Jump to content

perzu126

  • Content count

    126
  • Joined

  • Last visited

About perzu126

  • Birthday 08/30/1984

Informacje osobiste

  • Imię
    Piotr
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Perzów (PKE...)

Samochód

  • Generacja
    -
  • Silnik
    B8 2.0 TDI 150KM
  • Rok produkcji
    2016

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Niestety, samochód nie jest inteligenty. Auta nie interesuje czy akurat robisz trasę, czy z niej wróciłeś. Decyduje parametr zapełnienia. Także możesz zrobic trase 300km i ECU nie włączy wypalania, bo sadzy jest za mało. Ale staniesz pod domem i akurat ECU stwierdzi, że teraz musi wypalać i zacznie wypalać. Tak bywa. W takiej sytuacji nie musisz odrazu auta odpalać jeśli za kolejnym odpaleniem będziesz robił np dłuższą trasę.
  2. perzu126

    Awaryjne hamowanie na parkingu.

    Nie mam u siebie automatycznego parkowanie, ale jak zbyt szybko dojade do przeszkody, to wyskakuje ostrzeżenie. Ale chyba nie hamuje sam.
  3. NA ZIMNYM SILNIKU NIE MA REGENERACJI FILTRA! ANI PASYWNEJ ANI AKTYWNEJ! Podwyższone obroty po odpaleniu i pożniej zanim silnik osiągnie 90stopni wynikają ze zwiększonego zapotrzebowania na prąd. Z reguły gdy jest zimno mamy włączone ogrzewanie na maksa. Passat ma specjalna grzałke elektryczną, która ogrzewa powietrze, gdy silnik jest jeszcze niedogrzany. Zastanawiał się ktoś kiedyś, dlaczego w aucie jest odrazu ciepło? Własnie dlatego. Do tego ogrzewanie siedzeń, szyby, świece żarowe w silniku. Na zimno jest bardzo duzy podbór prądu i duże obciążenie alternatora jest niwelowane większymi obrotami silnika. Regeneracja aktywna jest uruchamiana dopiero gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą no i gdy katalizatory i filtr osiągna temperaturę pracy. Także jak ktoś robi odcinki po 2-3km to napewno sterownik nie zacznie procesu regeneracji. Szybciej filtr zapełni się na tyle, że zaświeci się kontrolka i trzeba będzie jechać w trasę. Także jak najbardziej można autem jeździć na krótkich odcinkach. Do tego, gdy silnik jest niedogrzany pracuje na bogatszej dawce ON, co powoduje szybsze zatkanie filtra z racji ilości spalanego paliwa. Ale to chyba nic dziwnego, że auto na krótkich trasach pali kilka razy więcej???
  4. Nie. Jak chcesz wlewać dodatki, to takie które czyszczą wtryski. To sprawny wtryskiwacz odpowiada za stan filtra DPF.
  5. Celem DPF jest redukcja cząstek stałych. Cząstki stałe to nie spalone w komorze spalania drobiny ropy. Dlatego tak duże znaczenie dla pracy DPF ma kondycja wtryskiwaczy.
  6. Mocznik redukuje tlenki azotu. One nie mają nic wspólnego z DPF. Bardziej z EGR. Ale skąd auto ma wiedzieć, że za chwilę wylaczysz silnik?
  7. Wiadomo, że czujnik mierzy różnice ciśnień i na tej podstawie jest wszystko liczone. Ale wiadomo, że jak przekroczy pewna wartość no to DPF do wymiany. Ale jak pisałem, minie wiele lat jeszcze zanim DPF odmówi posłuszeństwa. Wszyscy z nas już nie będą jeździć B8
  8. Tak. Ale wierz mi, że przy świadomym użytkowaniu nie dojdzie do takiej sytuacji.
  9. perzu126

    1.8 TSI a 2.0 BiTdi

    Benzyna jest niemal tak samo skomplikowana jak diesel. Ludzie mają wpojone, że diesel się nie nadaje na krótkie trasy. A wysilona turbobenzyna się nadaje? Mam teraz Mercedesa ML420 CDI. W mieszanym cyklu wychodzi 12/100 ropy. Benzyna jakakolwiek w tym modelu wypija conajmniej 15/100, i też miewa kosztowne usterki. Diesel zawsze wychodzi korzystniej przy dużych przebiegach. I diesla obecnie każdy naprawi. Miałem Nissana QQ 1,2turbo 115KM w trasie najmniej to 8litrow /100. W koło komina 9-10 litrów. Także nie wierzę, że Passat 1,8 Tsi spali 7 czy nawet 8litrów nawet w trasie. Benzyniaki prawie 200konne muszą spalić koło 10litrów w trybie mieszanym. Chyba, że ktoś z górki jeździ...
  10. http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf Proszę bardzo- od strony 51 masz opis działania filtra DPF. Wyraźnie napisane: do 18g regeneracja pasywna, od 18-30g regeneracja aktywna, powyżej 30g załadowania dostajesz lampką DPF po oczach i wtedy należy zrobić dłuższy odcinek. Powyżej 40g sadzy tylko regeneracja przez komputer. A później wymiana filtra. Także jak widzisz mając 25g sadzy jest jeszcze spory zapas bezpieczeństwa.
  11. No nie zgodzę się z Tobą. 25g to nie jest 100% zapełnienia. Przy tej wartości lub lekko powyżej dopiero zapala się kontrolka DPF. I masz czas, żeby przepalić w trasie. Poniżej tej wartości samochód sobie radzi i większość użytkowników nawet nawet nie wie o tym. Nie twierdzę, że Twój komputer się myli ale to nie jest 100% zapełnienia- VCDS i serwisówki mówią inaczej. Również zgodzę się, że 10min nie wystarczy- raczej kilkanaście km szybkim tempem na expresówce. No i trzeba trafić w odpowiednie zapełnienie, bo to nie jest tak, że przejadę się szybko i wypalę DPFa.
  12. Oczywiście, że jest. Nie bardzo chyba rozumiesz o co chodzi. Ponad 50g sadzy w filtrze oznacza, że nawet kompem go nie wypalisz z przyczyn bezpieczeństwa. Ale, żeby dojść do takiego poziomu trzeba zrobić ponad 1000km jazd po kilka km w jedną stronę. Wtedy tylko demontaż i wypalanie piecowe. B8 jest jeszcze za młode i w większości przypadków za mały przebieg, żeby mówić o dużej ilości popiołu. Przy sprawnych wtryskach pół miliona nie jest problemem. Niestety piezoelektryki poddają się często po 250tys km-300tys km. Ich wadliwa praca powoduje problemy z DPFem. Stary diesel kopcił i jakoś jechał. W aucie z DPFem to nie przejdzie. Ale ludzie zamiast za 3tys zł zrobić wtryskiwacze wolą wyciąć filtr, przy okazji podnieść moc. Ale to nie oznacza końca problemów.... Jak w domu Ci się komin będzie zapychał, to zmienisz piec ewentualnie opał a nie usuniesz komin, prawda? Masz rację. Szkoda, że nie możliwości ręcznego załączenia wypalania. Nieraz miałem sytuację, że filtr zaczął się regenerować zanim wyjechałem w trasę. Ale z drugiej strony myślisz, że dodatkowe przyciski, czy ukryte opcje w komputerze rozwiązały by problem? Nie, bo takich osób ja my na forum jest może kilka procent z użytkowników B8. Reszta i tak nie ogarnełaby takich rzeczy (kontrolki czy ilości zapełnienia) i jeździliby do serwisu i tak, Nawet jak byłoby na pierwszej stronie w instrukcji napisane, bo ludzie nie czytają.
  13. Z biuletynu informacyjnego VW. Do 18g sadzy w filtrze jest tak zwana regeneracja pasywna. Jeśli jest temperatura między 350stopni a 550stopni w filtrze to na skutek łączenia cząstek sadzy z tlenem ( z katalizatora oksydacyjnego) następuje jej wypalenie. Póżniej ( powyżej 20g) jest wypalanie aktywne na skutek działań sterownika silnika i podwyższenia temperatury w filtrze do 630stopni. Dokładnych wartości nie pamiętam teraz. Granica zapełnienia filtra to 50g. Także jeśli masz zapełnienie 80%-100% tak jak piszesz, to świeci Ci juz dawno kontrolka silnika i filtra. Trzeba sie postarać, że w Passacie tak zabić filtr... Do tego DPF jest typu otwartego.
  14. Ale tu głupoty piszecie... W innym temacie opisałem, jak i kiedy przebiega wypalanie DPF. Ktoś pisał że VW nie dopracował. Owszem, dopracował i to bardzo. Komputer szuka momentów regeneracji kiedy jest juz zapełnienie w ok 50%. Do kontrolki silnika jeszcze daleko! Włączony wentylator plus podwyższone obroty- trwa regeneracja. Wystarczy NIE GASIĆ silnika przez ok 10minut lub sie przejechać. Soft tak działa, że dopali go nawet na postoju. Dodatkowo komputer co ok 700km włącza procedurę regeneracji niezależnie od stopnia zapełnienia, jeśli były jakieś przerwane procedury wypalenia. Możemy codziennie jeżdzić po 1km, ale warto raz na kilkaset km zrobić dłuższą trasę. Podwyższone obroty na zimnym silniku to: dogrzewanie katalizatora i filtra do temperatury roboczej (ekologia), zwiększony pobór prądu przez elektryczna nagrzewnicę- alternator musi doładować. No i częstotliwość regeneracji. Im większy but i więcej spalonego paliwa tym więcej sadzy o to oznacza częstsze wypalanie. Także nie jest do końca tak, że z autem z DPFem trzeba ostro jechać.
  15. perzu126

    Obudowa akumulatora

    Ja w 2,0 TDI 150km mam filc. Myśle, że to forma osłony termicznej akumulatora przed gorącem z komory silnika. Szczególnie latem w mieście przy pracy S/S pod maska robi się gorąco.
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy