kononowicz Zgłoś #521 Napisano 18 Sierpnia 2015 Witajcie kochani.Mam problem z ręcznym hamulcem. Migają kontroli przekreślonego P (pomarańczowa) i czerwona hamulaca + paskudny brzęczyk. Hamulec mechanicznie odblokowuje się. Podłączyłem komputer i wyskoczyło coś takiego jak poniżej: Nie mogę wygoglowac co ta za błędy. Jesteście w stanie cos z tego wyczytać ? W poniedziałek chciałem jechac do w góry :mmm [ATTACH=CONFIG]135002[/ATTACH] Usterka usunięta. Dla potomnych opiszę sytuację. Uszkodzeniu uległ PRAWY silnik hamulca ręcznego. Nie zamykał tłoczka. Łapał tylko lewy. Dość częsta usterka modelach które mają już swoje lata (mój ma 9 lat). Nowy silnik na alledrogo to koszt ponad 400 zł. Ja temat załatwiłem w warsztacie strikte wyspecjalizowanym w regeneracji zacisków hamulcowych. Wymiana silniczka i całego zacisku z silniczkiem to u nich ten sam koszt. Wymieniałem więc cały zacisk z silnikiem na regenerowany z 12 miesiączka gwarancją. Czas operacji ok 30 minut. Koszt: 250 zacisk + 50 usługa i po problemie. Z usługi jestem b. zadowolony więc podaje namiar na warsztat dla kolegów z Warszawy i okolic: Marki koło Warszawy Al. Piłsudskiego 18a ( okolice centrum handlowego M1 ) tel. 501 194 660 lub 22 799 27 27. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlik Zgłoś #522 Napisano 19 Sierpnia 2015 Usterka usunięta. Dla potomnych opiszę sytuację. Uszkodzeniu uległ PRAWY silnik hamulca ręcznego. Nie zamykał tłoczka. Łapał tylko lewy. Dość częsta usterka modelach które mają już swoje lata (mój ma 9 lat). Nowy silnik na alledrogo to koszt ponad 400 zł. Ja temat załatwiłem w warsztacie strikte wyspecjalizowanym w regeneracji zacisków hamulcowych. Wymiana silniczka i całego zacisku z silniczkiem to u nich ten sam koszt. Wymieniałem więc cały zacisk z silnikiem na regenerowany z 12 miesiączka gwarancją. Czas operacji ok 30 minut. Koszt: 250 zacisk + 50 usługa i po problemie. Z usługi jestem b. zadowolony więc podaje namiar na warsztat dla kolegów z Warszawy i okolic: Marki koło Warszawy Al. Piłsudskiego 18a ( okolice centrum handlowego M1 ) tel. 501 194 660 lub 22 799 27 27. U mnie też chwyciło jedną stronę i po wymianie jest trochę głośno- tzn głośniej zaciska i popuszcza niż przed awarią. Czym to możne być spowodowane. Warsztat twierdzi że mam podjechać i wymienią tłoczek ale nie jest to na miejscu, więc nie zrobię tego w najbliższym czasie. Kazali korzystać z ręcznego i miało się rozruszać-uciszyć ale nie ma wyraźnego efektu. czy u ciebie też z upływem czasu chodziło głośniej. ja mam paska o pół roku i nie ma porównania chociaż po wymianie na pewno chodzi głośniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #523 Napisano 20 Sierpnia 2015 Ciekawe czy podczas naprawy rozruszali tylko silniczek czy również wymienili łożyska, ale skoro piszesz, że głośno pracuje to pewnie łożysk nie ruszali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #524 Napisano 8 Września 2015 A u mnie po jakimś czasie po wymianie klocków, podczas hamowania czuć wibracje. Tak jakby była pokrzywiona tarcza, czy coś z klockami. Ktoś miał podobne objawy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #525 Napisano 9 Września 2015 A u mnie po jakimś czasie po wymianie klocków, podczas hamowania czuć wibracje. Tak jakby była pokrzywiona tarcza, czy coś z klockami.Ktoś miał podobne objawy? Bardzo możliwe, że masz zwichrowaną tarczę, tarcze. Nie wiem jak jak jeździsz i czy np. myjką ciśnieniową nie lejesz po nich wody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #526 Napisano 10 Września 2015 Leję wodę.Jaki ma ona związek? Acha, leję na zimne tarcze, tzn leję po felgach, co trafi w tarcze to trafi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #527 Napisano 11 Września 2015 Taki że jak gorąca tarcza od hamowania i polejesz zimną wodą może się skrzywić i stąd bicia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dobry_rafal Zgłoś #528 Napisano 19 Września 2015 Mam szybkie pytanie. Czy do Passata b6 2.0tdi silnik BKP z koncowki 2007r. w kombi na tyl montowane byly dwa rodzaje klockow chamulcowych? Musze je wymienic a w sklepie prosili zebym przyniosl stare bo musza dopasowac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glowix Zgłoś #529 Napisano 19 Września 2015 Mam szybkie pytanie. Czy do Passata b6 2.0tdi silnik BKP z koncowki 2007r. w kombi na tyl montowane byly dwa rodzaje klockow chamulcowych? Musze je wymienic a w sklepie prosili zebym przyniosl stare bo musza dopasowac... ASO, niech Ci podadzą symbole OEM i wtedy z katalogu znajdziesz odpowiednik. Tych rodzajów jest ogólnie więcej. Przyciśnij ASO, żeby Ci podali wszystkie ze wskazaniem różnic. U mnie np. bylo kilka symboli pasujacych, jedne zwykle, jakies eko, a jak zapytalem o jeszcze inne (cos tam z katalogu ATE chyba wyszlo i tam podaja odpowiednik OEM) to sprawdzili, ze tez pasuja itd. Dzwonilem do kilku ASO, ze sprawdzic kto ma racje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszvw Zgłoś #530 Napisano 5 Stycznia 2016 Przednie to chyba się da wymienić ale do tylnych trzeba podłączyć komp żeby cofnęły się cylinderki bo jest elektryczny ręczny. Da się wymienić, ale trzeba by było odkręcić silniczek i wtedy kluczem torksowym można wycofać tłoczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #531 Napisano 5 Stycznia 2016 dokladnie, tak wymienialem u siebie juz pare mies temu i nadal smiga bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slesh Zgłoś #532 Napisano 6 Kwietnia 2016 Mam passata b6 2007 103KW/140KM i są 2 rodzaje klocków ATE z czujnikami większe i mniejsze jak sprawdzić które mają być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #533 Napisano 7 Kwietnia 2016 wrzuć mi vin to dam Ci znać. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fcbsoci Zgłoś #534 Napisano 9 Kwietnia 2016 Przeleciałem na szybko wątek i opiszę swoją historię. W październiku wymieniłem tył ori tarcze plus klocki ate . Z przodu tarcze były jeszcze grube wiec wymieniłem tylko klocki na jurid white ceramic . Do tego wszystkiego wymieniłem przewody na oplot i płyn na ate typ 200. Odpowietrzałem używając takiego przyrządziku, ktory podpinałem do zestawu z zimowkami tzn.do odpowietrzania każdego koła używałem jednego koła z opona zimowa napompowana do 2.5 atmosfery i tym sposobem mogłem sam odpowietrzyc cały układ . Oprócz tego odpowietrzylem tez sprzęgło ale to zrobiłem juz z córką która pompowala pedałem i tu pojawił się kłopot bo pedał wpadł w podłogę i podniósł się dopiero gdy podpiolem 5 kolo (letni zapas ).Później odpowietrzylem jeszcze cały układ tradycyjnie z włączona stacyjka pompujac Nie wiem jakie tarcze są z przodu bo były jak kupiłem auto a w historii jest tylko ze były wymieniane i nie ma nazwy . O co chodzi a no o to ,ze hamulce bardzo ..ujowo hamują . Mam teraz z tyłu nowe opony goodyear a z przodu są jakieś tam ,mają ponad 5mm bieżnika . Gdy wciskam pedal hamulca to mam takie dziwne wrażenie ze zaraz wcisne go w podłogę ,wręcz zrobię dziurę a auto słabo zwalnia . Poprzednie klocki napewno były inne bo strasznie pylily i wymieniłem je tylko dlatego, że tył robiłem wiec chciałem to odrazu mieć z głowy . Czy do tych juridow ceramic lub ate muszą być jakieś inne specjalne tarcze ? W Leonie miałem Zimmermann to do nich musiały być miękkie klocki no i one też strasznie pylily ale dobrze hamowaly. Nie wiem co myśleć ale strach jeździć z tymi hamulcami zwłaszcza ,ze lubie przycisnąć i czip mi po głowie chodzi. Co myślicie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #535 Napisano 10 Kwietnia 2016 Akurat powinien być płyn ATE SL6, ale to raczej nie ma wpływu. Odnośnie klocków pseudo ceramicznych, bo to są klocki tzw organiczne, to nawet producenci nie piszą, że na nich lepiej hamuje auto, tylko mniej pylą. Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareqq Zgłoś #536 Napisano 9 Czerwca 2016 Witam, czy w b6 tylne tarcze 286 i 282mm(etka podaje te dwa rozmiary dla PR-1KU ) mozna montowac zamiennie?Czy tarcze te wymagaja roznych klockow? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #537 Napisano 9 Czerwca 2016 Dawid Ja w swoim CC zmieniałem ostatnio klocki ale bez zmiany płynu (mam 96kkm) tarcze mam jeszcze oryginał a tylko klocki zmieniałem przód i tył na oryginał. Hamulce są takie, że jak się przesiadam się z innego samochodu do CC to muszę pamiętać o tym ,żeby lekko naciskać hamulec bo jak ktoś jechałby bez pasów to wyleci przez przednią szybę. CC mają niesamowite żylety dlatego ponów procedurę odpowietrzania bo to nie jest jak się niektórym wydaje szybka robota. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marjan Zgłoś #538 Napisano 9 Czerwca 2016 wrocilem teraz od mechanika. wymieniłem tarcze i klocki na nowe firmy ATE tak to wygląda. Na moje oko źle to wygląda tak jak by zamiast nowe było wyfrezowane. Dla porównania jak wyglądaja tarcze nowe. a tak to wygląda u mnie Co sądzicie o tym? zrobili mnie w bambuko i zamaist wymienić tarcze dali uzywane albo wyfrezowali stare? Czy to mi sie cos pomieszało i tak wyglądaja nowiutkie ATE tarcze i klocki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #539 Napisano 9 Czerwca 2016 Zmierz grubość i będziesz wszystko wiedział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marjan Zgłoś #540 Napisano 9 Czerwca 2016 odkręciłem koło i tu niespodzianka. Klocki TRW zamiast ATE A tarcz nie jestem pewien, nie wiem co to jest. Da sie jakoś je sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach