Lorentz Zgłoś #61 Napisano 7 Lutego 2011 Koledzy, dajcie sobie spokój z tym, że jeden zrobił tyle a drugi tyle. To wszystko są wartości względne. A już na 100% w automacie czy Dsg nie wytrzymają klocki tyle co w manualnej skrzyni biegów. Klocki można też załatwić w 20tkm jak się traktuje auto jak wyścigówkę. Oczywiście sobie i wam życzę jak największych przebiegów na klockach i wspaniałych hamulców. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robertulus Zgłoś #62 Napisano 7 Lutego 2011 (edytowane) Czytałem, taką odpowiedź dostałem z ASO VW po podaniu numeru VIN. Klocki mają czujniki i powinien wyswietlić się komunikat . Edytowane 7 Lutego 2011 przez Robertulus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawka Zgłoś #63 Napisano 8 Lutego 2011 Odświeżając temat, wywołałem małą burzę więc się wytłumaczę po co była mi ta informacja a myslę też cenna dla innych w podobnej sytuacji. Na przeglądzie ok. 1000 km temu dostałem informację- klocki z przodu maja jeszcze ok. 20%. Szykuje mi się właśnie trasa 2000km (jednak głównie autostradami) i brak czasu nie pozwala jechać na wymianę. Stoję więc przed decyzją czy ryzykować i jechać w trasę i zrobić wymianę po przyjeździe ( i tak mam planowana wymianę oleju w DSG) czy absolutnie, nie ma żadnego tłumaczenia i wymieniać teraz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #64 Napisano 8 Lutego 2011 Jeżeli kontrolka od klocków jeszcze nie świeci śmiało możesz jechać. Ja przy oglądaniu swoich z przodu w sierpniu stwierdziłem ze też maja ok 25-20% i do dziś kontrolka się nie zapalał a zrobiłem ponad 10tyś km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #65 Napisano 8 Lutego 2011 Pawka, nie stresuj sie tak z tą wymiana. Mojego paska kupilem w pazdzierniku i mial 119000 km i zaraz po paru dniach zapalila sie kontrolka od klockow. Nawet nie zdejmowalem kola, tylko skrecilem ostro w lewo i w lewym kole zwarlem przewody od klocka co spowodowalo wylaczenie kontrolki. Dzis jest juz 137700 km i nic sie jeszcze nie trze. Nawet w miedzyczasie bylem na swieta w polsce a z norwegii troche jest km. Dodam iz na półce w garazu lezy kpl klockow i tarcz na czarna godzine, w razie tarcia blach na kanal i wymiana pare minut. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lanumisu Zgłoś #66 Napisano 8 Lutego 2011 Nawet jesli sie kontrolka hamulcow zapali, to nie trzeba zaraz jechac do warsztatu wymieniac klocki. Zawsze jakis zapas jest. Jesli trasa jest glownie autostrada, to te 2 tys. mozna spokojnie zrobic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #67 Napisano 8 Lutego 2011 Koledzy, dajcie sobie spokój z tym, że jeden zrobił tyle a drugi tyle.To wszystko są wartości względne. A już na 100% w automacie czy Dsg nie wytrzymają klocki tyle co w manualnej skrzyni biegów. Klocki można też załatwić w 20tkm jak się traktuje auto jak wyścigówkę. Oczywiście sobie i wam życzę jak największych przebiegów na klockach i wspaniałych hamulców. A to dlaczego w DSG mają krócej klocki wytrzymać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #68 Napisano 8 Lutego 2011 A to dlaczego w DSG mają krócej klocki wytrzymać? a dlatego,że w manualu częściej wykorzystuje się hamowanie silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #69 Napisano 8 Lutego 2011 jak największych przebiegów na klockach i wspaniałych hamulców albo jedno albo drugie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #70 Napisano 8 Lutego 2011 a dlatego,że w manualu częściej wykorzystuje się hamowanie silnikiem. A to nie wiedziałem mam DSG ale mój styl jazdy jeżeli chodzi o hamowanie silnikiem się nie zmienił i bardzo często hamuje silnikiem oczywiście że nie mam takiego wpływu na redukcję ale automat tez redukuje jak spada prędkośc- ale zobaczę ile mi klocki wytrzymają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #71 Napisano 8 Lutego 2011 A to dlaczego w DSG mają krócej klocki wytrzymać? Auto -hold też wpływa na klocki z tyłu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #72 Napisano 8 Lutego 2011 dlatego,że w manualu częściej wykorzystuje się hamowanie silnikiem Przy starych automatach to prawda. Ale z nowymi jest zupełnie inaczej. Ja prawie w ogóle nie dotykam pedału hamulca (Poznań). W dsg możesz wyhamować silnikiem do zera. W manualu musiałbyś redukować biegi. W trakcie samej redukcji auto i tak toczy się bezwładnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #73 Napisano 8 Lutego 2011 A to dlaczego w DSG mają krócej klocki wytrzymać? Koledzy już ci odpowiedzieli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #74 Napisano 8 Lutego 2011 Ja prawie w ogóle nie dotykam pedału hamulca (Poznań).w takim razie problem wymiany klocków cię nie dotyczy.W dsg możesz wyhamować silnikiem do zera. niestety nie. W manualu musiałbyś redukować biegi. po to są. Najlepiej sprawdzić w górach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #75 Napisano 8 Lutego 2011 Przy starych automatach to prawda.Ale z nowymi jest zupełnie inaczej. Ja prawie w ogóle nie dotykam pedału hamulca (Poznań). W dsg możesz wyhamować silnikiem do zera. W manualu musiałbyś redukować biegi. W trakcie samej redukcji auto i tak toczy się bezwładnie. Oczywiście, że nie jest tak do końca jak w starych automatach. Ale jestem pewny, że większość z nas na skrzyżowaniach trzyma auto na hamulcu albo na Auto Hold - raczej nikt nie przełącza w pozycję N . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #76 Napisano 8 Lutego 2011 Chodziło mi o wyhamowanie prawie do zera, czyli do tych kilku km/h jak auto samo się toczy. Dsg zrobi to szybciej niż stary automat i pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że szybciej niż manual. Myślę tu oczywiście o bezwładnym wyhamowaniu. A jeśli mowa o "rygorystycznym" wbijaniu niższych biegów dla wyhamowania to i w dsg na S też można. Ja lubię trzymać na hamulcu. Chyba, że jest dłuższe stanie to wbijam na chwilę autohold. Dlatego mam na stałe zapiętą klamrę od pasa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #77 Napisano 9 Lutego 2011 A ja już po wymianie tarcz i klocków. Od momentu zapalenia się kontrolki jeszcze z 1tkm przejechałem. Fakt, że od wewnątrz były już bardzo przytyrane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez75 Zgłoś #78 Napisano 9 Lutego 2011 Marek jaka firme dales na przód?Koszt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #79 Napisano 9 Lutego 2011 Założyłem oryginały w Aso - tarcze 233 pln szt, klocki 225 pln. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez75 Zgłoś #80 Napisano 9 Lutego 2011 Ciekaw jestem jaka firme puszcza teraz aso w oryginały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach