Beart Zgłoś #141 Napisano 31 Maja 2012 Hej Miałem różowy i wlałem różowy, ale od opla i po przejechaniu pewnego dystansu kolor sie zmienil na zielony-taki syfiasty zielony jak by ktos cos tam wypluł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek101 Zgłoś #142 Napisano 2 Października 2012 Witam Przymierzam się do wymiany termostatu i od razu chciałem zmienić płyn chłodniczy, miałem wlać zwyczajne borygo, petrygo czy Prestone, ale po przeczytaniu tego tematu sam nie wiem, bo każdy poleca oryginalne G12 febi, i nie wiem co mam kupić dlatego mam parę pytań, a moje auto to passat b5 1.8 benzyna 1997r 1. Czy lepiej wlać to G12 febi niż wyżej wymienione płyny ? 2. Jaki dokładnie mam kupić koncentrat bo są tu wymieniane G12 i G12+ czy jest to jakaś różnica i który mam wybrać? 3. Są sprzedawane w 1.5l pojemnikach to czy 2 te pojemniki dające 3l koncentratu mi wystarczą jak doleje pozostałe 3l wody destylowanej dające 6l płynu na -36? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #143 Napisano 2 Października 2012 (edytowane) G12 to gotowy płyn G12+ i G12++ koncentraty. Wystarczą 3 litry koncentratu. Również polecam Febi, nie jest jakoś specjalnie drogi (ja dawałem poniżej 30zł za 1,5 litra), spełnia wszystkie wymogi producenta, i co najważniejsze nie wchodzi w reakcję z aluminium Edytowane 2 Października 2012 przez Trucio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #144 Napisano 2 Października 2012 W ASO kupisz koncentrat G12 i rozcieńczysz go z wodą demineralizowaną. Zresztą płynu chłodniczego nie wymienia się od tak sobie bo mam taki kaprys. Wymiana przewidziana jest tylko po naprawach silnika. Ale skoro już się upierasz przy tej wymianie to proporcja dla Twojego silnika przy temp. -35stopni: G12 3,5L i wody 3,5L Objętość całego układu to 7litrów cieczy chłodzącej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #145 Napisano 2 Października 2012 (edytowane) Kup Borygo, zalej i dalej bij kilometry:ok Edytowane 1 Grudnia 2012 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #146 Napisano 2 Października 2012 Kup Borygo, zalej i dalej bij kilometry!!!:ok Znakomita podpowiedz. Cena borygo mało odbiega od oryginalnego G12. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #147 Napisano 2 Października 2012 Kup płyn oryginał VW po 18 zł za litr koncentratu i odpuść myślenie co lać. Febi pewnie taniej nie wychodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #148 Napisano 3 Października 2012 Kup płyn oryginał VW po 18 zł za litr koncentratu i odpuść myślenie co lać. Febi pewnie taniej nie wychodzi. Też jestem tego zdania żeby zalać G12 ale znawcy polecają borygo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek101 Zgłoś #149 Napisano 3 Października 2012 Witam założyłem termostat i mam pytanie bo po zdjęciu dolnego węża od chłodnicy zleciało mi tylko jakieś 4L 200ml płynu stan był między minimum a maximum auta nie rozgrzewałem bo termostatu nie było, a ma tam byc 7L to jak spuścić tą resztę ?? nigdzie nie widzę korka na bloku gdzie on jest ( o ile jest ) lub jaki jeszcze wąż ściągnąć żeby zleciało wszystko ??? Proszę o szybką odpowiec bo auto rozkręcone a muszę mieć na rano !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #150 Napisano 3 Października 2012 Witam założyłem termostat i mam pytanie bo po zdjęciu dolnego węża od chłodnicy zleciało mi tylko jakieś 4L 200ml płynu stan był między minimum a maximum auta nie rozgrzewałem bo termostatu nie było, a ma tam byc 7L to jak spuścić tą resztę ?? nigdzie nie widzę korka na bloku gdzie on jest ( o ile jest ) lub jaki jeszcze wąż ściągnąć żeby zleciało wszystko ??? Proszę o szybką odpowiec bo auto rozkręcone a muszę mieć na rano !! Wszystkiego do końca nie zlejesz bo reszta siedzi w bloku silnika. Siedem litrów płynu to na cały układ. A w bloku zawsze trochę ostanie i w nagrzewnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek101 Zgłoś #151 Napisano 3 Października 2012 Panowie i na nowym termostacie dalej auto po przejechaniu 2km dochodzi na max pole miga kontrolka, górne węże parzą i słychać tylko bulgotanie a ten dolny do termostatu zimny, i nagrzewnica nie daje ciepłego. Nie wiem co teraz robić na starym miałem tak samo dlatego chciałem zmienić a tu na nowym znów to samo, dodam że jak jeździłem bez termostatu auto się nie grzało ale nie miałem ciepła z nagrzewnicy. Więc co mam teraz robić żeby to naprawić ???????? A oba termostaty i stary i nowy jak wrzucę do garnka to się otwierają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #152 Napisano 3 Października 2012 Też jestem tego zdania żeby zalać G12 ale znawcy polecają borygo. bo taka prawda, wszystko sie rozni kolorem. A do tego przerabialem juz ze trzy przypadki gdzie ten ori G12 zasyfiał kamieniem termostat i wtedy zacina się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #153 Napisano 3 Października 2012 Panowie i na nowym termostacie dalej auto po przejechaniu 2km dochodzi na max pole miga kontrolka, górne węże parzą i słychać tylko bulgotanie a ten dolny do termostatu zimny, i nagrzewnica nie daje ciepłego. Nie wiem co teraz robić na starym miałem tak samo dlatego chciałem zmienić a tu na nowym znów to samo, dodam że jak jeździłem bez termostatu auto się nie grzało ale nie miałem ciepła z nagrzewnicy. Więc co mam teraz robić żeby to naprawić a za pompę wody jesteś pewien ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #154 Napisano 3 Października 2012 (edytowane) Kolego "Maniek101" skąd dokładnie jesteś bo ja też z okolic Rzeszowa Edytowane 1 Grudnia 2012 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek101 Zgłoś #155 Napisano 3 Października 2012 a za pompę wody jesteś pewien ? No nie jestem, ale to by ten waż był od termostatu zimny przy czym reszta układu się gotuje? a termostat się otwiera. I nagrzewnica tez ciepła by nie dała ? No ale pompe pewnie trzeba tak czy tak zmienić i od razu rozrząd. To jakiej firmy pompe wody polecacie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #156 Napisano 3 Października 2012 No nie jestem, ale to by ten waż był od termostatu zimny przy czym reszta układu się gotuje? a termostat się otwiera. I nagrzewnica tez ciepła by nie dała ? No ale pompe pewnie trzeba tak czy tak zmienić i od razu rozrząd. To jakiej firmy pompe wody polecacie ? zalezy jaki termostat kupiles. Ja do golfa trafilem dopiero trzeci dobry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #157 Napisano 3 Października 2012 (edytowane) ---------- Dodano o 18:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:55 ---------- [/color] Panowie i na nowym termostacie dalej auto po przejechaniu 2km dochodzi na max pole miga kontrolka, górne węże parzą i słychać tylko bulgotanie a ten dolny do termostatu zimny, i nagrzewnica nie daje ciepłego Nie za szybko ci się grzeje !!! Może w uszczelce tkwi problem Edytowane 1 Grudnia 2012 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek101 Zgłoś #158 Napisano 3 Października 2012 Termostat kupiłem Vernet a otwiera się tak samo jak ten co miałem stary jeszcze oryginał także termostaty raczej są dobre, a jak za szybko się grzeje jak na pompe wody to o jaka uszczelkę chodzi ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #159 Napisano 3 Października 2012 (edytowane) Mieszkasz ode mnie 43 KM. Kolego wyciągnij jeszcze raz termostat, przegoń go ostro jak się nie mylę to w twoich okolicach trochę góreczek jest więc nie będzie problemu!!!! jeżeli ci płynu nie zagotuje to myślę że pompę masz dobrą! aha BARDZO WAŻNE zobacz czy ci płynu nie wyrzuci zbiorniczkiem ---------- Dodano o 19:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:12 ---------- Termostat kupiłem Vernet a otwiera się tak samo jak ten co miałem stary jeszcze oryginał także termostaty raczej są dobre, ??? Vernet to dobry termostat, sam na takim śmigam "Widzimy ludzi i rzeczy nie takimi, jakimi są, ale takimi, jakimi my jesteśmy." Anthony de Mello — Przebudzenie Edytowane 1 Grudnia 2012 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek101 Zgłoś #160 Napisano 3 Października 2012 No ja właśnie stary termostat wyjąłem jakiś miesiąc temu (bo takie same objawy) i do dziś jeździłem bez niego i autko się nie grzało miało tak 80-100 stopni tylko że cały czas dmuchało zimne powietrze z nagrzewnicy, a że zbliżają się chłodnie dni szyby będą parowac, to kupiłem nowy termostat żeby było ok to znów auto się przegrzewa bardzo szybko, więc dokładnie od czego mam zacząć żeby to naprawić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach