieś za granice na jakieś wczasy to jeśli sprawdza emisje spalin i wyjdzie kiepsko bo się dopatrzą braku dpfu który powinien być to po dowodzie hehe i tutaj jedyny minus chyba.. A jaki mniej więcej jest koszt usunięcia tego dpfu??

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Wystarczy VAG lub VCDS, grupy znajdziesz w tym wątku.

 

Dziękuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj. Dziękuję za szybką odpowiedź. Hmm pewnym być nie mogę sugeruję się wydrukami z ASO po nr VIN. Autko jest z 2006 r i jeździło po niemczech. Nie dawno kupiłem i zaczęło wyskakiwać co irytuje mnie strasznie.

PS. a gdzie można sprawdzić te grupy pomiarowe i błędy?? Wystarczy zwyczajny VAG czy musi być już bardziej specjalistyczny sprzęt ??

 

Filtr w tych autach starcza na ok 250-300tys km, w zależności od tego gdzie i jak było eksploatowane auto i z jakiego rynku pochodzi...

Po takim przebiegu filtr jest zawalony popiołami i nie ma w nim miejsca na sadze, dlatego regeneracje następują cześciej, mogą pojawiać sie błędy itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności