Skocz do zawartości
Domely

Czyszczenie wtrysków ultradźwiękami lub preparatem typu STP w B6...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość
Ceny niestety wysokie

Na alledrogo oferują diagnostykę za 30zł

 

Z allegro osoby z forum pewnie tez kupuja VAG , VCDS i maja sprawdzone opinie . Tak mi sie wydaje .

 

---------- Post added at 13:25 ---------- Previous post was at 13:24 ----------

 

Szary ja lałem Motula - w tym wątku pewnie to opisywałem

 

Poczytam od poczatku watek , a powiedz masz DPF w swoim pasku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darek, jak masz PD z DPF to nalepiej lać olej co spełnia normę WV 507.00, inny olej może uszkodzić pompowtryskiwacze. Najlepiej jednak chyba nie zmieniać oleju, lać taki jak od nowości, a jak nie wiesz jaki był lany, to wlać najlepszy co spełnia w/w normę.

 

Polecam wątek ->http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21274

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Podobno VAG'iem w grupie 011 można sprawdzić czy turbina dobrze pompuje.

Tylko jak to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Darek, jak masz PD z DPF to nalepiej lać olej co spełnia normę WV 507.00, inny olej może uszkodzić pompowtryskiwacze. Najlepiej jednak chyba nie zmieniać oleju, lać taki jak od nowości, a jak nie wiesz jaki był lany, to wlać najlepszy co spełnia w/w normę.

 

Polecam wątek ->http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21274

 

Wiec tak w watku swego czasu siedzialem i pisalem . No i wiem tyle ze auto z PD wymaga oleju normy 505.01 lub 506.01 , jedynie ze wzgledu na DPF musi byc 507.01. Olej od nowosci byl lany normy 507.01 pewnie Castrol,z historii wiem ze od zabojadow bo w kratce producenta jest (F). Obecnie mam shella normy 507.01 bo taki zalewali w ASO Dyszkiewicz , ale szukajac pewnego i niedrogiego castrola slx natrafilem na pewniaka co do pochodzenia i przystepnej ceny. Oto on G 052 195 M4 oryginalny VW 5w30 longlife III normy 504-507 w bankach 5L . Troche w tym watku popisalem na temat tego oleju , to dla zainteresowanych. To moja alternatywa bo ten olej oryginalny z ASO produkowany w Niemczech ,sciagany na zam. z Poznania od kulczyka. A cenowo to tanszy od Castroli slx z ASO , drozszy od Castroli slx z alegro ktore nie wiadomo skad i co w srodku. Do tego mam ASO ze Stalowej Woli ,ktore sprzedaje na allegro z fakturka i taniej niz te blisko mnie .I tak wychodzi cena tego oryginalu 5L taka ze jest 1/3 drozszy od Castrola slx z allegro , ale dwa razy tanszy od castrola slx z ASO . Sam widzisz ze to centralny srodek cenowy z pewnym oryginalnym pochodzeniem.Jestem przed wymiana na ten bo nie ufam tym z ASO z beczek , dlatego wymienie na ten .Gdybym wczesniej go znalazl to juz by byl w silniku , no ale wtedy trzeba bylo wymienic . Nie bylo czasu na poszukiwania .

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co masz do oleju z ASO? Nie sądzę aby opłacało im się robić jakieś wałki z olejem.

Do mojego lany od nowości jest Castrol SLX LL III 5w30 i nie mam żadnych problemów.

Nawet jestem troszkę w szoku, jak muszę ostro się nagimnastykować z bagnetem aby odczytać poziom oleju, bo taki przejrzysty. Po wymianie przejechane prawie 2k i olej jak nowy. W poprzednim furaku, to zaraz po wymianie miałem olej czarny jak smoła, a niby CR był, a lałem też Castrol, tylko 10w60.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
A co masz do oleju z ASO?

 

Cena z kosmosu i tyle , a oryginal z DE pewnie zapakowany .Robia walek cenowy * 2.

Predzej unas ASO cos z olejami zakabinuje niz fabryka oleju w DE.

Moja opinia , reszta ma wolnosc wyboru.

 

Wyjmij bagnet na noc , a rano odczytaj stan oleju . Bedzie lepiej widac jak zleca resztki z rurki bagnetu , pozatym bagnet czarny i taka konstrukcja ze trudno odczytac jak silnik niedawno pracowal.

 

---------- Post added at 01:26 ---------- Previous post was at 01:08 ----------

 

Szary ja lałem Motula - w tym wątku pewnie to opisywałem

 

P.S. A skąd wziąć VAG-COM lub VCDS?

 

Tak pisales , porobil bys odczyt korekt to bysmy sie dowiedzieli moze czegos o tym MOTULU .

O ile niedawno ,ponownie go zastosowales bo z lutego to za dawno temu zeby teraz odczyt robic.

Chyba ze robiles pomiary w lutym/marcu bo wtedy pisales ze wlales MOTUL i przejechales 100km.

 

Napisz czy masz w pasku DPF i czy przy MOTULU czyscil sie czesciej czy jak wczesniej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podobno VAG'iem w grupie 011 można sprawdzić czy turbina dobrze pompuje.

Tylko jak to zrobić?

Jak to jak?

Wchodzisz do grupy 011 i wszystko widać :).

 

Apropo oleju z ASO, to chłopaki leją go z beczki i nie mają większego interesu na nim oszukiwać (koncesję VW bardzo trudno uzyskać, dość łatwo stracić), cena jak to u nich wynosi trochę ponad 200pln za 4L więc tragedi nie ma. W sklepie zapłacisz niewiele mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Apropo oleju z ASO, to chłopaki leją go z beczki i nie mają większego interesu na nim oszukiwać (koncesję VW bardzo trudno uzyskać, dość łatwo stracić), cena jak to u nich wynosi trochę ponad 200pln za 4L więc tragedi nie ma. W sklepie zapłacisz niewiele mniej.

 

Koncesje moze i maja z VW podpisana , ale pewnie i osobne umowy z Castrolem Polska .Ceny maja takie bo albo Castrol Polska chce sporo zarobic albo oni .Co do ceny Casrol SLX w Sobkol, Auto-wimar,Auto-unia to srednio z beczki za 1L 80pln cos,a w butlach 96pln a na alegro taki 30pln za litr . Zobacz ile na allegro kosztuje beczka 208L tylko 5400pln ,jak podzielisz to na litry to wychodzi 26pln za 1L. Wiec jest na czym zarobic ,jesli ASO 4L wychodzi 320pln a z beczki z allegro 100pln to daje trzykrotny zarobek , bez kombinacji z butelkami 1L. W sklepach ten olej jest po 40-45 za litr co daje 160pln czyli polowe tego co w ASO ,a allegro butelki 120pln. I wychodzi piekny walek na spora sumke bo na beczce 208L mozna wyciagnac 11000tys.pln zysku bez pocenia sie . Ale to tylko moje mysli ,ja zaplacilem za oryginala G 052 195 M4 oryginalny VW 5w30 longlife III normy 504-507 233pln juz z przesylka i fa ASO ze Stalowej woli tez dostalem . Na miejscu ceny tego byly od 270 do 296pln i to moj pewniak pochodzeniowy.

 

Wszyscy jestesmy wolni i robmy jak nam sumienie/intuicja podpowiada, bez obrazy to moj wybor .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy nie lałem Castrola, bo i serwis i inni niby bezstronni polecali Mobila. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami z VW i uparcie twierdzili, że silniki jeżdżące na Castrolu po rozebraniu mają jakiś nalot, po Mobilu nie. Nie bardzo mi się chce w to wierzyć, ale, że z racji, że we wszyskich autach jakie miałem jeździłem na Mobilu, to go stosowałem.

 

ASO zawsze było o wiele droższe niż inne warsztaty, gdyby mieli ceny bardziej przystępne byłoby też więcej klientów a co za tym idzie pewniejsze czyt. udokumentowane samochody. Ja jestem zdania, że lepiej wymieniać olej trochę częściej - sam robiłem to co 10tys. km niż szukać nie wiadomo jakich jakości i jeździć na long life. Oszczędność jest raczej pozorna a na pewno silnik lepiej na tym wyjdzie. Może dlatego w moim aucie silnik jest nadal w doskonałej formie.

 

Co do kupowania oleju na allegro, to mam mieszane uczucia, tym bardziej za dość małe pieniądze. Wszyscy starają się nie stracić a oleje jak alkohole coraz częściej się podrabia :). Oczywiśnie nie wszyscy kombinują, ale można się naciąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ASO zawsze było o wiele droższe niż inne warsztaty, gdyby mieli ceny bardziej przystępne byłoby też więcej klientów a co za tym idzie pewniejsze czyt. udokumentowane samochody

Zgadzam sie w 100% ale kazde ASO ma rozne ceny serwisu:), przykład dzwoniłem z ciekawosci jaki jest koszt wymiany Oleju przy 30 tys. w 1.9 TDI 105 w jednym Aso powiedzieli 1300 zl w drugim 1200 a w trzecim 870 :)

Edytowane przez n00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
ASO zawsze było o wiele droższe niż inne warsztaty, gdyby mieli ceny bardziej przystępne byłoby też więcej klientów a co za tym idzie pewniejsze czyt. udokumentowane samochody. Ja jestem zdania, że lepiej wymieniać olej trochę częściej - sam robiłem to co 10tys. km niż szukać nie wiadomo jakich jakości i jeździć na long life. Oszczędność jest raczej pozorna a na pewno silnik lepiej na tym wyjdzie. Może dlatego w moim aucie silnik jest nadal w doskonałej formie.

 

Co do kupowania oleju na allegro, to mam mieszane uczucia, tym bardziej za dość małe pieniądze. Wszyscy starają się nie stracić a oleje jak alkohole coraz częściej się podrabia . Oczywiśnie nie wszyscy kombinują, ale można się naciąć.

 

Zgadzam sie z toba calkowicie . Dlatego powiem ci chce stosowac ten olej longlife III orygina nie w LL tylko co 15 tys.km. a napewno nie strace na tym .Pewny bede ze silnik ma to co dobre i przed utrata wlasnosci zostanie wymienione na nowe (to bezpieczna kombinacja).Wole dodac te 100pln i kupic ten olej oryginal , bo nie moge sie przekonac do nikogo kto olej LL sprzedaje po 30pln (nie potrafie,nie udalo sie nikomu) .

 

ASO to sie cenia przesadnie , niby wyszkolenie i wiedza ich mechaniorow taka droga. Oni wola miec mniej klientow a za bycza kase. A czytam tu opinie o ASO roznych i z ta wiedza i obsluga jest roznie , nie ma standardu . Sa kiepy ze glowa boli , ale sa i ekstra ASO no i sa ASO-wymieniacze. Normalnie wku.. mnie to powiedzonko , unas za godzine pracy 244pln , to kpina . Nie wszystkim mechaniorom praca czasowo wychodzi tak samo . Powinni sie okreslic konkret co i za ile , a nie taka ramka 244pln/h . Ciekawe ile z tego ma mechanik ?

 

No tak nikt na oleju nie chce tracic, a wrecz sprzedaje by zarobic tylko ile zarabia jak sprzedaje olej LL po 30pln za litr ?

Moj wniosek jedni cos kombinuja i dlatego 1L 30pln , a inni chca ostro przyciac na oleju i po 100pln ten sam maja (ASO). Jedni kabinuja z cena inni z olejem ,a w sklepach co jest nie wiem.Wiadomo sa i tacy uczciwi olej maja z DE oryginal i sprzedajac na allegro lecz musza sie dostosowac co do ceny innych. Ale zgadywac by trzeba bo ktos moze poprostu wywalic cene i miec szajs , to loteria jak toto .Ja srodek juz mam ,cena umiarkowana jak za oryginal z DE i pewne pochodzenie , to mi pasi jak nie wiem.

 

Pzd.

 

---------- Post added at 01:54 ---------- Previous post was at 01:41 ----------

 

kazde ASO ma rozne ceny serwisu, przykład dzwoniłem z ciekawosci jaki jest koszt wymiany Oleju przy 30 tys. w 1.9 TDI 105 w jednym Aso powiedzieli 1300 zl w drugim 1200 a w trzecim 870

 

Ta tak pierniczy jeden przez innego , ja jak dzwonie to pytaja innych ile powiedziec. Bo zadaje konkret pytania i nie wiedza co i jak i radza sie innych .

Ceny podaja rozne ale po robocie wyciagaja zegarek i licza i nie interesi ile ci tam kasy mowili , bo u nich za godzine 244pln . Wszystko w rekach lub zegarku mechaniora, jesli temat zna i robil to sie uwinie i bedzie tanio, ale moze byc roznie . Jak popytasz o ceny i pojedziesz tam gdzie najmniej powiedza to nie zawsze tak bedzie .

 

Sam sie przekonalem tak mysle ze tam gdzie mowili mi wiecej szybciej by poszlo (i bylo by taniej) niz tam gdzie mowili mniej a wyszlo inaczej. Ale 100% pewnosci nie mam , tak mysle .

 

Mowia cene okreslajac na OKO ile to czasu bedzie robione , wiec jaka to wiarygodna informacja o cenie , a na koniec czas razy 244pln i powiedz ze mialo byc mniej . To nic nie da ,sztywna ramka 240-244pln/h i koniec kropka .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Dzwonilem i pytalem tak sobie ile i czy robia czyszczenie ultradzwiekami . I tak na 3 ASO tylko w jednym maja sprzet i robia cos takiego .Auto -wimar i Sobkol nie robia , a w Auto-unia wykonuja cos takiego . Koszty wychodza tak :

czyszczenie jednej pompki - 200pln

zestaw uszczelek i mocowania do jednej pompki -150pln

uszczelka dekla -80pln

Razem 1480pln.

 

 

Natomiast jak pytalem jakiej mam firmy pompki czy simens ,bosch to podobno nie widza i nie wiedza dopiero jak pompka byla by wyjeta . A nie ma roznicy numeru pompek jesli innej firmy, w ASO twierdza ze numer jest jeden i po nim sie nie pozna producenta ?

Dlatego mialbym prosbe .

 

Czy ktos po Vin moze sprawdzic jakiej firmy sa pompki , czy to da sie zrobic tylko VAG ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1480 zł ??!! To już lepiej jeździć na przybrudzonych lub laś STP lub inne wynalazki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

A jak sprawdzic jakiej firmy sa pompki , bez ich wyjmowania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie kodu silnika można jednoznacznie określić, czy producentem jest Siemens czy Bosch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Na podstawie kodu silnika można jednoznacznie określić, czy producentem jest Siemens czy Bosch.

 

Gdzie go znajde ? Pewnie w papierach jakichs bo Vin i oznaczenie BMP to nie jest to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BMP to kod Twojego silnika i w związku z tym pompowtryskiwacze są Bosch'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
BMP to kod Twojego silnika i w związku z tym pompowtryskiwacze są Bosch'a.

 

To takie proste nie pomyslal bym , a rok auta czy silnika , dekada nie ma znaczenia ? Moze raz wsadzali takie a raz inne ?

Tylko jak to takie proste to dlaczego te pacany z ASO jeszcze tego nie wiedza ? Chcieli bym wyjol i im pokazal pompke bo numery sa te same dla obu firm i nie wiedza .

Na fakturce z de pisze ACBMPX0 .

A ty skad o tym wiesz masz jakies pomoce naukowe ? Jak tak to podeslij ten wykaz jakie pompki w jakich silnikach . Bede wdzieczny .

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rok produkcji auta i silnika nie ma znaczenia. Liczy się tylko kod silnika:

 

Pompowtryskiwacze Siemens:

3fec10dff27551c7m.jpg

[/url]

 

Pompowtryskiwacze Bosch:

e7ff624cee41e79fm.jpg

Edytowane przez laki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Wielkie dzieki Piotrek za pomoc i ekstra material . Wiesz wiecej niz ci tam w ASO , albo celowo mi nie chcieli/mogli powiedziec .Chyba podzwonie jeszcze raz i im wyjasnie , bo podawalem vin wiec oznaczenie silnika widzieli . Wiec jednak numery i litery sa inne/rozne dla simensa i boscha . Podobno boscha sa lepsze ,tak ktos pisal na forum .

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności