Skocz do zawartości

perzu126

  • Zawartość

    95
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O perzu126

  • Urodziny 30.08.1984

Informacje osobiste

  • Imię
    Piotr
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Perzów (PKE...)

Samochód

  • Generacja
    -
  • Silnik
    B8 2.0 TDI 150KM
  • Rok produkcji
    2016

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. perzu126

    Codzienne wypalanie dpf

    Może czujnik ciśnienia?
  2. perzu126

    benzyna Passat 3.2 fsi

    Panowie, na szybko. BRAT SZUKA AUTA. 3,2 w B6 z 2007r to jest FSI silnik? Czy to jest VR6? I jakieś opinie, oprócz spalania. Jest bardzo awaryjny, czy 280tys km to duzo dla tego silnika? No i jaki typ DSG jest połączony z tym motorem na suchych sprzęgłach czy mokrych?
  3. perzu126

    Usterka systemu start-stop

    Ale nie pisałem, żeby wciskać gaz w podłogę na 5 biegu przy 60km/h, to zabija cały układ napędowy. Wtedy nawet komputer podpowie, żeby zredukować. Chodziło mi o stałą jazdę. Chodzi tylko wyłącznie o schłodzenie turbo, które załatwia chłodzenie wodne nie powodujące zbytniego wzrostu temperatury całego elementu. W rozgrzanej turbosprężarce po wyłączeniu zanika smarowanie a resztki oleju się zwęglają i to powoduje niszczenie turbo. A teraz zadam Wam pytanie, na które znam odpowiedz, bo widziałem na żywo co się dzieje. Kręcisz silnik na postoju do 5000obr/min i wyłączasz go natychmiast. Co dzieje się z turbosprężarką? a) wirnik staje odrazu b) wirnik kręci się jeszcze na sucho przez minutę c) turbosprężarka pracująca bez smarowania ulega natychmiast zatarciu ???????? Macie dwa dni na odpowiedz, możecie zadzwonić do przyjaciela lub do ASO🤣 Jak wspomniałem, znam odpowiedz, bo sam przeprowadziłem taką próbę tylko nie nagrałem. Ale w w wolnej chwili rozkręcę dolot w Sprinterze i pomęczę turbo i nagram w 4K
  4. perzu126

    Usterka systemu start-stop

    Turbo kręci się przez cały czas. Tylko przy małych obrotach daje niewielkie ciśnienie doładowania. Poza tym przy prędkościach rzędu 60km/h do utrzymania stałej prędkości potrzeba może 40KM z silnika. Więc teoretycznie obroty 1400 są ok, bo więcej nie potrzeba do stałej jazdy, silnik nie jest obciążony. Zauważcie, że dzisiaj w klasie średniej moc 200KM to nic nadzwyczajnego. Pytanie ile razy wokrzystujemy pełną moc auta? Najczęściej podczas wyprzedzania, czy ostrego przyspieszania. Także jazda 60km/h na 5 biegu czy 90km/h na 6 to wcale nie takie obciążenie układu napędowego- tyle akurat wystarczy. Mam oprócz Passata Mercedesa CLK 200Kompressor z automatem. Przy stałej jeździe automat zapina 5 bieg juz przy 50km/h a benzynowy silnik pracuje na 1500obr/min. Wcale nie uważam, aby silnik się męczył. Auto pochodzi z 2001r.
  5. Wszystko możliwe, że ACC w celu wyrównanego zużycia klocków używa głównie tyłu. Troszkę to tylko niebezpieczne teoretycznie, ale w sumie komputer czuwa. Dla przykładu w Mercedesach ze słynna pompą SBC przy małych prędkościach używa tylnych hamulców. Ostatnio w Auto Świecie był test Passat na dystansie 150tys km i nie zgłaszali szybszego zużycia tarcz. Także myślę, że oprócz warunków jazdy styl jazdy również ma znaczenie. Ostatnio jechałem za jakimś nowym Mercedesem i powiem Wam, że gość dosłownie co chwilę hamował. Przyspieszył i juz hamulec. I tak naście km, które za nim jechałem. A pózniej płacz, że klocki słabe. Kolejna rzecz, to ACC. Ja często na S8 wyłączam tempomat, bo irytuje mnie ten tempomat, który co chwilę hamuje. Na bank uzywa hamulców, bo robi to mało łagodnie. Na trasach szybkiego ruchu coraz większy ruch i w sumie wygodniej jest mi samemu reagować. Nie wspomnę, że spalanie spada o dobre pół litra nie jadąc na tempomacie
  6. A to sorry, faktycznie źle Cie zrozumiałem. Czyli jest coś nie tak, jeśli wskaźnik pokazuje więcej. U mnie zawsze jest 90stopni. Równo.
  7. perzu126

    Usterka systemu start-stop

    W korkach, po kilku ruszeniach system się wyłączy bo jest próg prędkości, który należy przekroczyć żeby system włączył sie z powrotem. O automatach czytałem, jest to troszkę upierdliwe. Chłodzenie turbo? W sumie w większosci sytuacji i tak silnik nie chodzi na maksymalnym obciążeniu, tylko prędzej zdejmujesz nogę z gazu lub zwalniasz i turbo nie jest tak rozgrzane. Przynajmniej w dieslu. Benzyna generuje wyższa temperaturę w wylocie, ale w TSI jest chłodzenie wodne turbosprężarek. Obciążenie turbo jest wtedy, gdy jedziesz z obrotami powyżej 2000 obr/min i nagle stajesz. W takich sytuacjach komputer nie wyłączy silnika. Wcale nie bronie tego systemu, bo zawsze jest pomocny ale nie popadajmy w paranoję😊
  8. Układy chłodzenia w nowych autach są znacznie bardziej skomplikowane niż się wydaje. Po pierwsze elektryczne pompy wody, które w czasie rozgrzewania nie pracują. Osobne układy dla głowicy i dla bloku. W Mercedesach są np klapy aerodynamiczne we wlotach, które w trakcie rozgrzewania są zamknięte lub właśnie przy niskim obciążeniu silnika. Do tego fazowe termostaty i silniki rozgrzewają się błyskawicznie. W Mercedesie Instrukcje Serwisowe również mówią o podwyższonej temperaturze w układzie w pewnych sytuacjach. Żeby nie niepokoić klientów, zegar pokazuje 90stopni. W dieslach też dochodzi regeneracja DPF, która w dzisiejszych czasach coraz częściej musi odbyć się w mieście i przy małym obciążeniu silnika. Sterownik musi sobie radzić z takimi sytuacjami. Ty sprawdzasz przez OBD i przez to się przestraszyłeś a teoretycznie użytkownika interysuje tylko to, co na zegarze. Także, trzeba poznać dokładne działanie układu. Wg mnie jest ok, osiągnięcie temperatury 110stopni w czasie rozgrzewania ma sens. Szybciej cieplej w aucie zimą, silnik szybciej uzyskuje dobrą efektywność pracy itp.
  9. perzu126

    Usterka systemu start-stop

    Jak nowe to reklamuj. Generalnie S/S to bardzo rozbudowany system i obejmuje wiele układów. Bez podpięcia kompa nic się nie dowiesz. Nie zgodzę się, że S/S nic nie daje. W duzym mieście, gdy światła co chwilę, nawet w 2,0TDI obniży spalanie o dobry litr. Ja u sibie go dezaktywowałem, bo mieszkam poza miastem i gaszenie na 5s przed garażem zupełnie nie ma sensu.
  10. https://autokult.pl/24875,termostaty-fazowe-po-co-komplikowac-proste-urzadzenie zdaje się, że nikt nie przeczytał. Tylko szykuje się masowa wymiana sprawnych termostatów. Mechanicy zacierają ręce. No więc nowoczesne silniki przy małym obciążeniu pracują właśnie przy 105stopniach dla zwiększenia wydajności silnika. Jak sterownik wykrywa, że kierowca wciska mocniej gaz, wtedy obniża temp. na 90stopni. Oczywiście wskażnik pokazuje cały czas 90stopni. Dlaczego? No właśnie dlatego, żeby ludzie masowo aut nie reklamowali. " No bo panie, jak miołem Passata B5 to tam było cały czas 90stopni. A tutej jest 105, mechanik godoł, że to termostat. Kiedyś to kurła robili samochody!"🤣
  11. perzu126

    1.6 TDI czy 2.0 TDI

    W trasie przy 150km/h na 6 biegu zarówno 1,6 tdi jak i 2,0tdi silniki maja w okolicy 2500obr/min, więc nie jest to duże obciążenie. Także w tym przypadku 1,6TDI spali napewno mniej. Gorzej trochę z przyspieszeniem ale po redukcji i 1,6tdi jakoś się pozbiera. Śmieszy mnie trochę argumentacja, że 2,0TDI będziesz mniej obciążał, bo mocniejszy- śmierdzi trochę taki januszostwem. Jak przyzwyczaisz się do mocy 150KM to też będziesz go gniutł po obrotach z gazem w podłodze i z biegiem czasu powiesz, że 150KM to mało i lepiej kupić 2,0BiTDI bo mocy więcej a spalanie tylko troszkę większe. A wiadomo wtryskiwacze w 2,0TDI polewają więcej i dynamicznie traktowanie tego silnika powoduje, że w trasie łyka 7-8litrów. Także jak szukasz oszczędności- bierz 1,6TDI. W każdych warunkach spali pół litra mniej jak nie litr. Przy 20-30tys km rocznie to spora oszczędność. No i mniejsza szansa, że zabiorą prawo jazdy😁
  12. perzu126

    Silnik 1.6 TDI w Passacie

    Pierwsze testy silnika 1,5 pokazują, że to odłączanie cylindrów niewiele pomaga. Tzn pali troszkę mniej, ale jest to ok 0,5litra mniej. Co do 1,6TDI to u nas w B7 z 2014 nie brał oleju. Ale pierwsze kilka tys km był traktowany łagodnie i po 6tys km wymiana oleju. Jak firmówka i od pierwszych km dostaje w palnik od wielu kierowców to później takie skutki. Docieranie wbrew obiegowej opinii jest potrzebne.
  13. Poczytajcie o termostacie fazowym.
  14. perzu126

    Negatywne skutki trybu ECO? [1.8 TSI DSG7]

    Luz w pewnych sytuacjach daje wyierne korzyści, np długie zjazdy. Ale jazda załóżmy z prędkością 160km/h na luzie, zwolnienie do 140km/h i znowu wbicie biegu i przyspieszenie nie jest specjalnie ekonomiczne. Co innego wbicie na luz przed zjazdem z autostrady, raz że oszczędzimy paliwo a dwa wystudzimy turbospręzarkę.
  15. Dziwi mnie ujemna wartość zmierzonej wartości sadzy. Oil ash widzę, że jest jeszcze wystarczająco mały. Także jeszcze wiele km przed tym DPF
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności