Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koledzy i Koleżanki,

mam takie problem, mianowicie, po wymianie miski olejowej(podnoszenie silnika i zawieszenia, naprawa spowodowana zaliczeniem wzniesienia i uwaleniu miski) auto mi nie odpala... kreci, kreci i ****, później pokazuje info na desce STOP i pali się kontrolka od Oleju na czerwono.

 

Co do błędów to wygląda sytuacja tak:

16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal

 

P0106 - 35-10 - - - Intermittent

 

16621 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too Low

 

P0237 - 35-10 - - - Intermittent

 

18321 - Pressure Sensor for Brake Boost (G294): Short to Ground

 

P1913 - 35-10 - - - Intermittent

 

17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground

 

P1225 - 35-00 - -

 

17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground

 

P1227 - 35-00 - -

 

17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground

 

P1228 - 35-00 - -

 

17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground

 

P1226 - 35-00 - -

 

16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal

 

P0341 - 35-10 - - - Intermittent

 

16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal

 

P0322 - 35-10 - - - Intermittent

 

 

 

Po kasowaniu wygląda tak i powtarzają się w kólko:

17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground

 

P1225 - 35-00 - -

 

17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground

 

P1227 - 35-00 - -

 

17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground

 

P1228 - 35-00 - -

 

17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground

 

P1226 - 35-00 - -

 

pół roku temu robiłem alternator i nowy akumulator, zatem jeśli chodzi o prąd to jest dobra dostawa(sprawdzane).... pytanie w czym może być problem....

 

Proszę o pomoc już mam szczerze dość tego Paszteta ;0 Jak jeździ to Pięknie ale.... jak stoi to kosztuje... mnie dużo

Dane auta:

1,8 T 150 km, Tip, AWT. B5fl 2001 rok Kombi

 

 

 

Pozdrawiam

Michał

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego... przecież pisze w błędach jak byk, że wszystkie 4 wtryski paliwa są zwarte do masy. Bez paliwa nie zapali :oszit: Pewnie coś ci sie rozłączyło w trakcie walki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź połączenie wtyczki listwy elektrycznej wchodzącej do głowicy - to w niej idą przewody do pompowtrysków.Z tyłu głowicy od strony ściany grodziowej masz taką okrągłą czarną wtyczkę ;) Przekręcasz ją i kostka rozpięta ;) Możesz tam psiknąć jakimś kontaktem do styków elektrycznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież kolega ma 1.8T nie diesela!

Nie każdy passat ma tdi pod maska.

Sprawdż podłączenie wtryskiwaczy bo gdzieś pewnie Ci się wtyczka rozpieła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież kolega ma 1.8T nie diesela!

Nie każdy passat ma tdi pod maska.

Sprawdż podłączenie wtryskiwaczy bo gdzieś pewnie Ci się wtyczka rozpieła.

 

Sorry faktycznie... Pisałem tak a myślałem o czym innym... W takim razie do sprawdzenia wiązka wtryskiwaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy masz lpg bo jak odłączysz ecu gazowe to raczej nie odpali. Coś zostalo nie podpięte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy masz lpg bo jak odłączysz ecu gazowe to raczej nie odpali. Coś zostalo nie podpięte.

Witam, Tak ma LPG , rzeczywiście bardzo istotna informacja mi uciekła.

Zatem pytanie gdzie to może być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. Silnik 1.8 150km AWT. Auto od zakupu (kilka dni temu ) na wolnych obrotach (czy biegu jałowym) trzepało budą oraz skakały obroty. skakanie objawiało się tym iż chodził na 900rpm po czym podchodziło pod 1700 - pochodził tak z 20sek i wracał na 900rpm - pochodził z 10 sek i znowu na 1700 i tak się ten cykl zapętlał.

Wymieniłem świecie (NGK typowo do tego modelu, choć stare były na oko dobre), filtr powietrza, filtr kabinowy oraz wyczyściłem przepustnicę wraz z adaptacją. Wykasowałem poniższe błędy:

3 Faults Found:

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

P1297 - 35-00 - -

16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.

P0507 - 35-10 - - - Intermittent

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

 

Auto ma moc, nie szarpie. Przyśpiesza dobrze, nie przerywa. Zostało telepanie budą na biegu jałowym. Przejechałem 10km i pojawiły się takie:

 

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

P1297 - 35-00 - -

 

wykasowałem i przejechałem 50km na ostrej jeździe (200km/h), dojechałem do domu i podczas wjazdu do garażu delikatnie zaczął migać Check Engine

 

wywaliło takie błędy:

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

P1297 - 35-00 - -

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-00 - -

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 35-00 - -

16686 - Cylinder 2 Misfire Detected

P0302 - 35-00 - -

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

P0303 - 35-00 - -

Zgasiłem i odpaliłem silnik, błędu Check Engine nie wyświetliło. Odpalił normalnie, dalej trzepiąc budą.

Cewki zapłonowe licząc od strony grila (świateł) jest pierwsza, idąc w stronę kabiny ostatnia jest czwarta. Więc wypinam 1 - bez zmian, 2- delikatna różnica, 3 - bez zmian, 4 - momentalnie jakby tłok odłączył i strasznie zaczęło trzepać budą. Podłączyłem wszystko jak było, po tym zabiegu silnik nie wrócił do poprawnej pracy. Chciałem jeszcze raz uruchomić ale już mogłem. Próbowałem 3 razy, kręcę rozrusznikiem, słychać jakby chciał zaskoczyć. Wykręciłem świece, zalane nieco benzyną. No i skończyły mi się opcje, auto nie pali.

Edytowane przez flangernator
korekta merytoryczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz czytam o wyciagniu cewek na pracujacym silniku, ale moze malo jeszcze wiem ;)

Spróbuj zamienic cewki miejscami.

Zczytaj na nowo bledy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierwszy raz czytam o wyciagniu cewek na pracujacym silniku, ale moze malo jeszcze wiem ;)

Spróbuj zamienic cewki miejscami.

Zczytaj na nowo bledy.

 

Poprawiłem mojego wcześniejszego posta, za późno pisałem i parę błędów się wkradło.

Cewki pozamieniałem miejscami, nic to nie dało. Błędów nie pokazuje; chyba przez to ,że silnik nie odpala.

Świece zalane lekko benzyna, czyli paliwo z pompy podaje.

Przy okazji nadmienię ,że cewki są oryginalne (wymieniane w PL ASO w 2011r przy przebiegu 155tys. - chyba akcja serwisowa) a obecnie mam 220tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, a otwórz puchę ECU. Obok komputera będziesz miał przekaźnik nr 30. Wyjmij go, otwórz i sprawdź na płytce zimne luty a w szczególności lut stopki 87a. Ten przekaźnik odpowiada ze ten błąd -18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low. U mnie przy spękanych zimnych lutach działał na zasadzie rezystora a efekt był taki że auta nie można było odpalić, wywalał mi jakieś dziwne błędy, nie mogłem zaadoptować przepustnicy a ECU nie widział przepływki i praktycznie całej elektroniki silnika po jego lewej stronie. Nie tak dawno ja miałem podobny przypadek zero odzewu przy kręceniu rozrusznikiem. Po przelutowaniu płytki w przekaźniku auto pali i śmiga aż miło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego, a otwórz puchę ECU. Obok komputera będziesz miał przekaźnik nr 30. Wyjmij go, otwórz i sprawdź na płytce zimne luty a w szczególności lut stopki 87a. Ten przekaźnik odpowiada ze ten błąd -18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low. U mnie przy spękanych zimnych lutach działał na zasadzie rezystora a efekt był taki że auta nie można było odpalić, .... Po przelutowaniu płytki w przekaźniku auto pali i śmiga aż miło.

Mam przekaźnik 373 12V 40A 8D0951253A >PA66-GF30<. Otworzyłem i lekko podważyłem. Z poczatku nawiniętej cewki jest wprowadzenie do 86(1), koniec cewki przylutowany jest do 85(2). Pod cewką siedzi rezystor 560 Ohm (zielony, niebieski, brązowy, złoty), który podaje właściwości poprawne 558 Ohm. Nie bardzo wiem co mam tutaj lutować, gdyż stopa 87a nie wystaje poza przekaźnik lecz w środku łączy się z elementem zwiernym. Czy mówimy o tym samym przekaźniku?

Przy ECU mam jeszcze 429, bezpiecznik 5A, oraz większy ale nie zczytałem ilości A, oba sprawne.

Za puszką z bezpiecznikami w kabinie pojazdu są przekaźniki 53, 267, 370, 372. Bezpieczniki w kabinie sprawne.

Edytowane przez flangernator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy są zimne luty , jak są to dopiero lutuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę potrzeby lutowania. Szukam dalej co mogło paść.

WP_20151227_001.jpg

Schowek01.jpg

Schowek02.jpg

Schowek03.jpg

Schowek04.jpg

Edytowane przez flangernator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam przekaźnik 373 12V 40A 8D0951253A >PA66-GF30<. Otworzyłem i lekko podważyłem. Z poczatku nawiniętej cewki jest wprowadzenie do 86(1), koniec cewki przylutowany jest do 85(2). Pod cewką siedzi rezystor 560 Ohm (zielony, niebieski, brązowy, złoty), który podaje właściwości poprawne 558 Ohm. Nie bardzo wiem co mam tutaj lutować, gdyż stopa 87a nie wystaje poza przekaźnik lecz w środku łączy się z elementem zwiernym. Czy mówimy o tym samym przekaźniku?

Przy ECU mam jeszcze 429, bezpiecznik 5A, oraz większy ale nie zczytałem ilości A, oba sprawne.

Za puszką z bezpiecznikami w kabinie pojazdu są przekaźniki 53, 267, 370, 372. Bezpieczniki w kabinie sprawne.

 

Troszeczkę dziwnie, bo ten przekaźnik jest stosowany i w benzyniakach i w ropniakach, jest on jak główny włącznik prądu na wiązkę obsługującą ECU i elektronikę silnika. Wygląda tak;

 

118904467_1_644x461_przekaznik-30-audi-skoda-vw-katowice.jpg

 

Tu masz wnętrze przekaźnika, co prawda nie jest to 30 a 109 ale budową są do siebie zbliżone ( 109 ma słabsze parametry), przelutuj wszystkie wyjścia a szczególnie to zaznaczone bo właśnie z nim są problemy.

2_1289673838.jpg

 

Żeby była jasność, przekaźnik 30 jest po lewej stronie ECU, od strony silnika pierwszy jest przekaźnik od SAI (nie dotyczy on Twojego problemu) za nim jako drugi powinien siedzieć przekaźnik 30. I nie sugeruj się że wizualnie luty są ok.

 

Tu masz jeszcze filmik[video=youtube_share;xv98jWL1Wyg]

Edytowane przez wladek1181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za dotychczasową pomoc :)

 

Tak wygląda moją puszka od ECU

Przekaźnik 373 oraz 429

Podniosłem ECU ale poza alarmem nie ma nic więcej pod spodem.

 

WP_20151228_005.jpg

 

Zdjęcia z puszki "za" bezpiecznikami (za kierownicą)

Pomiędzy 372 i 370 jest nalepka z opisem "30" ale przekaźnika nie ma włożonego.

 

Schowek03.jpg

 

Passat jest z PL salonu na rynek Polski.

Wredne myszy zrobiły sobie wychodek z pojemnika od ECU, posprzątałem i sprawdziłem wszystkie przewody.

Dorzucam film z próby odpalenia silnika

https://www.youtube.com/watch?v=5MmhXtVyzC8

Pierwszy dźwięk to sprawdzenie luzu na skrzyni biegów, później piszczy przepustnica. Następnie słychać dwa "cyknięcia" równocześnie i po 2-3s. ponownie.

Z wydechu śmierdzi paliwem.

Nie bardzo wiem gdzie go mam jeszcze szukać tego przekaźnika "30"

Schowek01.jpg

Schowek02.jpg

Edytowane przez flangernator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta nieszczęsna 30 to u ciebie kolego 429. Wyciągałeś przekaźnik 429? Otwierałeś go? Bo z tego co widzę po wcześniejszym wpisie to otworzyłeś przekaźnik ale od SAI. Wyjmij przekaźnik 429 i powinna wewnątrz być płytka drukowana podobna do tej którą zamieściłem w swoim wcześniejszym poście. Przelutuj wszystkie połączenia. Po lewej stronie przekaźników przy ECU masz jeszcze bezpiecznik zabezpieczający ECU sprawdź go czy nie jest spalony.

 

A ten czarny przekaźnik którego wytargałeś jest bodaj od wycieraczek.

Edytowane przez wladek1181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załatw sobie jakieś cewki na podmiane, bo z tego co opisujesz to przed zgaszeniem nie działały Ci jedna lub dwie cewki, wiec teraz ciężko mu pewnie odpalić na dwóch sprawnych cewkach, co do błedu 17705 sprawdz zaworek jednokierunkowy w trójniku odmy pod kolektorem możliwe że jest uszkodozny http://www.partz.home.pl/allegro/od012.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Załatw sobie jakieś cewki na podmiane, bo z tego co opisujesz to przed zgaszeniem nie działały Ci jedna lub dwie cewki, wiec teraz ciężko mu pewnie odpalić na dwóch sprawnych cewkach, co do błedu 17705 sprawdz zaworek jednokierunkowy w trójniku odmy pod kolektorem możliwe że jest uszkodozny

 

Raczej nie jest to przyczyną całkowitego braku możliwości odpalenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WP_20151228_025.jpg

Otwarłem ten 429, nie ma w środku płytki drukowanej. Dwa rezystory. Coś mi tu nie pasuje. Wrócę do domu po pracy to przekopię auto i posprawdzam każdy przekaźnik.

WP_20151228_020.jpg

WP_20151228_022.jpg

WP_20151228_023.jpg

WP_20151228_024.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności