Skocz do zawartości
Passek2.0DPF

Usunięcie DPF-a w Passacie

Rekomendowane odpowiedzi

Kmink - w całości się z Tobą zgadzam i z tą polską rzeczywistością także.

 

Oprócz pompek to największym problemem jest przybywanie oleju w okresie zimowym (teraz to już wiem i nikt w żadnym serwisie nie chciał potwierdzić mojego zdania) to dlatego były te kombinacje.

Jeszcze nie wiem czy z powrotem zamontuję DPF, czy go usunę razem z funkcją sterownika.

 

PS. na razie przejechane około 2000 km i jeszcze nie miał chęci się wypalać, a wcześniej jak skasowałem błąd to od razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kmink:

jacek75 jak jeździsz w większości w trasie to się będzie wypalał rzadziej...zresztą niekoniecznie wiesz kiedy to następuje...w większości przypadków wypalanie następuje co ok 700-1000km....nie uwierzę że w aucie jeżdżącym więcej niż 70% przebiegu po mieście filtr wypala się rzadziej niż co 1000km...jest to niemożliwe...

 

Witam

Możesz nie wierzyć ale tak jest i jeżdżę 90% po mieście i jest to nie możliwe żeby przegapić proces wypalania . Ty masz filtr suchy a to jest wielka różnica

Pozdrawiam

Edytowane przez bimbol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jacek - LM 507.00-504.00 to znaczy Liqui Moly?

Możesz podać link do tego konkretnego oleju?

Skoro jeździsz praktycznie po mieście to jak u ciebie z przybywaniem oleju w okresie zimowym.

Na tym oleju jak odpalasz wychłodzony silnik poniżej zera to czuć nierówne klepanie silnika przez pierwsze 5 sekund?

 

Nie wiem co jest nie tak w moim przypadku.

- DPF zużyty?

- czujnik różnicy ciśnień mimo braku błędu źle wskazuje zapełnienie filtra?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nam ani razu się nie wypalał DPF tryb jazdy z dużą przewagą "miasta" więc nie ma zasady :P

W cywilizowanym świecie jest tak że jeśli ktoś jest np. elektrykiem to robi tylko elektrykę...

w cywilzowanym świecie każdy zarabia troszkę inne kwoty niż w PL! więc jedno tłumaczy drugie, porównanie nie jest na miejscu! Idąc dalej w "cywilizowanych krajach" stopień nauki też nie jest tak rozbudowany jak u nas :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

http://moto.allegro.pl/liqui-moly-top-tec-4200-5w30-vw-507-00-504-00-w-wa-i1458327787.html

Oleju nigdy mi nie przybywalo czy zima czy lato, a jak odpalam to przez chwile slychac glosniejsza prace silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w cywilzowanym świecie każdy zarabia troszkę inne kwoty niż w PL! więc jedno tłumaczy drugie, porównanie nie jest na miejscu!

 

stawki za usługi też są w PL odpowiednio niższe...więc na jedno wychodzi... :-)

 

Idąc dalej w "cywilizowanych krajach" stopień nauki też nie jest tak rozbudowany jak u nas

 

wiesz to z doświadczenia? uczyłeś się kiedyś w "cywilizowanym kraju"?

proponuje Ci zrobić studia na jakiejś zagranicznej uczelni to wtedy pogadamy ;-)

 

tak się składa że spędziłem kilka lat za granicą (nie w UK na zmywaku) a moja żona akurat kończy dr-at na NTNU...po prostu powieliłeś jakiś kolejny mit wyssany z palca...podobnie jak to że w USA mieszkają debile...pracowałem z amerykańcami, anglikami, szkotami, australijczykami, nigeryjczykami, norwegami, szwedami i niemcami...nie zauważyłem żeby byli gorzej wykształceni itp...w niektórych kwestiach jest wręcz przeciwnie jeśli chodzi o praktykę/laboratoria(biorę pod uwagę uczelnie techniczne) to nasze uczelnie są daaaaleko w tyle...

 

 

p.s Abe's jeśli Ci przybywa oleju to powodem może być właśnie wypalanie filtra...i nie chodzi o wypalanie gdy ten się przytka tylko o mikro dotryski paliwa o których nie wszyscy wiedzą.

 

o tym jak często filtr się wypala, z jaką częstotliwością są realizowane dotryski decyduje odpowiedni algorytm...który "bierze" pod uwagę to jak często wciskasz sprzęgło, jak nagrzewa się silnik, czy jeździłeś spokojnie czy szybko...zimą silnik nagrzewa się wolniej(niska temp. zew.), jeździ się wolniej, auto więcej stoi w korkach itd...dlatego ECU "myśli" że DPF powinien zostać wypalony z większą częstotliwością...

Jeśli do tego dojdzie problem z dużą ilością popiołu w DPFie, czy problem z czujnikiem różnicy ciśnień to cały system nie funkcjonuje jak należy, wypalanie i mikro dotryski sa realizowane dużo częściej niż powinny być nawet w złych warunkach eksploatacyjnych...

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
p.s Abe's jeśli Ci przybywa oleju to powodem może być właśnie wypalanie filtra
U mnie wlasnie to bylo powodem, ale filtr byl juz zabity na maksa, zresta Ty kmink to robiles to wiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety w niemczech sa te filtry potrzebne ;) i drogie.

plyn w moim dalem wymienic po 135000km - bo sie domagal. wymiana filtra byla w zeszlym lecie. dobrze ze kupilem uzywany filtr i go wyczyscilem. wymaiana nie problem, problem byl w oprogramowanu, ktörego nikt nie mögl wyröwnac (zanieczyszczenie filtra w ecu). wiec musialem to dac zrobic u vw.

 

juz mnie to nie spotka -> ross tech zamöwiony :bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety w niemczech sa te filtry potrzebne

Dlaczego sa potrzebne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w polsce nie sprawdzaja emisji spalin?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam kilku znajomych ktorzy jezdza bez DPFa na niemieckich blachach (nie tylko VW) i niby analize spalin to przechodzi nawet bez filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cos mi sie w to nie chce wiezyc - u nas robione jest przez lacze diagnozy

 

sa oni tu tez na forum? wiesz cos dokladniejszego? jestem tez w 2 niemieckich forach - ale nic jeszcze nie czytalem na ten temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam kilku znajomych ktorzy jezdza bez DPFa na niemieckich blachach (nie tylko VW) i niby analize spalin to przechodzi nawet bez filtra.

W byłej firmie mieliśmy dwie krajowe Oktawie kombi. Jedna 110 konna z 2003/2004 roku, a druga 90 konna trochę starsza. Z wydechu tej 110 konnej było czuć zapach charakterystyczny dla obecnych aut z DPFem i nie miała żadnego filtra. Co Wy o tym sądzicie?

Edytowane przez Abe's

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grupie VW były montowane tzw filtry bezobsługowe...bez żadnej elektroniki itd...właściciele takich aut myślą że mają auto bez DPFa bo ten nie sprawia żadnych problemów a wypalanie następuje już w temperaturach 250-300C...w zasadzie można powiedzie że sadza jest usuwana cały czas...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ostatnio zauważyłem że DPF wypal mi się znacznie częściej( muli auto i do tego silnik dość mocno wibruje i więcej pali ). Żadne kontrolki sie narazie nie świecą. Byłem w serwisie na przeglądzie i powiedziałem żeby mi sprawdzili stan DPF-a. Przeprowadzili serwisowe wypalanie i okazało sie że jest dość mocno zapchany. Norma jest 60g a u mnie 86g(nie wiem o co dokładnie chodzi, ale o 40% za dużo ) Zaproponowali wymiane za 5500, albo czysczenie chemiczne za 1500. W związku z tym mam pytanko, czy jeździć z nim jeszcze i liczyć na to że się sam wypali, czy może go usunąć żeby jakiegoś innego bałaganu nie narobił?

Edytowane przez Andreus1979

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamietam to lampka sie wlacza przy 143 gramach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wynik ponad norme wyszedł po serwisowym wypalaniu, więc wynika z tego że normalnie nie da się go do np. zera wypalić. Zostaje 40% sadzy ponad norme. Serwis zaprroponował wymiane, więc nie do końca wiem czy jeźdząc z takim filtrem nie uszkodze czegos innego?

Edytowane przez Andreus1979

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andreus1979

 

mam ten sam problem.nie dalo nic nawet serwisowe wypalanie.dale jest zapachany w jakimś stopniu + redukcja mocy , oborotow. nie ma sensu dalej pakowac kasy w ten "zlom" umawiam sie na usuniecie.:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do zera nigdy nie wpalicie ani wyczyscicie. jak go nie chcecie wywalic, to trzeba samemu wyczyscic.

filtr trzeba wymatowac i woda pod ciscieniem czyscic (ja robilem karcherem). raz z jednej a raz drugiej strony, az czysta woda bedzi wychodzila. godzina lekko zejdzie. a pözniej to tylko vcds´em zmniejszyc stan zapelnienia i dalej jezdzic ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
okazało sie że jest dość mocno zapchany. Norma jest 60g a u mnie 86g

U mnie norma zapchania to 150 mg, a ja mialem ponad 250 mg i kontrolka tez mi sie niepalila, a objawy to:

wieksze zuzycie paliwa, auto mulowate, glosniej pracowal silnik i przybywalo oleju, oraz czeste wypalanie filtra.

Po usunieciu DPFa wszystko wrocilo do normy.

Jak dobrze pamietam to stan zapchania jest pokazywany w mg, a zapelnienia w %

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności