mkpol Zgłoś #61 Napisano 19 Października 2016 Pierwszy w kolejności przed kolektorem jest egr, klapa jest poniżej. Uszczelki zdecydowanie lepiej wymienić, ale jeśli stare będą ok, to nic się nie stanie jeśli je założysz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #62 Napisano 19 Października 2016 Ja niewymieniałem, tzn. tej od króćca spalin bo była ok. Natomiast nową uszczelkę pomiędzy EGR a kolektorem będziesz miał w zestawie z nowym EGR (choć stara też wyglądała bardzo dobrze). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #63 Napisano 15 Listopada 2016 kupiłem passka z pocącym się EGRem (widziałem to przy zakupie). Na przeglądzie w ASO zasugerowali koniecznosć wymiany całego EGR. Czy takie zapocenie/wyciek jak na zdjęciach to powód do wymiany EGR na nowy? Ogólnie poza kwestią wizualną nie ma z tym problemów. Patrząc od przodu auta zapocenie jest tak jakby z tyłu rury (między rurą a silnikiem). Czy wymieniać od razu dla świętego spokoju czy czekać aż zacznie wywalać jakieś błędy? Czy zwlekanie z wymianą może mieć jakis negatywny wpływ na inne podzespoły? Auto jak w profilu. Przebieg na tą chwilę 160kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #64 Napisano 15 Listopada 2016 EGR masz minimum do czyszczenia i to jak najszybciej. Jeśli nie wywala błędów to wystarczy spokojnie na jakiś czas. Moim zdaniem warto rozważyć zaślepienie egra i wywalenie DPF-a. Problem zostanie rozwiązany definitywnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #65 Napisano 15 Listopada 2016 EGR masz minimum do czyszczenia i to jak najszybciej. Jeśli nie wywala błędów to wystarczy spokojnie na jakiś czas. Auto jedzie do mechanika w przyszłym tyg. żeby porobić to co jest do zrobienia. Czyli pewnie jednak warto rozważyć wymianę, żeby nie bawić się w półśrodki? Wymiana na nowy pewnie starczy na dłużej niż czyszczenie? Moim zdaniem warto rozważyć zaślepienie egra i wywalenie DPF-a. Problem zostanie rozwiązany definitywnie. do wywalania DPFa nie jestem na tą chwilę przekonany. Przebieg w sumie niewielki a jest szansa, że drugie tyle wytrzyma. Czy mam rację? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #66 Napisano 15 Listopada 2016 Czyli pewnie jednak warto rozważyć wymianę, żeby nie bawić się w półśrodki? Wymiana na nowy pewnie starczy na dłużej niż czyszczenie?czyszczenie wystarczy spokojnie na rok . Wymiana na jakieś 100kkm. Mechanika poproś, żeby przy czyszczeniu nie szorował szczotką ani śrubokrętem, bo niestety chropowatość ścian też ma wpływ na szybkość zbierania się nagaru. Warto otworzyć puszę z elektryką i sprawdzić w jakim stanie jest kółko zębate. Jeśli jest uszkodzone to można je o 180 stopni obrócić. Jeśli jakimś cudem będzie w puszce olej to egr definitywnie do wymiany. Co do dpf-a to zdania są podzielone. Ja póki co też mam w swoim ale powoli dojrzewam żeby to cholerstwo wywalić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #67 Napisano 15 Listopada 2016 czyszczenie wystarczy spokojnie na rok . Wymiana na jakieś 100kkm. Mechanika poproś, żeby przy czyszczeniu nie szorował szczotką ani śrubokrętem, bo niestety chropowatość ścian też ma wpływ na szybkość zbierania się nagaru. Warto otworzyć puszę z elektryką i sprawdzić w jakim stanie jest kółko zębate. Jeśli jest uszkodzone to można je o 180 stopni obrócić. Jeśli jakimś cudem będzie w puszce olej to egr definitywnie do wymiany. przemyślę sprawę ale chyba zdecyduję się na wymianę jeśli ma to dać dłuższy czas spokoju. 100kkm to u mnie spokojnie 3 lata. Ten co jest raczej od nowości nie był ruszany (ani czyszczony ani wymieniany). Ile tam uszczelek/oringów jest oprócz tej, która jest w zestawie z nowym EGR? Co do dpf-a to zdania są podzielone. Ja póki co też mam w swoim ale powoli dojrzewam żeby to cholerstwo wywalić wstrzymam się z tym na razie. Jak będzie stwarzał problemy to będziemy myśleć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #68 Napisano 15 Listopada 2016 Z tym obracaniem to u mnie nie zadziałało. Zęby (jak na zdjęciach) miałem mocno zużyte i na kółku i na przekładni, więc kiedy obróciłem kółko dobrymi zębami do wypracowanych, opór był dużo większy i EGR kompletnie się blokował. U mnie dodatkowo po oczyszczeniu z sadzy, grzybek EGR latał luźno (luz osiowy) więc cała operacja czyszczenia przyniosła więcej złego niż dobrego i skończyło się na wymianie całego urządzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #69 Napisano 15 Listopada 2016 dlaczego się decydowałeś na czyszczenie? Były błędy i problemy z pracą silnika czy wycieki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #70 Napisano 15 Listopada 2016 I jedno i drugie. Najpierw wyskoczył błąd, który później nie pojawił się przez kolejny miesiąc, potem błędy zaczęły pokazywać się coraz częściej aż doszedłem do momentu, że miałem je niemal codziennie. Wszystko działo się w ciągu 3 miesięcy. W międzyczasie jak zaglądałem do EGR to miałem podobny wyciek jak u Ciebie ale był on już od przynajmniej roku, nie zaprzątałem sobie tym głowy ale żeby zobaczyć dokładnie skąd cieknie któregoś razu zdjąłem wąż, wyczyściłem wszystko dokładnie i założyłem spowrotem. Po tej operacji wyciek ustapił i do wymiany zaworu już się nie pokazał. Sądzę więc, że warto zdjąć wąż i po oczyszczeniu jeszcze raz zacisnąć go bo prawdopodobnie to wyeliminowało pocenie się na łączeniach. Co do uszczelek to są gumowe na łączeniu EGR - kolektor, przepustnica - EGR i trzecia na króćcu dolotu spalin metalowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #71 Napisano 15 Listopada 2016 U mnie dodatkowo po oczyszczeniu z sadzy, grzybek EGR latał luźno (luz osiowy) więc cała operacja czyszczenia przyniosła więcej złego niż dobregoBywa i tak niestety. Zawsze potrzebna jest ocena stanu technicznego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #72 Napisano 15 Listopada 2016 Co do uszczelek to są gumowe na łączeniu EGR - kolektor, przepustnica - EGR i trzecia na króćcu dolotu spalin metalowa. głupie może pytanie, ale których uszczelek w takim razie brakuje na obrazku? W opisie jest tylko "zawór EGR z uszczelnieniami" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #73 Napisano 15 Listopada 2016 Niczego tu nie brakuje. na trzecim rzucie masz uszczelkę w kpl. z zaworem a tu gdzie zazanczyłem na czerwono będzie uszczelka przepustnicy a na pomarańczowo uszczelka ukł. spalinowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #74 Napisano 15 Listopada 2016 ok, czyli wychodzi na to, że te, które zaznaczyłes pewnie muszę dokupić osobno - sprawdzę jeszcze u Valeo co oni twierdzą, że jest w opakowaniu. Widzę, że jesteś z Pruszkowa - szkoda, że nie widziałem wcześniej bo miałem tam passka (innego) do obejrzenia :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #75 Napisano 15 Listopada 2016 Piotrek jeśli nie masz błędów to wymiana egra na nowy nie ma sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #76 Napisano 15 Listopada 2016 czyli wyczyścić, zmontować i czekać na ewentualne błędy i wtedy wymieniać? :-) Jak stwierdzić wtedy, że to już pora? Błędy będą wyskakiwać jako żółta kontrolka silnika na zegarach, czy trzeba kompa podłączać żeby wyłapać, że coś jest nie tak? I co ważne, czy sypiący się EGR nie pociągnie czegoś dalej za sobą ? Pytania początkującego w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #77 Napisano 15 Listopada 2016 Zapali ci się spiralka i auto straci moc. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wróci do normy. Wtedy już nie ma co kombinować tylko wymienić. Jeśli chcesz to zrobić sam, to będziesz mógł sam ocenić po czyszczeniu czy mechanicznie egr jest ok. Przy wymianie na nowy teoretycznie potrzebna jest adaptacja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #78 Napisano 15 Listopada 2016 Zapali ci się spiralka i auto straci moc. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wróci do normy. Wtedy już nie ma co kombinować tylko wymienić. Jeśli chcesz to zrobić sam, to będziesz mógł sam ocenić po czyszczeniu czy mechanicznie egr jest ok. Przy wymianie na nowy teoretycznie potrzebna jest adaptacja. ok dzięki wielkie. Niech mechanik wyjmie EGR i obejrzy co i jak. Jak da się poczyścić to pewnie będziemy robić czyszczenie. Jak nie - to wymiana i problem na dłuższy czas z głowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #79 Napisano 19 Listopada 2016 Jeśli ktoś jeszcze ma wątpliwości to polecam zajrzeć do egr-a i przepustnicy. U mnie po 150 tys wyglądało to tak: Najbardziej martwiło mnie zapocenie jak u kolegi pioters, ale na szczęście w elektronice sucho. Mógłby ktoś podać numer uszczelki z etki, tej między przepustnicą a egr-em? Wydaje mi się że to ona jest odpowiedzialna za pocenie się na zewnątrz. Teraz poskładałem na starej ale jeśli będzie robiło się mokro to wymieniłbym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #80 Napisano 19 Listopada 2016 kolektor -- egr -03G131547C egr -- przepustnica - 03L131547B Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach