LustForMoney Zgłoś #21 Napisano 18 Grudnia 2015 (edytowane) Witam Koledzy i Koleżanki, mam takie problem, mianowicie, po wymianie miski olejowej(podnoszenie silnika i zawieszenia, naprawa spowodowana zaliczeniem wzniesienia i uwaleniu miski) auto mi nie odpala... kreci, kreci i ****, później pokazuje info na desce STOP i pali się kontrolka od Oleju na czerwono. Co do błędów to wygląda sytuacja tak: 16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal P0106 - 35-10 - - - Intermittent 16621 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too Low P0237 - 35-10 - - - Intermittent 18321 - Pressure Sensor for Brake Boost (G294): Short to Ground P1913 - 35-10 - - - Intermittent 17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground P1225 - 35-00 - - 17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground P1227 - 35-00 - - 17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground P1228 - 35-00 - - 17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground P1226 - 35-00 - - 16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal P0341 - 35-10 - - - Intermittent 16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal P0322 - 35-10 - - - Intermittent Po kasowaniu wygląda tak i powtarzają się w kólko: 17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground P1225 - 35-00 - - 17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground P1227 - 35-00 - - 17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground P1228 - 35-00 - - 17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground P1226 - 35-00 - - pół roku temu robiłem alternator i nowy akumulator, zatem jeśli chodzi o prąd to jest dobra dostawa(sprawdzane).... pytanie w czym może być problem.... Proszę o pomoc już mam szczerze dość tego Paszteta ;0 Jak jeździ to Pięknie ale.... jak stoi to kosztuje... mnie dużo Dane auta: 1,8 T 150 km, Tip, AWT. B5fl 2001 rok Kombi Pozdrawiam Michał Edytowane 19 Grudnia 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #22 Napisano 18 Grudnia 2015 kolego... przecież pisze w błędach jak byk, że wszystkie 4 wtryski paliwa są zwarte do masy. Bez paliwa nie zapali : Pewnie coś ci sie rozłączyło w trakcie walki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #23 Napisano 18 Grudnia 2015 Sprawdź połączenie wtyczki listwy elektrycznej wchodzącej do głowicy - to w niej idą przewody do pompowtrysków.Z tyłu głowicy od strony ściany grodziowej masz taką okrągłą czarną wtyczkę Przekręcasz ją i kostka rozpięta Możesz tam psiknąć jakimś kontaktem do styków elektrycznych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #24 Napisano 18 Grudnia 2015 Przecież kolega ma 1.8T nie diesela! Nie każdy passat ma tdi pod maska. Sprawdż podłączenie wtryskiwaczy bo gdzieś pewnie Ci się wtyczka rozpieła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #25 Napisano 18 Grudnia 2015 Przecież kolega ma 1.8T nie diesela!Nie każdy passat ma tdi pod maska. Sprawdż podłączenie wtryskiwaczy bo gdzieś pewnie Ci się wtyczka rozpieła. Sorry faktycznie... Pisałem tak a myślałem o czym innym... W takim razie do sprawdzenia wiązka wtryskiwaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #26 Napisano 19 Grudnia 2015 A czy masz lpg bo jak odłączysz ecu gazowe to raczej nie odpali. Coś zostalo nie podpięte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LustForMoney Zgłoś #27 Napisano 21 Grudnia 2015 A czy masz lpg bo jak odłączysz ecu gazowe to raczej nie odpali. Coś zostalo nie podpięte. Witam, Tak ma LPG , rzeczywiście bardzo istotna informacja mi uciekła. Zatem pytanie gdzie to może być?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flangernator Zgłoś #28 Napisano 27 Grudnia 2015 (edytowane) Podepnę się pod temat. Silnik 1.8 150km AWT. Auto od zakupu (kilka dni temu ) na wolnych obrotach (czy biegu jałowym) trzepało budą oraz skakały obroty. skakanie objawiało się tym iż chodził na 900rpm po czym podchodziło pod 1700 - pochodził tak z 20sek i wracał na 900rpm - pochodził z 10 sek i znowu na 1700 i tak się ten cykl zapętlał. Wymieniłem świecie (NGK typowo do tego modelu, choć stare były na oko dobre), filtr powietrza, filtr kabinowy oraz wyczyściłem przepustnicę wraz z adaptacją. Wykasowałem poniższe błędy: 3 Faults Found: 17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 35-00 - - 16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected. P0507 - 35-10 - - - Intermittent 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent Auto ma moc, nie szarpie. Przyśpiesza dobrze, nie przerywa. Zostało telepanie budą na biegu jałowym. Przejechałem 10km i pojawiły się takie: 17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 35-00 - - wykasowałem i przejechałem 50km na ostrej jeździe (200km/h), dojechałem do domu i podczas wjazdu do garażu delikatnie zaczął migać Check Engine wywaliło takie błędy: 17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 35-00 - - 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-00 - - 16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301 - 35-00 - - 16686 - Cylinder 2 Misfire Detected P0302 - 35-00 - - 16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 35-00 - - Zgasiłem i odpaliłem silnik, błędu Check Engine nie wyświetliło. Odpalił normalnie, dalej trzepiąc budą. Cewki zapłonowe licząc od strony grila (świateł) jest pierwsza, idąc w stronę kabiny ostatnia jest czwarta. Więc wypinam 1 - bez zmian, 2- delikatna różnica, 3 - bez zmian, 4 - momentalnie jakby tłok odłączył i strasznie zaczęło trzepać budą. Podłączyłem wszystko jak było, po tym zabiegu silnik nie wrócił do poprawnej pracy. Chciałem jeszcze raz uruchomić ale już mogłem. Próbowałem 3 razy, kręcę rozrusznikiem, słychać jakby chciał zaskoczyć. Wykręciłem świece, zalane nieco benzyną. No i skończyły mi się opcje, auto nie pali. Edytowane 27 Grudnia 2015 przez flangernator korekta merytoryczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #29 Napisano 27 Grudnia 2015 Pierwszy raz czytam o wyciagniu cewek na pracujacym silniku, ale moze malo jeszcze wiem Spróbuj zamienic cewki miejscami. Zczytaj na nowo bledy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flangernator Zgłoś #30 Napisano 27 Grudnia 2015 Pierwszy raz czytam o wyciagniu cewek na pracujacym silniku, ale moze malo jeszcze wiem Spróbuj zamienic cewki miejscami. Zczytaj na nowo bledy. Poprawiłem mojego wcześniejszego posta, za późno pisałem i parę błędów się wkradło. Cewki pozamieniałem miejscami, nic to nie dało. Błędów nie pokazuje; chyba przez to ,że silnik nie odpala. Świece zalane lekko benzyna, czyli paliwo z pompy podaje. Przy okazji nadmienię ,że cewki są oryginalne (wymieniane w PL ASO w 2011r przy przebiegu 155tys. - chyba akcja serwisowa) a obecnie mam 220tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #31 Napisano 27 Grudnia 2015 Kolego, a otwórz puchę ECU. Obok komputera będziesz miał przekaźnik nr 30. Wyjmij go, otwórz i sprawdź na płytce zimne luty a w szczególności lut stopki 87a. Ten przekaźnik odpowiada ze ten błąd -18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low. U mnie przy spękanych zimnych lutach działał na zasadzie rezystora a efekt był taki że auta nie można było odpalić, wywalał mi jakieś dziwne błędy, nie mogłem zaadoptować przepustnicy a ECU nie widział przepływki i praktycznie całej elektroniki silnika po jego lewej stronie. Nie tak dawno ja miałem podobny przypadek zero odzewu przy kręceniu rozrusznikiem. Po przelutowaniu płytki w przekaźniku auto pali i śmiga aż miło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flangernator Zgłoś #32 Napisano 27 Grudnia 2015 (edytowane) Kolego, a otwórz puchę ECU. Obok komputera będziesz miał przekaźnik nr 30. Wyjmij go, otwórz i sprawdź na płytce zimne luty a w szczególności lut stopki 87a. Ten przekaźnik odpowiada ze ten błąd -18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low. U mnie przy spękanych zimnych lutach działał na zasadzie rezystora a efekt był taki że auta nie można było odpalić, .... Po przelutowaniu płytki w przekaźniku auto pali i śmiga aż miło. Mam przekaźnik 373 12V 40A 8D0951253A >PA66-GF30<. Otworzyłem i lekko podważyłem. Z poczatku nawiniętej cewki jest wprowadzenie do 86(1), koniec cewki przylutowany jest do 85(2). Pod cewką siedzi rezystor 560 Ohm (zielony, niebieski, brązowy, złoty), który podaje właściwości poprawne 558 Ohm. Nie bardzo wiem co mam tutaj lutować, gdyż stopa 87a nie wystaje poza przekaźnik lecz w środku łączy się z elementem zwiernym. Czy mówimy o tym samym przekaźniku? Przy ECU mam jeszcze 429, bezpiecznik 5A, oraz większy ale nie zczytałem ilości A, oba sprawne. Za puszką z bezpiecznikami w kabinie pojazdu są przekaźniki 53, 267, 370, 372. Bezpieczniki w kabinie sprawne. Edytowane 27 Grudnia 2015 przez flangernator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #33 Napisano 27 Grudnia 2015 sprawdź czy są zimne luty , jak są to dopiero lutuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flangernator Zgłoś #34 Napisano 27 Grudnia 2015 (edytowane) Nie widzę potrzeby lutowania. Szukam dalej co mogło paść. Edytowane 27 Grudnia 2015 przez flangernator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #35 Napisano 27 Grudnia 2015 (edytowane) Mam przekaźnik 373 12V 40A 8D0951253A >PA66-GF30<. Otworzyłem i lekko podważyłem. Z poczatku nawiniętej cewki jest wprowadzenie do 86(1), koniec cewki przylutowany jest do 85(2). Pod cewką siedzi rezystor 560 Ohm (zielony, niebieski, brązowy, złoty), który podaje właściwości poprawne 558 Ohm. Nie bardzo wiem co mam tutaj lutować, gdyż stopa 87a nie wystaje poza przekaźnik lecz w środku łączy się z elementem zwiernym. Czy mówimy o tym samym przekaźniku? Przy ECU mam jeszcze 429, bezpiecznik 5A, oraz większy ale nie zczytałem ilości A, oba sprawne. Za puszką z bezpiecznikami w kabinie pojazdu są przekaźniki 53, 267, 370, 372. Bezpieczniki w kabinie sprawne. Troszeczkę dziwnie, bo ten przekaźnik jest stosowany i w benzyniakach i w ropniakach, jest on jak główny włącznik prądu na wiązkę obsługującą ECU i elektronikę silnika. Wygląda tak; Tu masz wnętrze przekaźnika, co prawda nie jest to 30 a 109 ale budową są do siebie zbliżone ( 109 ma słabsze parametry), przelutuj wszystkie wyjścia a szczególnie to zaznaczone bo właśnie z nim są problemy. Żeby była jasność, przekaźnik 30 jest po lewej stronie ECU, od strony silnika pierwszy jest przekaźnik od SAI (nie dotyczy on Twojego problemu) za nim jako drugi powinien siedzieć przekaźnik 30. I nie sugeruj się że wizualnie luty są ok. Tu masz jeszcze filmik[video=youtube_share;xv98jWL1Wyg] Edytowane 27 Grudnia 2015 przez wladek1181 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flangernator Zgłoś #36 Napisano 28 Grudnia 2015 (edytowane) Dziękuję za dotychczasową pomoc Tak wygląda moją puszka od ECU Przekaźnik 373 oraz 429 Podniosłem ECU ale poza alarmem nie ma nic więcej pod spodem. Zdjęcia z puszki "za" bezpiecznikami (za kierownicą) Pomiędzy 372 i 370 jest nalepka z opisem "30" ale przekaźnika nie ma włożonego. Passat jest z PL salonu na rynek Polski. Wredne myszy zrobiły sobie wychodek z pojemnika od ECU, posprzątałem i sprawdziłem wszystkie przewody. Dorzucam film z próby odpalenia silnika https://www.youtube.com/watch?v=5MmhXtVyzC8 Pierwszy dźwięk to sprawdzenie luzu na skrzyni biegów, później piszczy przepustnica. Następnie słychać dwa "cyknięcia" równocześnie i po 2-3s. ponownie. Z wydechu śmierdzi paliwem. Nie bardzo wiem gdzie go mam jeszcze szukać tego przekaźnika "30" Edytowane 28 Grudnia 2015 przez flangernator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #37 Napisano 28 Grudnia 2015 (edytowane) Ta nieszczęsna 30 to u ciebie kolego 429. Wyciągałeś przekaźnik 429? Otwierałeś go? Bo z tego co widzę po wcześniejszym wpisie to otworzyłeś przekaźnik ale od SAI. Wyjmij przekaźnik 429 i powinna wewnątrz być płytka drukowana podobna do tej którą zamieściłem w swoim wcześniejszym poście. Przelutuj wszystkie połączenia. Po lewej stronie przekaźników przy ECU masz jeszcze bezpiecznik zabezpieczający ECU sprawdź go czy nie jest spalony. A ten czarny przekaźnik którego wytargałeś jest bodaj od wycieraczek. Edytowane 28 Grudnia 2015 przez wladek1181 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #38 Napisano 28 Grudnia 2015 Załatw sobie jakieś cewki na podmiane, bo z tego co opisujesz to przed zgaszeniem nie działały Ci jedna lub dwie cewki, wiec teraz ciężko mu pewnie odpalić na dwóch sprawnych cewkach, co do błedu 17705 sprawdz zaworek jednokierunkowy w trójniku odmy pod kolektorem możliwe że jest uszkodozny http://www.partz.home.pl/allegro/od012.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #39 Napisano 28 Grudnia 2015 Załatw sobie jakieś cewki na podmiane, bo z tego co opisujesz to przed zgaszeniem nie działały Ci jedna lub dwie cewki, wiec teraz ciężko mu pewnie odpalić na dwóch sprawnych cewkach, co do błedu 17705 sprawdz zaworek jednokierunkowy w trójniku odmy pod kolektorem możliwe że jest uszkodozny Raczej nie jest to przyczyną całkowitego braku możliwości odpalenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flangernator Zgłoś #40 Napisano 28 Grudnia 2015 Otwarłem ten 429, nie ma w środku płytki drukowanej. Dwa rezystory. Coś mi tu nie pasuje. Wrócę do domu po pracy to przekopię auto i posprawdzam każdy przekaźnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach