nex Zgłoś #241 Napisano 15 Sierpnia 2012 Turbo4fun, podobno na tym turbo co Ty masz można 230PS spokojnie zrobić, bynajmniej tak mi Daniel z TTC powiedział, będziecie podciągać z Bogumilt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #242 Napisano 15 Sierpnia 2012 Mam prośbę od siebie, jak i pewnie od wielu innych osób - w związku z tym, że śledzę ten wątek od początku jego istnienia, od dłuższego czasu niestety wypowiedzi Sagona powodują mdłości. Jako osoba niewciągnięta w Wasze prywatne rozterki i zatargi proszę o rzeczowe wypowiedzi w temacie. W przeciwnym razie zacznę masowo pisać PW do Dużego o zablokowanie wątku. Dziękuję. P.S. Sagon, nie mam nic osobistego do Ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TuRbO4Fun Zgłoś #243 Napisano 15 Sierpnia 2012 Turbo4fun, podobno na tym turbo co Ty masz można 230PS spokojnie zrobić, bynajmniej tak mi Daniel z TTC powiedział, będziecie podciągać z Bogumilt? hehe a nie zauważyłeś może że mam jeszcze wtryski w serii ? można to i 280 PS skoro Daniel mówi że można to dlaczego Tobie zrobił tak mało wiesz powiedzieć to jedno zrobić to drugie ... co do podciągania będzie może lekka korekta dołeczka ale po za tym więcej na chwilę obecna mi nie trzeba bo nie chce żeby kopcił jak lokomotywa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #244 Napisano 15 Sierpnia 2012 Ja nie wiem czemu sie wszyscy na te wyniki tak poupierali? Na wynik sklada sie wiele rzeczy nie samo turbo. Gtb owszem ma potencjal ale bez paliwa to ono moze sobie dmuchac a i tak z tege nic bez paliwa nie bedzie. Drugi przyklad silnik z duzym przelotem jak moj ,walek wytarty i juz mocy nie ma. Zawsze trzeba pamietac ze na wynik jest zlozonych kilka czynnikow. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogumilt Zgłoś #245 Napisano 16 Sierpnia 2012 NEX GTB dmucha ponad wydajność jakich kolwiek wtrysków seryjnych. Na podlenku i customowych szprycach można zrobić 350ps w PD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #246 Napisano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Zastanawiam się nad przerobieniem GTB. Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy dobrze myślę ? Przeróbka ogranicza się tylko do skrócenia ramienia od zmiennej geometri oraz przykręcenia gruszki do turbosprężarki ? I teraz... skrócenie tej dzwigienki od zmiennej geometri (nie mylić ze sztangą od gruszki) należy tak skrócić aby działa ona w pełnym zakresie. I tu mam pytanie.... Czy turbo trzeba rozkręcać aby sprawdzić naocznie zakres pracy zmiennej geometri ? Czy wystarczy że dzwigienka będzie działała od wyczuwalnego oporu do oporu (czyli od jednego skrajnego położenia do drugiego). Z tego co się zorientowałem... myk jest w tym taki, że mechanizm elektryczyny sterujący oryginalnie w GTB ma zakres pracy 2cm, zaś gruszka podciśnieniowa to zaledwie 1,2 cm. (info z neta ale sam musze kiedyś potwierdzić to jeszcze). Wniosek prosty: gruszka nie zapewni pełnej regulacji bez zmiany długości dzwigni. Czy tylko to co napisałem tyczy się przerobienia czy coś w środku sprężarki trzeba coś zmienić ? Jeśli mam rację.... wystarczy trochę matematyki i mozna wyliczyć odpowiednią długość tej dzwigienki Edytowane 7 Stycznia 2013 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek1606 Zgłoś #247 Napisano 7 Stycznia 2013 Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy dobrze myślę ? Przeróbka ogranicza się tylko do skrócenia ramienia od zmiennej geometri oraz przykręcenia gruszki do turbosprężarki ? jak chcesz to zrobić dobrze to nie tylko . Czy turbo trzeba rozkręcać aby sprawdzić naocznie zakres pracy zmiennej geometri ? tak jest to najlepszy sposób i nie zapomnj o ograniczniku będe niedługo przerabiał kolejne gtb to może zrobie foto poradę i raz na zawsze będzie spokój w temacie przeróbek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #248 Napisano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Byłbym Ci niezmiernie wdzięczny za taką foto poradę, i myślę że nie tylko ja. Wiem że nie jest za wiele osób które chcą dzielić się swoją wiedzą za darmo. Wielki plus dla Ciebie Krzysiek. Co do przerobienia... właśnie tego się obawiałem że zakres pracy geometri trzeba w jakiś sposób "wyznaczyć". To znaczy nie w pełnym, dostępnym zakresie a tylko jego części. Sprężarki GTB jeszcze nie widziałem w środku i stąd te moje błądzenie (choc pewnie jakbym miał rozkręcone turbo przed sobą to też nic bym nie wymyślił logicznego. Z niecierpliwością bedę czekał na taką foto poradę. Krzyśku... zajmujesz się może przeróbkami turbin na wiekszą skalę czy tylko dla siebie robisz ? EDIT: teraz mi wpadło jeszcze do głowy.... Czy jeśli bym sobie zaznaczył zakres pracy dzwigienki wraz ze sterownikiem elektrycznym (oryginalnym) i podłożył później gruszkę. I teraz zakładając że praca gruszki będzie powodować poruszenie zmienną geometrią w identycznym zakresie jak oryginalny mechanizm.... to mogę uznać że turbo jest przerobione prawidłowo ? Edytowane 7 Stycznia 2013 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek1606 Zgłoś #249 Napisano 24 Stycznia 2013 (edytowane) w związku z tym iż kolejne turbo zostało przerobione i zamontowane w a4 b6 wrzucam loga 11 jak steruje gtb17 na programie pod turbo gt17 http://vaglog.rtnet.pl/krzysztof.ujazdowski_111536.html i po korekcie na szybko http://vaglog.rtnet.pl/krzysztof.ujazdowski_111610.html już niedługo finalne strojenie Edytowane 24 Stycznia 2013 przez krzysiek1606 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #250 Napisano 24 Stycznia 2013 Szału nima,ale zobaczymy,co będzie po finalnym strojeniu. Nie zapomnijcie o limiterze,bo obecnie nie wiadomo,ile to turbo,tak pięknie przerobione ma dmuchać. Myślę,że tuner nie zostawi go na wartości 2590.8,tylko dlatego,żeby zatuszować pewne niedoskonałości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek1606 Zgłoś #251 Napisano 25 Stycznia 2013 Nie zapomnijcie o limiterze,bo obecnie nie wiadomo,ile to turbo,tak pięknie przerobione ma dmuchać. Myślę,że tuner nie zostawi go na wartości 2590.8,tylko dlatego,żeby zatuszować pewne niedoskonałości. robercik czy ty wiesz jaka jest graniczna wartosc wskazan limitera diagnostycznego ... ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #252 Napisano 25 Stycznia 2013 jaka jest graniczna wartosc wskazan limitera diagnostycznego Dla sterownika z którego są logi 019JT max wymagane 2602 a aktualne 2983.5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek1606 Zgłoś #253 Napisano 25 Stycznia 2013 Dla sterownika z którego są logi 019JT max wymagane 2602 a aktualne 2983.5 kolego ja to wiem ale dzięki tobie robercik też będzie mądrzejszy SAGON zanim cos skomentujesz to musisz miec najpierw o tym pojecie ... bo w logach widac ile turbo ma pompowac ... i widać że nie wiesz jaką wartośc ma limiter , i obecnie to wiadomo że nie masz pojęcia o tym co pokazane jest na logach i jak to odczytywać ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #254 Napisano 25 Stycznia 2013 Z tego,co ja widzę,to to perfekcyjnie przerobione turbo ma tendencję do niedoładowania,a konkretnie do 3500 nie trzyma zadanego ciśnienia,natomiast od 3600 przeładowuje.Dlatego pozwoliłem sobie napisać,że szału tam nie ma. Być może ja się nie znam na prawidłowym odczycie wartości w 11tym bloku,stąd takie spostrzeżenia. Poczekajmy jednak na finalne strojenie. Oby nie było tak doskonałe,jak w Twoim przypadku,bo znowu będzie lipa w 11tym z tendencją do przeładowań. Dla sterownika z którego są logi 019JT max wymagane 2602 a aktualne 2983.5 Potwierdza to tylko moje sugestie,na obecnym etapie ja tam szału w wystrojeniu tego turbo nie widzę. Krzysiu,ja już pisałem,nie jestem alfą i omegą.Co nie zmienia faktu,że chętnie będę patrzył na logi przerabianych przez Ciebie turbinek. To,że akurat w tym sterowniku limiter jest na takiej wartości,nie zmienia faktu,że turbo jest jak na tym etapie źle wystrojone,oby tylko to było źle zrobione. Bo jak na razie,to już drugie turbo wyprodukowane Twoimi rączkami,które dmucha,jak chce. Niech tuner zewrze dobrze pośladki i przyłoży się do tej roboty,bo jeżeli wyjdzie tak,jak u Ciebie,to będzie bryndza. Poproś kogoś o logi dobrze przerobionej i wystrojonej gtb,to zobaczysz,jak te turbiny trzymają ciśnienia. Nie zapomnijcie po wszystkim wrzucić wykresu z dynometu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #255 Napisano 25 Stycznia 2013 To,że akurat w tym sterowniku limiter jest na takiej wartości,nie zmienia faktu,że turbo jest jak na tym etapie źle wystrojone,oby tylko to było źle zrobione. W części sterowników PD z aut z 3barowym sensorem są właśnie takie zakresy, stąd nawet nie ogarnięty tuner będzie widział ile turbo faktycznie dmucha. Ale żeby zobaczyć zakres wymagany w takim avf/awx trzeba go poszerzyć. Natomiast w sterownikach asz/arl/buk/bpx nie ma takiej potrzeby. Jeżeli chodzi o wersje VP 90/110 i PD 90/101/105/115/116 gdzie są 2.5barowe sensory, zakresy wymagane i aktualne są takie same na poziomie max. 2602mbar i powyżej tego ciśnienia nie wiemy jakie jest rzeczywiste doładowanie. Oczywiście i na to są stroiciele którzy wymagają od klienta zamontowania do kabiny wskaźnika boostu żeby móc +- na oko określić ile faktycznie dmucha turbo i czy nie odleci zbyt szybko. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek1606 Zgłoś #256 Napisano 25 Stycznia 2013 (edytowane) Z tego,co ja widzę,to to perfekcyjnie przerobione turbo ma tendencję do niedoładowania,a konkretnie do 3500 nie trzyma zadanego ciśnienia,natomiast od 3600 przeładowuje.Dlatego pozwoliłem sobie napisać,że szału tam nie ma.Być może ja się nie znam na prawidłowym odczycie wartości w 11tym bloku,stąd takie spostrzeżenia. Poczekajmy jednak na finalne strojenie. Oby nie było tak doskonałe,jak w Twoim przypadku,bo znowu będzie lipa w 11tym z tendencją do przeładowań. Potwierdza to tylko moje sugestie,na obecnym etapie ja tam szału w wystrojeniu tego turbo nie widzę. Krzysiu,ja już pisałem,nie jestem alfą i omegą.Co nie zmienia faktu,że chętnie będę patrzył na logi przerabianych przez Ciebie turbinek. To,że akurat w tym sterowniku limiter jest na takiej wartości,nie zmienia faktu,że turbo jest jak na tym etapie źle wystrojone,oby tylko to było źle zrobione. Bo jak na razie,to już drugie turbo wyprodukowane Twoimi rączkami,które dmucha,jak chce. Niech tuner zewrze dobrze pośladki i przyłoży się do tej roboty,bo jeżeli wyjdzie tak,jak u Ciebie,to będzie bryndza. Poproś kogoś o logi dobrze przerobionej i wystrojonej gtb,to zobaczysz,jak te turbiny trzymają ciśnienia. Nie zapomnijcie po wszystkim wrzucić wykresu z dynometu. brak mi słów na to co wypisujesz po prostu wiedze masz ogromną otwórz firmę i tuninguj pisz programy montuj i przerabiaj i zarabiaj a nie tylko krytykujesz http://vaglog.rtnet.pl/krzysztof.ujazdowski_106837.html i napaśsię wiedzą Edytowane 25 Stycznia 2013 przez krzysiek1606 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #257 Napisano 25 Stycznia 2013 otwórz firmę i tuninguj pisz programy montuj i przerabiaj i zarabiaj właśnie o to chodzi, żeby nie tylko zarabiać ale zrobić to jak dla siebie i uczciwie wziąć za zrobioną robotę. P.S. Czy mógłbyś wyjaśnić dlaczego w logach widać takie różnice jak zauważył sagon ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #258 Napisano 25 Stycznia 2013 Czytałem sobie o tym na necie i natknąłem się na dyskusję tego turbo w TDI http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=101501 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #259 Napisano 25 Stycznia 2013 natknąłem się na dyskusję forum jedno z lepszych polskojęzycznych... ale wracając do tematu, mając na uwadze dyskusję z racinga.. próba strojenia AFN'a na GTB22 i pełne wstawanie przy 2krpm to zabójstwo dla sprzęgła, możliwości tej turbiny są ogromne... może dmuchać, dmuchać i dmuchać... Tylko jakie standardowe sprzęgło AFN'owskie to wytrzyma?? To raz, a dwa jaki dół w AFNie to zniesie Osobiście mam zamontowane w moim "AJM"(nie do końca AJM ) BRD które wstaje sobie na pełnego już przy 1,8Krpm... i właśnie przez to jest osłabione w początkowej fazie... Bo pewnie bym już płakał "po stracie sprzęgła" Co do logów powyżej... też się zastanawiam , czemu początkowo jest takie "niedoładowanie" a potem nagle "kop" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #260 Napisano 25 Stycznia 2013 (edytowane) Co do logów powyżej... też się zastanawiam , czemu początkowo jest takie "niedoładowanie" a potem nagle "kop" ? Bo gdyby tuner zrobił tak,że turbo dmuchałoby swoje,to raz,ob byłby wysoki,dwa górą byłoby duże przeładowanie. Rozpędzenie tej turbiny wymaga sporej ilości spalin,a rozpędzona z racji dużych możliwości musi w ob swoje dmuchnąć.Ta ma ob praktycznie nijaki,dlatego nie doładowuje.Jak już wytworzysz duża ilość spalin(pokaźnie lejąc)możesz jej na górze nie opanować.Dlatego do 3500 nie dmucha swojego,powyżej przeładowuje.A przełądowuje,bo "nabrała prędkości". Jest też możliwa inna przyczyna,ale poczekajmy do finalnego strojenia. Proszę tych dyrdymałów nie brać na poważnie,bo ja się kompletnie na niczym nie znam. Krzyniu,wystarczy,że mój kolega ma taką firmę,tuninguje fury,pisze softy itp.Dwóch w jednej okolicy,to...co za dużo,to nie zdrowo. Fakt,nie wiedziałem,że tam siedzi map 3 barowy,mój błąd,ale to szczegół nie zmieniający faktu,że turbo na obecnym etapie kulturą pracy nie grzeszy. Jak będzie finalnie tak wystrojone,jak Twoje gtb,bo klękajcie narody. Może pochwalisz się swoimi logami na gtb?? Czy mógłbyś wyjaśnić dlaczego w logach widać takie różnice jak zauważył sagon ? Pytaj,a na pewno się dowiesz. Dopóki mu spanky wszystkiego na kartce nie napisze,to słowem się nie odezwie. Edytowane 25 Stycznia 2013 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach