Skocz do zawartości
rafi-r

wymiana rozrządu - kiedy?

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniaj.

Ja wymieniłem przy przebiegu 116kkm (w książce mam, że wymiana przy 180kkm), ale minęło ponad 5 lat. Pasek się jednak starzeje i warto wymienić.

Wymieniłem wszystko, włącznie z pompą wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupilem teraz Alltracka z silnikiem 2.0Tdi CR 140KM i w/g ksiazki serwisowej pierwsza wymiana paska jest przy 210000km...niezle co

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
210000km

kopara opadła......... pogieło ich. ciekawe ile % dojedzie tej wymianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy VW ponosi koszty wymiany silnika, jak pasek zerwie się wcześniej lub np. zatnie się rolka, czy coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy VW zmieni i nie zamierzam tego kontrolowac. Ja tam raczej mam ciezka noge i zmienie duzo wczesniej....aby spac spokojnie. Ale co do tej pierwszej wymiany to nie wiem czy nie przesadzili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy VW ponosi koszty wymiany silnika, jak pasek zerwie się wcześniej lub np. zatnie się rolka, czy coś?

 

Z czystej ciekawości pytam: znasz jakiś konkretny, udokumentowany przypadek takiej awarii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim vw - przebieg 144 tys. przebiegu, samochód z końca 2005 (modelowo 2006) - pasek nie zmieniany, ale na bieżąco kontrolowany, przy każdych odwiedzinach w ASO i we własnym zakresie- stan paska bardzo dobry/ żadnych zastrzeżeń, tak samo jak pozostałych elementów rozrządu - wymiana wg. zaleceń co 180 tys. -tak jak pisze romeo9999 - spokojnie powinien wytrzymać do zalecanego przebiegu wymiany - pewnie zmienię wcześniej, ale coś w tym jest, że wytrzymują coraz większe przebiegi

 

dobre pytanie - czy komuś pękł oryginalny/pierwszy pasek w B6, w samochodzie bez żadnej historii powypadkowej - mamy na forum taki przypadek??? (nie mówię o samochodzie po dzwonie, albo pękniętym już wymienianym pasku wymienianym nie wiadomo gdzie oraz niewiadomego pochodzenia)

Edytowane przez przemyslawch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
smieszne, ale zauwazylem ta sama przypadlosc...wymienilem rozrzad ostatnio przy 174tys i rowniez przy 1000 obrotow (akurat wypalal sie DPF na postoju) pompa wody halasuje troche. Na razie skoro ogolnie wszystko ladnie dziala to jezdze dalej...

 

I chyba sam sobie odpowiedziałeś. Po wypaleniu DPF-a pompa cichnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z czystej ciekawości pytam: znasz jakiś konkretny, udokumentowany przypadek takiej awarii?

 

Pracuję (a raczej na chwilę obecną - pracowałem) w branży motoryzacyjnej dobrych kilka lat. Kilka razy spotkałem się z zerwanymi paskami rozrządu jeszcze przed terminem ich wymiany.

I co robił w takich przypadkach importer? ZAWSZE zwalał winę na użytkownika. Przecież pasek to część eksploatacyjna, zrobiona m.in. z gumy, która lubi się starzeć. I taka część niekoniecznie musi dotrwać do planowej wymiany.

 

W takim przypadku można się jedynie handryczyć z serwisem, w którym auto stawiało się na przeglądy. Trzeba jednak udowodnić im zaniedbanie polegające na niedopatrzeniu na przeglądach stanu paska rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I chyba sam sobie odpowiedziałeś. Po wypaleniu DPF-a pompa cichnie.

No to u mnie caly czas wypala DPF ;]

Po prostu miedzy 900 a 1000 obrotow, przy obciazeniu (jak jest bieg wrzucony, np tocze sie do miejsca parkingowego) slychac ta pompe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem rozrząd po 180tys. przebiegu (przebieg sprawdzony), wytrzymał od nowości bez problemu.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam pytanie co sądzicie o tym rozrządzie i pompie czy one na pewno są orginalne ?

 

http://allegro.pl/rozrzad-vw-passat-...139902795.html

 

Proszę o pomoc bo przymierzam się do zakupu takiego, rozrząd i pompa SKF jest na przykład droższa o 50 zł i dlatego ta niepewność :/

Kupowałem od tego Gościa i wszystko było tak jak w opisie, jeżdżę drugi rok i wszystko jest w porządku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki najlepiej kupić ten rozrząd do 2.0 fsi są jakies wymagania ?? Oczywiscie nie pisze zeby kupić pare groszy taniej .... ma być NAJLEPSZY

Mam w swoim pasku 140 tys przejechane i zamierzam niedługo wymienić chyba juz czas ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup oryginał. Nie są to jakieś porażające koszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ile można przejechać km na rozrządzie pierwszym czytalem gdzieś ze 180 tys ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalezy jaki silnik mi w ASO powiedizeli ze co 120 tys km sie wymienia w moim ( BMP) lub co 5 lat

 

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ile można przejechać km na rozrządzie pierwszym czytalem gdzieś ze 180 tys ...

 

Dla silnika 2.0tfsi 180kkm, lub 5lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam w pasku obecnie przejechane 77tys km, autko ma ponad 4 lata i znajomy mechanik powiedział mi, że musze pasek wymienić.

I teraz się zastanawiam czy muszę to zmienić czy mogę odpuścic sobie porady mechanika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie trwałość większości pasków rozrządu to jakiś tam przebieg lub 5 lat. Mechanik więc ma rację. Ale myślę, że możesz poczekać do tych 5 lat. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mam w pasku obecnie przejechane 77tys km, autko ma ponad 4 lata i znajomy mechanik powiedział mi, że musze pasek wymienić.

I teraz się zastanawiam czy muszę to zmienić czy mogę odpuścic sobie porady mechanika?

 

Masz oryginalny pasek?

 

A co masz w książce serwisowej - tam powinieneś mieć podane co ile wymiana?? Jak nie masz książki to zadzwoń do serwisu, podaj win lub typ silnika i zapytaj co ile producent zaleca wymianę paska.

 

Ponawiam pytanie, bo nikt nie odpowiedział - czy jest jakiś udokumentowany przypadek zerwania paska w b6, czy komuś pękł oryginalny/pierwszy pasek w B6, w samochodzie bez żadnej historii powypadkowej - mamy na forum taki przypadek???

 

jeżeli tak to po jakim przebiegu i jaki wiek auta/paska

 

 

 

ja rozumiem, że kiedyś paski wymieniało się co 90tys. km lub częściej, ale technika idzie naprzód, skład i sposób wytwarzania gumy i pasków też się zmienia, więc uważam, że pasek może wytrzymać trochę więcej ;)

 

 

ja mam oryginalny pasek, 149tys.km - stan paska kontrolowany na bierząco- guma w idealnym stanie, nie kruszeje, nie pęka, ma właściwą elastyczność.

Edytowane przez przemyslawch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności