Skocz do zawartości
rydzo9999

Ciężko pali vw passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przeczytałem cały temat od deski do deski i dalej nie wiem co może być przyczyną moich problemów. Pacjent to B5 1.9 PD ATJ. Kiedy temperatura na dworku w ok 10stopni wszystko jest ok. Problem pojawia się kiedy spadnie poniżej tej temperatury. Autko ciężko pali. Po odpaleniu przez chwilkę przydymi na siwo i śmierdzi mocno spalinami. Spaliny śmierdzą okropnie i gryzą w oczy. Problem wystepuje bez względu na to czy w baku rezerwa czy zalany po korek. Problem jest o tyle dziwny że czasem przy temp +3st czy też poniżej 0st odpali lepiej niż np przy +5st. Filtr paliwa wymieniany tydzień temu. Już zeszłej zimy były male problemy ale jakoś zima zleciała i zapomniałem o tym. Autko ma moc, dobrze przyspiesza, nie szarpie, nie dymi. Oleju w wyrównawczym nie ma, na bagnecie też go nie przybywa. Spalanie w normie. Po zgaszeniu nie ma problemu z ponownym odpaleniem. Nie badałem autka VAGiem bo obecnie nie mam takiej możliwości. Pompkę w baku słychać po przekreceniu zapłonu. Przekaźnik świec też działa. Poniżej kilka filmików jak autko odpala. Jeśli ktoś miał podobny problem prosze napisać co było przyczyną.

 

https://www.youtube.com/watch?v=9P9BkmlzKrg

https://www.youtube.com/watch?v=LGt7Osr8kGo

https://www.youtube.com/watch?v=lF0dkkccKI8

https://www.youtube.com/watch?v=LoNrZqhhOM4&feature=youtu.be

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim autku przy chłodnych dniach też zaczął ciężko palić, przyczyną był zły kont wtrysku /za późny wtrysk, który powstał po wymianie paska rozrządu/.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problemy swego czasu ze złym odpalaniem mojego Passka. Nawet gdy stał w garażu przez noc i temperatury były dodatnie cieżko palił i długo kręcił...

Ostatnio stał tydzień w garażu nie ruszany i jak chciałem odpalić w ogóle nie było kręcenia rozrusznikiem, zdechł aku.

 

Pojechałem kupiłem nowy (Centre Future) i teraz pali jak złoto. Dzisiaj stał na dworzu było -10 i byłem w szoku jak pięknie odpalił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak bys mial padniety jakis czujnik by pokazalo na vagu spróbuj naładować aku. i zobacz jesli nie sprawdz przewody paliwowe a najbardziej te od pompy do wtryskow i zwrotny

oczywiscie czyste filtry to podstawa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich wybaczcie że dołączam do czyjegoś posta ale potrzebuję pilnie pomocy dobrego fachowca. Mianowicie do rzeczy, mam paska B5 1999r 1.9 tdi 90KM kombi, problem tkwi w odpalaniu ponieważ bardzo ciężko pali zarówno zimny jak i ciepły jak po stii kolo 5 minut, bo jak wyłączam silnik i od razu zapalam to zaskakuje na dotyk. Zmieniana pompa wtryskowa, filtr paliwa, założyłem zaworek zwrotny na przewód paliwowy, świece też sprawdzone.... i nadal jest to samo. w lato jak temp jest sporo na + to aż tak bardzo nie irytuje bo zakręci 4 obroty rozrusznik i pali ale w zimę właśnie jak teraz temp -4 czy więcej to już jest dramat.

 

Wyczytałem w innym poście że podobny miał ktoś problem i zmieniał vacum pompe ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie no i jeszcze mam zapewne uszkodzony czujnik temp silnika zamierzam go wymienić w dniu jutrzejszym i jeszcze zapewne spróbuję zwiększyć dawkę paliwa przy odpalaniu...

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł??? BARDZO PILNA SPRAWA :)

 

Odpalanie tak jak u poprzedniego kolegi

 

 

Bardzo bym prosił o odpowiedź na priv jeśli będzie ktoś znał odpowiedź

Edytowane przez 8RyL4N7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnij VAGa, to ci pokaże co go boli. Ale tak myślę, że może czujnik temperatury płynu wariuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po podpięciu kompa nie pokazuje błędów żadnych ale dla pewności wymienie ten czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie jest i ktory to czujnik w ajm? za co odpowiada konkretnie, chce go odpiąć i sprawdzić jak odpali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po odpieciu czujnika temperatury cieczy auto lepiej mi odpala wiec kupilem zamiennik za 30zl lecz poprawy nie ma. Wsadzilem czujnik do zamrarzalnika... po godzinie czasu szybko podpiolem go do kostki i auto odpalilo na dotyk. Zgasilem silnik i podlaczylem czujnik drugi co byl w ukladzie i juz ciezko auto odpalic. Kupic oryginalny czujnik czy sprobowac zwiekszyc dawke startowa paliwa? Silnik afn... temperatura otoczenia dodatnia.

Edytowane przez bandzor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na Vag-u jakie wartości widzą czujniki:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wymiana czujnika temperatury cieczy pomogła. Ja miałem objawy jak na filmie kilka postów wyżej. Wygladało jakby sie paliwko cofało a to było spowodowane tym czujnikiem g62 własnie. Był uszkodzony i ECU widząc błędną temp dawał za małą dawkę rozruchową. Po wymianie obroty po odpaleniu idą na ponad 1000, troszke dlużej świeczki grzeją i zapala idealnie. Ci z Was którzy mają takie objawy jak miałem niech zdejmą wtykę z tego czujnika przed odpaleniem po nocy. Wtedy ECU myśli że jest -40st i zwiększa dawkę. To że czujnik pokazuje dobrze na zagarach nie oznacza że podaje dobre wartości do ECU. Poniżej film jak jest po wymianie czujnika. Pozdrawiam

 

Było tak:

 

Jest tak:

https://www.youtube.com/watch?v=n6NsyLEsyxs&feature=youtu.be

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm w AHU po odłączeniu kostki ecu widzi -30st :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie te filmiki sklonily mnie do wymiany czujnika ale zamiennik za 3 dychy nie poprawil odpalania. Musze sprobowac na oryginalnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też muszę kupić ori, mam zalożoną ori używkę na próbę i rano pali super ale jak dziś było +5 to dość długo świeczki grzały a nie powinny wcale. czyli dawka za duża i tak dziwnie zapalił. A i na zegarach wskaźnik wariuje. Przynajmniej dało mi to pewność że to właśnie ten czujnik i nie pozostaje mi nic innego jak wybrać się do ASO po ori. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Własnie te filmiki sklonily mnie do wymiany czujnika ale zamiennik za 3 dychy nie poprawil odpalania. Musze sprobowac na oryginalnym

 

Ja też muszę kupić ori, mam zalożoną ori używkę na próbę i rano pali super ale jak dziś było +5 to dość długo świeczki grzały a nie powinny wcale. czyli dawka za duża i tak dziwnie zapalił. A i na zegarach wskaźnik wariuje. Przynajmniej dało mi to pewność że to właśnie ten czujnik i nie pozostaje mi nic innego jak wybrać się do ASO po ori. Pozdrawiam

 

Panowie maja VAG-a?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na vaga wpadam do kumpla ale na razie go nie na w domu moze w weekend bedzie to podlacze i sprawdze. Lecz ostatnio na vagu nie pokazalo bledu czujnika temperatury ogolnie zadnego bledu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na vaga wpadam do kumpla ale na razie go nie na w domu moze w weekend bedzie to podlacze i sprawdze. Lecz ostatnio na vagu nie pokazalo bledu czujnika temperatury ogolnie zadnego bledu....

Nie chodzi o to czy pokazuje błąd czujnika tylko trzeba porównać temperatury płynu, powietrza i paliwa przed odpaleniem na zimnym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie chodzi o to czy pokazuje błąd czujnika tylko trzeba porównać temperatury płynu, powietrza i paliwa przed odpaleniem na zimnym silniku.

 

Tak jak kolega Ci podpowiada.Bledu nie musi byc zadnego, a czujnik podaje wartosci do ECU i na wskaznik na deske.Po nocy sprawdz temperature czujnika cieczy.Tryb serwisowy to chyba ECON + temperatura(-) + nawiew (-).Kanaly przelaczasz temperatura (+) lub (-).

Jezeli wskazania beda OK to sprawdz swiece.Wykrec je i sprawdz pod akumulatorem na zewnatrz.Kazda po kolei.Kazda ma sie zarzyc na czerwono od razu.No moze na bialo.Jak to sprawdzisz i bedzie OK to bedziemy myslec dalej co jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam też bym chciał sprawdzić ten czujnik temp cieczy to jest ten G62 przez climatronik wiem że coś się przyciska ECON plus coś jeszcze mógłby ktoś krok po kroku napisać jak w to wejść żeby rano sprawdzić czy nie ma przekłamania do ECU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pozycji 24 jest ponad 80 stopni na zimnym silniku. Pozycje w climatroniku sa inne niz podawane w internecie wiec nie wiem dokladnie jaki czujnik jest na pozycji 24. Dodam ze po odlaczeniu czujnika temperatura jest nadal 82. af42385079c1b533d397cdea9e4a1d75.jpg

 

Reszta temperatur wydaje byc sie poprawna. Jutro jak sie uda podepne pod vaga. Swieczki nowki bosha, paliwo sie nie cofie. Jeszcze musze podmienic czujnik polozenia wału bo mozliwe ze tez szwankuje.

 

Naciskajac przyciski sily nawiewu zwieksza lub zmniejsza sie temperatura widoczna na zdjeciu.

Edytowane przez bandzor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności