michcio1985 Zgłoś #201 Napisano 15 Grudnia 2014 serwis VW w suwałkach jest beznadziejny, samo zamówienie części to wyzwanie, co dopiero naprawa, nie mówiąc już o zlokalizowaniu usterki....... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #202 Napisano 16 Grudnia 2014 A próbowałeś odłączyć czujnik temperatury i wtedy na zimnym odpalić? :hmm Co do czujnika położenia wału to sprawdzano go w innym zakładzie -niby OK, ale nie próbowałem odłączenia czujnika temperatury (a jak by miało to wyglądać po odłączeniu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #203 Napisano 16 Grudnia 2014 Powinien na zimnym odpalić od strzała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #204 Napisano 16 Grudnia 2014 Powinien na zimnym odpalić od strzała Sam chyba tego nie przeprowadzę bo nie wiem którą wtyczkę rozłączyć od owego czujnika temperatury i czy związku z tym nie będzie błędu do skasowania na komputerze. Mimo to w piątek pojadę do kolejnego mechanika i poproszę go żeby mi to wyjaśnił jak to zrobić. Jeśli to zweryfikuje usterkę to będę Cie chwalił wszędzie :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #205 Napisano 16 Grudnia 2014 Nie wiem w którym miejscu w B6 jest ten czujnik, ale logicznie myśląc - zapewne tam gdzie w każdym passacie, czyli z tyłu silnika na króćcu. Wyciągasz po prostu tą kwadratową wtyczke i odpalasz. A nawet jak pojawi się błąd, to po podpieciu z powrotem wtyczki - powinien zniknąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #206 Napisano 16 Grudnia 2014 Czy jak po odłączeniu czujnika "odpali od strzała" to będzie to oznaczało że czujnik jest do wymiany i po sprawie? To było by takie banalne ? Jeśli tak to w Salonie VW powinni zatrudnić takich jak Pan od ręki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #207 Napisano 16 Grudnia 2014 Czy jak po odłączeniu czujnika "odpali od strzała" to będzie to oznaczało że czujnik jest do wymiany i po sprawie? To było by takie banalne ? Jeśli tak to w Salonie VW powinni zatrudnić takich jak Pan od ręki Takich "metod" w serwisach się nie stosuje .... Tam podpinają albo i nie kompa ... błąd jest ? Mamy usterkę błędu nie ma .... :hmm usterki nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #208 Napisano 16 Grudnia 2014 Takich "metod" w serwisach się nie stosuje .... Tam podpinają albo i nie kompa ... błąd jest ? Mamy usterkę błędu nie ma .... :hmm usterki nie ma Są jeszcze parametry do podejrzenia Jeżeli masz silnik CR to zacząłbym od kontroli / podmiany regulatora ciśnienia w pompie CR a jeżeli to nie pomoże to wtryski do sprawdzenia. Oczywiście jeżeli mamy wykluczone inne możliwości poza układem zasilania paliwem. Najlepiej byłoby mieć dawcę do testów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #209 Napisano 17 Grudnia 2014 Są jeszcze parametry do podejrzenia Jeżeli masz silnik CR to zacząłbym od kontroli / podmiany regulatora ciśnienia w pompie CR a jeżeli to nie pomoże to wtryski do sprawdzenia. Oczywiście jeżeli mamy wykluczone inne możliwości poza układem zasilania paliwem. Najlepiej byłoby mieć dawcę do testów. Zgadza sie to common reail (CR). Jeśli chodzi o wymianę na "ślepo" to już taką zrobił jeden z mechaników wymieniając czujnik ciśnienia na magistrali CR -niestety nic się nie zmieniło po jego wymianie poza utratą z mojej kieszeni 209 zł+ wymiana 20 zł (Ty piszesz o regulatorze ciśnienia -to ciekawe ale może to być TO -jeśli taki regulator ciśnienia tam jest).Co do stosowania podmianek to ciężko jest znaleźć do tak nowego auta części z "dawcy". Jedną pozytywną sprawą w salonie VW było to że dowiedziałem się z historii pojazdu ( 4 letnie auto sprowadziłem z Belgii ) że z grubszych rzeczy wymieniono w nim w 2013 r koło dwu-masowe i 2 szt wtryskiwaczy więc 2 pozostałe mogą się "odzywać "teraz choć to nie reguła ale prawdopodobne jest (pytanie takie czy jeśli padały by wtryskiwacze to na ciepłym silniku szwankował by silnik ?). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #210 Napisano 17 Grudnia 2014 z grubszych rzeczy wymieniono w nim w 2013 r koło dwu-masowe i 2 szt wtryskiwaczy Wiec teraz odpowiedz sobie na pytanie - jaki przebieg ma to auto, skoro po niecałych 3 latach dwumas był wymieniany :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #211 Napisano 17 Grudnia 2014 Przed kupnem znałem stan licznika 240 000 auto nie stało tylko jeździło 1 właściciel pełen serwis do końca więc wszystko było dopilnowane na bieżąco-wszystko się zgadza. Jeśli ktoś uważa że kupi 4 letnie auto na zachodzie z przebiegiem 50-80 tys to się grubo myli-taka rzadkość jest 1-2 auta na 100 (mam kilku znajomych którzy ściągają na zamówienie albo organizują wjazdówki i klienci zazwyczaj są w szoku jak widzą oryginalne "przebiegi po 150-200 tyś i każą się wozić dalej szukając innego-oczywiście w większości przypadków nie znajdują albo już pod klienta jest cofnięty licznik i klient jest zadowolony---TAM TAK SIĘ JEŹDZI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #212 Napisano 17 Grudnia 2014 Przed kupnem znałem stan licznika 240 000 No to juz miało prawo się wy......ać Jeśli ktoś uważa że kupi 4 letnie auto na zachodzie z przebiegiem 50-80 tys to się grubo myli Hmm... :hmm No ja właśnie takie kupiłem Miała 71600km. Auto poleasingowe i sam sie zdziwiłem, że ma taki mały przebieg i jeszcze folię na progach I nie omieszkałem sprawdzic przebiegu swoimi kanałami Zgadzał sie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #213 Napisano 17 Grudnia 2014 No coś nie wierze w te przebiegi z Niemiec mój z 2003r jeździł w Niemczech do 2006r i miał juz 87 tkm Niby nie wierzysz a kupiłeś 3 letniego diesla z małym przebiegiem :bry2 Pół roku temu kupiłem 10 letnią Corsę z przebiegiem 52000 km. Oryginał - i co? Z tyłu na bębnach były jeszcze fabryczne plomby. A 9 letnie zimówki wyglądały jak nówki. Tylko wiekowo się nie nadawały Moje auto jest z Włoch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #214 Napisano 17 Grudnia 2014 (edytowane) Zgadza sie to common reail (CR). Jeśli chodzi o wymianę na "ślepo" to już taką zrobił jeden z mechaników wymieniając czujnik ciśnienia na magistrali CR -niestety nic się nie zmieniło po jego wymianie poza utratą z mojej kieszeni 209 zł+ wymiana 20 zł (Ty piszesz o regulatorze ciśnienia -to ciekawe ale może to być TO -jeśli taki regulator ciśnienia tam jest).Co do stosowania podmianek to ciężko jest znaleźć do tak nowego auta części z "dawcy". Jedną pozytywną sprawą w salonie VW było to że dowiedziałem się z historii pojazdu ( 4 letnie auto sprowadziłem z Belgii ) że z grubszych rzeczy wymieniono w nim w 2013 r koło dwu-masowe i 2 szt wtryskiwaczy więc 2 pozostałe mogą się "odzywać "teraz choć to nie reguła ale prawdopodobne jest (pytanie takie czy jeśli padały by wtryskiwacze to na ciepłym silniku szwankował by silnik ?). Niestety CR nie jest łatwo zdiagnozować w przypadku awarii magistrali CR. Z reguły zaczyna się od najtańszych części Więc czujnik był dobrą drogą. Niestety regulator możesz sprawdzić tylko poprzez podmianę na inny. Wtryski trzeba wyjąć z auta i sprawdzić na stole probierczym w serwisie dieslowskim. Dlatego najlepiej oddać auto do serwisu, który na co dzień robi takie auta bo wtedy mają części na podmianę. Zwykły mechanik będzie strzelał i zamawiał graty po kolei aż trafi. Wtryski szczególnie na zimnym będą wariowały. Jeżeli końcówka wtryskiwacza jest podjechana lub zatkane otworki przez które wtryskiwane jest paliwo mogą być problemy z uruchamianiem i nierówną pracą silnika. Można prewencyjnie zastosować preparat czyszczący do paliwa lub wykąpać wtryski w myjce ultradźwiękowej. Edytowane 17 Grudnia 2014 przez lation Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #215 Napisano 17 Grudnia 2014 Wtryski szczególnie na zimnym będą wariowały. Jeżeli końcówka wtryskiwacza jest podjechana lub zatkane otworki przez które wtryskiwane jest paliwo mogą być problemy z uruchamianiem i nierówną pracą silnika. Można prewencyjnie zastosować preparat czyszczący do paliwa lub wykąpać wtryski w myjce ultradźwiękowej. A gdzie można wykąpać wtryski w myjce ultradźwiękowej ? Dziś zapaliła się spirala od świec żarowych w czasie jazdy (to jakiś sygnał)-niestety po zgaszeniu silnika już się nie zapaliła ( miałem już taki przypadek z 1000 km wcześniej-myślałem że to świece żarowe do wymiany - ten sygnał nie pozostawił śladu w komputerze, mechanik niby sprawdził świece i nie stwierdził że są do wymiany, ale czy na pewno? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #216 Napisano 17 Grudnia 2014 A gdzie można wykąpać wtryski w myjce ultradźwiękowej ? W serwisie samochodowym, który posiada taką myjkę. Dziś zapaliła się spirala od świec żarowych w czasie jazdy (to jakiś sygnał) Dobrze byłoby w momencie gdy świeci kontrolka podjechać do serwisu i sprawdzić jaki błąd został zapisany w ECU. Kontrolka świec nie zawsze oznacza awarię świec żarowych. Auto daje Tobie w ten sposób znać, że ma jakiś problem ze sterowaniem silnika ale trzeba odczytać błędy aby dowiedzieć się czego dotyczy usterka. Jeżeli po kilku kolejnych uruchomieniach silnika usterka nie występuje błąd może zostać usunięty z pamięci ECU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #217 Napisano 21 Grudnia 2014 Z ostatniego przypadku (po raz kolejny zapaliła się spirala, która to jak twierdzi mechanik nie świadczy tylko o uszkodzeniu świec żarowych), na komputerze pokazała się informacja o "fałszowanym odczycie powietrza" -coś w tym stylu-czy to może być problem przepływomierza powietrza jeżeli takowy w tym silniku występuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #218 Napisano 21 Grudnia 2014 Spirala raczej WCALE nie świadczy o uszkodzeniu świec. Ja miałem dwie spalone i kontrolka zapalała się i gasła normalnie. A skoro ci to zaświeciło, to był temat - co ta kontrolka dokładnie oznacza. Szkoda, ze nie będzie mrozu, bo w świeta będę w Suwalkach i bym sprawdził, czy u mnie "wsio gada" w silniku jak należy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba86 Zgłoś #219 Napisano 25 Grudnia 2014 (edytowane) witam podłączyłem VAG chciałem sprawdzić te czujniki G62 i G2 sprawdzałem na zimnym silniku kolejno jak w opisie opcja silnik, potem bloki pomiarowe i grupa 007 i w ostatniej rubryce coolant temp było 6 stopni na klimatroniku 5 stopniu następnie wchodzę zestaw wskaźników kanał 17 bloki pomiarowe i grupa 003 i mam zdjęcie właśnie co wyszło robiłem logi pompowtrysków na rozgrzanym silniku mój problem to dłuższe kręcenie przy temp. - 3 musze kręcić ok 3-4 sek lekko przy tym buja buda jak odpali jest ok nawet bo natychmiastowym zgaszeniu auta i ponownym Edytowane 26 Grudnia 2014 przez seba86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #220 Napisano 30 Grudnia 2014 Jest chyba trafna diagnoza! W "zwykłym" ale naprawdę DOBRYM zakładzie (czego nie stwierdzono w ASO) stwierdzono duże zapchanie filtra DPF który powoduje moja usterkę (ciężko pali TYLKO na zimnym silniku). Teraz analizując 20.000 km mojej ostatniej jazdy dochodzę do wniosku że faktycznie to może być to. Stopniowo pojawiały się pojedyncze problemy z uruchamianiem zimnego silnika a także jest taki objaw którego nie brałem zbytnio pod uwagę- mianowicie od jakiegoś czasu miałem wrażenie że jak na 3 biegu nie docisnę silnika na obroty min 2500 to silnik lekko się dławił i 1-2 razy szarpnął (kiedyś wystarczyło wcisnąć 1800-2000 obrotów i szedł) ale jak powoli dodawałem gazu to wchodził na wyższe obroty-obecnie ten objaw jest na 2,3 a czasami na 4 biegu. W prostych słowach mechanik twierdzi że silnik dusi się bo brakuje mu tlenu. Decyduje się chyba na mechaniczne usunięcie DPF-a jak również zmianę softa bo nie ma jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach