Skocz do zawartości
wektor

Ktoś wymieniał EGR lub przepustnicę w silniku CR?

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ruszałem kanałów bo nie były bardzo zasyfione. Tylko po brzegach ile mi sie udało przemyc. Wiadomo nie na lusterko tylko tak. Ogolnie koje nie wygladały zle w porównaniu z kolektorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy zwiększone zużycie paliwa na 1,1 l i obroty silnika na 1000 na biegu jałowym, jak również zaolejone miejsce pod EGR-em zwiastują kłopoty z EGR czy przepustnicą???

Po zgaszeniu auta i uruchomieniu ponownie,obroty i spalanie na biegu jałowym są w normie,aż do dojechania na najbliższe światła i zatrzymanie się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwiększone obroty i spożycie to objaw wypalania dpf-a. Gaś go dalej to będziesz musiał wymuszać wypalanie .....

 

A najlepiej poszukaj jakiejś autostrady, i przegoń go tak ze 30 km w jedną i 30 w drugą.

 

Przepustnicę, a właściwie klapę gaszącą masz już pewnie padniętą. Możesz to stwierdzić po sposobie gaszenia silnika. Jeśli nie staje w pół obrotu, tylko kręci się jeszcze chwilkę to znaczy że klapa już nie działa. Warto to wszystko rozebrać wyczyścić i sprawdzić czy nie napchało oleju do elektroniki sterującej klapą. To najczęstsza przyczyna jej awarii.

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek,ale gdy silnik dostaje wysokich obrotów to są przy tym jak bym to nazwał małe "tąpnięcia", tak jakby silnik pracował z przerwami.

Czuć to nawet jak siedzę w fotelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w ciemno trudno mi cokolwiek powiedzieć, ale tak jak ci napisałem. Nie gaś go aż obroty biegu jałowego same nie zejdą do 800, bo sobie biedy napytasz. Zamiast tego włącz klimę na max chłodzenie, włącz podgrzewanie foteli jeśli masz. Powłączaj wszystkie światła i inne odbiorniki prądu. A jakby jeszcze szczęśliwie padało to wycieraczki na maxa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję jutro,zobaczymy jak zadziała:)

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak temat wypłynął to i ja dopiszę. Mam plastikowy kolektor ssący, do niego przykręcony zawór egr, do zaworu przepustnica gasząca. Ostatnio zauważyłem kroplę oleju wiszącą w rogu z czarnego plastiku (obudowy elektroniki) zaworu egr. Dobijam do 100 tys. przebiegu (96tys) i przy 100 będę robił rozrząd. Zastanawiam się czy kupować nowy zawór (coś koło 600zł) do tego oring nad i pod i dwie uszczelki rurki spalin, czy rozebrać go i wymyć. Pewnie już ośka puszcza pomału z dolotu do wnętrza. Takie wymycie wnętrza przepustnic (egr i gaszącej) pomaga na długo? Zawsze klientom wymieniam już uszkodzone i zalane i się zastanawiam wtedy czy jakby je wcześniej rozebrać i wysuszyć to czy działały by dłużej. Gdyby wytrzymała jeszcze z 30 tysi to chyba nie było by źle, dostęp z zamkniętymi oczami i w kilka minut. Gdyby to był zawór egr ten z tyłu na bloku to nawet bym nie pytał tylko nówka by szła, teraz są już tańsze i coś ponad 1000 można kupić. W sumie dobrze że mam 140 bo chyba 170 i na pewno 1.6 to mają ten z tyłu. Na tą chwilę żadnych błędów, wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 100kkm warto wyczyścić egr chemią. Najgorsze co można zrobić to wyczyścić go mechanicznie. Jeśli z klapy gaszącej wycieka olej to moim zdaniem jest już po niej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Powodem podwyższonych obrotów na biegu jałowym wcale nie musi być EGR ani przepustnica lecz słaby akumulator. Podmień go na próbę z innego samochodu ale musi być wpełni sprawny.Obroty na biegu jałowym są podnoszone przez stabilizator napięcia na wolnych obrotach i stąd podwyższone spalanie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stabilizator napięcia nie ma siły sprawczej do regulowania obrotów silnika. Szczególnie że jedynym jego zadaniem jest ograniczanie napięcia alternatora od góry. 1000 obr/min i podwyższone spalanie jest sygnałem wypalania DPF-a. Zwróć uwagę, że kolega pisze o sytuacji jaka miała miejsce już podczas jazdy, więc na rozgrzanym silniku, a przynajmniej nie zimnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak do końca jak piszesz. Elektronika VW z tego rocznika jest już na tyle zaawansowana, że stabilizator napięcia sygnalizuje sterownik silnika o niewłaściwym poziomie napięcia i dla wyrównania niedoboru to sterownik silnika podnosi napięcie na wolnych obrotach.Miałem takie same objawy w swoim samochodzie.Podmieniałem EGR i przepustnice i bez efektu.Wymiana akumulatora na nowy rozwiazała sprawę i wszystko wróciło do normy.

Ja o tym piszę bo miałem taki przypadek. Niewłaściwe napięcie powoduje różnego rodzaju dziwne zachowania elektroniki i sterowników od niej zależnych. Dlatego warto skorzystać z tej opcji zanim się wyda kupe kasy na nowe części które mogą nie rozwiązać problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W styczniu wymieniałem akumulator bo poprzedni miał już 7 lat i był w bardzo złym stanie ale nie zauważyłem żadnych zmian w obrotach silnika. Wg. mnie tak jak pisali koledzy, trzeba zacząć od przegonienia auta bo prawdopodobnie przyczyną jest DPF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek,ale gdy silnik dostaje wysokich obrotów to są przy tym jak bym to nazwał małe "tąpnięcia", tak jakby silnik pracował z przerwami.

Czuć to nawet jak siedzę w fotelu.

 

Przy wypalaniu filtra silnik pracuje wyczuwalnie inaczej. Tąpnięcia jak piszesz, albo ultrakrótkie przerwy w pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tąpnięcia czy raczej zawahania pracy silnika na biegu jałowym mogą byc również spowodowane wypracowaniem koła dwumasowego. Wystarczy wcisnąć na dłużej sprzęgło i sprawdzić czy ustają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba zacząć od przegonienia auta bo prawdopodobnie przyczyną jest DPF.
Na pewno przyczyną jest DPF :)
stabilizator napięcia sygnalizuje sterownik silnika o niewłaściwym poziomie napięcia i dla wyrównania niedoboru to sterownik silnika podnosi napięcie na wolnych obrotach.
. Tak bardzo z grubsza rzecz biorąc przy 800 obrotach alternator działa na pół gwizdka co już z nawiązką wystarczy do zasilenia odbiorników i ładowania akumulatora. Już w tym momencie stabilizator musi obcinać napięcie do wartości nominalnej. Ustabilizowanie trwa kilka sekund. Nie ma najmniejszej potrzeby trzymania wysokich obrotów dla zwiększenia napięcia na alternatorze.

 

Niewłaściwe napięcie powoduje różnego rodzaju dziwne zachowania elektroniki i sterowników od niej zależnych. Dlatego warto skorzystać z tej opcji zanim się wyda kupe kasy na nowe części które mogą nie rozwiązać problemu.
Kolega nie ma żadnego problemu. Musi tylko pozwolić, żeby komputer przeprowadził proces wypalania DPF do końca.

 

Miałem takie same objawy w swoim samochodzie
Bo wypalał ci się wtedy DPF :). Tak w ogóle popraw opis pod avatarem, bo w 2009 nie było jeszcze B7 Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po trzech dniach zwariowanych obrotów silnika i zwiększonego zużycia paliwa na wolnych obrotach,ku mojemu zaskoczeniu jak ręką odjął dziś wszystko wróciło do normy.

 

Oczywiście dla pewności przejechałem jeszcze 50 kilometrów na sznelce i teraz jest tak:

 

 

 

IMAG1130.jpg

 

Tylko nie wiem skąd pod EGR-em są plamy oleju:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem 3 sztuki 1.6 Tdi z rosnącymi obrotami do ok 1000. Stawiałem za pierwszym razem na DPF, okazywało się że jak napięcie na aku spadnie poniżej 13,5 V to podnosił sobie obroty. Na aku było 13,5 a na altku 14,2. Po usunięciu spadków napięć (masa silnika i na przewodzie plusowym) spadek był minimalny pod obciążeniem i obroty już nie wzrastały. Nie wiem jak w 2.0 ale w 1.6 obroty potrafią wzrosnąć przez brak odpowiedniego napięcia na aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ta klapa gasząca może być uszkodzona mimo braku błędów ? Egr również zabrudzony od oleju, ale nie kapie olej z niego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt mi nie chce wierzyć, ale w CR-kach klapa gasząca nie daje błędów. W każdym razie nie daje takich, które by można zweryfikować vcds-em. Jedyny objaw to brzydko gasnący silnik (tak jakby się dławił, a powinien stanąć w pół obrotu). Większość takie gaszenie przypisuje padającej dwumasie, ale ja znam co najmniej 2 osoby z naszego forum, którym zaoszczędziłem sporo kasy radząc wymienić klapę gaszącą za 500 a nie dwumasę za 3000 :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przy demontażu egr-a i przepustnicy należy wymienić uszczelki (chyba jest między przepustnicą a kolektorem)? Chciałbym profilaktycznie zdjąć i wyczyścić bo chyba tam jeszcze nikt nie zaglądał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności