Skocz do zawartości
Passek2.0DPF

Usunięcie DPF-a w Passacie

Rekomendowane odpowiedzi

A co proponujesz zamniast strumienicy. Wstawisz rure to szumi i wyje, klientowi takie rzeczy się nie podobają, wycięcie wszystkiego z filtra i zaspawanie go to też nie najlpeszy pomysł. Sprawę FAP programowo w passacie B6 ogarniam w 20min jeżeli nie ma żadnych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wycięcie wszystkiego z filtra i zaspawanie go to też nie najlpeszy pomysł. .

 

A czemusz to?

P.S w siemensie ppd1 tez 20min zalatwisz dpf?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie wiem może ktos gdzie można usunąć programowo (z fizycznym usunięciem sam sobie poradze) DPF w woj lubuskim okolice zielonej góry.dzięki z góry i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

My robimy to tak że wizualnie wszystko wygląda jak w serii, wybijamy wkład filtra i w środek wspawujemy rurę lub wkładamy KATa. Czasami jednak klient chce się pozbyć wszystkiego, nie chce mieć śladów obecności DPFa bo uważa że bez filtra prędzej sprzeda samochód...wtedy usuwamy sonde, czujniki i całą puchę, montujemy kawałek rurki albo katalizator...

 

Jeśli chodzi o software...doskonale wiemy dlaczego zajmuje ci to 20min...z czego 15min to zgranie i wgranie programu...ale jest to nie do końca dobre rozwiązanie.

 

Jest to program emulujący obecność filtra w układzie - co działa bardzo dobrze....niestety to co działa źle to kasowanie "tabeli błędów"...odepnij potem przepływomierz czy jakiś inny czujnik...żadna kontrolka i żaden błąd się nie pojawi...wszystko jest ok do czasu gdy w aucie się coś zepsuje...nie ma błędu, nie ma checka a auto jedzie w trybie serwisowym...

 

Żeby można było usunąć DPFa należy wyłączyć "funkcje DPFa" do tego wszystkie czujniki temperatur...i sonde(wg wskazań której jest liczona dawka paliwa)...do tego przydało by zdezaktywować bloki pomiarowe od 68-75...wszystko zajmuje sporo czasu zwłaszcza że zmiana jednego nieprawidłowego bajtu może spowodować że auto nie odpali...

 

...jeśli więc to wszystko robisz w przeciągu 20min to chylę czoła...ale z tego co wiem to na palcach jednej ręki można policzyć ludzi w Polsce którzy usuwają DPFy w taki sposób jak opisałem...a może wystarczą tylko 2-3 palce...

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zrobiłem jakiś czas temu softa , obecnie DPF zaczyna się coraz częściej wypalać , wiem że w kanale 75 pozycja 3 można sprawdzić stopień zapchania filtra w procentach i tam dochodzi do jakiś 50 % i wypala , wartość spada do 8 % kończy wypalanie ale wartość pomimo zakończenia wypalania spada do 0% . Mam takie spostrzeżenia , kiedyś wypalania zaczynało się po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika , obecnie wydaje mi się że zaczyna wcześniej i częściej , błędów niema . I teraz chciałem zapytać czy czasami jakiś czujnik nie odmówił posłuszeństwa lub w jaki sposób można jeszcze sprawdzić zapełnienie filtra ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co się tak uparliście na ten kanał 75 jak kondycje filtra powinno się sprawdzać w 67 i 68...bo one są najważniejsze...resztę sprawdza się na koniec...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ,a które pozycje dokładnie i jakie wartości są pożądane ???

możesz delikatnie naświetlić co i jak ?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obecnie wydaje mi się że zaczyna wcześniej i częściej , błędów niema .

Mialem te same objawy jak dpf zakonczyl swoj zywot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no dobra ,a idzie to gdzieś sprawdzić w kanałach żeby czasem nie okazało się że padł jakiś czujnik (błędów brak)lub coś innego . Masz może foty jak wyglądał w środku , bo chcę go wyjąć i przepłukać lub jakoś inaczej wyczyścić ale najpierw muszę sprawdzić zapełnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.S w siemensie ppd1 tez 20min zalatwisz dpf?

 

Oczywiście że tak. Filtr dpf zaprogramowany jest w procku, odczyt BDM. Ale nie w 20min :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby rozwiać wszystkie wątpliwości dotyczące pytań o kanały i dane dotyczące o stan DPF-a, napewno co nie którym się przyda (dane pochodzą z vas-a):

 

067 Particulate filter exhaust gas values 1

Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm

A Values valid only during regeneration (no overrun)

1) Temperature upstream of turbocharger

> 690°C (after 10 seconds)

2) Temperature in particulate filter (calculated temperature)

> 400°C (approx. 30s after start of regeneration)

3) Exhaust gas pressure difference via particulate filter

No data

4) Offset differential pressure in overrun

No data

 

068 Particulate filter exhaust gas values 2

Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm

A Values valid only during regeneration

1) Charge coefficient

< 40% (at 40% regeneration starts)

2) Ash mass

max. 60 g *)

3) Ash learned value

[%]

4) Vacant

 

*) After replacing filter set axle mass with VAG tester to 0

 

 

069 Particulate filter regeneration status 1

Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm

A Values valid only during regeneration (no overrun)

1) Regeneration status 1

XXXX XXX1 Interruption of regeneration by overrun, high

torque request or rapid road speed

change

2) Vacant

 

3) Vacant

 

4) Regeneration status 4

XXXX XXX1 Regeneration stage 1 (normal thermal

regeneration)

XXXX XX1X Regeneration stage 2 (enhanced thermal

regeneration)

 

070 Particulate filter regeneration status 2

Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm

A Values valid only during regeneration (no overrun)

1) Regeneration status 4

XXXX XXX1 Regeneration stage 1 (normal thermal

regeneration)

XXXX XX1X Regeneration stage 2 (enhanced thermal

regeneration)

2) Total regeneration time

3) Regeneration counter

A Number of failed regenerations (max.4)

4) Status successful regeneration

1 If regeneration successful

 

071 Particulate filter post-injection

Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm

A Values valid only during regeneration (no overrun)

1) Engine speed

In regeneration: <= 3000 rpm

2) Post-injection quantity

< 10 mg/stroke

3) Commencement of delivery, post-injection

[° bef./aft. TDC]

4) Duration of delivery, post-injection

[°CA]

 

073 Particulate filter vehicle data

Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm

{0>»

A Werte nur wдhrend der Regeneration gьltig (kein Schubbetrieb)«<}100{>A Values valid only during regeneration (no overrun)<0}

1) Consumption since last regeneration

[l]

2) Distance driven since last regeneration

[km]

3) Time since last regeneration

[h]

4) Vacant

 

074 Particulate filter exhaust gas values 3

Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm

A Values valid only during regeneration (no overrun)

1) Engine speed

[rpm]

2) Temperature upstream of turbocharger

> 690°C

3) Lambda actual

1,0-2,5

4) Injection offset lambda

 

075 Particulate filter emission values 4

Engine idling, 20 seconds after cold start

at room temperature and not in regeneration mode

1) Temperature upstream of turbocharger

> 100°C

2) Temperature before particulate filter

100°C > T > 40°C

3) Charge coefficient

< 40% (as from 40% regeneration starts when driving)

4) Temperature after particulate filter

Temperature before particulate filter > T > Ambient temperature

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a powie mi ktoś jak rozpoznać w czasie jazdy że zaczął się proces regeneracji (przepalania) DPF.Ja swoim autem zrobiłem 2 tys km i ani razu nie zauważyłem nawet podwyższonych obrotów silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

matti_pl wynikało by z tych materiałów że mam prawie 2x przekroczony poziom zapełnienia skoro w kanale 68 pozycja 2 mam wartość 116 a w tym co zamieściłeś max to 60 mg . Jest to prawdopodobne że kanały dla silnika BGW mogą się różnić od nowszych silników z suchym filtrem ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam swoje pytanie i proszę o odpowiedz....Panowie a powie mi ktoś jak rozpoznać w czasie jazdy że zaczął się proces regeneracji (przepalania) DPF.Ja swoim autem zrobiłem 2 tys km i ani razu nie zauważyłem nawet podwyższonych obrotów silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponawiam swoje pytanie i proszę o odpowiedz....Panowie a powie mi ktoś jak rozpoznać w czasie jazdy że zaczął się proces regeneracji (przepalania) DPF.Ja swoim autem zrobiłem 2 tys km i ani razu nie zauważyłem nawet podwyższonych obrotów silnika

Z mojego doświadczenia wiem, że jeżeli filtr w aucie jest zdrowy, to jego praca w ogóle nie jest zauważalna, jeździsz i zapominasz że takie coś istnieje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat

Witam wszystkich,

Od 2-3 tygodni autko stało się zamulone, tak jak by została wyłączoną turbina.

Jeździłem swoim paskiem w dwa miejsca na diagnostykę, w jednym powiedzieli mi, że mam zapchany filtr cząstek stałych a w innym, że czujnik różnicy ciśnienia na filtrze do wymiany.

Prawdę mówiąc u nas w krastystawie, nie ma dobrych fachowców w tej dziedzinie, a pozatym bałbym się pozostawić im autko.

Od znajomego dostałem namiary do firmy z Tomaszowa lubelskiego, co zajmuje się usuwaniem filtrów i podnoszeniem mocy. Telefonicznie powiedzieli mi, że może być jedna i duga przyczyna.

Według nich najlepszym rozwiązanie byłoby usunięcie filtr cząstek stałych wówczas czujniki są odpinane i nie będę musiał nic kupować, a problem będę miał na zawsze z głowy, ale nic więcej nie chcą powiedzieć do póki sami nie przeprowadzą diagnostyki.

A co wy o tym sądzicie? Dodam jedynie ze Auto uzytkowane jest głownie w mieście, raz na miesiąc a nawet zadziej, robi trasę.

Autko to VW Pasat B6 2.0tdi 140KM, przebieg niby 190 tyś km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a powiedzcie czy dużo trudności sprawia fizyczne wyciągnięcie dpf z auta (w celu usunięcia zawartości dpf) a może trafił ktoś na fotorelacje z takich prac-bardzo bym był wdzięczny za linka do jakiejś fotorelacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja zauważyłem będa w kanale i oglądajac filtr,to chyba tak łatwo nie będzie bez demontażu póośki raczej się nie obejdzie.

Ale może niech ktoś się wypowie co już kiedys taką czynność przeprowadzał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponawiam swoje pytanie i proszę o odpowiedz....Panowie a powie mi ktoś jak rozpoznać w czasie jazdy że zaczął się proces regeneracji (przepalania) DPF.Ja swoim autem zrobiłem 2 tys km i ani razu nie zauważyłem nawet podwyższonych obrotów silnika

-najprostszy sposób sprawdzenia to zatrzymać się na moment, jeśli są podwyższone ponad tysiąc obroty i spalanie chwilowe ok litra na godzinę to trwa wypalani. Będzie również czasem szarpać silnikiem.

-przy przyspieszaniu później reaguje na gaz, przy wolniejszej jeździe potrafi szarpnąć, ogólnie da się wyczuć, że auto inaczej pracuje, ale tak jak piszę, najprościej zerkać na obrotomierz, jeśli się zatrzymujemy i nie opadnie tam gdzie zawsze to właśnie trwa proces wypalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zawsze występują podwyższone obroty - pozostałe objawy jak najbardziej - generalnie jak jeździsz i nie czujesz różnicy to dobrze - znaczy to tylko tyle że się wypala niezauważalnie - ma dobre warunki do wypalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności