olek_wroc Zgłoś #141 Napisano 25 Czerwca 2012 (edytowane) Mogą być wypalone łopatki na wirniku,mogą być uszkodzone fizycznie,może być zapieczona geometria,co w konsekwencji będzie skutkowało niskim ciśnieniem. Żeby wypaliło wałek w brd to nie wiem jak musiałoby ogniem z kolektora rzucać, a przynajmniej na dziesiątki przerzuconych brd tego nie widziałem co z kolei jest bardzo częste w gtb17 i 22, że masz wypalony wałek i geometrie pomijając często płynące tłoki w tych silnikach. Co do uszkodzeń fizycznych to musiałoby coś polecieć z głowicy, a ubytek w jednej z łopatek daje mocno słyszalny gwizd turbiny. Co do zapieczonej geometrii to jak coś takiego będzie miało miejsce to będą overboosty prowadzące do trybu awaryjnego;) A z wałkiem sdi sam jestem ciekaw jak wyjdzie chociaż osobiście wolałbym zrobić customowy bo wcale nie są to kosmiczne koszty, a efekt pewnie lepszy. Tylko po co kombinować z wałkiem skoro na pompkach Race + gtb2260vk można zrobić 240-250km w 8 zaworowym 1.9tdi, jak dym będzie przeszkadzał to wtrysk metanolu założyć, który skutecznie obniży egt, dymienie i doda troche nm i km:) Edytowane 25 Czerwca 2012 przez olek_wroc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogumilt Zgłoś #142 Napisano 26 Czerwca 2012 Kolego Sagon to nie jest temat co było powodem nie trzymania moczu przez turbo brd Traksia tylko o gtb i nie rozwodź się czy pompki i wałek... Każdy silnik jest inny, głowica zakoksowana pompki podjechane itd. Do niedawna na forum passata szczytem szczytów, to bylo turbo z brd i fmic iveco i walka o 200. I przyklaskuje idei gtb2260vk w PASSAcie a nie bije nita dla 220ps. Kilka lat temu wiodące firmy tuningowe robily okolice 220ps przy grubych modach, czarnej magii, cudownych turbin, furmanki pieniędzy, A tutaj pare groszy, sama turbawka i kawałek wydechu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #143 Napisano 26 Czerwca 2012 I chyba to na tyle w tym temacie, trzymajmy się tematu GTB22. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #144 Napisano 26 Czerwca 2012 Jestem ciekawy,bo brat w avf-ie też ma niedobór mocy,tyle tylko,że u niego turbo dmucha,nawet za dobrze,dymu nie ma,ale też nie ma mocy.Kuleje wałek,być może pompki,ale dymu nie ma. Stąd moja,że tak powiem dociekliwość. Skoro turbo odpada(wcale nie jest takie pancerne),to zostaje wałek i pompki.Co do wyniku,to nie obraź się bogumilt,ale 224 konie na al/gtb22 to nie jest dzisiaj już szczyt możliwości takiego zestawu. Luknij chociażby na forum leona,to zobaczysz jakie robią z arl-a wyniki na gtb 22.Znajomy tuner z Krakowa na seryjnych pompkach wyciska okolice 250ciu koni,z takim gtb 22. Robert też na zdrowym silniku mógłby zrobić to samo,ale nie zrobił,bo... i z takiego,a nie innego powodu wyszło jak wyszło. Nie rozumiem tylko,skąd ten zachwyt.Nikt nie potrafi napisać,że coś jest nie tak,bo jest.Jedynie Robert wspomniał,że w tym silniku coś niedomaga. Kolego bogumilt,okazuje się,że turbo trzyma mocz,ale zamiast go rozpylać,pompki chyba nim leją. Dodatkowo jest problem z oddychaniem,co w konsekwencji stanowi barierę do uzyskania większego wyniku. Zobaczysz,że jak zrobi pompki i wałek,to będzie dużo lepiej. Wtedy będziesz się mógł zachwycać wynikiem.Teraz trzeba przyznać,że wyszło średnio,ale już wiadomo dlaczego. Temat o gtb,więc piszę,że jak na takie turbo,wynik taki sobie. Piszesz,że kilka lat temu robili max okolice 220 koni.Robili tyle,bo się więcej robić bali,być może jeszcze nie umieli,taka jest prawda. Teraz widząc,co się wyprawia na zachodzie,śledząc projekty naszych kolegów zza odry,oceanu,wiedzą już,że można więcej. Weź przykład takiego evo,robi z arl-a/gtb22 wyniki,które sen z powiek niektórym spędzają. Co powiesz na ponad 250 koni?A taki arl w niczym takiemu avf/al nie ustępuje. chociaż osobiście wolałbym zrobić customowy bo wcale nie są to kosmiczne koszty, a efekt pewnie lepszy. To dawaj,jak wypali będziesz się kapał w wannie pieniędzy. Zaprojektuj,wykonaj,daj gwarancję wytrzymałości,sprzedaj za 300-400 zeta,bo po tyle chodzą z sdi i będziesz sławny. Póki co,trzeba szukać innych,tańszych alternatyw. Uwijaj się,bo popyt na takie tanie,dobre wałki jest coraz większy. I chyba to na tyle w tym temacie, trzymajmy się tematu GTB22. 3majmy się zatem gtb 22.Wynik arl-a na takiej samej turbinie z wydechem. Tutaj podobnie,z wydechem i doładowaniem 1.9 bara. I jak wypada to dawne wymęczone 220 koni w stosunku do obecnych wyników? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #145 Napisano 26 Czerwca 2012 Sagon cos sie na te cyferki tak uparl ?? mozna zrobic i 300KM i co z tego jak auto zaraz padnie jak te z z ecu z wrocka nawet do mety nie dojechalo. stan motoru nie pozwala na wiecej i sie ciesze z tego co jest a nie z tego co moglo byc albo co inni maja. N ie wszyscy sa tacy co mysla ooooo on ma 250 musze miec wiecej od niego :haha doprowadzi sie silnik do lepszego stanu bedzie mozna myslec o wiekszych cyferkach. Tyle na ten temat . Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
man84 Zgłoś #146 Napisano 26 Czerwca 2012 dokłądnie popieram !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #147 Napisano 26 Czerwca 2012 sagon dywagujesz i dywagujesz... Jak Ci powiem ze turbo BRD wymontowane od Traksia przerzucone w auto innego klubowicza na pompka AR (slabszych od AL) wyplulo lepszy wynik z prawie zerowym zadymieniem da Ci do myslenia ze motor Traksia idealny nie jest? A niestety im grubiej po bandzie idziesz tym lepsze musza byc podzespoly. U Traksia brakuje czujnikaa EGT wiec na slepo podlewac by cyferki byly...przestan to nie w moim stylu. Ogarnie sie EGT, ogarnie sie mechanicznie podstawowe rzeczy to moze i 240KM peknie...a moze i nie bo po prostu motor ma juz dosc i koniec. A kilka lat temu zrobilem w 1.9 VP 230KM w czasach gdy moze 3 auta w PL mialy podobne moce. Ale to bylo moje auto, silnik mial 40tys km przebiegu i z zalozenia mogl polec w walce. Na szczescie przezyl wiele i jeszcze sie sprzedal I czego to dowodzi...ze potrafie czy nie potrafie? A moze czy chce czy nie chce klienta narazac na ryzyko unfalla tylko dlatego by na forum sie pochwalic jakimis mega cyferkami jak niektorzy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #148 Napisano 26 Czerwca 2012 (edytowane) Sagon cos sie na te cyferki tak uparl ?? Ja się nie uparłem,jedynie staram się ostudzić entuzjazm jakim niektórzy pałali widzą Twój wynik. Jeżeli dla niektórych 224 konie jak na passata avf/al/gtb 22 to świetny wynik,to pokazałem jakie wyniki można na takim zestawieniu uzyskać. Tylko tyle.Wnioski wyciągnij sobie sam. stan motoru nie pozwala na wiecej i sie ciesze z tego co jest Idę o zakład,że będziesz dążył do uzdrowienia jednostki i uzyskania lepszego wyniku,jestem tego niemalże pewny. Jeżeli tak będzie,a sam to przyznałeś,to raczej wielkim szczęściem obecnie nie pałasz. N ie wszyscy sa tacy co mysla ooooo on ma 250 musze miec wiecej od niego Jesteś głodny mocy,lubisz być w centrum uwagi,gdyby było inaczej,nie pakowałbyś gtb 22. Powtórzę raz jeszcze,wynik nie jest,jak na te graty niczym nadzwyczajnym,taka jest moja opinia. Tak samo,jak niczym rewelacyjnym jak na 11/230 nie jest mój wynik,tylko ja więcej z pewnych względów nie robiłem,choć śmiało mogłem. Życzę co najmniej 240tu,bo tyle jest do osiągnięcia bez większego problemu. Więcej obiektywizmu,mniej cukru i będzie ok. Robert,jest dokładnie tak,jak pisałem.Obawa przed ewentualnymi konsekwencjami jest skutecznym hamulcem w dążeniu do wyciśniecia przez Ciebie z takiego silnika konkretnego wyniku. Na obecnym stanie byłoby conajmniej nierozsądne lać bez umiaru tylko dla cyferek. Zrobi silnik,zamontuje wskaźnik,to na bank się u Ciebie na remap stawi.Pomimo tego,że obecnie jest szczęśliwy i zadowolony z takiego wyniku,zobaczysz. da Ci do myslenia ze motor Traksia idealny nie jest? Doszedłem do takiego wniosku,jak tylko zobaczyłem wynik.W przeciwieństwie do niektórych miałem odwagę o tym napisać. Czy to grzech? Pozdrawiam. Edytowane 26 Czerwca 2012 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogumilt Zgłoś #149 Napisano 27 Czerwca 2012 (edytowane) Sagon pisze że podoba mi się pomysł gtb w Passacie a nie wynik.... szkoda że muszę się powtarzać i zaśmiecać temat... Mądra głowa wie że 220 ps na zestawie gtb/al to jest średnio. Nie prezentuj wykresów z k-powera... bo nawet na Agmowskiej hamowni te auta miały 15, 20 koni mniej. Z wielkim dymem osiągały 240ps. Twoja wiedza forumowa opiera się na literkach i cyferkach. A nie na własnej wiedzy i doświadczeniu. Polecam zrobić coś własnego, mocnego i żeby miało zmierzone na hamowni a nie k-powerze to 220 ps. Kto w krakowie robi al/gtb pod 250ps?? Edytowane 27 Czerwca 2012 przez bogumilt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #150 Napisano 27 Czerwca 2012 cyce mi juz opadaja, robert wez na drugi raz zrob koksa tylko na rolkach, wklej wykres i bedzie ok pozniej klientowi wgraj normalny soft.... poczekajmy na kolejne projekty passata na GTB22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #151 Napisano 27 Czerwca 2012 Sagon pisze że podoba mi się pomysł gtb w Passacie a nie wynik.... szkoda że muszę się powtarzać i zaśmiecać temat... Dokladnie. Mądra głowa wie że 220 ps na zestawie gtb/al to jest średnio No jest srednio i nikt nie mowil ze jest super i ze wiecej nie mozna cyce mi juz opadaja, robert wez na drugi raz zrob koksa tylko na rolkach, wklej wykres i bedzie ok pozniej klientowi wgraj normalny soft.... Ale po co ??? oszukiwac samego siebie? pod ludzi cos robimy czy dla siebie , info na forum podalem tylko dla potomnych nie dla slawy z cyferek. Wiadomo jest apetyt na wiecej ale wszystko w swoim czasie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #152 Napisano 27 Czerwca 2012 Ale po co ??? oszukiwac samego siebie? pod ludzi cos robimy czy dla siebie , juz napisalem Ci po co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogumilt Zgłoś #153 Napisano 27 Czerwca 2012 (edytowane) Traksio zrób sobie wykres na k-power dla uciechy gawiedzi bedzie ze 255 i 560nm. Edytowane 27 Czerwca 2012 przez bogumilt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #154 Napisano 27 Czerwca 2012 Traksio zrób sobie wykres na k-power Do agmy mam blizej i tez fajne wyniki wychodza ,na brd wyszlo na zlocie 240Km przy drugim pomiarze bo przy pierwszym ze 360 bylo wiec na gtb powinno byc bardziej optymistycznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogumilt Zgłoś #155 Napisano 27 Czerwca 2012 (edytowane) Ale leon 4x4 Muszki, magicznie zmierzony na dyno przez Evo mial miec 25x a wyszlo na agmowskich rolkach 240 i 450... i to jeszcze po odpięciu haldexu piekny arl z przelotem, po portingu i z takim batorym Edytowane 27 Czerwca 2012 przez bogumilt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #156 Napisano 27 Czerwca 2012 BTW wlasnie zakupilem wskaznik EGT i wtedy bedzie mozna deptac to GTB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #157 Napisano 27 Czerwca 2012 Nie prezentuj wykresów z k-powera... bo nawet na Agmowskiej hamowni te auta miały 15, 20 koni mniej. Z wielkim dymem osiągały 240ps. Nie chciałem nic wcześniej pisać o magicznych pomiarach żeby nie było że sie czepiam ale wiem z pierwszej ręki o jednym z kilku tych cudownych aut, które wybrało się na hamownię obciążeniową pokazującą wynik mocno odbiegający od rzeczywistości. Podobnie wyszedł tylko dół bo w programie nalane ile wlazło żeby szybko turbo postawić, a na górę już zabrakło... A wracając do k-powera to dobrze wiemy, że wystarczy zamieszać z wagą auta o 100kg żeby wyszło optymistycznie;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #158 Napisano 27 Czerwca 2012 Nie prezentuj wykresów z k-powera... No wiesz,jak możesz tak poniżyć super,mega,hiper wypasioną hamownię dynometu,jaką posiada evolution. Przecież te cuda są najlepszymi urządzeniami służącymi do pomiaru mocy:haha.A tak na poważnie,to zamieściłem te wykresy,żeby pokazać różnicę między tym,co może być,a tym,co jest. Twoja wiedza forumowa opiera się na literkach i cyferkach. Tu mnie rozgryzłeś,tak jak piszesz,mało modzę,dużo czytam. To,że ma obecnie w sowim pudle potencjał spokojnie na 200 koni,to nie efekt wieloletnich zmagań,tylko czarów i zaklęć. Polecam zrobić coś własnego, mocnego i żeby miało zmierzone na hamowni a nie k-powerze to 220 ps. Wezmę sobie Twoją radę głęboko do serca,tylko,żeby mieć 220 koni muszę wsadzić 260tki i większe turbo,a tak wysoko iść nie zamierzam. Nie,żeby się nie dało,bo się da.Po prostu nie gonię za mega wynikami. Jest w Krakowie ktoś,kto robi takie wyniki. Dobra,kończę,bo widzę,że jak się głośno nie klaska,to jest się z góry na przegranej pozycji. Niech wam będzie,że jest ok,cieszmy się tym pionierskim projektem passata na gtb. Oby więcej takich fur śmigało po naszych drogach. Hamownia którą ma evo,to dynomet,byle co,ale zawsze coś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogumilt Zgłoś #159 Napisano 28 Czerwca 2012 Sagon spokojnie... Ciekawi mnie ta magiczna postać z pod krakowa która za pomocą czarów i zaklęć ogarnia okolice 250 bez magicznej dyno Nie chciałem nic wcześniej pisać o magicznych pomiarach żeby nie było że sie czepiam Ale u Grabca prawie nie bylo dymu... Teraz czekam jak się postarasz ze suszarką dla Turbo4fan bo chlopak nogami trze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #160 Napisano 28 Czerwca 2012 Teraz czekam jak się postarasz ze suszarką dla Turbo4fan bo chlopak nogami trze Dzisiaj będzie u niego kurier więc pewnie będzie montaż Ogólnie udało się pospawać wszystko tak że stawiając obok turbo awx osadzone na kolektorze to gtb22 wychodzi niżej o ok 2cm No i zawór finalnie ogarnięty pod podłużnicę tak żeby pucha z filtrem powietrza została na miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach