Nicckus Zgłoś #61 Napisano 12 Października 2009 (edytowane) WItam! Musze w ciagu najblizszych 2 dni wymienic plyn chlodniczy i mam w zwiazku z tym pytanie. Czytajac forum natknalem sie na opinie ze plyn chlodniczy powinien byc zlewany na cieplym silniku ( bo wtedy termostat jest otwarty i caly plyn powinien zleciec. Inni znowu kategorycznie zabraniaja wymiany plynu chlodniczego na cieplym silniku z gdyz moze dojsc do jakichs usterek w silniku( przegrzanie etc). Jak z tym jest ? Przegladalem ksiazke Passat b5 sam naprawiam i tam jest b.ladnie opisane co i jak wymieniac. cyt." Zlewanie -gdy silnik jest goracy i gdy tem spadnie ponizej 90 stopni - otworzyc pokrywe zbiornika wyrownawczego - odlaczyc dolny przewod od chlodnicy. w tym celu itd. - zebrac ciecz chlodzaca. - wykrecic korek spustowy z pompy i zebrac ciecz Wlewanie -przygotowac ciecz -podlaczyc dolny przewod chlodniczy do chlodnicy -otworzyc opaske przewodu powrotnego ogrzewania przy przegrodzie czolowej dzialu silnikja i sciagnac przewod z krocca tak, aby nie byl zasloniety - napelnic uklad ciecza az wyplynie otworem odpowietrz. w przewodzie powrotnym ogrzewania. wsunac przewod ogrzewania calkowicie na krociec i zamaskowac opaska. - uruchomic silnik i zwiekszyc obroty do 2t przez 3 min. - pozostyawic silnik na biegu jalowym az dolny przewod chlodnicy stanie sie goracy - wylaczyc silnik - sprawidzc poziom pl. chlodzacego, uzupelnic ew.ubytki. CO o tym myslicie. Doradzcie cos. Pozdr! ps. ucieka mi plyn chlodniczy, czytalem o tym ze przyczyna moze byc walnieta uszczelka pod glowica. jak zapalam silnik mam delikatne bulgotanie, po 1 min ustaje. na korku oleju nie mam zadnego nalotu/mazi w pl. chlodniczym nie mam sladow oleju, nie jest brudny etc. nie dymi z wydechu. powiedzcie ze to nie uszczelka pls Edytowane 12 Października 2009 przez Nicckus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #62 Napisano 13 Października 2009 Nie probował bym zmieniac płynu na gorącym silniku, poczekaj az ostygnie zimny tez moze byc spuszczasz z dolu chlodnicy wiec termostat i tak nie ma nic do tego. Zalać mozesz normalnie bez zadnego sciagania węzy, nie zapomnij jedynie wlaczyc cieplego nadmuchu odpal silnik i dolewaj. Układ w passacie odpowietrza sie bardzo sprawnie- SAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #63 Napisano 19 Grudnia 2009 Witam, Ostatnio wymienialem rozrzad i stracilem troche plynu z chlodnicy, jest na minimum... Passat jest z USA, przy wymianie rozrzadu mechanik sprawdzil wartosc plynu i mnie zapytal czy tam sa takie straszne zimy, i teraz pytanie czy mam kupic plyn czy troche dolac wody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #64 Napisano 21 Grudnia 2009 Płynu, ale najpierw upewnij się, że nowy miesza się ze stary,m. Wyciągnij trochę strzykawka i wlej do szklanki, dodaj nowego i wymieszaj. Jeśli po kilku godzinach nie rozwarstwią się, to możesz śmiało uzupełnić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #65 Napisano 21 Grudnia 2009 troche dolac wody Destylowanej dolej śmiało i już. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość qwerk Zgłoś #66 Napisano 21 Grudnia 2009 Drodzy co zrobić w przypadku gdy do zbiorniczka z płynem chłodniczym dolałem płynu do spryskiwaczy? Byłem zmęczony a w garażu ciemno i dopiero mnie tknęło jak po wlaniu gdzieś 0,5 l zbiornik się już napełnił... Co z tym zrobić? Czy dostanę się gdzieś do spustu od spodu samochodu bez kanału? Odessać ile się da ze zbornika i uzupełnić borygo? Czy jechać do warsztatu jakieś 10 min.? W tym czasie chyba nic się nie stanie, chybą że cały układ mi się zapienii.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #67 Napisano 21 Grudnia 2009 Dzieki za odp Kupie wody i doleje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ralfik19 Zgłoś #68 Napisano 22 Grudnia 2009 Drodzy co zrobić w przypadku gdy do zbiorniczka z płynem chłodniczym dolałem płynu do spryskiwaczy? Byłem zmęczony a w garażu ciemno i dopiero mnie tknęło jak po wlaniu gdzieś 0,5 l zbiornik się już napełnił... Co z tym zrobić? Czy dostanę się gdzieś do spustu od spodu samochodu bez kanału? Odessać ile się da ze zbornika i uzupełnić borygo? Czy jechać do warsztatu jakieś 10 min.? W tym czasie chyba nic się nie stanie, chybą że cały układ mi się zapienii.... Najlepiej pojechać do warsztatu niech sprawdzą czy nic się nie stanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
widmo_1 Zgłoś #69 Napisano 23 Grudnia 2009 z tego co ja wiem serwis vw najczęściej używa antykorozyjnego płynu chłodniczego firmy FEBI, tak powiedział naprawde dobry mechanik. to są litrowe pojemniki koncentratu, który w odpowiednich proporcjach rozcieńczysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #70 Napisano 7 Stycznia 2010 podepnę się pod ten temat, żeby nie zakładać nowego.... znalazłem kilka postów w podobnej sprawie, ale wszystkim się przegrzewał silnik albo coś innego dolegało, a mnie nurtuje takie pytanie w sprawie temp. węży: dzisiaj wymieniłem chłodnice i przy okazji termostat(z ASO), który jeździł już chyba miesiąc w schowku. Ok, wracam do pytania, po zalaniu silnika płynem i odpaleniu go, miałem ciągle podpiętego vaga. Temp. poszła ładnie w górę, w tym czasie węże do chłodnicy były zimne, przy około 88` górny wąż stał się gorący i temp. oscylowała w granicach 90`-91,8` czyli ok. Ogrzewanie działa, gorąco jak w piecu. Wszystko wygląda na ok, ale dolny wąż jest zimny ciągle, przejechałem około 12 km i dolny wąż dalej zimny (było co prawda -5` na polu), na vagu 90`-90,8`. Czy to normalne, że dolny wąż jest zimny? Tłumacze sobie, że chłodnica ma dużą sprawność i płyn całkowicie się schładza, do tego wisko też ciągnie powietrze. Pytam jedynie dlatego, że na forum pisali że wąż powinien być ciepły jeśli otwarty jest duży obieg.... Proszę o sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #71 Napisano 8 Stycznia 2010 Tłumacze sobie, że chłodnica ma dużą sprawność i płyn całkowicie się schładza, do tego wisko też ciągnie powietrze. Pytam jedynie dlatego, że na forum pisali że wąż powinien być ciepły jeśli otwarty jest duży obieg.... i bardzo dobrze sobie tłumaczysz. jeśli jest zimno (-5), to termostat puszcza przez chłodnicę tylko niewielką część przepływu, a sprawna chłodnica, przedmuchiwana przez wisko mocno zbija temperaturę płynącej przez nią powoli cieczy. Jeśli Trzyma ładnie 90 stopni na vag-u, to nie doszukuj się niczego, bo wszystko jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mate0 Zgłoś #72 Napisano 23 Stycznia 2010 Orientujecie się jaki płyn chłodzenia wlać do passata b3 PF ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aniel22 Zgłoś #73 Napisano 28 Stycznia 2010 witam czy do passata b5 fl mozna wymienic płyn na borygo (czerwony) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #74 Napisano 28 Stycznia 2010 witam czy do passata b5 fl mozna wymienic płyn na borygo (czerwony) Instrukcja obsługi: tylko VW G12. Nie mieszać z innym płynem. W przypadkach konieczności dolewki z braku G12 - woda i po przyjeździe z trasy dolać G-12 dla wyrównania proporcji. Inne płyny powodują korozje elementów silnika - instrukcja obsługi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lupomadzi Zgłoś #75 Napisano 9 Czerwca 2010 (edytowane) Witam, ja jestem po wymianie plynu chlodniczego Hepu G12+ koncenrat dla jasnosci (29zl za 1,5L butelka). Mechanicy rozrobili mi go na -37 St. C czyli 50/50. Samochdo teraz zauwazylem szybko sie nagrzewa (moze wina ostatnich temperatur) ale nigdy nie slyszalem by chodzil wiatrak chlodnicy, a teraz pare kilometrow i juz dziala. Moje pytanie jest czy to ok dla silnika, czy moze dolac wody destylowanej bo mam jeszcze gdzie, i wtedy bedzie na jakies -30-35 St.C jak to sugerowal Gosc w drugiej wypowiedzi? pozdrawiam Ah, dodam jeszcze, ze poziom plynu jest ponizej min, wiec i tak musze dolac, ale nie wiem czego, czy plynu czy wody. Edytowane 9 Czerwca 2010 przez lupomadzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter18 Zgłoś #76 Napisano 3 Października 2010 witam , zabieram sie za wymiane termostatu i odrazu wymienie caly plyn na G12 a zalany mam jakis zielony prestone cos takiego. Z tego co czytalem G12 nie mozna mieszac z innymi plynami a po spuszczeniu starego zawsze cos zostanie w ukladzie moze jakies 2 litry .Teraz jak zaleje G12 to sie wymiesza z reszta tego starego czy cos moze sie stac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grabik Zgłoś #77 Napisano 3 Października 2010 (edytowane) Robisz tak: Odkręcasz korek przy zbiorniku z płynem, odkręcasz zawór przy chłodnicy ( po prawej stronie jak stoisz przodem do auta), odkręcasz termostat i masz zero płynu w całym układzie chłodniczym. Potem wszystko skręcasz i zalewasz płynem G12. U mnie wlałem około 6 l płynu. Poczytaj bo to jest na forum. Edytowane 3 Października 2010 przez Grabik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #78 Napisano 4 Października 2010 myślę że jak go odpalisz, pompa wody ruszy, to po chwili sam się odpowietrzy, zalej zbiorniczek płynu chlodniczego na maxa, i obserwuj czy ubywa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter18 Zgłoś #79 Napisano 4 Października 2010 do wymiany termostatu w afn najlepszy by byl kanal lecz nie mam dostepu.Kumpel ma takie metalowe podjazdy tylko czy by caly plyn zlecial jak by auto stalo pod kątem np 30 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo87 Zgłoś #80 Napisano 4 Października 2010 prestone jest podobno mieszalny z g12- tak twierdzi producent. u mnie poszlo tez ok 6 l mieszanki 3/4 koncentrat castrola i 1/4 wody ( za duzo wody nie dawałem bo w silniku pewnie cosik starego zostało sie jeszcze to sie ładnie wyrówna na dobrą proporcje) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach