Skocz do zawartości
marek29

Zmiana zegarów 919 na 920 CAN Działa!

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie było tak samo ECU pin 75 i 68 też zajęte, po prostu je wypiąłem i wpiąłem te dokładane idące od licznika. Ktoś wcześniej pisał, że przeciął te przewody i połączył z tymi co dokłada do licznika.

U mnie niestety przeróbka wstrzymana - nie znam PIN nowego sterownika z CAN (dokładam zegary Immo3) - żeby go odczytać trzeba wylutować EEPROM 24C02 z sterownika i zczytać jego zawartość.

 

Jestem po zczytaniu eeprom sterownika 038906018FS i nie udało mi się znaleść PIN - po wyłączeniu immo w sterowniku można odpalić auto ale mruga kontrolka immo w liczniku - licznik mam 3B0920827A.

Witam . Ja też przeciąłem te przewody i je podłączyłem z tymi dokładanymi do kostki licznika. Jeżeli włożę nowe zegary z 3 bg na starym ECU to czy będę mógł zmieniać parametry na fisie żeby zobaczyć czy wszystko dobrze podłączyłem .Oczywiście bez odpalania silnika .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli włożę nowe zegary z 3 bg na starym ECU to czy będę mógł zmieniać parametry na fisie żeby zobaczyć czy wszystko dobrze podłączyłem .Oczywiście bez odpalania silnika .

Myślę, że tak. Możesz też spróbować odpalić silnik - zgaśnie po sekundzie - blokuje immo - sprawdzone w boju. Ja czekam na manetkę, na razie mam mrugającą kontrolkę immo, trochę przeszkadza to mruganie w trakcie jazdy, w wolnym czasie będę próbował to ogarnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę, że tak. Możesz też spróbować odpalić silnik - zgaśnie po sekundzie - blokuje immo - sprawdzone w boju. Ja czekam na manetkę, na razie mam mrugającą kontrolkę immo, trochę przeszkadza to mruganie w trakcie jazdy, w wolnym czasie będę próbował to ogarnąć.

 

Już próbowałem i niestety tylko komunikat się zmienia w języku francuskim immo aktywny poczym przełącza na temperaturę i trip 1 poza tym żadnej reakcji na przełączanie manetkami. dodam że zegary mam 3BO920825A

Edytowane przez norbi118

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już próbowałem i niestety tylko komunikat się zmienia w języku francuskim immo aktywny poczym przełącza na temperaturę i trip 1 poza tym żadnej reakcji na przełączanie manetkami. dodam że zegary mam 3BO920825A

 

U mnie też jest na dzień dobry trip 1 i wskazanie temperatury - na razie mam "-" bo czujnik jeszcze nie podpięty. Jak rozumiem manetkę już zmieniłeś?

Język możesz zmienić przez adaptację:

 

[select]

[17 - Instruments]

[Adaptation - 10]

 

Kanał 004 - Ustawienie języka komputera pokładowego

00001 niemiecki

00002 angielski

00003 francuski

00004 włoski

00005 hiszpański

00006 portugalski

00008 czeski

 

 

Może ktoś podpowie czy da się sparować licznik immo3 3B0920827A ze sterownikiem silnika 038906018FS? W tym sterowniku jest EEPROM 24c02. Na razie wyłączyłem immo w sterowniku silnika i pasek odpala pomimo mrugającej diody immo na liczniku. Zegary z B5FL z wyświetlaczem 1/2FIS w porównaniu do moich starych to niebo a ziemia.

Dodam, że oryginalnie miałem licznik o oznaczeniu 3B1919860C.

Edytowane przez blackpirate
info o starym liczniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ecu ma Can to jak najbardziej będzie działać kwestia dopasowania immo.

 

To z silnika ahh, ma Can. Info na 3 stronie tego tematu.

Edytowane przez symeks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jezeli ecu ma Can to jak najbardziej będzie działać kwestia dopasowania immo.

 

To z silnika ahh, ma Can. Info na 3 stronie tego tematu.

 

Tak sterownik FS ma CAN. Przy mojej przeróbce pozostał mi problem z przepisaniem immo z licznika 919 na licznik 920 immo3, organizacja komórek pamięci w tych licznikach jest diametralnie różna. Przepisałem PIN, numer immo, numer nadwozia - podejrzewam, że moim problemem prawdopodobnie jest brak przepisania kodu immo, nie mogę znaleść które adresy komórek w liczniku 919 go przechowują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przepisaniu pinu, wgraj wsad i zakoduj klucze poprzez vag, usun stare i dodaj nowy czy nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tak różowo, próbowałem - nowy licznik nie przyjmuje PIN'u w trakcie kodowania kluczy, coś jest nie tak na styku nowe ECU (do którego niestety nie znam pinu) - nowy licznik.

W załączniku wsad z pamięci sterownika silnika. Jedyne co mi się udało to wyłączyć w nim immo.

 

Pytanie za 100 punktów, które komórki z EEPROM sterownika silnika zawierają istotne dane dla immo w przypadku licznika z immo3? :)

 

 

Sam sobie odpowiem: prawdopodobnie przy liczniku tylko z immo3 wymagana byłaby zmiana sterownika silnika na ten z końcówką 012.

24c02_038906018FS.zip

Edytowane przez blackpirate

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie też jest na dzień dobry trip 1 i wskazanie temperatury - na razie mam "-" bo czujnik jeszcze nie podpięty. Jak rozumiem manetkę już zmieniłeś?

Język możesz zmienić przez adaptację:

 

[select]

[17 - Instruments]

[Adaptation - 10]

 

Kanał 004 - Ustawienie języka komputera pokładowego

00001 niemiecki

00002 angielski

00003 francuski

00004 włoski

00005 hiszpański

00006 portugalski

00008 czeski

 

 

Może ktoś podpowie czy da się sparować licznik immo3 3B0920827A ze sterownikiem silnika 038906018FS? W tym sterowniku jest EEPROM 24c02. Na razie wyłączyłem immo w sterowniku silnika i pasek odpala pomimo mrugającej diody immo na liczniku. Zegary z B5FL z wyświetlaczem 1/2FIS w porównaniu do moich starych to niebo a ziemia.

Dodam, że oryginalnie miałem licznik o oznaczeniu 3B1919860C.

 

Witam, tak manetki już zmienione tylko czy to normalne jest ze nic się nie zmienia na zegarach jak przełączam manetkami od sterowania fis dodam że ECU jeszcze stare bo sam nie dysponuje sprzętem żeby piny wyciągnąć z zegarów i je zaadoptować a elektryk 250 zł chce za tą operacie do czwartku muszę poczekać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, tak manetki już zmienione tylko czy to normalne jest ze nic się nie zmienia na zegarach jak przełączam manetkami od sterowania fis dodam że ECU jeszcze stare bo sam nie dysponuje sprzętem żeby piny wyciągnąć z zegarów i je zaadoptować a elektryk 250 zł chce za tą operacie do czwartku muszę poczekać.

 

Sterownik silnika nie ma nic do manetki, ja bym sprawdził jeszcze raz czy wszystko dobrze podpięte - zgodnie z instrukcją 3 przewody do zielonej wtyczki i jeden do niebieskiej od manetki.

No cenią się, niektórzy z tego żyją, w cenie co podałeś można mieć spokojnie komplet przewodów i na własny użytek bawić się samemu. PIN z licznika wyciągniesz VAG-TACHO lub K-CAN Commanderem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sterownik silnika nie ma nic do manetki, ja bym sprawdził jeszcze raz czy wszystko dobrze podpięte - zgodnie z instrukcją 3 przewody do zielonej wtyczki i jeden do niebieskiej od manetki.

No cenią się, niektórzy z tego żyją, w cenie co podałeś można mieć spokojnie komplet przewodów i na własny użytek bawić się samemu. PIN z licznika wyciągniesz VAG-TACHO lub K-CAN Commanderem.

 

Wielkie dzięki za przypomnienie kolego, zapomniałem o niebieskiej kostce.Już jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[/php][/php]

Sterownik silnika nie ma nic do manetki, ja bym sprawdził jeszcze raz czy wszystko dobrze podpięte - zgodnie z instrukcją 3 przewody do zielonej wtyczki i jeden do niebieskiej od manetki.

No cenią się, niektórzy z tego żyją, w cenie co podałeś można mieć spokojnie komplet przewodów i na własny użytek bawić się samemu. PIN z licznika wyciągniesz VAG-TACHO lub K-CAN Commander.

 

Witam. Mam pytanko jakie muszę kupić kabelki żebym mógł sprawnie przeprowadzić całą operacje wymiany i adaptacji ECU I ZEGARÓW ORAZ IMMO. Kupiłem VAG K-CAN Commander 3.6 od VIAKEN kabelek z programem działa ale nie łączy sie z ECU i nie mogę immo wyłączyć piny już sczytane korekta w zegarach zrobiona. Mam możliwość korzystania z VAG COM PRO i CDIF 2 CZY TO MI W CZYMŚ POMOŻE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[/php][/php]

 

Witam. Mam pytanko jakie muszę kupić kabelki żebym mógł sprawnie przeprowadzić całą operacje wymiany i adaptacji ECU I ZEGARÓW ORAZ IMMO. Kupiłem VAG K-CAN Commander 3.6 od VIAKEN kabelek z programem działa ale nie łączy sie z ECU i nie mogę immo wyłączyć piny już sczytane korekta w zegarach zrobiona. Mam możliwość korzystania z VAG COM PRO i CDIF 2 CZY TO MI W CZYMŚ POMOŻE

 

Kabelek Masz dobry, ale nie podałeś numerów zegarów i sterownika. Być może Masz ten sam problem co ja z immo3. Jeśli chodzi o EEPROM sterownika silnika to nie odczytasz go tym kabelkiem, gdybś miał sterownik z końcówką 012 - wtedy by działał, tak pozostaje wylut EEPROM i odczyt/zapis w zewnętrznym programatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kabelek Masz dobry, ale nie podałeś numerów zegarów i sterownika. Być może Masz ten sam problem co ja z immo3. Jeśli chodzi o EEPROM sterownika silnika to nie odczytasz go tym kabelkiem, gdybś miał sterownik z końcówką 012 - wtedy by działał, tak pozostaje wylut EEPROM i odczyt/zapis w zewnętrznym programatorze.

 

Zegary mam 3BO 920825A VDO110.080.052\002 ECU 038 906 018 FQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zegary mam 3BO 920825A VDO110.080.052\002 ECU 038 906 018 FQ

 

Ja przy zegarach 3B0920827A musiałem wyłączyć immo w sterowniku silnika. Czy przy twoich da się inaczej nie wiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja przy zegarach 3B0920827A musiałem wyłączyć immo w sterowniku silnika. Czy przy twoich da się inaczej nie wiem :)

 

Jakim programem wyłączyłeś u siebie immo bo tak jak już pisałem u mnie nie łączy z ECU przez komandera mam 3.6 full i 1.4 full , czy konieczna będzie wizyta u fachowca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakim programem wyłączyłeś u siebie immo bo tak jak już pisałem u mnie nie łączy z ECU przez komandera mam 3.6 full i 1.4 full , czy konieczna będzie wizyta u fachowca.

 

Musiałem wylutować EEPROM ze sterownika silnika, zgrać i zmodyfikować jego wsad w zewnętrznym programatorze, wgrać i wlutować go ponownie w sterownik. Z tego co czytałem commander 3.6 i 1.4 to praktycznie to samo.

W zgranym EEPROM modyfikowałem ręcznie jedną komórkę, aby wyłączyć immo, można to też zrobić programem ImmoKiller. Ja prawdopodobnie będę wymieniał sterownik jednak na 012 zgodnie z opisem zamieszczonym przez Marka, na razie w liczniku miga mi kontrolka immo - nie znalazłem jeszcze czasu, być może samo mruganie da się wyłączyć we wsadzie licznika usuwając dane immo, ale tu trzeba będzie dojść samemu co i jak, bo niewiele jest osób, które podadzą na tacy co trzeba zrobić - nie ma co się dziwić - są cenniki na tego typu usługi. Także podziękowania dla marek29 i Pogromca, bo bez ich postów na forum ja np. bym się nie brał za wymianę licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musiałem wylutować EEPROM ze sterownika silnika, zgrać i zmodyfikować jego wsad w zewnętrznym programatorze, wgrać i wlutować go ponownie w sterownik. Z tego co czytałem commander 3.6 i 1.4 to praktycznie to samo.

W zgranym EEPROM modyfikowałem ręcznie jedną komórkę, aby wyłączyć immo, można to też zrobić programem ImmoKiller. Ja prawdopodobnie będę wymieniał sterownik jednak na 012 zgodnie z opisem zamieszczonym przez Marka, na razie w liczniku miga mi kontrolka immo - nie znalazłem jeszcze czasu, być może samo mruganie da się wyłączyć we wsadzie licznika usuwając dane immo, ale tu trzeba będzie dojść samemu co i jak, bo niewiele jest osób, które podadzą na tacy co trzeba zrobić - nie ma co się dziwić - są cenniki na tego typu usługi. Także podziękowania dla marek29 i Pogromca, bo bez ich postów na forum ja np. bym się nie brał za wymianę licznika.

 

Ok .Wielkie dzięki za pomoc,ja dziś wywiozłem do elektronika swoje ECU i zegary, ma wszystko dograć żeby grało jak należy. Zszedł do 150 pln to znośnie a ja już bede miał problem z głowy.Podpytam co i jak zrobił to opisze dla potomnych o ile będzie na tyle uprzejmy żeby podpowiedzieć.Więcej napisze w poniedziałek jak będę po zabiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.. mam do sprzedania Sterownik

 

to nie Dział Giełda :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i mam takie oto pytanko, czy ktoś zrobił inwersję czyli uruchomił zegary z CAN (920) w instalacji bez CAN i bez adaptera, mam na stole zegary od anglika 3B0 920 947E i robiąc wiwisekcje stwierdziłem że do procesora CDVV dochodzą ścieżki drukowane od wtyczki niebieskiej, i są uzupełnione o elementy, i tak poduszka jest na 73 nóżce, obrotomierz 7; a prędkościomierz 84.

Idąc tym tropem podpoiłem generator pod wtyczkę niebieską pin 28 (według opisu analogowy sygnał wejścia do prędkościomierza) i mieszając w sofcie zauważyłem że zmian w offsecie 65 uruchamia wskazania prędkościomierza z impulsów dostarczanych z generatora.

I tutaj (początek softu) moje sukcesy się kończą.

pz pivvo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności