Skocz do zawartości
marek29

Zmiana zegarów 919 na 920 CAN Działa!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Z powodu braku zegarów 919 z fis-em ,postanowiłem powalczyć z zegarami 920 Can.

Temat dotyczy Diesla AFN rocznik 12/97 czyli już z podświetlaniem czerwono-niebieskim (IMMO 2).

W internecie jest wiele opisów takiej przeróbki poprzez zastosowanie konwertera CAN-bus ,który sprawia sporo problemów szczególnie z wyświetlaniem spalania na komputerze pokładowym i jest "średnio orginalny".

Tak się składa że wszystkie TDI-ki na pompie VP w ostatnich latach produkcji posiadały sterownik obsługujący szynę CAN.

Przeróbka nie jest skomplikowana (na pewno prostsza niż montaż tempomatu).Problemem jest kwota którą za to zapłacimy........

Podstawową sprawą jest zdobycie sterownika z obsługą CAN ,w naszym przypadku jest to BOSCH 038.906.018GA.

Ważne jest to właśnie GA zamiast standartowego P.

Cena jest uzależniona od fantazji sprzedającego i wacha się w granicach od 150 do 700pln :debil.

Mnie udało się zakupić za 210pln-ów ,przy czym stary (P) poszedł za 130 ,czyli -80 (da się przeżyć).

Do tego zegary.

UWAGA! Opis dotyczy zegarów z 3B rocznik maj98-do czerwiec00 czyli BEZ ringów!!! z 1/2 Fis(CAN i IMMO2 !!,zegary 3BG z ringami posiadają IMMO3! -a nad tym dopiero pracuję...).

Po szczęśliwym zakupie kompa możemy go spokojnie zaadoptować ,ponieważ jego praca jest "podwójna" ,wysyła info do zegarów po CAN i analogowo (działa ze starymi zegarami 919).

Jeżeli ten etap przeszedłeś to znaczy że jest OK.

Teraz zegary.........

Ja zakupiłem najtańsze "angliki" z 1/2Fis za 80pln-ów ponieważ to miał być tylko experyment (a wyszło inaczej...).

Zegary które zakupiłem to ...822A 1/2 Fis.

Podłączenie to tylko dwa przewody ECU-ZEGARY.

Licznik który posiadam nie wymaga komunikacji CAN z ABS ,ani AIRBAG więc nie ma żadnych błędów na zegarach i nie wymaga zmiany w/w sterowników!!! (Ps. komunikacja jest możliwa ,ale można ją wyłączyć w CAN GATEWAY).

Zarówno ABS jak i AIRBAG normalnie gaśnie po chwili (tak jak ma być).

W tygodniu mam mało czasu ale w wekkend zapodam więcej info ze zdjęciami przeróbki.

Pozdrawiam

Marek

Edytowane przez marek29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe. Zapodawaj fotki i więcej info.

Tylko z tego co piszesz to dorwanie tego sterownika z końcówką GA jest tak samo trudne (kapitałochłonne) jak i FULL FIS'a bez CAN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do innych silników (np AHU, AHH) też można podpiąć ten sterownik, który podałeś czy trzeba szukać sterownika o innym oznaczeniu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie!!

Czy tak trudno odczytać VAG-iem jaki Macie sterownik?

Napisałem że jet to zamiennik sterowników 038 906 018 XX.

Jeżeli w/w sterownik się zgadza to musi zadziałać na ...018 GA.

Ja miałem końcówkę ..018 P ,czyli najbardziej popularną.

 

Jest to tak zwany "staroć" na dwie wtyczki dużą i małą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ciekawy eksperyment, dobrze że jeszcze znajdują się chętni na takie przeróbki.

Tylko z licznikiem od 3BG może być trochę więcej modzenia bo tam już więcej sterowników wymaga komunikacji przez CAN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
,zegary 3BG z ringami posiadają IMMO3! -a nad tym dopiero pracuję...).

z tego co wyczytałem w sieci montaż liczników z immo3 do immo2 jest możliwy, jedyny problem jest z kontrolką poduszek :P

 

Do innych silników (np AHU, AHH) też można podpiąć ten sterownik

w przypadku AHU ciekawe jak będzie się zachowywała turbosprężarak :P trzeba poprostu sprawdzić :P ciekawe czy nie odleci :P

w przypadku AHH powinien dostać większego powera :P ale nie do końca !!

Jeden wspólny wniosek w przypadku obu silników, w AHU są mniejsze a AHH jeszcze mniejsze wtryski względem AFN :P Ciekawe jak to wpłynie na motor :P

 

za pewne w jednym i drugim przypadku podmiana kompa jest możliwa :P ale pewnie będzie trzeba podmienić kości w ECU ;p no i tutaj rodzi się pytanie, jeśli zmienimy kości odpowiedzialne za mapy silnika to czy FIS będzie funkcjonował poprawnie? czy być może zostanie on dezaktywowany ?

 

 

EDIT:

Komp przełożony, kable wyprowadzone, auto zagadało bez problemu, po przełożeniu licznika (na próbę) funkcjonował poprawnie :)

Edytowane przez jarucki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, masz może fotkę środka tego kompa zamiennika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam,ale jest identyczny jak poprzedni (tzn 018P).

Posiada dodatkowo jeden układ scalony na samum środku (w starym jest wolne miejsce).

W piątek będę wlutowywał podstawki więc mogę zdobić zdjęcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I właśnie o to mi chodzi. W tym z końcówką 018P właśnie są braki. Czy masz możliwość zgrania zawartości tej kości. Tańszym kosztem można by zrobić ten sterownik 018GA, wystarczyło by zaprogramować kość i wlutować i mamy ECU z CANem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gebelssssss

 

dscn8069.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Komp przełożony, kable wyprowadzone, auto zagadało bez problemu, po przełożeniu licznika (na próbę) funkcjonował poprawnie

 

Pochwaliłbyś się do których pinów komputera trzeba pociągnąć kable z licznika i komp o jakim numerze kupiłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

038906018GA

Piny ECU (mała kostka) 68 i 75

Nie ma się czym chwalić, dzisiaj ECU poleciał na małego moda :P

teraz czekam na licznik... (testowane było z licznikiem 1/2 fis i gadało)

 

Myślę że Marek powinien dokończyć swój post, bo to jednak jego patent :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł, dzięki. Niestety nie tylko kość jest do wlutowania ....

dscn8069.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę że Marek powinien dokończyć swój post, bo to jednak jego patent

 

Patent jest nie ważny (Bo nikt nie bierze za to kasy), Ważne jest to że Ktoś chce go podjąć i ma zapał.

Z kolegą jaruckim pisałem Via mail ,Może to nie ładnie zabrzmi ,ale jest tzw.beta-testerem który wykazuje się wielką chęcią i zapałem w tym co robi.Jest to ważne bo sam faq. nic nie da . I tak będzie mnóstwo maili z pierdołami.Czekam jak kolega poczyni postępy (zadziała) i wtedy zapodamy opis.

Cały czas walczę z zasymulowaniem czujnika poziomu i temperatury oleju którego w AFN-e nie ma.

Ps.Obecnie mam założone zegary z 2002 (3bg) z ringami .Działa wszystko oprócz poduch i sygnalizacji włączonych świateł.

Cały czas czekam na kolegę jaruckiego (czekam na opinię i ew. błędy).

Pozdrawiam

Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj odbieram ECU (miano mi wlutować podstawki, bo bez programu nie widzi mi się jazda) co więcej miał być dla mnie odłożony licznik z 99 z Pełnym FIS'em, ale jednak go nie odłożyli, mogłem od razu kupić w Ciemno :P! Teraz czekam na 1/2FIS'aa, jak licznik przyjdzie a będzie to pewnie po weekendzie napiszę uzupełnię post Marka :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek.Co chcemy osiągnąć?

Dla mnie przeróbka na can to była zabawa-experyment.Byłem zdziwiony że wszystko wyszło.

Zmiana zegarów pociąga za sobą koszty ,o których proszę nie pisać.

Zegary w pasku możemy podzielić na:

1.passat do ok. 08/97 zielone podświetlanie ,IMMO1 zakres 220km/h bez can (919)

2.passat od ok. 08/97-08/98 niebieskie podświetlanie ,IMMO2 zakres 220km/h,bez can (919)

3.passat od ok. 08/98-08/00 niebieskie podświetlanie ,IMMO2 zakres 260km/h,1/2 can (920)

4.passat od ok. 08/00 w zwyż niebieskie podświetlanie ,IMMO3 zakres 260km/h,pełny can,srebrne ramki (920) "3BG"

 

Co daje zmiana?

 

1.Zmiana na 1/2 can

+ Ładny 1/2 Fis

+ Pełna kompatybilność (ABS,AIRBAG,wszelkie informacje na Fis)

 

- nie zyskujemy nic więcej.........

 

2.Zmiana na pełny can (3BG z ramkami)

+ Spalanie na postoju

+ ile przejedziemy na baku

+ dowolna konfiguracja podświetlania (wskazówki.tarcze)

+ ładny wygląd

 

-brak sygnału pozostawionych świateł po otwarciu drzwi (W 3bg sygnał z komfortu jest przekazywany za pomocą can

konieczna byłaby zmiana modułu komfortu + wszystkie sterowniki drzwi)

-Brak sygnalizacji uszkodzonych poduch.Opis j/w.(Kontrolka na desce nie świeci ,ale w razie usterki NIE MAMY O TYM

INFORMACJI!!).

 

Co potrzebujemy:

1.Komputer z końcówką ...018GA

2.Zegary

3.2 wsówki do kompa + 2 do zegarów

4.metr kabla dwu-żyłowego (albo lepiej dwie żyłki zawinąć w warkocz-i będzie jak w orginale..)

5.Taśma izolacyjna -szmaciana. Po zaizolowaniu wygląda jak orginał z Wolsburga :)

6.Do zegarów bez can i 1/2 can wystarczy zwykły Vag do wyciągnięcia pinu i zmiany przebiegu (Do większości!!!

,czasem zdarzy się rodzynek i nie odczytamy pinu-ale ja takiego nie spotkałem)

7.Do immo3 (3bg) musimy mieć K+Can ,lub Tacho ,ja używam chinola za 110pln i wszystko działa.

 

Nie potrzeba zmiany transponderów.

Kodowanie "w górę" przebiega bezproblemowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja się dołączę do tematu. Sprawdziłem na aukcji liczniki.

Wszystkie liczniki dla TDI z 1/2 FIS dla 97-00 r. maja nr kat. 3B0 920 822 A

 

Niestety cena 300-350 PLN + sterownik (znalazłem jeden) 400 PLN

ogólnie :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto już po zabiegu :)

no i....

 

Licznik z FISem działa wyśmienicie :D

Jedyny problem, to AIRBAG który wywala błąd (brak komunikacji przez CAN), tutaj trzeba będzie wymienić sterownik, więc Marku Liczę na Ciebie w tym drut modzie :D

Jeżeli chodzi o czujnik oleju, jest to do obejścia poprzez zmianę kodowania licznika :)

Minusy jakie ja zaobserwowałem:

- brak temp. zewnętrznej (kwestia przepięcia kabli, było o tym na forum http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=756472&postcount=193 ale dzisiaj już mi się nie chciało nic z tym robić :P

- po zmianie kości z pamięcią (tych z virusem) brak częściowej komunikacji z licznikiem! (wyświetla dodatkowo błąd związany z świecami żarowymi, nie działa obrotomierz) [też to zrobienia, wizyta u Tunera]

 

Plusy - chyba nie muszę się wypowiadać :D

obraz207m.th.jpg obraz199i.th.jpg

 

[ame]

[/ame]

 

---------- Post added at 21:52 ---------- Previous post was at 21:44 ----------

 

Niestety cena 300-350 PLN + sterownik (znalazłem jeden) 400 PLN

ogólnie

To teraz poszukaj sobie licznika z FISem bez CAN i zobacz jakie ceny! jeśli go oczywiście znajdziesz!

Oprócz serwisów aukcyjnych są również auto-części = "szrociarnie" :lol warto tam uderzyć

licznik można kupić dużo taniej co do komputera to tak jak wspomniałem!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej.

 

Czy z podanej listy sterownikow tylko ten z koncowka ga ma can??

 

028 906 021 JD Steuergerät TDI (AFN) >> 3B-W-105.000 1015,00€

038 906 018 P Steuergerät TDI (AFN) 3B-W-105.001>> 3B-X-525.000 1026,60€

038 906 018 FE Steuergerät TDI (AFN) 3B-X-525.001>> 3B-X-600.000 928,00€

038 906 018 GA Steuergerät TDI (AFN+AVG) 3B-Y-000.001>> 928,00€

038 906 018 EG Steuergerät TDI mit ESP (AFN) 3B-X-525.001>> 3B-X-600.000 928,00€

038 906 018 FT Steuergerät TDI mit ESP (AFN+AVG) 3B-Y-000.001>> 928,00€

 

 

czy moge zastosowac inny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności