Skocz do zawartości
symeks

GTB2260VK w Passacie AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Turbo4fun, podobno na tym turbo co Ty masz można 230PS spokojnie zrobić, bynajmniej tak mi Daniel z TTC powiedział, będziecie podciągać z Bogumilt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę od siebie, jak i pewnie od wielu innych osób - w związku z tym, że śledzę ten wątek od początku jego istnienia, od dłuższego czasu niestety wypowiedzi Sagona powodują mdłości. Jako osoba niewciągnięta w Wasze prywatne rozterki i zatargi proszę o rzeczowe wypowiedzi w temacie. W przeciwnym razie zacznę masowo pisać PW do Dużego o zablokowanie wątku.

Dziękuję.

P.S.

Sagon, nie mam nic osobistego do Ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbo4fun, podobno na tym turbo co Ty masz można 230PS spokojnie zrobić, bynajmniej tak mi Daniel z TTC powiedział, będziecie podciągać z Bogumilt?

 

hehe a nie zauważyłeś może że mam jeszcze wtryski w serii ? można to i 280 PS skoro Daniel mówi że można to dlaczego Tobie zrobił tak mało :D wiesz powiedzieć to jedno zrobić to drugie ... co do podciągania będzie może lekka korekta dołeczka ale po za tym więcej na chwilę obecna mi nie trzeba bo nie chce żeby kopcił jak lokomotywa :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem czemu sie wszyscy na te wyniki tak poupierali?

Na wynik sklada sie wiele rzeczy nie samo turbo.

Gtb owszem ma potencjal ale bez paliwa to ono moze sobie dmuchac a i tak z tege nic bez paliwa nie bedzie.

Drugi przyklad silnik z duzym przelotem jak moj ,walek wytarty i juz mocy nie ma.

Zawsze trzeba pamietac ze na wynik jest zlozonych kilka czynnikow.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NEX GTB dmucha ponad wydajność jakich kolwiek wtrysków seryjnych. Na podlenku i customowych szprycach można zrobić 350ps w PD :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad przerobieniem GTB.

 

Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy dobrze myślę ? Przeróbka ogranicza się tylko do skrócenia ramienia od zmiennej geometri oraz przykręcenia gruszki do turbosprężarki ?

 

I teraz... skrócenie tej dzwigienki od zmiennej geometri (nie mylić ze sztangą od gruszki) należy tak skrócić aby działa ona w pełnym zakresie. I tu mam pytanie.... Czy turbo trzeba rozkręcać aby sprawdzić naocznie zakres pracy zmiennej geometri ? Czy wystarczy że dzwigienka będzie działała od wyczuwalnego oporu do oporu (czyli od jednego skrajnego położenia do drugiego).

 

Z tego co się zorientowałem... myk jest w tym taki, że mechanizm elektryczyny sterujący oryginalnie w GTB ma zakres pracy 2cm, zaś gruszka podciśnieniowa to zaledwie 1,2 cm. (info z neta ale sam musze kiedyś potwierdzić to jeszcze). Wniosek prosty: gruszka nie zapewni pełnej regulacji bez zmiany długości dzwigni. Czy tylko to co napisałem tyczy się przerobienia czy coś w środku sprężarki trzeba coś zmienić ?

 

Jeśli mam rację.... wystarczy trochę matematyki i mozna wyliczyć odpowiednią długość tej dzwigienki :)

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy dobrze myślę ? Przeróbka ogranicza się tylko do skrócenia ramienia od zmiennej geometri oraz przykręcenia gruszki do turbosprężarki ?

 

jak chcesz to zrobić dobrze to nie tylko

 

. Czy turbo trzeba rozkręcać aby sprawdzić naocznie zakres pracy zmiennej geometri ?

tak jest to najlepszy sposób i nie zapomnj o ograniczniku

będe niedługo przerabiał kolejne gtb to może zrobie foto poradę i raz na zawsze będzie spokój w temacie przeróbek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłbym Ci niezmiernie wdzięczny za taką foto poradę, i myślę że nie tylko ja. Wiem że nie jest za wiele osób które chcą dzielić się swoją wiedzą za darmo. Wielki plus dla Ciebie Krzysiek.

 

Co do przerobienia... właśnie tego się obawiałem że zakres pracy geometri trzeba w jakiś sposób "wyznaczyć". To znaczy nie w pełnym, dostępnym zakresie a tylko jego części. Sprężarki GTB jeszcze nie widziałem w środku i stąd te moje błądzenie (choc pewnie jakbym miał rozkręcone turbo przed sobą to też nic bym nie wymyślił logicznego.

 

Z niecierpliwością bedę czekał na taką foto poradę.

 

Krzyśku... zajmujesz się może przeróbkami turbin na wiekszą skalę czy tylko dla siebie robisz ?

 

 

 

EDIT:

 

teraz mi wpadło jeszcze do głowy.... Czy jeśli bym sobie zaznaczył zakres pracy dzwigienki wraz ze sterownikiem elektrycznym (oryginalnym) i podłożył później gruszkę. I teraz zakładając że praca gruszki będzie powodować poruszenie zmienną geometrią w identycznym zakresie jak oryginalny mechanizm.... to mogę uznać że turbo jest przerobione prawidłowo ?

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w związku z tym iż kolejne turbo zostało przerobione i zamontowane w a4 b6

wrzucam loga 11 jak steruje gtb17 na programie pod turbo gt17

 

http://vaglog.rtnet.pl/krzysztof.ujazdowski_111536.html

 

i po korekcie na szybko

 

http://vaglog.rtnet.pl/krzysztof.ujazdowski_111610.html

 

już niedługo finalne strojenie

Edytowane przez krzysiek1606

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szału nima,ale zobaczymy,co będzie po finalnym strojeniu.

Nie zapomnijcie o limiterze,bo obecnie nie wiadomo,ile to turbo,tak pięknie przerobione ma dmuchać.

Myślę,że tuner nie zostawi go na wartości 2590.8,tylko dlatego,żeby zatuszować pewne niedoskonałości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnijcie o limiterze,bo obecnie nie wiadomo,ile to turbo,tak pięknie przerobione ma dmuchać.

Myślę,że tuner nie zostawi go na wartości 2590.8,tylko dlatego,żeby zatuszować pewne niedoskonałości.

 

robercik czy ty wiesz jaka jest graniczna wartosc wskazan limitera diagnostycznego ... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaka jest graniczna wartosc wskazan limitera diagnostycznego

 

Dla sterownika z którego są logi 019JT max wymagane 2602 a aktualne 2983.5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla sterownika z którego są logi 019JT max wymagane 2602 a aktualne 2983.5

 

kolego ja to wiem ale dzięki tobie robercik też będzie mądrzejszy

 

 

SAGON zanim cos skomentujesz to musisz miec najpierw o tym pojecie ... bo w logach widac ile turbo ma pompowac ...

i widać że nie wiesz jaką wartośc ma limiter , i obecnie to wiadomo że nie masz pojęcia o tym co pokazane jest na logach i jak to odczytywać ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego,co ja widzę,to to perfekcyjnie przerobione turbo ma tendencję do niedoładowania,a konkretnie do 3500 nie trzyma zadanego ciśnienia,natomiast od 3600 przeładowuje.Dlatego pozwoliłem sobie napisać,że szału tam nie ma.

Być może ja się nie znam na prawidłowym odczycie wartości w 11tym bloku,stąd takie spostrzeżenia.

Poczekajmy jednak na finalne strojenie.

Oby nie było tak doskonałe,jak w Twoim przypadku,bo znowu będzie lipa w 11tym z tendencją do przeładowań.

 

Dla sterownika z którego są logi 019JT max wymagane 2602 a aktualne 2983.5

 

Potwierdza to tylko moje sugestie,na obecnym etapie ja tam szału w wystrojeniu tego turbo nie widzę.

Krzysiu,ja już pisałem,nie jestem alfą i omegą.Co nie zmienia faktu,że chętnie będę patrzył na logi przerabianych przez Ciebie turbinek.

To,że akurat w tym sterowniku limiter jest na takiej wartości,nie zmienia faktu,że turbo jest jak na tym etapie źle wystrojone,oby tylko to było źle zrobione.

Bo jak na razie,to już drugie turbo wyprodukowane Twoimi rączkami,które dmucha,jak chce.

Niech tuner zewrze dobrze pośladki i przyłoży się do tej roboty,bo jeżeli wyjdzie tak,jak u Ciebie,to będzie bryndza.

 

Poproś kogoś o logi dobrze przerobionej i wystrojonej gtb,to zobaczysz,jak te turbiny trzymają ciśnienia.

Nie zapomnijcie po wszystkim wrzucić wykresu z dynometu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To,że akurat w tym sterowniku limiter jest na takiej wartości,nie zmienia faktu,że turbo jest jak na tym etapie źle wystrojone,oby tylko to było źle zrobione.

 

W części sterowników PD z aut z 3barowym sensorem są właśnie takie zakresy, stąd nawet nie ogarnięty tuner będzie widział ile turbo faktycznie dmucha. Ale żeby zobaczyć zakres wymagany w takim avf/awx trzeba go poszerzyć. Natomiast w sterownikach asz/arl/buk/bpx nie ma takiej potrzeby.

 

Jeżeli chodzi o wersje VP 90/110 i PD 90/101/105/115/116 gdzie są 2.5barowe sensory, zakresy wymagane i aktualne są takie same na poziomie max. 2602mbar i powyżej tego ciśnienia nie wiemy jakie jest rzeczywiste doładowanie.

Oczywiście i na to są stroiciele którzy wymagają od klienta zamontowania do kabiny wskaźnika boostu żeby móc +- na oko określić ile faktycznie dmucha turbo i czy nie odleci zbyt szybko.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego,co ja widzę,to to perfekcyjnie przerobione turbo ma tendencję do niedoładowania,a konkretnie do 3500 nie trzyma zadanego ciśnienia,natomiast od 3600 przeładowuje.Dlatego pozwoliłem sobie napisać,że szału tam nie ma.

Być może ja się nie znam na prawidłowym odczycie wartości w 11tym bloku,stąd takie spostrzeżenia.

Poczekajmy jednak na finalne strojenie.

Oby nie było tak doskonałe,jak w Twoim przypadku,bo znowu będzie lipa w 11tym z tendencją do przeładowań.

 

 

 

Potwierdza to tylko moje sugestie,na obecnym etapie ja tam szału w wystrojeniu tego turbo nie widzę.

Krzysiu,ja już pisałem,nie jestem alfą i omegą.Co nie zmienia faktu,że chętnie będę patrzył na logi przerabianych przez Ciebie turbinek.

To,że akurat w tym sterowniku limiter jest na takiej wartości,nie zmienia faktu,że turbo jest jak na tym etapie źle wystrojone,oby tylko to było źle zrobione.

Bo jak na razie,to już drugie turbo wyprodukowane Twoimi rączkami,które dmucha,jak chce.

Niech tuner zewrze dobrze pośladki i przyłoży się do tej roboty,bo jeżeli wyjdzie tak,jak u Ciebie,to będzie bryndza.

 

Poproś kogoś o logi dobrze przerobionej i wystrojonej gtb,to zobaczysz,jak te turbiny trzymają ciśnienia.

Nie zapomnijcie po wszystkim wrzucić wykresu z dynometu.

 

brak mi słów na to co wypisujesz po prostu wiedze masz ogromną otwórz firmę i tuninguj pisz programy montuj i przerabiaj i zarabiaj a nie tylko krytykujesz

 

http://vaglog.rtnet.pl/krzysztof.ujazdowski_106837.html

i napaśsię wiedzą

Edytowane przez krzysiek1606

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
otwórz firmę i tuninguj pisz programy montuj i przerabiaj i zarabiaj

 

właśnie o to chodzi, żeby nie tylko zarabiać ale zrobić to jak dla siebie i uczciwie wziąć za zrobioną robotę.

 

P.S. Czy mógłbyś wyjaśnić dlaczego w logach widać takie różnice jak zauważył sagon ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
natknąłem się na dyskusję

forum jedno z lepszych polskojęzycznych...

 

ale wracając do tematu, mając na uwadze dyskusję z racinga.. próba strojenia AFN'a na GTB22 i pełne wstawanie przy 2krpm to zabójstwo dla sprzęgła, możliwości tej turbiny są ogromne... może dmuchać, dmuchać i dmuchać... Tylko jakie standardowe sprzęgło AFN'owskie to wytrzyma?? To raz, a dwa jaki dół w AFNie to zniesie ;-)

 

Osobiście mam zamontowane w moim "AJM"(nie do końca AJM ;-) ) BRD które wstaje sobie na pełnego już przy 1,8Krpm... i właśnie przez to jest osłabione w początkowej fazie... Bo pewnie bym już płakał "po stracie sprzęgła" ;-)

 

Co do logów powyżej... też się zastanawiam , czemu początkowo jest takie "niedoładowanie" a potem nagle "kop" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do logów powyżej... też się zastanawiam , czemu początkowo jest takie "niedoładowanie" a potem nagle "kop" ?

 

Bo gdyby tuner zrobił tak,że turbo dmuchałoby swoje,to raz,ob byłby wysoki,dwa górą byłoby duże przeładowanie.

Rozpędzenie tej turbiny wymaga sporej ilości spalin,a rozpędzona z racji dużych możliwości musi w ob swoje dmuchnąć.Ta ma ob praktycznie nijaki,dlatego nie doładowuje.Jak już wytworzysz duża ilość spalin(pokaźnie lejąc)możesz jej na górze nie opanować.Dlatego do 3500 nie dmucha swojego,powyżej przeładowuje.A przełądowuje,bo "nabrała prędkości".

Jest też możliwa inna przyczyna,ale poczekajmy do finalnego strojenia.

 

 

Proszę tych dyrdymałów nie brać na poważnie,bo ja się kompletnie na niczym nie znam.

Krzyniu,wystarczy,że mój kolega ma taką firmę,tuninguje fury,pisze softy itp.Dwóch w jednej okolicy,to...co za dużo,to nie zdrowo.

 

Fakt,nie wiedziałem,że tam siedzi map 3 barowy,mój błąd,ale to szczegół nie zmieniający faktu,że turbo na obecnym etapie kulturą pracy nie grzeszy.

Jak będzie finalnie tak wystrojone,jak Twoje gtb,bo klękajcie narody.

 

Może pochwalisz się swoimi logami na gtb??

 

Czy mógłbyś wyjaśnić dlaczego w logach widać takie różnice jak zauważył sagon ?

 

Pytaj,a na pewno się dowiesz.

Dopóki mu spanky wszystkiego na kartce nie napisze,to słowem się nie odezwie.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności