dev14 Zgłoś #101 Napisano 21 Stycznia 2013 Od czego jeszcze mogę zacząć ? Masa rzeczy odpowiada za odpalanie, zaczynając od najprostszych to pomiar kompresji na cylindrach , pomiar ciśnienia w vacum/tandem pompie od strony ciśnienia paliwa ( od strony podciśnienia też można zmierzyć przy okazji jakie daje) , świece sprawne ( sprawdzić ręcznie na aku oraz czy napięcie podaje na świece), czujnik temp. pomijajac już rozrusznik i aku że są w pełni sprawne- to można sprawdzić. Kolejnym krokiem uszczelnienia na pompkach i ocena ich gniazd. Potem są już elementy mechaniczne pompki na sprawdzenie a nie tylko sugerowanie się wskazaniem VAG bo mogą lać. Wałek przytarty, szklanki i ocena zaworów przy okazji demontażu wałka-szklanek. Zatem wszystko przed tobą. ps. W Twoim konkretnym przypadku podłączyłbym go jeszcze raz na krótko prosto z butelki do pompy vacum na wężykach przeźroczystych z zaworkiem zwrotnym, zapalił niech się pompa zapełni i zgasił. Zostawił do rana i obserwował czy paliwo leci czy powietrze na powrocie nawet. Jak będzie ok a odpalanie do du.. dalej to leciałbym poklei jak napisane wyżej. Od najtańszych do najdroższych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamda89 Zgłoś #102 Napisano 21 Stycznia 2013 Witam mam pare pytań silnik afn 110km. 1. gdzie w tym silniku znajduje sie czujnik temperatury cieczy bo to podobno on może odpowiadac za złe odpalanie po postoju 2. gdzie jeżeli jest w tym silniku zawór zwrotny paliwa a jeżeli chciałbym go zamontowac to w którym miejscu?? przed filtrem na przewodze od baku 4 chciałbym sprawdzić cały przewód paliwowy od baku czy jest z tym jakaś trudność?? to znaczy chodzi mi czy trzeba pół auta rozebrac żeby sie do niego dostać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #103 Napisano 21 Stycznia 2013 Witam mam pare pytań silnik afn 110km.1. gdzie w tym silniku znajduje sie czujnik temperatury cieczy bo to podobno on może odpowiadac za złe odpalanie po postoju 2. gdzie jeżeli jest w tym silniku zawór zwrotny paliwa a jeżeli chciałbym go zamontowac to w którym miejscu?? przed filtrem na przewodze od baku 4 chciałbym sprawdzić cały przewód paliwowy od baku czy jest z tym jakaś trudność?? to znaczy chodzi mi czy trzeba pół auta rozebrac żeby sie do niego dostać?? 1. czujnik temperatury jest na króćcu wychodzącym z głowicy. Znajdziesz go idąc grubym górnym wężem od chłodnicy do głowicy 2. zawór zwrotny zamontuj sobie przed filtrem a pompą wtryskową 3.idzie pod autem więc źle nie ma. Na początek sprawdź sobie stan przewodów nadmiarowych a nawet je wymień bo to koszt nie duży, do tego filtr paliwa jakiej firmy? A jeśli chcesz sprawdzić czy to paliwo się cofa to postaw go przodem z górki i potem patrz czy zapali lepiej czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piet Zgłoś #104 Napisano 21 Stycznia 2013 pozwolę sobie zacytować wypowiedz kolegi carter15323, myślę że się przyda "witam wszystkich forumowiczów jestem tutaj nowy, ale tak czytam wasze porady i odpowiedzi i też się podzielę z wami moim doświadczeniami na temat paska, mianowicie mój Passat B5 1.9 TDI 110 PS AFN też miał niezłe problemy z odpalaniem mianowicie postał noc i rano musiałem go kręcić z 5-8 sek. aby go odpalić, a jak już go odpaliłem to z tyłka szła niezła chmura siwego dymu a jak przejehcąłme się ze 100 m i się lekko zagrzał to potem palił normalnie, zaczęło się tak po uszczelnianiu wału od strony rozrządu i od strony skrzyni pojechałem do tych co mi to robili oni nie mieli kompa więc stwierdzili że ucieka mi przez noc ropa z pompy kupiłem zaworek zwrotny zamontowałem go przed filtrem paliwa i na drugi dzień test i znowu to samo zaczęło mnie to irytować więc z powrotem do tych co mi to robili zajechałem stwierdzili że to na pewno nie rozrząd tylko coś z pompą więc pomyślałem pojadę gdzieś gdzie mają kompa, pojechałem gościu kazał podnieść maskę aby zobaczyć jak silnik chodzi czy fest nim szarpie podpiął kompa i się okazało że jest cały zapłon przyspieszony a rozrząd był walnięty nie tylko na pompie ale i na dolnym kole zębatym na rozrządzie 100 zł takie koło, frezowanie wału, ustawienie rozrządu i pompy w sumie kosztowało mnie to 400 zł ale autko teraz odpala na dotyk i jestem cały happy że nie popadłem w większe koszty typu wymiana baterii czy świec itp jedyne co kupiłem to zawór zwrotny który kosztował 24 zł ale on raczej nikomu nie zaszkodził jeszcze" ---------- Dodano o 20:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:27 ---------- a teraz moje pytanie, otóż również mam problemy z pierwszym odpalaniem w mrozie, jako, że jestem po wymianie rozrządu i lekturze forum postanowiłem sprawdzić ustawienie kąt wtrysku w VAG-COM Engine Basic Settings grupa 000 pozycja 2. no i mam wartość 20. a z tego co wyczytałem norma to 49-51. więc dzwonie do typa od rozrządu i mówie,że trzeba poprawić, na co on że wartość 20 dla mojego silnika jest jak najbardziej prawidłowa! zdębiałem! czas zmienić mechanika czy może kupić mu piwko i liczyć na dalszą współpracę? dla jasności 1.9 TDI, 110KM, 99', silnik AFN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #105 Napisano 21 Stycznia 2013 a teraz moje pytanie, otóż również mam problemy z pierwszym odpalaniem w mrozie, jako, że jestem po wymianie rozrządu i lekturze forum postanowiłem sprawdzić ustawienie kąt wtrysku w VAG-COM Engine Basic Settings grupa 000 pozycja 2.A spełniłeś podstawowy warunek, mówiący o tym, że kąt wtrysku sprawdza się przy temp. roboczej(90st) silnika ? ---------- Dodano o 20:54 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:53 ---------- pozwolę sobie zacytować wypowiedz kolegi carter15323, myślę że się przydaNie zapominaj, że nie wszystkie B5 są na pompie wtryskowej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piet Zgłoś #106 Napisano 21 Stycznia 2013 tak tak, tzn. silnik rozgrzany, pomiar robiony na biegu jałowym w moim przypadku to P Dla jasności, mam 4 biegowego automata:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #107 Napisano 21 Stycznia 2013 zatem atakować mechanika by to poprawił bądź zmienić go na lepszego szpeca. Ja bym zmusił go do poprawy w ramach gwarancji a potem zmienił mechanika spoko idzie w zaparte że "tak ma być" brak słów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #108 Napisano 21 Stycznia 2013 djsaibix ja miałem podobnie . problem rozwiązany - miałem namieszane (kabelki się poprzecierały) z dodatkowym "odcięciem" które zamontował poprzedni właściciel. nie wiedziałem nic o nim przez pół roku więc również nie używałem go. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #109 Napisano 21 Stycznia 2013 olej to co pisza koledzy powyżej sry, ale ... musisz wymienic USZCZELNIACZE NA POMPOWTRYSKACH. pamiętaj o odpowiednim ustawieniu pd po tej operacji. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #110 Napisano 22 Stycznia 2013 No właśnie też się zastanawiam nad wymianą tych uszczelniaczy na pompowtryskach tylko czy to coś da jak nie ma oznak wycieku oleju napedowego do oleju silnikowego ? Czy mimo to wymieniać? Mechanik mówił mi że jeśli właśnie nie ma takiego wycieku to lepiej nie wymieniać i nie wyciągać pompek bo może się okazać że gniazda w głowicy są wyrobione i póki to sobie tam siedzi i nic nie cieknie to jeszcze jest wmiare ok a jak się to ruszy to może być tylko gorzej i może się okazać że będę musiał wymienią głowice. Jak myślicie wymieniać czy słuchać mechanika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #111 Napisano 22 Stycznia 2013 to co Ci powiedział mechanik to niestety prawda, dlatego jest ryzyko jest zabawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #112 Napisano 22 Stycznia 2013 No właśnie, dlatego uzbieram puki co trochę kasy i później będę się 'bawić' Dziwne jest też to że jak auto stało u mechanika to na dworze mu zawsze nie odpalał tylko po dłuższym kręceniu a jak stał na warsztacie gdzie było cieplej to odpalał tak jak powinien. Też mnie to właśnie zastanawia dlaczego tak się działo. Czujnik temperatury cieczy dobry, swiece dobre, prąd do świec dochodzi. Niestety ja nie mam możliwość postawienia samochodu na noc gdzieś w ogrzewane pomieszczenie i sprawdzenia czy faktycznie tak jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #113 Napisano 22 Stycznia 2013 Znajomy ma 90-konnego passata TDI. Ma problemy z odpalaniem w niskich temperaturach, silnik wogole nie chce zagadać. Powiem wiecej - nawet gdy motor jest ciepły moim zdaniem ciezko pali, bo trzeba kilka sekund podtrzymac silnik na rozruszniku i dopiero gdy sie "rozpedzi" to odpali. Oddał auto do mechanika. Zapłacił 5000zl za kompletny remont silnika. Niestety problem nie zniknal a mechanik co rusz zwala wine na rozne elementy. Ostatnio kazal wymienic akumulator, choc auto na starym krecilo. Nawet to nie dalo rezultatu. Z tego co wiem to uklad wtryskowy nie zostal ruszony. Czy przestawiony kąt wtrysku moze powodowac az takie problemy? Pytam bo che sie zajac tym autem, bo ten jego mechanik to partacz. Wymienil(tak przynajmniej mowi) w silniku co sie dalo i problemu nie usunal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #114 Napisano 22 Stycznia 2013 (edytowane) No właśnie, dlatego uzbieram puki co trochę kasy i później będę się 'bawić' Dziwne jest też to że jak auto stało u mechanika to na dworze mu zawsze nie odpalał tylko po dłuższym kręceniu a jak stał na warsztacie gdzie było cieplej to odpalał tak jak powinien. Też mnie to właśnie zastanawia dlaczego tak się działo. Czujnik temperatury cieczy dobry, swiece dobre, prąd do świec dochodzi. Niestety ja nie mam możliwość postawienia samochodu na noc gdzieś w ogrzewane pomieszczenie i sprawdzenia czy faktycznie tak jest. filtr paliwa , ważne paliwo jak jest z du... to tez będą problemy , oraz uszczelki bym jednak na Twoim miejscu zdecydował się wymienić. Świeczki ma się rozumieć wyciągnięte i sprawdzone pod aku jak grzeją ? Znajomy ma 90-konnego passata TDI. Ma problemy z odpalaniem w niskich temperaturach, silnik wogole nie chce zagadać. Powiem wiecej - nawet gdy motor jest ciepły moim zdaniem ciezko pali, bo trzeba kilka sekund podtrzymac silnik na rozruszniku i dopiero gdy sie "rozpedzi" to odpali. Oddał auto do mechanika. Zapłacił 5000zl za kompletny remont silnika. Niestety problem nie zniknal a mechanik co rusz zwala wine na rozne elementy. Ostatnio kazal wymienic akumulator, choc auto na starym krecilo. Nawet to nie dalo rezultatu. Z tego co wiem to uklad wtryskowy nie zostal ruszony. Czy przestawiony kąt wtrysku moze powodowac az takie problemy? Pytam bo che sie zajac tym autem, bo ten jego mechanik to partacz. Wymienil(tak przynajmniej mowi) w silniku co sie dalo i problemu nie usunal. jak najbardziej ma układ wtryskowy znaczenie od tego powinien mechanik zacząć po sprawdzeniu podstawowych rzeczy.... Takiego mechanika to bym sam osobiście do sądu oddał wywalić 5k zeta i auto nadal bubel .... brak słów Kąt wtrysku ustawić i sprawdzić - jak ma auto kupione i od samego początku tak jest to sprawdziłbym jeszcze mapy ( cały program) w ECU czy jest pod ten typ silnika - nikt przy kupnie Ci nie powie że może kiedyś ECU było wymienione bo padł Edytowane 22 Stycznia 2013 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #115 Napisano 22 Stycznia 2013 Swiece wyciagniete przeze mnie i sprawdzone jak i przez mechanika i są ok, filtr wymieniałem od razu na początku jako pierwsze. Czy coś takiego musiał bym nabyć http://allegro.pl/uszczelki-pompowtryskiwacza-vw-audi-1-9-2-0-tdi-i2937979405.html ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #116 Napisano 22 Stycznia 2013 http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pompowtryskow-bosch-1417010997-oe-i2920089397.html dokładnie to to - raz że taniej i niby oryginał, ja te brałem od tego sprzedawcy i było OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #117 Napisano 22 Stycznia 2013 VAG-COM Engine Basic Settings grupa 000 pozycja 2. no i mam wartość 20. a z tego co wyczytałem norma to 49-51. więc dzwonie do typa od rozrządu i mówie,że trzeba poprawić, na co on że wartość 20 dla mojego silnika jest jak najbardziej prawidłowa! zdębiałem! czas zmienić mechanika czy może kupić mu piwko i liczyć na dalszą współpracę? dla jasności 1.9 TDI, 110KM, 99', silnik AFN A ile masz przejechanych km po tym rozrządzie. Ja dopiero po 10 tyś ustawiałem swój kąt gdyż wtedy pasek się ułożył dobrze. Jak ustawiłem zaraz po wymianie na 49 to po tych 10 tyś km był już na 70 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #118 Napisano 22 Stycznia 2013 A ile masz przejechanych km po tym rozrządzie. Ja dopiero po 10 tyś ustawiałem swój kąt gdyż wtedy pasek się ułożył dobrze. Jak ustawiłem zaraz po wymianie na 49 to po tych 10 tyś km był już na 70 powinno być ustawione na starcie w granicy 49-51 a jak coś się zaczyna dziać to sprawdzić to czy to po 1 tyś czy po 10 tyś. Tak ma być od razu a nie czekać aż się pasek ułoży. może ktoś jeździ do sklepu i kościoła to co będzie rok czekał aż się pasek ułoży ? Mechanik ma to poprawić i już chyba że samemu się za to może zabrać skoro kabelek ma to stopień trudności spada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djsaibix Zgłoś #119 Napisano 22 Stycznia 2013 ok dzięki Bede mieć te uszczelniacze na uwadze ale puki co ich nie wymieniam bo może się okazać że bedzie np głowica do wymiany i wtedy nie bede mieć na to pieniędzy, może w nastepnym miesiącu się za to zabiore, może ktoś do tego czasu jeszcze zaproponuje zeby sprawdzić jakieś żeczy mniej kosztowne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piet Zgłoś #120 Napisano 25 Stycznia 2013 powinno być ustawione na starcie w granicy 49-51 a jak coś się zaczyna dziać to sprawdzić to czy to po 1 tyś czy po 10 tyś. Tak ma być od razu a nie czekać aż się pasek ułoży. może ktoś jeździ do sklepu i kościoła to co będzie rok czekał aż się pasek ułoży ? Mechanik ma to poprawić i już chyba że samemu się za to może zabrać skoro kabelek ma to stopień trudności spada więc tak z obawy czy mechanik łaskawie zechce poprawić kąt podzwoniłem trochę , okazało się, że za taka usługę liczą sobie od 100-150zł co nie bardzo mi się uśmiechało więc zadzwoniłem z powrotem do mechanika. po kilku próbach kąt został ustawiony w okolicach 50, usługa oczywiście darmowa w ramach gwarancyjnej poprawki. a teraz najciekawsze, otóż dziś rano - godzina 6.30, na dworze -11 stopni, po rozgrzaniu świec auto odpala dosłownie na pół obrotu, równa praca, wszystko git wiec od razu banan na mojej gębie po 6 godzinach na dworze próba druga, temperatura -7, po rozgrzaniu świec - dosłownie 2 sekundy- znów auto odpala "na dotyk" po kolejnych 6 godzinach na dworze - 8.5, znów "na dotyk" przypomnę, że z rana odpalało przeważnie po 2 kręceniu (ok. 5 sekund) kąt synchronizacji przestawiony z wartości 20 na 50 bardzo dziekuje za cenne wskazówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach