Skocz do zawartości
symeks

GTB2260VK w Passacie AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co się orientuje to 900 jest wartością krytyczną.

 

Ja słyszałem,jak kukułki kukały,że 850 to już bezpieczny szczyt,chociażby dlatego,że głowica w vp ma bardzo małą pojemność cieplną.

Ale być może kukały,a niewiele wiedziały.

 

Drogi Bogumile,powściągliwość jest wskazana na 1wszej randce.Ja jakoś nie mogę strawić takiego stanu rzeczy.Jedni,Ci wydawałoby się bardziej oświeceni wypisują niekiedy takie głupoty,że się ich czytać nie chce,umyślnie robiąc z pozostałych,tych mniej oświeconych idiotów.

Ale jak się niech chce napisać prawdy,to trzeba ściemkę walnąć.

Albo dyskutujemy o zawiłościach tuningu z WSZYSTKIMI JEGO BOLĄCZKAMI,albo ściemniamy,słodzimy,udajemy,że niczego nie wiemy i żyjemy ciesząc się z 200tu koni mając niskie egt,zaledwie 950 stopni.

Gość który ma takie egt w swoim vp,po tym,jak mu napisałem,że niedługo mu tłoki stopi,zadzwonił do tunera,a ten mu powiedział,że 950 jest jeszcze ok,ale już 980 byłoby za wysokie:haha.

Później się takie niewinne rysy na tłokach robią,które dziwnym trafem nie pozwalają dojechać do mety.

 

Zastanawiam się,czy Robert pozwoli sobie u Traksia(ma już zegarek) na tak wysokie egt.

 

Zobaczymy,ile tych celsiuszów będzie miał,czekam z niecierpliwością.

Kiedyś czytałem,że Robert w swojej ibizie mając już okolice chyba 870 zdejmował nogę z gazu,bo się bał i słusznie.

 

A tu jeden z czołowych tunerów 4tej RP twierdzi,że w vp 950 stopni to jest nic,więc w takim pd można i 1000 bez żadnego strachu zrobić.

Wszakże głowica ma dwukrotnie większą pojemność cieplną.

 

Z jednej strony szkoda. Czytając forum można się wiele dowiedzieć

 

Zarówno wiele,jak i nic.

 

nie ukrywam , że fajnie by było jakby osoby takie jak Ty bogumilt wyrażały swoje zdanie.

 

Kolega Bogumił nie chce wkładać kija w mrowisko,więc woli być powściągliwy.

Wiesz czym w tym kraju grozi próba dyskusji z czołowymi tunerami,ukazując słabe strony ich pracy?

Wiesz,jakiej rzeszy ich wiernych klientów się narazisz?

Teraz rozumiesz,dlaczego nie wszyscy chcą się tego podjąć.

 

Jest do zaakceptowania jeżeli taka temperatura pojawia się w krytycznych warunkach (tzn temp na zewnątrz >30stopni, zagotowany IC, bardzo mocny pałunek auta).

 

W jego przypadku nie trzeba było się specjalnie starać,jak mi poisał,ze dwa razy go pogonił i 950 było.

Ale lane z wiadra,przy 4000/4.66v i tylko 1.53 bara,pompa ori 11,zdrowa i 230tki.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
850 to już bezpieczny szczyt,

 

I tutaj dobrze mówisz. Dokładne bezpieczne temperatury dla diesla to 850*C przed turbiną oraz 680*C za turbiną.

 

 

W jego przypadku nie trzeba było się specjalnie starać,jak mi poisał,ze dwa razy go pogonił i 950 było.

 

Nie pozostaje nic innego jak tylko pogratulować tunera temu koledze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TUNING TO ZŁO.. CZARNA MAGIA I ZABOBONY :P Poco tuning poco szmoc... chłopaki jak coś sie ma ujebać i tak się u*****. Koniec OT, do porażki nikt sie nie chce przyznać a sukces ma wielu ojców.... :P

Edytowane przez bogumilt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie bardzo bym prosił tu bez ciśnień. Spokojna rzeczowa rozmowa na fakty a nie mity ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spokojna rzeczowa rozmowa na fakty a nie mity

 

Czyli mamy wszyscy uznać,że to rysa na tłoku była przyczyną usterki silnika,tak?

Rozumiem,że to jest fakt,nie żaden mit.A polemizowanie z taki faktem,to jak walka z wiatrakami.

 

do porażki nikt sie nie chce przyznać

 

Ni dodać,nic ująć,święte słowa :respect.

 

Jeżeli można jeszcze wtrącić kilka słów(to autentyczny fakt,nie żaden mit),to dodam,że widziałem już kilka razy logi z Wrocka i wcale mnie nie dziwi to,że tłoki tego nie wytrzymują.

Sam fakt,że w vp-ku po strojeniu klient miał 950 stopni o czymś świadczy.Pompa 11/230/4.66v-4000 i 1.53/4000.

Wynik,ponad 200 koni i grubo ponad 400 niuta,oj lało się tam z cebra chyba.

Ponoć na rolkach auto dymiło jak wściekłe,ale tuner zapewniał,że wszystko jest pod kontrolą.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem,że to jest fakt

 

chyba w druga strone ;) gorszego bajeru nie slyszalem od czasow gimnazjum chyba :lol

ale zaraz sie posypia komenty ze nie rozbieralismy silnika wiec nie mozemy sie wypowiadac w tym temacie :lol

BTW wskoczylo do mojego gtb EGT na dniach zapisze wyniki z pomiarow przy upalaniu :hyhy

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale zaraz sie posypia komenty ze nie rozbieralismy silnika wiec nie mozemy sie wypowiadac w tym temacie

 

Nie trzeba rozbierać żadnego silnika,żeby zrozumieć,że rysa na tłoku,jaka by nie była,nie może spowodować jego uszkodzenia.

Chyba,że to taka rysa,jaką pokazałem:haha.

 

Czekam na wartość egt po strojeniu.Ciekawe,czy będzie laightowe 950 stopni.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki :P jeszcze chyba nie wzieliście pod uwage że auta któe są robione na 1/4, wykęcone sa na max. Aco do egt to przy gtb jest mały zapas :). U Traxia na moje oko raczej nie przekroczy 800 :P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chłopaki jeszcze chyba nie wzieliście pod uwage że auta któe są robione na 1/4, wykęcone sa na max.

 

O tym wie chyba każdy.Ja nie rozumiem tylko,po co ta ściema.

Przecież każdy wie,że takie silniki dostają w dupę,więc co stało na przeszkodzie ,żeby napisać o faktycznej przyczynie.

 

 

U Traxia na moje oko raczej nie przekroczy 800

 

Ja liczę,że te 950 to będzie minimum.Skoro w starym vp taka temperatura według pewnego tunera nie robi wrażenia,jest czymś oczywistym,a zarazem bezpiecznym,to w pd 1000 musi pęknąć.

Ja tak na chłopski rozum rozumując domniemam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U Traxia na moje oko raczej nie przekroczy 800 .

 

Rob obstawia 920 stopni gdzies,czasy otwarcia wtryskow i dawki mam jak na 240 koni :D mam juz zegarek egt ale czekam na redukcje zeby zapodac w kolektor. Wskaznik nie byle jaki ponizej 2% odchylu i sonda idealnie 3cm od glowicy wiec bedzie na 100% wiadomo :D

 

zrobilem pare gadzetow mysle na plusik

owiniecie wydechu bandazem powinno pomoc szybciej wstawac GTB

20120712_175148.jpg

I zwiekszenie doplywu powietrza do ori puchy zeby turbo mialo co zaciagac

20120714_200215.jpg

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co ten bandaz ma niby pomagac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co ten bandaz ma niby pomagac?

 

Tak ma pomagac :P Obnizenie temperatury w komorze silnika to po pierwsze i

Utrzymanie podwyzszonej temperatury w układzie wydechowych dzieki czemu spaliny sa cieplejsze i szybciej opuszczaja wydech

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samo owinięcie down pipe'a,to taka połowa sukcesu,da to z pewnością poprawę dynamiki gazów,ale do pełni szczęścia trzeba by jeszcze kolektor i turbo owinąć.

Są specjalne koce na turbiny,ale trochę to drogie.

 

http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=os%C5%82ona+turbo&category=8695

 

Jaką masz teraz średnicę wlotu w puszce?

 

Pochwal się jak masz zrobiony dolot z puchy do turbiny,bo podejrzewam,że też przerobiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Samo owinięcie down pipe'a,to taka połowa sukcesu,da to z pewnością poprawę dynamiki gazów,ale do pełni szczęścia trzeba by jeszcze kolektor i turbo owinąć.

Są specjalne koce na turbiny,ale trochę to drogie.

 

tak beda kocyki i na zimna strone i na goraca ;) tylko wlasnie troszke kosztuje wiec czeba poczekac.

 

Jaką masz teraz średnicę wlotu w puszce?

 

 

wlot teraz poza orginalnym ma 100mm z rura dolotowa alu tez 100mm

 

 

Pochwal się jak masz zrobiony dolot z puchy do turbiny,bo podejrzewam,że też przerobiony.

 

Tu za wiele nie zmienialem ori rura ucieta w miejscu gdzie zaczynaja sie zeberkai silikon wcisniety zz metalowym piercieniem aby zacisnac ;) i silikon redukcja do turbo

20120616_174046.jpg

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co zrobiłeś z odmą?

Wiem z autopsji,że poprawa dolotu od puchy do turba daje fajne rezultaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co zrobiłeś z odmą?

Wiem z autopsji,że poprawa dolotu od puchy do turba daje fajne rezultaty.

 

odma poszla pod auto wezem w stara rure od ica nie wykorzystana ;)

tym zajme ie jak bede w PL bo tu nie ma mi kto pospawac nic sensownego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ja liczę,że te 950 to będzie minimum.

Ja tak na chłopski rozum rozumując domniemam.

 

Albo czytasz miedzy wierszami albo masz simlocka w mozgu....

Skoro kilka stron temu pisze ze nie cisnalem by byl wynik tylko zrobilem z zapasem te Twoje 950C to raczej malo realny wynik bedzie. A nawet jak bym mial wtedy zegarek EGT to i tak bym wiecej niz 920C nie ustawil Traksiowi bo on tym autem do holandi wracal a nie tylko na 1/4mili mial wyjechac....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HAHA Wróżka online :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo czytasz miedzy wierszami albo masz simlocka w mozgu...

 

Robciu,gdybyś chciał,to być puentę wychwycił,a może nie chciałeś,albo....To też Ci pomogę.

Skoro pewien baardzo ceniony i znany tuner twierdził,że w vp egt na poziomie 950 stopni jest jak najbardziej wartością bezpieczną,baaa,nawet normą,skoro nic sobie z tego nie robił,to biorąc pod uwagę fakt,że taki pd ma dwukrotnie większą pojemność cieplną głowicy,więc dla niego te 950 można by śmiało stwierdzić... totalny laight.

 

te Twoje 950C to raczej malo realny wynik bedzie.

 

Zastanawiam się,jak to jest,że jeden tuner robi 950 i śmieje się z takiej temperatury,drugi boi się jak ma już 900 na budziku.

Zastanawiające...

 

Traksiowi bo on tym autem do holandi wracal a nie tylko na 1/4mili mial wyjechac....

 

Robercie,auto,które po sofcie u tego tunera miało,jak mi gość pisał 950 bez większego trudu,też nie było robione na ćwiartkę.

 

I to jam simlocka... .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robciu,gdybyś chciał,to być puentę wychwycił,a może nie chciałeś,albo....To też Ci pomogę.

Zastanawiam się,jak to jest,że jeden tuner robi 950 i śmieje się z takiej temperatury,drugi boi się jak ma już 900 na budziku.

I to jam simlocka... .

 

W skrocie...

Opisywane auto Traksia jest robione u mnie a nie u jakiegos mitycznego tunera na ktorego prace sie powolujesz i na tej podstawie wydajesz za daleko idace wnioski badz ironiczne uwagi.

 

To ze Tobie sie wydaje na podstawie jakies tam rozmowy (a koniecznie chcesz zablysnac jako obronca ucisnionych przed zlymi tunerami) nie ma zwiazku z moja robota bo ani nie mielismy przyjemnosci sie spotkac osobiscie ani tez nie robilem Tobie zadnego samochodu na podstawie ktorego moglbys oceniac moja prace.

 

Najpierw koniecznie chcesz zepsuc innym humor wynikiem ktory Cie nie zadowala (bo co to za wynik z GTB22 u Traksia) to jeszcze pozniej insynujesz wyraznie ze EGT u Traksia bedzie wysokie. Ja mam to w d... ale laik poczyta sobie co nieco wyrwane z kontekstu i nie zlapie Twojego wywodu i uzna mnie za osobe ktora nie zna sie na robocie a tego bym nie chcial...

 

Jak Ci nie pasuje praca chiptunera to nie komentuj, nie wierc dziury w brzuchu, nie wytykaj palcami by poczuc sie dobrze.

Ja nie lubie opery i smieszy mnie jak facet pieje pol godziny na scenie ale nie siedze na forum milosnikow Verdiego i nie wytykam bledow w sztuce czy niskiej wartosci merytorycznej przedstawienia ...

 

Czepiasz sie jak rzep psiego ogona na tym czy innych forach a na priv pytasz sie o napiecia nastawnika czy o inne bzdety. Jak taki madry jestes po diabla innych meczysz pytaniami ktore sa smieszne??

 

Co do EGT to napisz co to za firma i tyle...dla mnie to duzo...duzo za duzo na codzien. Tak mialem ustawione w cordobie jak konczylem cwiare. Moze dlatego motor przezyl rok katowania, zostal sprzedany i zyje chyba do dzis. Ale kazdy robi po swojemu i tyle.

 

Auto Traksia jest robione na ulice i na codzienna eksploatacje. Bedzie robione nie pod wynik a pod jazde po bulki i z powrotem. Jesli nadal uwazasz ze to bez sensu i wogule do bani to Twoja sprawa. Ale nie chce mi sie po raz enty wyjasniac szczegolnie Tobie po co dlaczego i czemu tak a nie inaczej. I na tym zakoncze ten przydlugi wywod...

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rob555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności