symeks Zgłoś #321 Napisano 22 Stycznia 2013 (edytowane) Jezeli ecu ma Can to jak najbardziej będzie działać kwestia dopasowania immo. To z silnika ahh, ma Can. Info na 3 stronie tego tematu. Edytowane 22 Stycznia 2013 przez symeks Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #322 Napisano 22 Stycznia 2013 Jezeli ecu ma Can to jak najbardziej będzie działać kwestia dopasowania immo. To z silnika ahh, ma Can. Info na 3 stronie tego tematu. Tak sterownik FS ma CAN. Przy mojej przeróbce pozostał mi problem z przepisaniem immo z licznika 919 na licznik 920 immo3, organizacja komórek pamięci w tych licznikach jest diametralnie różna. Przepisałem PIN, numer immo, numer nadwozia - podejrzewam, że moim problemem prawdopodobnie jest brak przepisania kodu immo, nie mogę znaleść które adresy komórek w liczniku 919 go przechowują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
symeks Zgłoś #323 Napisano 22 Stycznia 2013 Po przepisaniu pinu, wgraj wsad i zakoduj klucze poprzez vag, usun stare i dodaj nowy czy nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #324 Napisano 22 Stycznia 2013 (edytowane) Nie ma tak różowo, próbowałem - nowy licznik nie przyjmuje PIN'u w trakcie kodowania kluczy, coś jest nie tak na styku nowe ECU (do którego niestety nie znam pinu) - nowy licznik. W załączniku wsad z pamięci sterownika silnika. Jedyne co mi się udało to wyłączyć w nim immo. Pytanie za 100 punktów, które komórki z EEPROM sterownika silnika zawierają istotne dane dla immo w przypadku licznika z immo3? Sam sobie odpowiem: prawdopodobnie przy liczniku tylko z immo3 wymagana byłaby zmiana sterownika silnika na ten z końcówką 012. 24c02_038906018FS.zip Edytowane 23 Stycznia 2013 przez blackpirate Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbi118 Zgłoś #325 Napisano 22 Stycznia 2013 U mnie też jest na dzień dobry trip 1 i wskazanie temperatury - na razie mam "-" bo czujnik jeszcze nie podpięty. Jak rozumiem manetkę już zmieniłeś?Język możesz zmienić przez adaptację: [select] [17 - Instruments] [Adaptation - 10] Kanał 004 - Ustawienie języka komputera pokładowego 00001 niemiecki 00002 angielski 00003 francuski 00004 włoski 00005 hiszpański 00006 portugalski 00008 czeski Może ktoś podpowie czy da się sparować licznik immo3 3B0920827A ze sterownikiem silnika 038906018FS? W tym sterowniku jest EEPROM 24c02. Na razie wyłączyłem immo w sterowniku silnika i pasek odpala pomimo mrugającej diody immo na liczniku. Zegary z B5FL z wyświetlaczem 1/2FIS w porównaniu do moich starych to niebo a ziemia. Dodam, że oryginalnie miałem licznik o oznaczeniu 3B1919860C. Witam, tak manetki już zmienione tylko czy to normalne jest ze nic się nie zmienia na zegarach jak przełączam manetkami od sterowania fis dodam że ECU jeszcze stare bo sam nie dysponuje sprzętem żeby piny wyciągnąć z zegarów i je zaadoptować a elektryk 250 zł chce za tą operacie do czwartku muszę poczekać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #326 Napisano 22 Stycznia 2013 Witam, tak manetki już zmienione tylko czy to normalne jest ze nic się nie zmienia na zegarach jak przełączam manetkami od sterowania fis dodam że ECU jeszcze stare bo sam nie dysponuje sprzętem żeby piny wyciągnąć z zegarów i je zaadoptować a elektryk 250 zł chce za tą operacie do czwartku muszę poczekać. Sterownik silnika nie ma nic do manetki, ja bym sprawdził jeszcze raz czy wszystko dobrze podpięte - zgodnie z instrukcją 3 przewody do zielonej wtyczki i jeden do niebieskiej od manetki. No cenią się, niektórzy z tego żyją, w cenie co podałeś można mieć spokojnie komplet przewodów i na własny użytek bawić się samemu. PIN z licznika wyciągniesz VAG-TACHO lub K-CAN Commanderem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbi118 Zgłoś #327 Napisano 22 Stycznia 2013 Sterownik silnika nie ma nic do manetki, ja bym sprawdził jeszcze raz czy wszystko dobrze podpięte - zgodnie z instrukcją 3 przewody do zielonej wtyczki i jeden do niebieskiej od manetki.No cenią się, niektórzy z tego żyją, w cenie co podałeś można mieć spokojnie komplet przewodów i na własny użytek bawić się samemu. PIN z licznika wyciągniesz VAG-TACHO lub K-CAN Commanderem. Wielkie dzięki za przypomnienie kolego, zapomniałem o niebieskiej kostce.Już jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbi118 Zgłoś #328 Napisano 30 Stycznia 2013 [/php][/php] Sterownik silnika nie ma nic do manetki, ja bym sprawdził jeszcze raz czy wszystko dobrze podpięte - zgodnie z instrukcją 3 przewody do zielonej wtyczki i jeden do niebieskiej od manetki.No cenią się, niektórzy z tego żyją, w cenie co podałeś można mieć spokojnie komplet przewodów i na własny użytek bawić się samemu. PIN z licznika wyciągniesz VAG-TACHO lub K-CAN Commander. Witam. Mam pytanko jakie muszę kupić kabelki żebym mógł sprawnie przeprowadzić całą operacje wymiany i adaptacji ECU I ZEGARÓW ORAZ IMMO. Kupiłem VAG K-CAN Commander 3.6 od VIAKEN kabelek z programem działa ale nie łączy sie z ECU i nie mogę immo wyłączyć piny już sczytane korekta w zegarach zrobiona. Mam możliwość korzystania z VAG COM PRO i CDIF 2 CZY TO MI W CZYMŚ POMOŻE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #329 Napisano 30 Stycznia 2013 [/php][/php] Witam. Mam pytanko jakie muszę kupić kabelki żebym mógł sprawnie przeprowadzić całą operacje wymiany i adaptacji ECU I ZEGARÓW ORAZ IMMO. Kupiłem VAG K-CAN Commander 3.6 od VIAKEN kabelek z programem działa ale nie łączy sie z ECU i nie mogę immo wyłączyć piny już sczytane korekta w zegarach zrobiona. Mam możliwość korzystania z VAG COM PRO i CDIF 2 CZY TO MI W CZYMŚ POMOŻE Kabelek Masz dobry, ale nie podałeś numerów zegarów i sterownika. Być może Masz ten sam problem co ja z immo3. Jeśli chodzi o EEPROM sterownika silnika to nie odczytasz go tym kabelkiem, gdybś miał sterownik z końcówką 012 - wtedy by działał, tak pozostaje wylut EEPROM i odczyt/zapis w zewnętrznym programatorze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbi118 Zgłoś #330 Napisano 30 Stycznia 2013 Kabelek Masz dobry, ale nie podałeś numerów zegarów i sterownika. Być może Masz ten sam problem co ja z immo3. Jeśli chodzi o EEPROM sterownika silnika to nie odczytasz go tym kabelkiem, gdybś miał sterownik z końcówką 012 - wtedy by działał, tak pozostaje wylut EEPROM i odczyt/zapis w zewnętrznym programatorze. Zegary mam 3BO 920825A VDO110.080.052\002 ECU 038 906 018 FQ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #331 Napisano 30 Stycznia 2013 Zegary mam 3BO 920825A VDO110.080.052\002 ECU 038 906 018 FQ Ja przy zegarach 3B0920827A musiałem wyłączyć immo w sterowniku silnika. Czy przy twoich da się inaczej nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbi118 Zgłoś #332 Napisano 31 Stycznia 2013 Ja przy zegarach 3B0920827A musiałem wyłączyć immo w sterowniku silnika. Czy przy twoich da się inaczej nie wiem Jakim programem wyłączyłeś u siebie immo bo tak jak już pisałem u mnie nie łączy z ECU przez komandera mam 3.6 full i 1.4 full , czy konieczna będzie wizyta u fachowca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #333 Napisano 31 Stycznia 2013 Jakim programem wyłączyłeś u siebie immo bo tak jak już pisałem u mnie nie łączy z ECU przez komandera mam 3.6 full i 1.4 full , czy konieczna będzie wizyta u fachowca. Musiałem wylutować EEPROM ze sterownika silnika, zgrać i zmodyfikować jego wsad w zewnętrznym programatorze, wgrać i wlutować go ponownie w sterownik. Z tego co czytałem commander 3.6 i 1.4 to praktycznie to samo. W zgranym EEPROM modyfikowałem ręcznie jedną komórkę, aby wyłączyć immo, można to też zrobić programem ImmoKiller. Ja prawdopodobnie będę wymieniał sterownik jednak na 012 zgodnie z opisem zamieszczonym przez Marka, na razie w liczniku miga mi kontrolka immo - nie znalazłem jeszcze czasu, być może samo mruganie da się wyłączyć we wsadzie licznika usuwając dane immo, ale tu trzeba będzie dojść samemu co i jak, bo niewiele jest osób, które podadzą na tacy co trzeba zrobić - nie ma co się dziwić - są cenniki na tego typu usługi. Także podziękowania dla marek29 i Pogromca, bo bez ich postów na forum ja np. bym się nie brał za wymianę licznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbi118 Zgłoś #334 Napisano 31 Stycznia 2013 Musiałem wylutować EEPROM ze sterownika silnika, zgrać i zmodyfikować jego wsad w zewnętrznym programatorze, wgrać i wlutować go ponownie w sterownik. Z tego co czytałem commander 3.6 i 1.4 to praktycznie to samo.W zgranym EEPROM modyfikowałem ręcznie jedną komórkę, aby wyłączyć immo, można to też zrobić programem ImmoKiller. Ja prawdopodobnie będę wymieniał sterownik jednak na 012 zgodnie z opisem zamieszczonym przez Marka, na razie w liczniku miga mi kontrolka immo - nie znalazłem jeszcze czasu, być może samo mruganie da się wyłączyć we wsadzie licznika usuwając dane immo, ale tu trzeba będzie dojść samemu co i jak, bo niewiele jest osób, które podadzą na tacy co trzeba zrobić - nie ma co się dziwić - są cenniki na tego typu usługi. Także podziękowania dla marek29 i Pogromca, bo bez ich postów na forum ja np. bym się nie brał za wymianę licznika. Ok .Wielkie dzięki za pomoc,ja dziś wywiozłem do elektronika swoje ECU i zegary, ma wszystko dograć żeby grało jak należy. Zszedł do 150 pln to znośnie a ja już bede miał problem z głowy.Podpytam co i jak zrobił to opisze dla potomnych o ile będzie na tyle uprzejmy żeby podpowiedzieć.Więcej napisze w poniedziałek jak będę po zabiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #335 Napisano 2 Lutego 2013 Witam.. mam do sprzedania Sterownik to nie Dział Giełda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pivvo Zgłoś #336 Napisano 5 Lutego 2013 Witam i mam takie oto pytanko, czy ktoś zrobił inwersję czyli uruchomił zegary z CAN (920) w instalacji bez CAN i bez adaptera, mam na stole zegary od anglika 3B0 920 947E i robiąc wiwisekcje stwierdziłem że do procesora CDVV dochodzą ścieżki drukowane od wtyczki niebieskiej, i są uzupełnione o elementy, i tak poduszka jest na 73 nóżce, obrotomierz 7; a prędkościomierz 84. Idąc tym tropem podpoiłem generator pod wtyczkę niebieską pin 28 (według opisu analogowy sygnał wejścia do prędkościomierza) i mieszając w sofcie zauważyłem że zmian w offsecie 65 uruchamia wskazania prędkościomierza z impulsów dostarczanych z generatora. I tutaj (początek softu) moje sukcesy się kończą. pz pivvo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek.wroc Zgłoś #337 Napisano 5 Lutego 2013 kazde zegary podejdą czy nie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbi118 Zgłoś #338 Napisano 11 Lutego 2013 Witam, może ktoś podpowie jak podłączyć czujnik temperatury zewnętrznej po wymianie zegarów, dodam że mam klime manual. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #339 Napisano 11 Lutego 2013 Witam, może ktoś podpowie jak podłączyć czujnik temperatury zewnętrznej po wymianie zegarów, dodam że mam klime manual. Sprawdź pod zbiorniczkiem płynu wspomagania czy nie masz kostki.Jeśli nie ma to jeden pin do masy,drugi do 26 pinu zielonej kostki licznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbi118 Zgłoś #340 Napisano 11 Lutego 2013 Może przy czujniku to ci pomoże //http://www.vwgolf.pl/porady/passat-b5-1996-2005-pinout-licznika/"]http://http://www.vwgolf.pl/porady/passat-b5-1996-2005-pinout-licznika/[/url] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach