Skocz do zawartości

pivvo

  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O pivvo

  • Urodziny 02.07.1957

Informacje osobiste

  • Imię
    Piotr
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wrocław

Samochód

  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    1997

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. 1. Tu masz procedurę z immo 2 http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Immo2-cluster-swapping, nie zapomnij o kluczykach . 2. Z tego co wiem, łatwo dostępny pełen FIS ma immo 3, aby zagrało to sterownik też musi być z immo 3 3. Immo 2 posiadały liczniki 1/2 FIS z serii 3B0 920 822
  2. pivvo

    Poszukuje/Posiadam wsad licznika

    Hm... poprawienie CRC to diabeł nie taki straszny wystarczy kabel do gniazdka ODBII typu KKL i program stąd VAG+EEPROM+Programmer+1.18a
  3. pivvo

    Poszukuje/Posiadam wsad licznika

    Oki więc każdy licznik ma procesor z wgranym rom'em i na obudowie (procesora) ma wydrukowaną wersję tego rom'u i teraz dane dotyczące jak i co ma pokazywać licznik jest ładowane do eeprpomu, nie siedzę w tym zawodowo tylko hobbystycznie i moje spostrzeżenia nie koniecznie muszą odpowiadać prawdzie nie mniej według mnie jest tylko kilka wersji rom'uw a wersji liczników kilkadziesiąt, (czyli wsadów do eeproma) i teraz jak masz pecha to wywali ci def, rozwiązanie to szukać wsadu do tego procesora (rom'u) lub skorygować CRC, a żeby skorygować CRC potrzebny jest ten licznik fizycznie podpięty od komputera, dalej mogę ci podać adresy pod którymi jest skala nie mniej korekcja tych wartości tak aby pokazywał ci poprawnie prędkość z automatu wywali ci def bo się nie zgadza CRC, czyli wrócisz do punktu wyjścia jak wgrałeś wsad z starego licznika. Ogólnie taki problem rozwiązuje się jak to mówią "na stole" Pz. pivvo ps czytałem że są fachmani co przeskalowują ale jak to przeliczają to nie wiem
  4. pivvo

    Poszukuje/Posiadam wsad licznika

    Tak więc zacznę od wsadu, def na wyświetlaczu pojawia się gdy ja to tak nazywam, nie zgadza się CRC (suma kontrolna) K-Wert, skali i rom'u w procku, można to z korygować przez przekodowanie typu skrzyni biegów, procek wyliczy sobie poprawne CRC, wcześniej warto VagComem sprawdzić wartość K-Wert kanał 16 lub 17. W tym wsadzie co zapodałeś na forum K-Wert wynosi 4182, może po tym przekodowaniu zniknie def, z tego co widzę oba liczniki są skalowane na 220 czyli powinno być OK, co do zawyżania jaka wcześniej pisałeś to po prostu wgrana jest skala do 260 km i CRC dopasowana jest do skali dlatego nie ma def. Inna metoda na pozbycie się def to wpisanie z palca poprawna wartość pod adres 0X90, gdzieś czytałem że można to wyliczyć, ale ja to załatwiałem tak: zgrzewka piwa i zmiana wartości dla tego bitu, w najgorszym wypadku to tylko 255 kombinacji poza małymi literkami to nie widzę różnicy jaki był efekt ? Pz. pivvo
  5. pivvo

    Poszukuje/Posiadam wsad licznika

    według vageeprom'a jest to wsad od licznika 3B0 919 881P, zacznijmy od podstawowych danych 1. Jaki jest numer ori licznika 2. Jaki zakres skali prędkościomierza 3. Ciełeś, kleiłeś jakimś Hex'em wsad Pz. pivvo
  6. pivvo

    Poszukuje/Posiadam wsad licznika

    Witam sprawdziłeś kodowanie ?? tu masz na wszelki wypadek link http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=237392 Pz. pivvo
  7. pivvo

    Poszukuje/Posiadam wsad licznika

    No więc napiszę konkretniej, to że kodowanie naprawia CRC i znika def to wiem, problem leży w tym że K-wert który chcę wstawić jest z golfa 3 i wynosi 3819, w jednym licznik udało mi się znaleźć, zrobiłem to na piechotę i trochę to trwało, inna sprawa że to był bin krótki 512 bitów, a teraz mam 2 kb i czas wgrywania duużo dłuższy, i tak męcząc się nad tym wsadem 3B0 920 822A zauważyłem że wersja V18 ma wartość hex 11 a wersja V25 hex = 07 przy tej samej wartości K-wert 4182, ale dodatkowo występuje zmiana w komórkach obsługujących zegar prędkościomierza, co ciekawe podłączając generator wskazania są takie same, inna sprawa że przeliczając skale z hex na dec różnica jest o kilka wartości. A przy okazji mam jeszcze jedno pytanko czy istnieją wsady z liczników bez CAN typu .... 919 ..... które maja wielkość 2 kb?
  8. pivvo

    Poszukuje/Posiadam wsad licznika

    Witam poszukuję informacji jak się wylicza CRC dla K-wert i skali po modyfikacji (jest to w bin'e ustawiane dwie komórki wcześniej przed K-wert), chodzi mi o to, że po zmianie wartości pojawia się def na wyświetlaczu, oczywiście można na piechotę to tylko 255 możliwości, no ale to trochę trwa.
  9. pivvo

    Ciekawostki licznikowe

    Oki najlepiej tłumaczy się na konkretnym przykładzie, a więc przejrzałem Twój wsad ma trochę inne adresy i teraz do meritum, wskazania paliwa są od adresu :0x0F4 do 0x 0223 seg000:01F0 9F 08 BD 0F 0B 01 3A 01 80 01 D6 01 17 02 4B 02 seg000:0200 4B 02 4B 02 18 00 3C 00 7C 00 E0 00 44 01 A8 01 seg000:0210 A8 01 A8 01 18 00 3C 00 7C 00 E0 00 44 01 A8 01 seg000:0220 A8 01 A8 01 0E 00 8F 00 6E 01 CE 02 2E 04 8E 05 tłumacząc to na DEC mamy: seg000:01F0 #ARG! 267 314 384 470 535 535 seg000:0200 587 587 24 60 124 224 324 324 seg000:0210 424 424 24 60 124 224 324 324 seg000:0220 424 424 14 143 366 718 1070 1070 seg000:0230 1422 1422 #ARG! #ARG! #ARG! na czerwona zaznaczyłem linijkę która ma złe wartości powinno byc to co jest pogrubione. I teraz musisz ustalić jaka jest oporność dla np. 7-miu litrów wystarczy Vag-comem odczytać kanał trzeci, jeśli będzie tam 100 lub więcej ohm to musisz podnieś wartości w pierwszych komórkach w poniższym przykładzie masz przypisaną oryginalną oporność do wartośći DEC oporność 36; 62; 89; 137; 188; 188; 288; 288; wartośc DEC 267; 314; 384; 470; 535; 535; 587; 587; pz. pivvo ---------- Dodano o 21:56 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:46 ---------- Podeślij wsad albo tu na forum albo na priva pivvo(małpa)o2.pl, hm.. wsad jest o oryginalny?, bo po numerze to angol. A tak na marginesie koledzy mam pytanie czy wsady są nazwał bym danymi chronionymi bo zawierają VIN, i kody immo?
  10. pivvo

    Ciekawostki licznikowe

    wyślij wsad na priv'a pivvo(małpa)o2.pl nie obiecuję ale jak będę miał chwilkę to zerknę który zakres adresów odpowiada za wskazania Nie ma oddzielnych kabelków a opornik zamieszczony w baku ma taki skok oporności (w okolicach rezerwy oporność nie jest liniowa)
  11. pivvo

    Ciekawostki licznikowe

    Nie ma większego zakresu są trzy zakresy do konfigurowania wskazań, pierwszy 0x270 do 0x27f który odpowiada za sczytaną oporność z pływaka, drugi ilość paliwa, trzeci wychylenie wskazówki na liczniku, w Twoim przypadku należy ostatnie wartości DEC z zakresu 0x27A do 0x27F zmniejszyć o dwa trzy punkty DEC. Zauważyłem że bajty przypisane są w logice: od pierwszego to początek skali, a potem, 3L paliwa; 7L; 1/4; 1/2; 3/4; full; full; jeśli nie ma początku skali (wartość inna niż 001)to na końcu jest jeszcze razy full.
  12. pivvo

    Ciekawostki licznikowe

    Rozumiem że masz TDI sześć litrów to standard w dieslu, druga sprawa to fizyczna pojemność baku, zwykły golf ma 53l ale w wersji variant 60l passat też chyba 60l. Więc po kolei, rozumiem ze soft do odczytu/zapiu bin'a masz, tu masz link do edytora http://www.mitec.cz/ , teraz do meritum do skody chcesz wstawić licznik od passata z softem od golfa ? idzie to z modzić pod warunkiem że są to liczniki VDO i pamięci te same.
  13. pivvo

    Ciekawostki licznikowe

    A więc są dwa sposoby jeden to Vag-Com'em w adaptacja kanale 30 wartość domyślna to 128 zwiększasz/zmniejszasz o 8, ale uwaga korekta dotyczy wskazań od zera do 1/2 baku, chodzi o to że jak zapali ci się kontrolka to masz 100 km do przejechania a potem to na piechotkę. Drugi sposób dotyczy gdy wymieniasz licznik lub wgrasz soft (bin) z innego licznika i np. bak masz wielkości 60 litrów a licznik ma ustawione 53 litry, lub odwrotnie, tak więc w tym przypadku aby zrobić korektę, to wsad (bin, soft) licznika należy poddać obróbce jakimś hex edytorem, (ja korzystam hexedit firmy mitec, fajny bo darmowy i tłumaczy słowa na DEC), i teraz do rzeczy od offsetu 0x280 do 0x28F jest zapisana ilość paliwa 1 litr = 8 czyli jeśli wartość HEX przetłumaczona na DEC ma 480 to równa się 60'ciu litrom paliwa
  14. pivvo

    Ciekawostki licznikowe

    Witam spotkałem w wątku wiele pytań na temat konstrukcja organizacji danych dla wskazań paliwa i temperatury teraz opiszę jak jest to dla wskazań paliwa, więc jest to zapisywane w 48 bajtach adresy mogą się różnić, ale zasada jest taka sama, a więc po co tyle bajtów?, ano bajty są łączone w słowo o szerokości 16 bitów czyli po dwa bajty, co to daje? ano możliwość zapisu wartości danych większych od 255. I teraz do rzeczy, tłumacząc „słowo” na wartość DEC otrzymujemy jakieś wartości np. 1, 62, 116, 232, 348, 464, 480, 480, 1, 62, 116, itd. I teraz jak tą widzę wykorzystać?, ano pierwsze osiem „słów” odpowiada za wartość Ω wyświetlaną w kanale 002 Vag-Com’a, nie znam logiki ale osobiście wyssałem paliwo do zera potem zalałem 7 litrów (rezerwa) oczytałem oporność Wag-Com’em i przeszedłem do drugiej ósemki „słów” i tu logika jest taka 1 litr równa się około 8 i tak np. 480 równa się około 60 litrów ale jak wpiszemy 424 to Vag-Com pokaże 53 litry, no i trzecia ósemka „słów” to wychylenie wskazówki, i teraz najważniejsze, pierwsze „słowo” z pierwszej ósemki jest sztywno powiązane z pierwszym „słowem” z drugiej ósemki i pierwszym trzeciej itd. Jak ktoś chce osobiście sprawdzić to w wsadzie 3B0 920 947 E dane te się zaczynają od adresu 0x270 do 0x29F. Taa.. ilość bajtów jest nadmiarowa bo zgodnie z tym rysunkiem wystarczy sześć „słów” a nie osiem. Sprawdzałem pobieżnie też sposób organizacji danych dla temperatury i jest podobny, lecz tam jest chyba mniejsza ilość bajtów, jak będę miał konkrety to opiszę.
  15. pivvo

    Ciekawostki licznikowe

    Nie pisałem o autku bo to nie passat tylko golf trójeczka TDI silnik na sterowniku szesnasto-bitowym 028 906 021 BF z moim wirusem, dalej to ABS/EDS z golfa 4 1J0 907 379 H dawno ten swap robiłem więc nie pamiętam czy ma CAN, zresztą wtenczas nie miałem po co stosować magistrali CAN więc nie położyłem wiązki, no i poduchy 6N0 909 603 E tylko tego nie ruszałem , i chyba nie mają CAN Co do licznika to była zabawna sytuacja bo facio na allegro sprzedawał części z passata zaproponowałem mu 50 zł za licznik, to mi go przysłał, no i poszedł na półkę, a ja kupiłem drugi już z serii 919, robiąc porządki sie nawiną, teraz są długie wieczory to co miałem mu odpuścić . Dzięki za info co do liczników 1/2 FIS zerknę na allegro jak się ceny kształtują
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności