Skocz do zawartości
Passek2.0DPF

Usunięcie DPF-a w Passacie

Rekomendowane odpowiedzi

2200 to faktycznie sporo, jak mozna samemu to zrobic bez modyfikacji softu, tylko z modyfikacją czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie...mozna tez zchipsowac zakladajac rezystory na przeplywke czujnik doladowania, i temp paliwa.

Poprawialem po takich nr juz autka gdzie bledy sie do FISa az wkradly i ciezko bylo je z tamtad wywalic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak mozna samemu to zrobic bez modyfikacji softu, tylko z modyfikacją czujnika

 

hehe dobiło mnie to...

co najmniej raz w tygodniu robimy auto w którym już wcześniej ktoś wywalił filtr...naprawdę szczęka opada jak się widzie niektóre "pomysły"...

 

Pochwale się też że w ostatni poniedziałek zrobiliśmy auto(Master) którego nie zrobiła żadna firma na górnym śląsku i okolicach...nawet właścicielowi powiedzieli żeby do nas nie jechał bo nie damy rady ;-) .... na koniec usłyszałem "jesteś wielki" ...

 

Właśnie dlatego ceny mamy jakie mamy ;-) a chip rezystorom mówimy NIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę temat.

 

W Elsie dla passata B5 z silnikiem BGW jest opisana wymiana DPFa.

 

wymianadpfdopasowaniema.jpg

 

Jeśli wyrzucimy DPF i wyzerujemy czujnik to skąd komputer będzie wiedzieć, że go faktycznie nie ma, a podczas jazdy, różnicy ciśnień przecież nie będzie.

 

Czy w ten sposób można pozbyć się DPFa?

Czy komputer w inny sposób sprawdza stan zapełnienia filtra do uaktywnienia procesu wypalania?

To po co jakieś operacje usunięcia go w sterowniku?

 

Myślę, że samo wyzerowanie powinno wystarczyć.

 

A jak wy sądzicie?

Edytowane przez Abe's

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Abes spróbuj to zrobić to zobaczysz jaki będzie efekt...ludzie walczą z tym tematem od lat czasu a Ty w 5s znalazłeś rozwiązanie....:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba trochę się zorientować w tym temacie przed usunięciem filtra i jego sposobie jaki wybierzemy. Ludzie, którzy mają z nim problem są gotowi zapłacić firmom, które się w tym specjalizują tylko, że te firmy nie powiedzą w jaki sposób zostanie ten problem rozwiązany.

Ma nie pojawiać się np. błąd "18434 - Particulate Trap Bank 1: Efficiency Below Threshold" i koniec - co to klienta obchodzi!. A sposób może być prostszy niż nam się wydaje.

 

Nie chcę usuwać funkcji DPFa ze sterownika, a tylko go oszukać w ten sposób, aby widział filtr który się nie zapełnia, bo go rzeczywiście nie ma.

Nie wydaje mi się, żeby sterownik był na tyle inteligentny i zainteresował się tym, że po przejechaniu np. 1000km DPF mu się nie zapełnia. Może jest tak, że funkcja w sterowniku silnika, która bez względu na to w ilu % zapełniony jest DPF włącza proces wypalania, a czujnik jest po to, żeby wiedział w którym momencie zakończyć wypalanie - jeśli tak to trochę dziwna jest ta kontrola zapełnienia filtra.

 

Może dlatego czasami zapycha się filtr, którym pomaga tylko wymuszone wypalanie lub wymiana na nowy. Mam na myśli fakt jeśli zapchamy w 90% DPF po przejechaniu 500km, a sterownik sprawdza zapełnienie po przejechanych 1000km.

Edytowane przez Abe's

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak DPF będzie super mega czysty to i tak będzie wypalany co ok 700km a czasami częściej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie chcę usuwać funkcji DPFa ze sterownika' date=' a tylko go oszukać w ten sposób, aby widział filtr który się nie zapełnia, bo go rzeczywiście nie ma.[/quote']

Ja usunolem (a tak dokladnie to kmink usunol) prawie 2 tygodnie temu DPFa w moim aucie, nie nadawal sie juz do niczego, jak narazie zrobilem bez niego ponad 2000 km i jestem zadowolony ze go niema, auto lepiej przyspiesza i mniej pali, a co do usuniecia funkcji DPF ze sterownika, to orginalne oprogramowanie zawsze mozna wgrac spowrotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również pozbyłem się tego ustrojstwa. Był tak zapchany ze tiry to z górki i z wiatrem musiałem wyprzedzać. Dla zainteresowanych ze wschodu dodam ze można to zrobić w tomaszowie lubelskim, za 1200zl a i przy okazji można program taniej zrobić :evil: dla chętnych mogę podać namiary.

 

pozdrawiam,

Kuba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak macie problemy z filtrem i jestescie z centralnej Polski to polecę szczerze firmę z Łowicza, robiłem tam usługę i jest ok, wyslalem kilku znajomych z ciezkimi przypadkami i tez ogerneli temat, a ponoc bylo jezdzone juz po innych niby super tunerach. Można sie dogadac cenowo a co najwazniesze widac u nich fachowość i dobre podejscie do tematu.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie gdzie w województwie zachodniopomorskim mógłbym usunąć filtr dpf z mojego paska, oczywiście jaką firmę polecacie.

 

Za wszystkie odpowiedzi z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

podłączam się do pytania i proszę również o zakłady w lubuskim w tej specjalnosci

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile koni poleci po usunięciu dpf-a?, bo mechanik tak stwierdził że polecą.

Edytowane przez pozycjoner

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy częste wypalanie DPF'a świadczy o jego zużyciu/zapchaniu bądź złej pracy czujników?

W moim przypadku wypalał się co 100km w mieście, a co 200km na trasie.

Wygląda na to, że mój filtr nie jest zapchany, bo po wyjęciu nie ma różnicy w dynamice.

Myślałem, że DPF jest przyczyną zamulenia auta, a okazało się, że jest za niska wydajność paliwowa pompowtryskiwaczy.

 

Zdjęcia przedstawiają DPF po usunięciu.

strona wlotowa

 

img2227a.th.jpg

 

strona wylotowa

 

img2229ah.th.jpg

 

W każdym razie przed naprawą pompek jak usunąłem DPF to sterownik wymusił próbę wypalania po ok 500 kilometrach tak jak to napisał kmink we wcześniejszym poście.

Nawet jak DPF będzie super mega czysty to i tak będzie wypalany co ok 700km a czasami częściej.

Wtedy sterownik wywalił błąd 18434 chyba dlatego, że czujnik temperatury przed DPF miał za niską wartość.

 

I tak na razie jeżdżę bez DPF'a mając 1000-1500zł w kieszeni nie usuwając go ze sterownika, a błędu nie kasowałem dlatego, żeby nie próbował wypalać się ponownie.

Mam jeszcze zamiar przerobić pompkę dozującą SATACEN w obieg zamknięty, aby pompowała dodatek z powrotem do swojego zbiornika.

Muszę przerobić, bo jak się płyn skończy to może się zatrzeć pompka, no i jak będzie obieg zamknięty to czujnik poziomu płynu będzie na tym samym poziomie.

Także częściowo podważam ten cytat.

Abes spróbuj to zrobić to zobaczysz jaki będzie efekt...ludzie walczą z tym tematem od lat czasu a Ty w 5s znalazłeś rozwiązanie....

 

Te informacje są dla użytkowników aut z silnikiem BGW, ale na innych też można próbować.

 

PS. Mam na sprzedaż używany DPF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Napisał kmink

Nawet jak DPF będzie super mega czysty to i tak będzie wypalany co ok 700km a czasami częściej.

witam

U mnie wypala sie srednio co 1200-1500km i mam przebieg 260tkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że czujnik różnicy ciśnień nadzoruje pracę DPF'a cały czas podczas pracy silnika. Jak odłączymy filtr od czujnika to wtedy sterownik stwierdza, że pomimo pracy silnika i informacji o zerowej różnicy ciśnień oraz braku błędów z czujników musi okresowo wypalać filtr.

U mnie wypala sie srednio co 1200-1500km i mam przebieg 260tkm

bo czujnik jest podłączony do filtra i jest czysty.

To by się zgadzało, a Jacek ma filtr i cały układ w dobrej kondycji.

 

W takim razie co u mnie nie tak z tym wypalaniem?

Wygląda na to, że czujnik nie zgłasza błędu, a wskazuje wysokie nasycenie filtra choć w rzeczywistości jest w miarę czysty. Dlatego po wyjęciu DPF'a nie stwierdziłem różnicy w dynamice auta.

 

Jest jeszcze coś takiego jak pojemność filtra.

Różnica pomiędzy moim a Jacka jest taka, że mój ma bardzo małą pojemność dlatego częściej musi być wypalany choć nie jest zapchany.

 

Co Wy o tym sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy eksploatacji silnika z dpf-em bardzo wazne jest na jakim oleju i paliwie jezdzisz, ja osobiscie jezdze na LM 507.00-504.00{olej] i shell v-power{ON] a dlatego ze oba te produkty maja bardzo niska zawartosc siarki ktora jest powodem czestrzego zapychania sie filtra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem, że te dwie rzeczy są ważne dla naszych silników, ale że aż w takim stopniu to nie. Też jeżdżę na 507.00 ale z olejem napędowym to różnie bywa.

Edytowane przez Abe's

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

shell v-power :http://www.flota.v10.pl/Shell,VPower,Diesel,z,komponentem,GTL,juz,w,Polsce,30014.html

Edytowane przez jacek 75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jacek75 jak jeździsz w większości w trasie to się będzie wypalał rzadziej...zresztą niekoniecznie wiesz kiedy to następuje...w większości przypadków wypalanie następuje co ok 700-1000km....nie uwierzę że w aucie jeżdżącym więcej niż 70% przebiegu po mieście filtr wypala się rzadziej niż co 1000km...jest to niemożliwe...

 

Abe's kombinujesz jak koń pod górę zupełnie bez sensu....

1. Mimo tego że nie skasujesz błędu filtr i tak będzie się wypalał....przejedź kilka tyś km to pogadamy....

2. Skoro to pompki były problemem to dlaczego po naprawie usterki nie założyłeś filtra?

Jeśli już wszystko naprawiłeś to po co kombinowanie i rzeźbienie? Wg Twoich torii nie powinieneś mieć już żadnego problemu z filtrem.

 

Z tego co piszesz to ciągle siedzisz przy aucie, kontrolujesz wypalanie, błędy itd....nie uważasz że to jest chore? Auto ma służyć do jeżdżenia a nie spuszczania się nad nim...

Pewnie jak zaczną się problemy to o tym nie napiszesz żeby nie obalić swoich tez...ale zobaczysz...kilka tyś km i będziesz miał problem - nie sprzedawaj tego filtra bo ci się jeszcze przyda...

 

 

Niestety w Polsce większość ludzi kupuje auta na które ich nie stać...byle pokazać się na ulicy/przed sąsiadem...kupują wyżyłowanego passata za grosze i myślą że to będzie perpetuum mobile....pojawi się problem to zamiast profesjonalnie załatwić sprawę to rzeźbią....potem ktoś kupi taki ulepek i ma big problem...

 

W cywilizowanym świecie jest tak że jeśli ktoś jest np. elektrykiem to robi tylko elektrykę...potrzebuje postawić dom to bierze murarza, naprawić samochód to jedzie do mechanika...każdy robi to co umie najlepiej i daje zarobić innym...i tak to wszystko się kręci...w Polsce...mamy same złote rączki od wszystkiego...ludzie sami budują domy które się rozwalają, kładą kable tak że dochodzi do zwarć i pożarów i naprawiają auta które potem psują się jeszcze bardziej...naprawdę moga pojawić się problemy jak ktoś kto zna się na malowaniu zabiera się za naprawę samochodu...

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności