sylwek1972 Zgłoś #141 Napisano 29 Maja 2013 Witam,Jestem nowy, ale podłączę się do tego tematu, ponieważ pasuje do moich objawów. Silnik 1.8 tsi, 2008r. Zauważyłem ostatnio, że zdarza mu się podczas przyśpieszania na 2 delikatnie szarpnąć i spada trochę moc wtedy (nie za każdym razem tak się dzieje), oraz rzecz która dość mocno mnie martwi, to fakt, że na 4 (póki co tylko) zamiast płynnie przyśpieszać delikatnie szarpie (na prawdę delikatnie, jednak mimo to jest to odczuwalne). Podłączony był pod komputer, ale nie wykazuje żadnych błędów. Czy może to być powiązane ze skokami obrotów podczas postoju na rozgrzanym silniku? Mam już zaczynać dość mocno się martwić, czy może można z tego w miarę bezboleśnie wyjść? Będę wdzięczny za odpowiedź i wszelką pomoc. Pozdrawiam Musisz zrobić logi dynamiczne silnika, wtedy będzie wszystko jasne. Bez tego można tylko zgadywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo21 Zgłoś #142 Napisano 29 Maja 2013 A ja odnosnie tematu mam pytanie, czy jazda z odpietą kostka EGR czyli z nie działającym EGR( i co za tym idzie bład na zegarach) ma jakis wpływ na wypalanie DPF? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kierowca Zgłoś #143 Napisano 29 Maja 2013 Czy logi dynamiczne to podlaczenie kompa i sprawdzanie co sie dzieje z autem podczas jazdy?Nie znam sie tak jak kilka osob co tutaj pisze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kierowca Zgłoś #144 Napisano 1 Czerwca 2013 Wczoraj bylem u elektryka.Szarpanie bylon nadal poniewaz silnik pracowal w trybie awaryjnym po niesprawnym przeplywomierzu,po wymianie caly czas w pamieci blad byl.Wykasowal elektryk blad i nadal to samo,okazalo sie,ze jest za niski sygnal na czujnik cisnienia doladowania.czujnik wymienil mi na nowy i okazalo sie podczas jazdy,ze nadal bez zmian.W poniedzialek zostawiam auto na dalsze sprawdzanie,zobaczymy co z tego wyjdzie,ale mam juz dosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek13 Zgłoś #145 Napisano 1 Czerwca 2013 Witam kolego to powiem Ci ze to kolo dwumasowe Ci pada ja mam to samo na poczatku bylo delikatnie odczuwalne a teraz jest na 3 4 5 biegu jak za bardzo wcisne pedal w podloge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo21 Zgłoś #146 Napisano 1 Czerwca 2013 kierowca a z EGR-em odlaczonym sie przejechales? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kierowca Zgłoś #147 Napisano 1 Czerwca 2013 Z odlaczonym egr-em nie jechalem.Niby dobry,tak mowil szpenior.Co ma kolego kolo dwumasowe do jazdy,to jak jade spokojnie jest wszystko ok,a jak wcisne pedal to dusi go i kolo dwumasowe byloby odpowiedzialne za to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #148 Napisano 3 Czerwca 2013 (edytowane) Wczoraj bylem u elektryka.Szarpanie bylon nadal poniewaz silnik pracowal w trybie awaryjnym po niesprawnym przeplywomierzu,po wymianie caly czas w pamieci blad byl.Wykasowal elektryk blad i nadal to samo,okazalo sie,ze jest za niski sygnal na czujnik cisnienia doladowania.czujnik wymienil mi na nowy i okazalo sie podczas jazdy,ze nadal bez zmian.W poniedzialek zostawiam auto na dalsze sprawdzanie,zobaczymy co z tego wyjdzie,ale mam juz dosc. Może masz to samo co ja: Sprawdź jeszcze raz błędy, jeśli znów będzież miał bład od czujnika ciśnienia, to pozostaje sprawdzenie wiązki od czujnika do kostki połączeniowej która znajduje sie między reflektorem a akumulatorem. Miałem to samo, nawt napisałem o tym w innym wątku tylko po tygodniu prawidłowego działania problem powrócił (o tym juz nie pisałem). Podłaczyłem komputer,uruchomiłem silnik, nie pamietam na którym kanale w VAG-u znajduje sie pomiar cisnienia atmosferycznego i doładowania, może koledzy pamiętają . Wtedy porównujesz , na wolnych obrotach oba cisnienia powinny być podonej wartości ok 1000 . Jezeli dodasz gazu to ciśnienie atmosferyczne pozostaje na tym samym poziomie, a doładowania wzrasta. U mnie cisnienie doładowania wachało się od 400-1500. Przesledziłem wiec kabel od czujnika dokąd tylko mogłem (ciężki dostep) i doszłem do wtyczki połaczeniowej, poruszłem i wskazanie cisnienia się zmieniło na prawidłowe. Po rozebraniu wtyczki okazało się że jeden pin w gnieździe był uszkodzony i miał słaby styk. Poprawiłem i od tamtej pory ma spokój a minęło 2 lata. Edytowane 3 Czerwca 2013 przez sylwek1972 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #149 Napisano 5 Czerwca 2013 Witam Ja tez mam podobny problem tylko ze u mnie szarpie(przerywa) na 2, 3 i 4ce na zimnym siliku jak jest powyzej 20st ciepla przy obrotach 1800-2000. Wiem ze to bez sensu ale tak jest. Rano jak jade temp na zewnatzr okolo 15st i nic jazda normalna. Wracam silnik zimny temp na zew 23st a passztet przy 1800 na 2, 3 i 4ce szarpie ale tylko jak jade spokojnie przy tych obrotach. Jak przyspieszam to przy 1800 nic nie szarpie. Czy moze to byc pompa paliwa w baku bo kiedys mi burczala a teraz juz nie i od czasu do czasu mam problemy z odpaleniem. VAG nie ma bledow. Albo to i pompa i cos jescze ale co ma ktos jakies pomysly. Tu pisza o EGR albo dwumas ale co ma temperatura do tego. Dziekie za jakies sugestie. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waloch7 Zgłoś #150 Napisano 19 Czerwca 2013 Witam! Mam pytanie do kolegów, mianowicie od roku czasu jestem właścicielem Passata 1.9 TDI Aut triptronic. Od jakiegoś czasu zauważyłem ze podczas wyprzedzania lub gwałtownego przyspieszenia auto mi strasznie szarpie, miedzy 2 a 3 biegiem. Szukam jakiegoś wyjaśnienia bo pół roku temu skrzynia była robiona i było wszystko ok, ostatni wymieniałem nawet turbinę i teraz to. Jak ktoś możne mi podpowiedzieć co możne być przyczyna takiego zachowania, z góry dziękuje. P.S szarpie jak silnik jest rozgrzany uczucie takie jakby ktoś stylu pociągnął za hak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
porki Zgłoś #151 Napisano 2 Lipca 2013 Ma ktoś rozwiązania jakieś? Będzie to do wymiany dwumas? Bo jeszcze niekiedy mam tak jak auto stoi dłużej i je zapale to słychać od czasu do czasu taki chrobot w silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo21 Zgłoś #152 Napisano 2 Lipca 2013 Ma ktoś rozwiązania jakieś? Będzie to do wymiany dwumas? Bo jeszcze niekiedy mam tak jak auto stoi dłużej i je zapale to słychać od czasu do czasu taki chrobot w silniku. Dwumas może sie juz odzywać ale nie koniecznie musi byc powodem szarpania. Odłącz EGR i zobaczysz czy nadal bedzie szarpac. Ja wyczyściłem EGR i szarpanie pozostało, pisałem z jednym kolega z naszego forum i u niego jest to samo i np jeśli odlączy EGR lub przepływke to szarpania nie ma. Jedyne wyjscie to chyba wyłaczenie programowo EGR lub jesli ktos nie ma DPF to jazda z odpieta kostka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lammel Zgłoś #153 Napisano 5 Lipca 2013 Dwumas może sie juz odzywać ale nie koniecznie musi byc powodem szarpania. Odłącz EGR i zobaczysz czy nadal bedzie szarpac. Ja wyczyściłem EGR i szarpanie pozostało, pisałem z jednym kolega z naszego forum i u niego jest to samo i np jeśli odlączy EGR lub przepływke to szarpania nie ma. Jedyne wyjscie to chyba wyłaczenie programowo EGR lub jesli ktos nie ma DPF to jazda z odpieta kostka. Koledzy a jak odłączyć ten egr żeby sprawdzić czy to przez niego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Odoaker Zgłoś #154 Napisano 5 Lipca 2013 U mnie powodem szarpania na pierwszym i drugim biegu był wytarty wałek rozrządu, uszkodzone i powycierane popychacze zaworów, po wymianie pięknie ciągnie od samego dołu. Powodem usterki był prawdopodobnie przebieg 280 tkm oraz jazda na krótkich odcinkach, DPF nie mógł się wypalić i rozrzedzał olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #155 Napisano 5 Lipca 2013 U mnie powodem szarpania na pierwszym i drugim biegu był wytarty wałek rozrządu, uszkodzone i powycierane popychacze zaworów, po wymianie pięknie ciągnie od samego dołu. Powodem usterki był prawdopodobnie przebieg 280 tkm oraz jazda na krótkich odcinkach, DPF nie mógł się wypalić i rozrzedzał olej. Mozesz cos wiecej napisac kidy ci szarpalo. Czy to bylo zawsze czy tak jak u mnie tylko jak byl nie dogrzany a temperature na zewnatrz byla powyzej 20st. I czy szarpal w zakresie calych obrotow czy tak jak u mnie tylko 1800-2100. I czy ci szarpalo po odlaczeniu EGRu/przeplywki. U mnie po a=odlaczeniu tych urzadzen nie szarpie. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zur Zgłoś #156 Napisano 7 Lipca 2013 Witam, w moim przypadku walczę z brakiem mocy od prawie roku, problem ewaluował w przeciągu tego okresu czasu. Na początku kiedy jeździłem po mieście na niskich obrotach i następnie przy rozgrzanym silniku przechodziłem na wyższe obroty powyżej 2000 obr/s, to zapalało się Check Engine Light wraz z chwilowym brakiem mocy (wskaźnik na obrotomierzu spadał do zera, nie było szarpnięć). Brak mocy powtarzał się, jak w mieście z powrotem auto przechodziło z niskich obrotów do wysokich. Natomiast nigdy nie miałem brak mocy labo tylko jeden raz, jak wyjechałem poza miasto i jechałem powyżej 2000 obr./s. Jeśli na trasie był korek i jechałem na niskich obrotach, a następnie po wyjechaniu z korka i podczas przyśpieszania osiągając 200 obr./s pojawiał się brak mocy jednorazowo. Przy pierwszych 3 przypadkach trwało to 2 sekundy i samoczynnie powracała moc, a później musiałem zdjąć nogę z gazu i nacisnąć sprzęgło, aby w trakcie nacisnąć gaz, odtykało się i dalej mogłem jechać. Z czasem zapalała się lampka DPF przy braku mocy. Lampk DPF gasła, jeśli silnik był wyłączony na około 5 minut, natomiast CEL palił się po każdym odpaleniu. Po wizycie u mechaników CEL został wyłączony, ale lampka DPF zapalała się przy braku mocy. Mechanicy sprawdzili mi przepływomierz (ok,), wymienili pompę paliwa (nieszczelna), sprawdzono pompowtryskiwacze (ok), wymieniono chłodnicę recyrkulacji spalin, przesunięto mi pasek rozrządu (bo kąt wtrysku był -3, a powinno być 0-1. Odwiedziłem autoryzowanych i nieautoryzowany serwis, ale nic nie znaleziono aby poprawić ten stan brak mocy, bo nie ma w kompie żadnych błędów, z logów nie wynikało też nic niepokojącego. W końcu kupiłem program VAG CAN Pro i zacząłem analizować, ale nic z tego nie wynikało, zbyt mała wiedza, moje wątpliwości były tylko komentowane przez mechaników, że te wartości są prawidłowe, za wyjątkiem zapełnienia DPF (MB028, 67, 68, 75, 84). A 2 miesiącem temu miałem brak mocy z szarpnięciem (obrotomierz był powyżej 2000 obr./s, nie spadał wskaźnik, jak wcześniej) bez zapalania lampki DPF (zapełnienie - 17%, popiół - 3g). Natomiast zauważyłem nieprawidłowe wartości w logach dynamicznych MB003 (poz. 3 osiągała wartość maksymalną - 1025mg/H przy 2100 obr./s) i MB011 (doładowanie wysterowania poz. 2 - 1244 mbar przy 2173 mbar poz. 3 dla 1500 RPM, te wartości są zbieżne przy 2100 RPM (a powinno przy 1700 RPM, na podstawie opisu jednego z forumowiczów na naszym forum). Turbina została zregenerowana w Mielcu (niestety w niezalecanym RAD-MOT przez nasze forum). Dodatkowo wymieniono nieszczelność w gruszce, sprawdzono intercooler (ok), przepływomierz (ok), czujnika doładowania ciśnienia (ok). Do zrobienia pozostało sprawdzenie pompki paliwa mechanicznej (była wymieniana rok temu) manometrem (podobno tylko ASO ma ten przyrząd), przepustnicę (nie było czasu, zapomniał mechanik) oraz czujnik różnicowy ciśnienia (nie było innego Paska u mechanika, aby to sprawdzić, na zasadzie podmiany). Po wyjechaniu od mechanika samochód jest całkowicie zamulony po rozgrzaniu silnika od niskich obrotów do wysokich (nie osiągnąłem 3000 RPM, ani prędkości 120 km/s) na drodze ekspresowej 100 km, szarpnięcia nadal są tylko mniejsze (z powodu powolnego wzrostu obrotów). Czy możecie mi coś doradzić, co może być przyczyną takich objawów? W wolnej chwili zapuszczę pomiar VAG i załączę Wam logi, ale może po tym opisie macie jakieś sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zur Zgłoś #157 Napisano 8 Lipca 2013 znalazłem opis działania zaworów doładowujących - DV, BOV, WG - tutaj. Przypuszczam, że w moim przypadku i jak też pewnie u pozostałych forumowiczów, jeden z tych zaworów jest uszkodzony, jeśli mamy problemy z doładowaniem. Co o tym sądzicie? Zwłaszcza ten fragment "Jedynie podczas przyspieszania samochodu, zawór DV zostaje zamknięty i musi wytrzymać maksymalne ciśnienie doładowania. Należy pamiętać, że zła regulacja obu tych zaworów (BOV i DV) może prowadzić do wzrostu spalania, problemów z pracą silnika czy w końcu uszkodzeniem turbosprężarki." skłonił mnie do moich przypuszczeń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #158 Napisano 8 Lipca 2013 Witam Ja tez mam podobny problem tylko ze u mnie szarpie(przerywa) na 2, 3 i 4ce na zimnym siliku jak jest powyzej 20st ciepla przy obrotach 1800-2000. Wiem ze to bez sensu ale tak jest. Rano jak jade temp na zewnatzr okolo 15st i nic jazda normalna. Wracam silnik zimny temp na zew 23st a passztet przy 1800 na 2, 3 i 4ce szarpie ale tylko jak jade spokojnie przy tych obrotach. Jak przyspieszam to przy 1800 nic nie szarpie. Czy moze to byc pompa paliwa w baku bo kiedys mi burczala a teraz juz nie i od czasu do czasu mam problemy z odpaleniem. VAG nie ma bledow. Albo to i pompa i cos jescze ale co ma ktos jakies pomysly. Tu pisza o EGR albo dwumas ale co ma temperatura do tego. Dziekie za jakies sugestie. U mnie to samo, najbardziej odczuwalne na 2 biegu i TYLKO w rejonach 1800-2000 obrotów. Po wymianie filtra paliwa jakby lekka poprawa ale na krótko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #159 Napisano 8 Lipca 2013 U mnie to samo, najbardziej odczuwalne na 2 biegu i TYLKO w rejonach 1800-2000 obrotów. Po wymianie filtra paliwa jakby lekka poprawa ale na krótko. Odlacz przeplywke I daj znac czy dalej szrpie. U mnie tak samo ale jak odlaczylem przeplywke to juz nie. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shader Zgłoś #160 Napisano 8 Lipca 2013 Witam mam pytanie dotyczące mojego paska B5 AHL 1.6 mianowicie na zimnym silniku nie da się jechać samochodem szarpie nie reaguje na gaz po wciśnięciu gazu do podłogi przydusza się a następnie szarpnie i jedzie jakby nigdy nic, trwa to dopóki wskazówka temperatury nie drgnie. Tak samo na zimnym silniku po zapaleniu i zgaszeniu nie idzie ponownie zapalić silnika dopiero po jakiś 10 minutach można uruchomić silnik na wagu i nic nie wykazało prócz sondy lambda, wymieniłem świece, kable, cewkę bo była uszkodzona przepływomierz i nic czy może być przyczyną przepustnica gdzie szukać pomocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach