Skocz do zawartości
wektor

Ktoś wymieniał EGR lub przepustnicę w silniku CR?

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

 

Czy w passacie CC z 2008r 2.0TDI CBAB zawsze trzeba wymieniać zawór egr razem z chłodnicą egr? Tak mi powiedzieli w ASO – koszt około 3 tys. Czy można jednak oddzielnie tylko zepsuty egr albo chłodnice? Niestety nie powiedzieli co dokładnie się zepsuło ale mogę dopytać.

 

Dodam że parę tygodni wcześniej wymieniałem w tym samym ASO przepustnicę na nową a parę miesięcy temu kolektor dolotowy więc mam już trochę dość tych kosztów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okłamali cię bezczelnie kolego. Nie tylko nie trzeba wymieniać chłodnicy, ale nawet w ETCE egr i chłodnica występują jako osobne elementy. Dopiero w B7 to "poprawili" i nie da się już kupić nowego samego egra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy te ciule nie celowo naciągają ludzi, u mnie w histori serwisoweej tez jest napisane że usterka egr , a w pozycji czesci zastosowanych jest napisane ze wymieniony zostal egr i chłodniczka spalin, tylko że w szwabowni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź ! :) Kamień z serca bo prawie 3 tys za cos takiego to strasznie duzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przeczytałem cały wątek, nie ma więc potrzeby powtarzania i rzucania szybkich diagnoz :-)

 

Z wtyczki zaznaczonej strzałką na zdjęciu poniżej wydostaje się olej. Auto nie idzie, gaszę je, wyjmuje wtyczkę, czyszczę wszystko z oleju, zapinam i auto idzie prawidłowo, ale gdy np. przy wrzuconej 4-ce zacznę hamować, auto ponownie straci 'kopa'. Pewnie zamyka się przepustnica i już nie otwiera, a może to EGR... się zobaczy.

 

Wiem, wiem... "kup nowe najdroższe" to najlepsza z forumowych rad. Ja jednakże postaram się to najpierw rozebrać, przeczyścić i zamknąć. A potem jeśli nie pójdzie to dobrze - kupię nowe... najtańsze :-) ... a to dlatego, że często zmieniam auta.

 

A teraz pytania: czy można gdzieś dostać zestaw uszczelek do tego zestawu klapek i zaworów na dolocie :-) ... i czy gdyby się okazało, że w silniczku od przepustnicy jest olej, to czy to się jakoś uszczelnia? A tak w ogóle - czy mówimy tu o przepustnicy - czy o klapie gaszenia? Bo z tego co się orientuje, część, która w benzyniakach jest przepustnicą bywa używana w dieslach jako klapa gaszenia...?

 

IMG_20170308_161012511.jpg

Edytowane przez seb-k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli tam porzeciska olej to znaczy że klapa jest już szrot bo cała elektronika też jest w oleju. Ale.... Tyle że w cr klapa ma tylko 2 pozycje otwarta/zamknięta. Moim zdaniem spadek mocy powoduje element wyżej czyli egr.

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to na co wskazuje kolega to przepustnica. Klapy gaszące są w kolektorze ssącym.

Moim zdaniem to olej przepuszczony przez turbinę w ukł. dolotowym (normalne), ale wygląda na to, że masz już ekstremalnie zużytą przepustnicę jeśli w tak krótkim czasie po wyczyszczeniu olej wycieka przez wtyczkę. Niczego tam nie uszczelnisz. Z ciekawości, jaki masz przebieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale to na co wskazuje kolega to przepustnica. Klapy gaszące są w kolektorze ssącym.
W kolektorze ssącym są klapki zawirowań a nie gaszące. W silnikach cr przepustnica ma z przepustnicą wspólną tylko nazwę. Ona niczym nie steruje. Całe jej zadanie to odcinanie powietrza, żeby silnik ładnie zgasł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 250kkm (oryginalny, auto kupiłem w salonie VW w PL, sami tyle najeździli).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, faktycznie. Przepraszam za wprowadzenie w błąd ale żyłem w przekonaniu, że jest to przepustnica. Co w takim razie w tym silniku reguluje ilość powietrza? Rozumiem, że ta klapa gasząca działa tylko zero-jedynkowo? Czyli silnik pracuje = klapa otwarta i zamyka się wyłącznie na czas gaszenia silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł taka jest specyfika działania common rail. Każdy wtrysk paliwa jest podzielony na sekwencje. Już z tego powodu regulowanie powietrza przepustnicą nie ma racji bytu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klapa gaszenia nie sluzy tylko do przyjemniejszego gaszenia auta, reguluje ona rowniez strumien powietrza tak aby zassac spaliny przez EGR (o ile jest otwarty) oraz jest konieczna do wypalenia DPFa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem jakieś pół roku z martwą klapą i nie było żadnej różnicy. DPF się wypalał elegancko. Nie miałem nawet komunikatu o błędzie w komputerze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Martwa klapa" i brak bledu - jakos sie to nie trzyma kupy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytaj Niemców :). W elektronice był mniej więcej kieliszek oleju. Było zwarcie i klapa nie działała - była cały czas otwarta. Mimo tego w kompie nie zapisał się ani jeden błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurcze, faktycznie. Przepraszam za wprowadzenie w błąd ale żyłem w przekonaniu, że jest to przepustnica. Co w takim razie w tym silniku reguluje ilość powietrza? Rozumiem, że ta klapa gasząca działa tylko zero-jedynkowo? Czyli silnik pracuje = klapa otwarta i zamyka się wyłącznie na czas gaszenia silnika?
Paweł taka jest specyfika działania common rail. Każdy wtrysk paliwa jest podzielony na sekwencje. Już z tego powodu regulowanie powietrza przepustnicą nie ma racji bytu.

 

Panowie - to nie specyfika Common Rail, że przepustnica/klapa gasząca służy tylko do złagodzenia gaszenia silnika, ale generalna cecha diesla.

Diesel jest sterowany jakościowo - czytaj ilością paliwa. Silnik benzynowy ilościowo - czyt. ilością mieszanki paliwowo-powietrznej (również w bezpośrednim wtrysku).

 

Diesel pracuje z nadmiarem powietrza inaczej niż silnik iskrowy gdzie dąży się do współczynnika Lambda równego jedności dlatego też diesel bez przepustnicy działa, a benzyniak nie ;)

 

To tak w celu wyjaśnienia, bo aż mnie to w oczy zakuło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To tak w celu wyjaśnienia, bo aż mnie to w oczy zakuło

 

I o to chodziło, bo mi też nie pasowała charakterystyka common rail, bo niby jakie znaczenie może mieć rodzaj wtrysku.

Dzięki za wyjaśnienie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radekrp90 - niestety nie masz racji z powodow ktore podalem wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, że do pracy silnika jako takiej nie ma ona znaczenie. Ma ona znaczenie tylko ze względów wygody użytkowania i ekologii. W TDI można to ustrojstwo wyłączyć (razem z EGR) i też będzie dobrze. W benzyniaku nie. Poza tym, z tego co pamiętam, przepustnica/klapa w TDI działa tylko w warunkach ustalonych lub nawet tylko na biegu jałowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, pomijajac ekologie to klapa gaszenia moglaby dzialac w trybie 0/1. Uwzgledniajac ekologie to klapa gaszenia do ~3000rpm plynnie reguluje przeplyw powietrza/spalin w zaleznosci od dawki paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności