Skocz do zawartości
marek29

Zmiana zegarów 919 na 920 CAN Działa!

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sie zaprzesz to zrobisz.

 

Poszukaj ecu z can. Poszukaj pozniej rozpiske pinow do tego ecu i do swojego. Jesli wtyczki beda te same, i bedzie roznica tylko CAN Busa, to zaden problem ;)

 

Z tym, ze wydajesz sporo pieniedzy.

 

 

A jest jeszcze opcja na licznik z innego auta.

 

Np audi a3, golf 4.

 

 

Przekladasz bebechy do swojej obudowy i analizujesz tylko piny licznikow.

Edytowane przez McBoss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tej opcji nie brałem pod uwagę. A możesz mi kolego podrzucić jakieś nr liczników z w/w aut? Chodzi o to że posiadam już licznik z 1/2 FIS i chciałby jednak coś z tym zrobić bo w moim ori liczniku i tak się wypaliły diody, a nie chce mi sie bawić w lutowanie nowych. Musiałbym się zagłębić w budowę liczników. Poszukam jeszcze w wolnej chwili w robocie schematów obu liczników, tzn z CAN i bez i przeanalizuje piny obu sterowników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A podejdzie jakiś licznik z a3 98r. do passka b5 97r.? Dodam że licznik z a3 jest 919 czyli teoretycznie powinien. Oczywiście sprawdzając po pinach z licznika a3 i passka to są takie same z tym że te od audi mają trzecią czerwoną kostkę która nie bardzo wiem do czego służy. RDS??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie posiadam ecu 038 906 018 AS czy ma szynę can ?

Dodam że auto jest 05.11.1998

Edytowane przez MARIANKRIMINAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem vcds i mam licznik 3B0 919 860 C a więc nie mam can.Panowie co mam zrobić bo auto jedzie na dniach na chipa a mam komputer ecu 038 906 018 AS mam wymienić ecu taki z can czy założyć chipa do niego a licznik z fisem dać na CAN ADAPTERZE ???Pilne bo za CAN ADAPTER 200 ZŁ a ecu też tyle kosztuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień ecu a potem chip, będzie prościej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jednak zostanę z moim ecu chcę kupić adapter can jaki mi polecacie licznik z FL żeby to wszystko grało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powstał mały ganimatias....mam AFN z 04.1999 liczniki oryginalne 919 bez niczego, rok temu dołożyłem manetkę i licznik z MFA, czy jeśli założyłbym ECU z końcówką GA oraz licznik 1/2FIS lub pełen fis z zdaje się 2.5TDI sprzed FL to wszystko będzie działało ??? czy trzeba przeprowadzać adaptacje i inne rzeczy orócz zmiany kodowania licznika na 4 cylindrowca ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie trochę szkoda kasy jak chcesz zakładać licznik can ale z przedlifta. Załóż ten od fl-a nawet 1/2 fis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko wtedy problemy są z poduchami z tego co pamietam ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle problemy co albo wyłączasz kontrolkę od airbag albo swieci cały czas, albo wymieniasz sterownik od airbag. Nie jest to takie straszne sam robiłem u siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jesli posiadam passata z licznikiem mfa bez can to podejdzie licznik z ful fis bez can i nie trzeba nic rzerabiac tylko wpiac? Bo znalazlem licznik ale oj drogi.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy w licznikach 3B0 920 XX9, da radę zakodować CAN-GATEWAY na inny niż 00006 ?

 

+1 - Automatic Transmission

+2 - ABS Brakes

+4 - Airbags

 

Czy to kodowanie ma już przypisane na stałe i jest nie do obejścia ?

 

Oki udalo się zakodować CAN na 00002 ;) Podłączenie licznika na stole rozwiązało problem.

Edytowane przez xoslox
Rozwiązanie problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy jesli posiadam passata z licznikiem mfa bez can to podejdzie licznik z ful fis bez can i nie trzeba nic rzerabiac tylko wpiac? Bo znalazlem licznik ale oj drogi.....

Podejdzie tylko kodowanie kluczyków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. posiadam paska z 99 roku. zmieniam licznik z full fis na pol fis. moj stary licznik ma nr 3b0 920 842a a nowy zamowilem po fl o nr 3b0 920 826 z 2001. koledzy mam takie pytanie czy bedzie pasowal. chodzi mi o temperature zewnetrzna na liczniku czy bedzie pokazywana. bo teraz mam zalozony licznik z 2004 r o nr 3b0 920 849 i mi nie wyswietla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam noszę się z zamiarem wymienienia licznika w swoim Passacie B5 AFN na full fis od dłuższego czasu , przeczytałem ten temat od deski do deski jak również POGROMCY na temat adaptacji Full fisa w passatach FL . Obecnie posiadam orginalne graty tzn:

Licznik 3B1 919 880C immo 2 (niebieskoczerwone podświetlanie) bez wyświetlacza fis oczywiście bez CAN , rocznik autka to 1998 grudzień. Po analizie tematu zakupiłem już sterownik silnika z koń 018GA oraz licznik 3B0 920 849A , sensor airbag 6Q0 909 605B . rozumiem ze potrzebuję jeszcze panel CLIMATRONIC z werjsi FL , tylko zastanawiam się czy potrzebny jest jakiś o konkretnym numerze ( 3B1 907 044 J , który opisany jest w tym temacie) czy mogę założyć obojętnie jaki byle z werjsi FL . Następną sprawą jest licznik czy ten licznik będzie wyświetlał informacje z navi o koń C czy konieczna jest wymiana licznika na taki z koń. 847 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mieliście po zmianie licznika błąd od świec żarowych w silniku Glow plug indicator light (K29) ? Zapewne da się to ominąć rezystorem. Tylko co gdzie wlutować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mieliście po zmianie licznika błąd od świec żarowych w silniku Glow plug indicator light (K29) ? Zapewne da się to ominąć rezystorem. Tylko co gdzie wlutować ?

 

u mnie chyba tak bylo jak mialem zegary z benzyny zalozone, ale ma to raczej maly zwiazek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie ten błąd w niczym nie przeszkadza. Tylko estetycznie by lepiej wyglądało jakby ECU nic nie wywalało. Udało mi się nawet uruchomić poduszkę z sygnału analogowego, przy użyciu przekaźnika i diody Zenera. Działa także gong i informacja o otwartych drzwiach kierowcy. Mam jeszcze pytanie, jak to jest, że niektórym na 1/2 FIS wyświetla się informacja a u innych pokazuje samochodzik z uchylonymi drzwiami ? ? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Udało mi się nawet uruchomić poduszkę z sygnału analogowego, przy użyciu przekaźnika i diody Zenera.

A możesz się tym podzielić jak to uruchomiłeś? I czy w 100 %% działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności