Zielas Zgłoś #81 Napisano 20 Maja 2013 240kkm na 1 pasku...? :hmm A koledze nudzi się w pracy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartex28 Zgłoś #82 Napisano 20 Maja 2013 240kkm na 1 pasku...? :hmm była przy 164.000km sorry wkradł się błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati91lv Zgłoś #83 Napisano 20 Maja 2013 witamja kupiłem B6 2.0 170km z 2007 w aso sprawdziłem bo to auto krajowe wymiana byla przy 164.000km teraz mam 182.000km czy wymieniać jako nowy właściciel czy czekać do ok 260.000km i dopiero wymienić.? Czy myślisz, że pasek z tak niewielkim przebiegiem nie lubi nowego właściciela i przeskoczy?!?! Jeżeli tak, to wymieniaj... Jeżeli jesteś jednak pewien tej wymiany i jesteś normalny, to doczekaj właściwego przebiegu i wymień wtedy ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #84 Napisano 27 Maja 2013 No. Wymieniłem rozrząd w ASO i cenowo wyszło tak: - rozrząd + pompa, a dodatkowo: - pasek wielorowkowy - rolka napinacza paska - płyn chłodniczy (dolewka) + robocizna razem - 1058,16 zł Nawet dopytywałem serwisanta, czy wszystko dobrze policzył, bo jakoś dziwnie tanio mi się zdaje Serwis to Gładysz w Tarnowie-Zgłobicach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makss Zgłoś #85 Napisano 27 Maja 2013 No.Wymieniłem rozrząd w ASO i cenowo wyszło tak: - rozrząd + pompa, a dodatkowo: - pasek wielorowkowy - rolka napinacza paska - płyn chłodniczy (dolewka) + robocizna razem - 1058,16 zł Nawet dopytywałem serwisanta, czy wszystko dobrze policzył, bo jakoś dziwnie tanio mi się zdaje Serwis to Gładysz w Tarnowie-Zgłobicach. jak na ASO bardzoo dobra cena:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Giacobbe91 Zgłoś #86 Napisano 10 Września 2013 Jeśli już piszecie o rozrządzie to mam takie pytanie o pasek. Cały rozrząd był wymieniany 20-30 tysięcy km temu. Przy odpaleniu i dodaniu gazu słychać piszczący pasek. jak przeciągnę go do 2-3 tys obrotów to przestanie. Co zrobić żeby nie piszczał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lestat83 Zgłoś #87 Napisano 11 Września 2013 Witam wszsytkich... z przyjemnoscia podepne sie pod temat, poniewaz borykam sie z takim problemem w mojej B6 2.0FSi 150KM BVX.. otoz po podpieciu do kompa komputer pokazuje 3 bledy.. 1)czujnika NOX, 2)niska wartosc progowa katalizatora 1. 3)opozniona reakcja walka rozrzadu zaworow zsących, zostawilem samochod mojemu mechanikowi sugerujac ze moze nalezy wymienic napinacz lancucha albo sam lancuch.. po jego oględzinach stwierdzil iz wszystko jest wporzadku i nienalezy sie tym zbytnio przejmowac, no ale jakos srednio mi pasuje jazda z bledem dotyczacym rozrzadu Czasami tez dosc glosno pracuje po rozgrzaniu, klekot jak w dieslu...co o tym myslicie? rozrzad na pasku wymieniony przy 114tys na oryginalach.. teraz ma 160tys Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi i sugestie Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jack0211 Zgłoś #88 Napisano 11 Września 2013 Witam. Mam pytanko, czy jest możliwe aby wymiana rozrządu miała wpływ na moc silnika, bo wydaje mi się, że właśnie po wymianie rozrządu słabiej ciągnął, że przed wymianą lepiej się zbierał i był mocniejszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati91lv Zgłoś #89 Napisano 11 Września 2013 Możliwe, że mechanik ustawił inny kąt synchronizacji wałka rozrządu (może nawet taki jak ma być) i masz takie wrażenie. Też tak miałem, ale musze przyznać, że auto zaczęło jeździć jakoś tak mniej nerwowo....acz uderzenie momentu przy ok1900 obr całkiem mi się wczesniej podobało.... ---------- Dodano o 21:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:37 ---------- Jeśli już piszecie o rozrządzie to mam takie pytanie o pasek. Cały rozrząd był wymieniany 20-30 tysięcy km temu. Przy odpaleniu i dodaniu gazu słychać piszczący pasek. jak przeciągnę go do 2-3 tys obrotów to przestanie. Co zrobić żeby nie piszczał? Pasek rozrządu nie piszczy, no chyba, że stanie rolka napinacza. Pewnie piszczy Ci pasek klinowy na alternatorze, więc go napnij bardziej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #90 Napisano 1 Kwietnia 2014 odświeże temat... w końcu wymieniam rozrząd... chyba wypada, to w końcu 7 lat mija..... mina mechanika dzisiaj na widok przebiegu bezcenna..... 36kkm przy okazji też wszystkie płyny idą nowe, olej, chłodzenia, hamulcowy... poprzedni właściciel w 5 lat zrobił prawie 20kkm, no ale znam chłopa (w końcu jakby nie było to sąsiad...... no i przy okazji szwagier), chęć posiadania zawsze była u niego większa od chęci jeżdżenia, oddał paska jak u niego w firmie modne stało się volvo.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suhotnik Zgłoś #91 Napisano 1 Kwietnia 2014 7 lat na jednym pasku ?? Kamikaze jesteś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajmon24 Zgłoś #92 Napisano 1 Kwietnia 2014 Chyba lubi ryzyko:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #93 Napisano 2 Kwietnia 2014 w FSI i TFSI jest zalecana wymiana rozrządu o ile pamiętam co 180 tyś. lub 6 lat, więc jak... po 7 latach wymienił to normalnie "wariat" a tak serio to: "Co producentowi samochodu bardziej opłaca się wymieniać: cały silnik (lub jego elementy) czy rozrząd? Dla producenta samochodu najważniejszy jest "pierwszy klient", ten który kupuje nowy samochód. Obecnie, wyjątkowe są sytuacje, by pierwszy właściciel użytkował samochód więcej niż 200 000 km. Takiemu klientowi trzeba zapewnić stosunkowo niskie koszty eksploatacji nawet ryzykując przedwczesne zużycie podzespołów (stąd wydłużanie m.in. interwałów przeglądowych do 150 tyś. a nawet i 190 tyś. i więcej kilometrów. Do 200 000 km nic poważnego nie powinno się wydarzyć, a potem niech martwi się kolejny właściciel. Skoro kupił tanio niech drogo płaci za serwis i części. A zadowolony "pierwszy klient" wróci po nowy samochód." Bo to na nim zarabia producent sprzedając mu auta. Natomiast na drugim właścicielu zarabia sprzedając mu części. Smutne ale prawdziwe. Więc nie ma się co cieszyć, że rozrząd każą wymieniać po 180 tyś. km. W automatycznych skrzyniach na przykład przez lata odradzali wymianę oleju. Długowieczne auta to już dawno i nie prawda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suhotnik Zgłoś #94 Napisano 2 Kwietnia 2014 Z tego co wiem, to pasek jest obliczony na 5 lat. Ja swój rozrząd wymieniałem właśnie po 5. latach, przy przebiegu 116kkm... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #95 Napisano 2 Kwietnia 2014 w końcu wymieniam rozrząd... chyba wypada, to w końcu 7 lat mija..... mina mechanika dzisiaj na widok przebiegu bezcenna..... 36kkmNo to ja mam więcej bo 83 tys km po 7 latach. No to jest nas już dwóch kamikadze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #96 Napisano 2 Kwietnia 2014 Z tego co wiem, to pasek jest obliczony na 5 lat. Dobrze wiesz. Rozrząd wymienia się po upływie pięciu lat nawet jeśli nie wychodzi z przebiegu. Tak zaleca serwis a w praktyce wiadomo jest inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #97 Napisano 2 Kwietnia 2014 ja tam nie będę się wtrącał ale w C5 z silnikiem 3.0v6 mam wyraźnie napisane "Wymiana rozrządu co 150kkm lub 10 lat"... a tu w pasku który jest z października 2007 to też mieszczę się w danych producenta "180kkm lub 6 lat..." Stara szkoła (już nie pamiętam czy Otwocka czy Wołomińska...) faktycznie zalecała wymianę co 5 lat bez względu na markę i przebieg, nawet jeżeli silnik chodził na łańcuchu..... najważniejsza dla warsztatu jest bardzo często kasa złupana na kliencie, któremu wali się stereotypy byleby tylko płacić.. tak jak ostatnio mity o tym czego to nie oszczędzimy pompując koła azotem.... totalna bzdura ale ilu się łapie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomi666 Zgłoś #98 Napisano 2 Kwietnia 2014 No to ja mam więcej bo 83 tys km po 7 latach. No to jest nas już dwóch kamikadze. to się podepne, 7 lat i 104 tyś.... Tak przy okazji: czy można śmiało brać ten zestaw?? http://allegro.pl/show_item.php?item=4027472750 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej1234 Zgłoś #99 Napisano 2 Kwietnia 2014 Istotnie w większość instrukcji podawana jest ilość km po której należy wymienić rozrząd ,ale czy spotkał się ktoś z PISEMNĄ instrukcją VW w której podawany jest okres czasowy po którym należy wymienić pasek ? Ja znalazłem wpis w książce serwisowej forda ,w której tak jak podał wyżej kolega Rysieek ,serwis podaje 10 letni okres czasowy. Okresy 5-6 lat podawane przez serwisy VW nie są nigdzie poparte wisem producenta . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #100 Napisano 2 Kwietnia 2014 (edytowane) Z tego co wiem, to pasek jest obliczony na 5 lat.Ja swój rozrząd wymieniałem właśnie po 5. latach, przy przebiegu 116kkm... Dobrze wiesz. Rozrząd wymienia się po upływie pięciu lat nawet jeśli nie wychodzi z przebiegu. Tak zaleca serwis a w praktyce wiadomo jest inaczej. W benzynie sugerowana jest wymiana rozrządu co 6 lat lub 180K. Tak jak kolega niżej cytuje instrukcję serwisową. Diesle mają zaplanowane 5 letnie interwały w tym temacie. w pasku który jest z października 2007 to też mieszczę się w danych producenta "180kkm lub 6 lat... Edytowane 2 Kwietnia 2014 przez skindred Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach