Skocz do zawartości
wektor

Ktoś wymieniał EGR lub przepustnicę w silniku CR?

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ktoś jeszcze ma wątpliwości to polecam zajrzeć do egr-a i przepustnicy. U mnie po 150 tys wyglądało to tak:

[ATTACH=CONFIG]149625[/ATTACH]

Najbardziej martwiło mnie zapocenie jak u kolegi pioters, ale na szczęście w elektronice sucho. Mógłby ktoś podać numer uszczelki z etki, tej między przepustnicą a egr-em? Wydaje mi się że to ona jest odpowiedzialna za pocenie się na zewnątrz. Teraz poskładałem na starej ale jeśli będzie robiło się mokro to wymieniłbym.

 

Właśnie u siebie będę musiał też go wyjąć i sprawdzić pod dekielkiem elektroniki bo mam krople oleju wiszącą na czarnym plastiku , może tylko spływa i tam wisi bo wilgotno jest jakby od połączenia egru z kolektorem. Mam 98tys przebiegu i zaopatrzę się w nowy zawór i wszystkie uszczelki, wspominałem kilka postów temu, jedna pod jedna nad i do rurki spalin. Jak się okaże że elektronika czysta to tylko go wymyje i na nowych uszczelkach i oringach poskładam.

 

PS. 2.0 140 cr mają egr z przodu silnika, z tyłu zostaje tylko chłodnica z przepustnicą, myślę że jest on tańszy w eksploatacji lub nawet wymianie niż egry montowane w 2.0 170cr który jest taki sam jak w 1.6. czyli komplet z chłodnicą z tyłu bloku za dpfem. W 1,6 wymieniłem już kilka kompletów, jest trochę pracy przy tym i zastanawiam się dlaczego nie zrobili tego jak w 140... Może ktoś coś wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba się troszkę mylisz bo egr u mnie jest nad przepustnicą dokładnie jak w CBA i zamontowany do kolektora. z tyłu jest sama chodniczka i jakiś zawor sterowany podcisnieniowo. w cfg chyba jest egr z tyłu ale cbb napewno tak samo jest wszystko jak w cba

Edytowane przez wiesiok81
wiesio91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak to jest i od czego jest to zależne, robiłem 170 w octavi i nie miała z przodu. Pewnie zależne jest to od kodu silnika choć miejsca z przodu jest tyle samo i można by go zamontować/przenieść. Zaciekawiło mnie to dlaczego są takie różnice. A może są 140 z egrem z tyłu lub te z mniejszą mocą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze cr to 2008 2010r 140 cbab i 170 cbbb, czyli te co my mamy, róznica w nich jest praktycznie żadna - oprogramowanie, turbina i z tego co wiem pompa wody, tyle jest innego, te silniki były tylko i wyłącznie w passatach b6 nie mówie o innych vw czy skodach bo tam tez były one zakładane. w b7 w 10 roku juz ich nie było, nie wiem jaki jest kod dla 140 ale dla 170 cfgb i tam egr jest z tyłu, różnica taka ze jest zupełnie inny kolektor/ bez klap, dlatego do kolektora bezposrednio doprowadzona jest rurka a cały egr za silnikiem, przed silnikiem jest tylko przepustnica i chyba zupełnie taka sama jak we wczesniejszych silnikach, tak samo zmieniony był dpf, 1 rurka do czujnika do cisnienia spalin a nie dwie jak w naszych, pewnie różnic w pierdułkach jest wiele ale nie znam na tyle tych silników aby szukać różnic. nie mogą klepać jednego i tego samego bo by zarobku na czesciach nie było, poza tym teraz użytkownicy wykonuja testy aut wiec to co sie czesciej psuje usuwają w kolejnych modelach tym samym zmieniaja kody i nr czesci, w ich miejsce zakladają nowe udziwnienia które albo przejdzie testy albo bedzie sie pitolic i znów wymyslącoś nowego, wszystko żalezy ile jest usterek, reklamacji na dane rzeczy w aso na całym globie, bo tak jak wspomniałem to my teraz testujemy auta a nie jak to było wczesniej technicy w danej dziedzinie zanim auto poszło jeszcze do sprzedaży

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Wiesio, my wszyscy użytkownicy testujemy. Z tym czujnikiem DPFu to już wcześniej zauważyłem że są na dwie rurki (pomiar przed i za DPFem) i w nowszych autach na jedną (nie tylko vw) pomiar ciśnienia przed. Są też z dwoma rurkami ale jedna ma tylko kilka cm. długości i nie jest nigdzie podłączona. W sumie mierzenie ciśnienia za filtrem gdzie nie powinno być jakiegoś większego nadciśnienia nie miał sensu od początku, chyba że były by dodatkowe tłumiki w dalszej części wydechu które powodowały by opór dla spalin. Co do EGRu to myślę Wiesiu że mamy dobry typ i nie wymienił bym go na ten z tyłu. Dojście, obsługa i żywotność lepsza/dłuższa a i tak go unicestwili z tego co piszesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w pełni swiadomie i z wielką chęcia wypierdzielilem wszystko to co ma wpływ na ekologie a tak powaznie to robilem program, przy okazji i tu własnie swiadomie wywalalem dpf bo mnie tylko i wyłacznie denerwował, wtedy dostałem info że przy tych dwóch rzeczach dobrze tez jest wyłaczyć i zaslepić egra, a że mi to było zupełnie obojetne wiec unicestwilem go, przynajmniej sie nie zepsuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienilem juz ktorys raz komplet uszczelek klapa gaszenia/EGR i EGR/kolektor i juz ktorys raz mam "wyciek" oleju w tamtych okolicach, wyglada tak jakby lecialo gdzies miedzy klapa gaszenia a EGRem, ale po rozebraniu uszczelki wygladaja dobrze, wystaja ladnie poza klape i juz za bardzo nie wiem co zrobic z tym faktem - przerabial ktos podobny przypadek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapali ci się spiralka i auto straci moc. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wróci do normy. Wtedy już nie ma co kombinować tylko wymienić. Jeśli chcesz to zrobić sam, to będziesz mógł sam ocenić po czyszczeniu czy mechanicznie egr jest ok. Przy wymianie na nowy teoretycznie potrzebna jest adaptacja.

 

EGR został wyczyszczony zamiast wymiany. Tydzień temu odebrałem auto od mechanika i było OK, aż do dziś.

Po jakichś 5 minutach jazdy z czego 3min stania na światłach, zaczęło telepać silnikiem i zaczął się dławić (i przy przyspieszaniu i na wolnych obrotach). Żadna kontrolka się jednak nie zapaliła. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu reszta drogi przebiegła bez problemu.

Czy to objaw podobny do tego przy błędzie EGR, czy może jeśli będzie błąd EGR to strata mocy będzie wyglądała jak przy padniętej przepływce 1.9tdi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mi bardziej wygląda na problem z zasilaniem w paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo więć jakaś chwilowa zawiecha albo coś jeszcze innego. Będe obserwowal i jak się to powtórzy to będę myślał dalej..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze EGR. Pewnie membrana w zaworze podciśnienia, ale takiej się nie kupi tylko kpl z EGRem. Mam nadzieję że nie masz 4motion, bo poprostu wymiana to masę czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście ze EGR. Pewnie membrana w zaworze podciśnienia, ale takiej się nie kupi tylko kpl z EGRem. Mam nadzieję że nie masz 4motion, bo poprostu wymiana to masę czasu.
Widziałeś kiedyś egr w silniku CBBB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pytam jak wygląda EGR, tylko pytam Roberta czy widział kiedyś egr w silniku cbbb, bo z tego co napisał wynika, że nie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki, moj blad, niedopatrzenie. Wiem jak wygladaja egry, myslalem ze kolega ma CFFB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja nie pytam jak wygląda EGR

Marek wiem tylko wkleiłem żeby była jasność jak wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czekam aż się to powtórzy,chyba że w międzyczasie znajdę kogoś z kompem, żeby sprawdzić co to było (pewnie jakiś błąd wyskoczył).

 

EGR był kupiony nowy na wszelki wypadek. Jeszcze chwilę go potrzymam na wszelki wypadek a jak nic się nie będzie dzialo z czyszczonym to nowy odeślę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czekam aż się to powtórzy,chyba że w międzyczasie znajdę kogoś z kompem, żeby sprawdzić co to było (pewnie jakiś błąd wyskoczył).

 

EGR był kupiony nowy na wszelki wypadek. Jeszcze chwilę go potrzymam na wszelki wypadek a jak nic się nie będzie dzialo z czyszczonym to nowy odeślę.

Obstawiam, że nie będzie żadnego błędu :)

Egra nie odsyłaj, najdalej za rok i tak będziesz go musiał wymienić. Scenariusz że egr zaczyna świrować mniej więcej rok po pierwszym czyszczeniu coś za często się powtarzał również wśród forumowiczów :). Ale oby nie :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie EGR i okolice są już maksymalnie zasyfione. Ori nalot 220 tyś. błędów jeszcze nie ma i w sumie to nic się nie dzieje ale raczej nie będę się bawił w czyszczenie tylko wymienię na nowy jak tylko zacznie sypać błędami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja wymieniłem egr 3 dni temu, miałem dość niepewności kiedy błąd wyskoczy i auto w tryb serwisowy wejdzie. Raz pomagało zgłaszanie i odpalenie a czasem trzymało cały dzień. Kupiłem egr i komplet uszczelnień potrzebnych do wymiany. Teraz jest ok ciekawe na ile wystarczy. Teraz głównie miasto. Wcześniej trasy, wystarczył na 150 kkm . Drogo :-( silnik cffb

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności