Skocz do zawartości
rydzo9999

Ciężko pali vw passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od pewnego czasu mam problem z odpaleniem silnika. Początkowo myślałem pompa. Wygląda tak, jakby się paliwo cofało. Więc odpaliłem przy niskim stanie paliwa w baku. W wężyku po 5 sekundach pokazały się pęcherzyki paliwa. Wczoraj zatankowałem do pełnego baku. Dzisiaj z rana odpalił na strzał. Przez pół minuty obserwuję przewód, pęcherzyków powietrza nie widać. Proszę podpowiedzieć, co powoduje, że przy pełnym baku – nie ma pęcherzyków powietrza, a przy niskim stanie paliwa w baku w przewodzie jest fałszywe powietrze. Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

od pewnego czasu mam problem z odpaleniem silnika. Początkowo myślałem pompa. Wygląda tak, jakby się paliwo cofało. Więc odpaliłem przy niskim stanie paliwa w baku. W wężyku po 5 sekundach pokazały się pęcherzyki paliwa. Wczoraj zatankowałem do pełnego baku. Dzisiaj z rana odpalił na strzał. Przez pół minuty obserwuję przewód, pęcherzyków powietrza nie widać. Proszę podpowiedzieć, co powoduje, że przy pełnym baku – nie ma pęcherzyków powietrza, a przy niskim stanie paliwa w baku w przewodzie jest fałszywe powietrze. Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

 

na chlopski rozum pecherzyki powietrza zawsze gdzies tam sie pojawia to chyba wiadome ale jezeli masz ich za duzo ze potrafia sprawiac problemy z odpalaniem na pierwszy zut bym sprawdzil polaczenia wezy paliwowych itp czy czasem gdzies nie masz poluzowanej opaski itp i czy czasem gdzies nie pdciaga lewego powietrza... i nie zapowietrza pompy.

jesli jest ok sprawdzilbym wydajnosc pompy paliwowej bo moze dawac cisnienie ale moze slabsze niz powinno i wniosek jest taki ze jezeli masz pelny bak to cisnienie powinno sie zwiekszyc automatycznie bo masz pelno a jak masz mniej niz pol cisnienie napewno jest mniejsze od poczatkowego a jak bedziesz mial pompe uszkodzona moze przepuszczac paliwo i poddciagac powietrze z baku np.. nie wiem moze sie myle czy cos taka moja sugestja.. PS. jesli sie mysle czy cos prosze daj zanc hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje. Sprawdzę przewody. A co może być w baku zepsutego?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuje. Sprawdzę przewody. A co może być w baku zepsutego?

Pozdrawiam.

kolego pompa paliwowa i kazdy bak ja posiada:)

moze sie zawalic syfem z baku moze sie zatrzec calkowicie, moze dawac cisnienie ale mniejsze niz powinna i juz beda male klopociki:)

 

sprawdz sobie jeszcze wezyki przelewowe pomiedzy wtryskami te male krotkie jezeli sa liche wymien je... jak bedzie jakies male pekniecie czy cos moze ciagnac powolutku powietrz i zapowietrzac uklad zwlaszcza jak samochod stoi np cala noc czy dzien i z t5ad moga byc te problemy dlatego spradz najpierw wszystkie przewody i opaski na nich...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z opisanych objawów wykluczyłbym jakiekolwiek nieszczelności za pompą, one (jeżeli są) nie powodują zapowietrzania a raczej gubienie paliwa. Biorąc pod uwagę stan paliwa w baku (pęcherzyki powietrza tylko przy niskim stanie) stawiałbym na drobną nieszczelność rurki od smoka na wysokości poniżej połowy baku. Ta rurka potrafi zaśniedzieć a z czasem zperforować w szczególności kiedy tankuje się mało paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy uszkodzone świece mogą też mieć wpływ na rozgrzewanie się auta-jadąc mazda 323 osiąga ona 90 stopni dość szybko passek potrzebuje sporo więcej czasu być może wina tego ,że jest dieslem a nie benzyną jak mazda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żarowe kolego maja wpływ ale na odpalanie samochodu ale jakos nie wydaje mi sie ze na osiagnięcie 90stopni raczej to znaczenia nie ma.. moze wymien termostat sobie bo moze cie sie podwiesza.. swieca zarowa dziala tylko przy odpalniu i sie wylacza jak bedziesz miał np jedna walnieta to juz bedzie kulał delikatnie przy odpalaniu

 

---------- Post added at 17:23 ---------- Previous post was at 17:22 ----------

 

a paassat raczej wiekszy ma uklad wodny niz mazda i ztad moze tez ta ruznica w osiaganiu temp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No masz rację Passat to nie mazda ,więc pewnie potrzebuje więcej czasu na rozgrzanie. Termostat jest ok.

Tak czy owak na czasie wymienię świece bo już na nie czas po 1,5 roku i ok 30k.

Kolego BORYS22 popraw błędy ortograficzne :-)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

devil-80 wiem wiem ale oj tam oj tam:):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość STAR

Witam,

 

będę wdzięczna za pomoc.

Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem passata (1,9 TDI, 101 KM, AVB). Bez żadnej róznicy, czy auto jesy rozgrzane czy nie, czy na dworze jest plusowa czy minusowa temperatura, po prostu, 2 dni odpala bez problemu, a za chwilę muszę kręcić ze 2, 3 razy żeby auto odpaliło.

a najgorsze jest to, że jak zostawiam go u mechanika, to działa bez zarzutu :) i wszyscy patrza się na mnie jak na 'blondynkę" i pewnie twierdzą, ze szukam :)

Pojechałam do VW (bez obrazy dla mechaników) twierdząc, że nooo gdzie jak gdzie, ale w VW to juz mi pomogą.Za nim pojechałam, wymieniłam 4 świece, filtr paliwa i wlałam jakiś uszlachetniacz do paliwa.

W VW:

1. regulacja kąta ustawienia wałka rozrządu

2. sprawdzenie ciśnienia tłocznego paliwa

3. odczyt pamięci błędów i sprawdzania parametrów pracy silnika

 

zapłaciłam sporo :), powiedzieli mi że ni widzą żadnych błędów, a auto pracuje prawidłowo i przez 4 dni jak tam auto stało, odpalali je i za każdym razem odpalało bez zarzutu.

 

Jestem załamana, bo mimo, że jestem kobietą :), bardzo dbam o to auto i wpadam w szał jak coś w nim źle działa

 

będę wdzięczna za wszelkie podpowiedzi

pozdrawiam

STAR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem mojego paska jest to 99r. 1.9tdi 90km, przy kręceniu łapie,szarpie, telepie no i trwa to długo, a także zapala się kontrolka stanu oleju i mruga. Jak już załapie, to z tyłu kupa białego dymu ale chodzi normalnie. Świece są ok bo sprawdzałem, Pojawił się również czarny osad w zbiorniczku od płynu chłodzącego, prawdopodobnie olej, czy możliwe, ze jest to uszczelka pod głowicą?Czy coś innego?

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Słusznie się kolego domyślasz . Ja bym pojechał z tym bez zwłocznie do mechanika zanim się coś gorszego nie stanie.

 

---------- Dodano o 13:00 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:43 -------

Edytowane przez grego1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Podepne się pod temat.Wymieniłem nowe świece żarowe i rano jak jest zimny to nie odpala od strzała tylko musi z 3-4 razy kręcic......Jak odpali to puści dym siwo-niebieski.jak jest ciepły to pali normalnie jak AFN .Nie chce mysleć jak by był mróz -10 lub wiecej to by musiał łechtać z 10 sekund.Panowie co radzicie? silnik 110 KM AFN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie

Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem mojego paska jest to 99r. 1.9tdi 90km, przy kręceniu łapie,szarpie, telepie no i trwa to długo, a także zapala się kontrolka stanu oleju i mruga. Jak już załapie, to z tyłu kupa białego dymu ale chodzi normalnie. Świece są ok bo sprawdzałem, Pojawił się również czarny osad w zbiorniczku od płynu chłodzącego, prawdopodobnie olej, czy możliwe, ze jest to uszczelka pod głowicą?Czy coś innego?

Z góry dziękuję za pomoc.

Jak kolega wyżej napisał jak najszybciej do mechanika. Uszczelka po d głowicą powiedziała pa pa. No i ciśnienie oleju sprawdzić trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do tego gaśnie zegarek ( nie resetuje się) i kasuje się licznik kilometrów.

Najpierw sprawdź akumulator a potem rozrusznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rano przed odpalaniem 10,5 V , podczas zapłonu spada do 6 V , gdy silnik pracuje 14,8 V .

 

Próba druga : ( po zgaszeniu ) 12 V, podczas zapłonu 8 V , gdy silnik pracuje 14,8 V.

 

Akumulator 92Ah.

Ten pierwszy pomiar wskazuje na umarłe aku. Spróbuj go naładować . Jeśli to nie pomoże, wiadomo wymiana.

Kup aku o właściwej pojemności do alternatora jaki posiadasz w aucie. Ten 92Ah wydaje się za duży(nie wiem jaki altek) i przez to niedoładowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Podepne się pod temat.Wymieniłem nowe świece żarowe i rano jak jest zimny to nie odpala od strzała tylko musi z 3-4 razy kręcic......Jak odpali to puści dym siwo-niebieski.jak jest ciepły to pali normalnie jak AFN .Nie chce mysleć jak by był mróz -10 lub wiecej to by musiał łechtać z 10 sekund.Panowie co radzicie? silnik 110 KM AFN.

 

Sprawdź kąt wtrysku, i czy Ci się czasami koło pasowe nie telepie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Postanowiłem trochę odgrzebać ten wątek i przedstawić mój problem. Podobnych objawów co ja mam na forum pełno ale konkretnej odpowiedzi brak :(

 

Mam problem z odpalaniem po dłuższym postoju, a jak już odpali i go zgasi to pali na dotyk. Moc ok, przyspieszenie ok, wycieków nie zaobserwowałem, wszystkie filtry wymienione, zmieniony rozrząd (przed wymianą było tak samo), świece żarowe sprawne, prąd do świec dochodzi, wszystkie kąty wtrysku itd były regulowane przez mechanika i nie przynosiło to żadnych efektów, pompa vacum sprawna, paliwo się nie cofa (montowany dodatkowy zaworek zwrotny przed filtrem + wężyk przezroczysty), czujnik temperatury cieczy sprawny, pompowtryski w dobrym stanie, paliwo nie dostaje się do oleju.

Mechanik po sprawdzeniu tego wszystkiego po prostu się poddał bo już nie wiedział za co się zabrać.

 

Zdarzy się że np po 4 dniach stania auto odpala prawię że od strzała a po przejechaniu nim 20km i postawieniu na całą noc rano trzeba go mielić żeby odpalił.

 

Proszę o jakieś rady co można było by jeszcze sprawdzić.

 

Odpalanie takie jak na tym filmiku

Filmik nie mojego autorstwa.

 

Moj passat to b5 z silnikiem AVF 130km

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podobnych objawów co ja mam na forum pełno ale konkretnej odpowiedzi brak
I nie może być konkretnych odpowiedzi bez diagnostyki silnika.

Objaw objawem, a przyczyn może być kilka.

Z grubsza :

-układ dystrybucji paliwa

-sprawność elementów silnika, odpowiedzialnych za ciśnienie sprężania

-sprawność czujników

Przy tak ciężkim odpalaniu(zacytowany przez Ciebie film)można przypuszczać słabe ciśnienie sprężania lub awarię układu doprowadzania paliwa.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli mogę sprawdzić jeszcze jak tam się ma pompa paliwa w baku ? Mechanik mówił mi że pompa podaje paliwo tak jak by się 'napluło' czyli mało lecz tam nie zaglądał z racji tego że stwierdził że ciśnienie trzyma w całym układzie paliwowym. Dodam jeszcze że po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać przez moment pompę w baku.

 

Od czego jeszcze mogę zacząć ?

 

Dzięki bardzo za odpowiedz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności