Skocz do zawartości
Domely

Czyszczenie wtrysków ultradźwiękami lub preparatem typu STP w B6...

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam DPF i wlewałem STP już chyba 3 razy. Wszystko OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Dzieki za informacje. Powoli sie upewniam do tego srodka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czytam to forum od miesiąca i dowiaduję sie codziennie nowych, ciekawych rzeczy. Dzieki Wam za to! Kupiłem Passata Variant 2.0 TDI 140 KM, rok 09/2007, przebieg potwierdzony w ASO 166000 km z Francji, chciałbym profilaktycznie przeczyścić wtryski. Po czym poznać jaki mam typ silnika, czy mam filtr cząstek stałych i jakiego preparatu powinienem użyć? Z góry dziękuję za pomoc:)!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otwierasz książkę serwisową na 1 stronie i tam na naklejce masz wszystko o swoim aucie - jaki silnik, kolor, skrzynia, wyposarzenie itd. Co wlać? Hmmm są zwolennicy LIQUI MOLY lub STP. Ja jestem za STP. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po czym poznać jaki mam typ silnika, czy mam filtr cząstek stałych
Otwierasz książkę serwisową na 1 stronie i tam na naklejce masz wszystko o swoim aucie

 

Typ silnika w 2.0TDI 140KM to BMP jednostka 8-zaworowa lub BKP 16-zaworowa.

7GG-jest filtr DPF, a jeżeli znajduje się 0GG-brak filtra DPF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Witam

W poniedziałek poszedłem na całość i wlałem STP do czyszczenia pompowtryskiwaczy. Butelka czarna z naklejką niebieską. Wlałem ją przed tankowaniem aby się lepiej wymieszało a potem zatankowałem 4/5 baku. Wg instrukcji wlewać na 50-60L w baku więc nie zalałem do pełna bo jak wiemy nasz bak ma 70L. Wlałem preparat bo mam dziwne w czasie jazdy efekty jakby hamowania. Wiem, że nie muszą to być pompowtryskiwacze ale od czegoś trzeba zacząć no i dziwnie zaczyna mi spalać coraz więcej. Zaczynałem od paliwa Diesel Gold na Statoil i zamiast mniej palił więcej.

Przejechałem jakieś 400km od tamtej pory i to co zauważyłem, że odpala jakby łatwiej (może złudzenie) no i spalanie spadło na trasie Kielce - Kraków. Jeżdze tą trasą parę lat i zawsze palił mi ponad 5,5L (spokojnie jezdze 90-120km/h). Ostatni wynik jazdy na trasie 5,2L.

Hmmm nie jestem w 100% pewien ale wydaje mi się, że jednak jest poprawa.

Napisze jeszcze jak skończy się paliwo będę bardziej mądrzejszy . Obserwacja trwa.

pozdrawiam

 

Jaktam obserwacja po zalaniu do ON STP ?

Ja zalalem jeden bak temu , roznic nie widze . Moze dlatego ze nie mam stalych tras .

A co ty powiesz w tym temacie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, tak jak pisałem już wcześniej na pewno mniej pali auto jakieś 0,2l - 0,4l na 100km. Silnik pracuje troszkę ciszej. Odpala od "ręki". To główne cechy które zaobserwowałem. Może to zależy od silnika. Ja mam BMP. Pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czystym sumieniem mogę polecić specyfik STP do diesla. Od 2-ch miesięcy zauważyłem nagły wzrost spalania ok. 7 ltr, wcześniej palił 6,2-6,3. Sprawdziłem w aucie wszystko co się dało - filtry, paliwa, powietrza, wymieniłem olej itp. Zrobiłem diagnostykę VCDS - stan silnika idealny, cylindry pracują równomiernie, żadnych uwag a spalanie nadal wysokie. Ktoś podejrzewał zabrudzone wtryskiwacze i polecił dolać płyn czyszczący do paliwa. Kupiłem produkt STP i po wyjeżdżeniu baku problem zniknął. Dziś po zatankowaniu paliwa na Shellu i przejechaniu 100km spalanie wyszło ok. 6,0 - wcześniej w tych samych warunkach prawie o 1 ltr. wyższe. Jak widać raz na jakiś czas warto w coś takiego zainwestować, bo paliwa bywają różnej jakości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałbym tylko się upewnić, czy sierotek, STP, o którym mowa w tym temacie wygląda tak jak ten na zdjęciu? Za odpowiedzi z góry dzięki.

 

Tak chwalicie te preparaty do czyszczenia, że sam chciałbym wypróbować :fajny, początkowo miałem obawy, bo mam DPF-a, ale kolega "oracz" pisze, że wszystko jest ok, więc jestem spokojny.

 

49cc79af8cd149a9b976998.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam.

Tak to to ,ja tez mam DPF . Narazie raz wlany , jedno co zaobserwowalem to ze lepiej pali .

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

u mnie wlasnie zaczal gorzej odpalac...

ale dopiero 300 km zrobilem - nawet nie poszla 1/4 baku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałbym tylko się upewnić, czy sierotek, STP, o którym mowa w tym temacie wygląda tak jak ten na zdjęciu?

Ja stosowałem właśnie ten.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Chciałbym tylko się upewnić, czy sierotek, STP, o którym mowa w tym temacie wygląda tak jak ten na zdjęciu? Za odpowiedzi z góry dzięki.

 

Tak chwalicie te preparaty do czyszczenia, że sam chciałbym wypróbować :fajny, początkowo miałem obawy, bo mam DPF-a, ale kolega "oracz" pisze, że wszystko jest ok, więc jestem spokojny.

 

49cc79af8cd149a9b976998.jpg

 

dokladnie ten

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Też wlewałem do baku STP, ale ostatnio zakupiłem specyfik Liqui Moly.

Właściwości te same jak nie lepsze, polecam.

 

http://www.inter-auto.pl/liqui-moly/artykul.pdf

2096_2.jpg

Edytowane przez vallentino

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie można dostać ten specyfik Liqui Moly? tez go uzywałem ale kupowałem na allegro, w których sklepach mogą nim handlować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie można dostać ten specyfik Liqui Moly? tez go uzywałem ale kupowałem na allegro, w których sklepach mogą nim handlować?

W każdym pożadnym sklepie motoryzacyjnym można go kupić lub w hurtowni zamówić.

Cena 35-45 PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko który ze specyfików Liqui Moly lepiej przeczyści wtryski - System Pflege Diesel czy Diesel Spulung bo moim zdaniem ten drugi ale moze sie mylę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesel Spulung kupiłem ostatnio do 1.3 MultiJeta żony i dopiero zrobiłem z 300km zobaczę czy będzie poprawa bo silnik na CR i miałem korekty na 1 cylindrze 1,2 a w mrozy odpalał na 3 cyl. i 4 dopiero po chwili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaczynałem od paliwa Diesel Gold na Statoil i zamiast mniej palił więcej.

 

W prawdzie u mnie to była jednorazowa historia, ale więcej nie będę sprawdzał:

Po zakupie PASSAT'a 1.9TDI zalałem Diesel ON na Statoil... To co się działo to masakra!

Silnik ciężko zapalał, kopcił ostro na wolnych obrotach, nierówno pracował

na biegu jałowym itd...

 

Od roku tankuję tylko na BP - ON Ultimate i jestem na prawdę bardzo zadowolony.

 

 

Raz na jakiś czas dolewam DIESEL SPULUNG LiquiMoly i jest ok.

Teraz przetestuje ten ochronny srodek do CR i PD - LiquiMoly.

 

 

 

Pozdrawiam

Bartek

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności