mry_b6 Zgłoś #321 Napisano 20 Września 2014 Dymienie na jasno - powodem może być niewłaściwie usuniety programowo DPF U mnie po usunięciu DPF na zimnym silniku dymi właśnie na biało. Czasem bardzo! Jakieś porady co z tym zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piet Zgłoś #322 Napisano 21 Września 2014 podzielę się własną opinią o dpf-ie, obecnie mam golfa5 1.9tdi, 2007', 105km dziubnięty na ok. 135km, 220tyś na budziku - oryginał miałem zapełnienie na poziomie 67%, objawy takie, że gdy filtr zbliżał się do wypalenia poszarpywało autem przy delikatnym przyspieszaniu, generalnie auto było przymulone, wrażenie jakby zaciski trzymały któreś koło.. po wypaleniu przez 150-200km spokój, dpf wywalony mechanicznie i softowo, co się zmieniło? auto bardzo chętnie przyspiesza, skończył się efekt mulenia, spalanie sądzę, że na tym samym poziomie lub kapkę mniejsze, minusy? póki co jeden - czuć spaliny nie dymi na czarno, przy odpaleniu przez chwilę delikatnie biało/siwo - identycznie jak miałem w pasku bez dpf-a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diavol Zgłoś #323 Napisano 23 Września 2014 Dobrze moim autem zaopiekowali się w serwisie w Krakowie ŁG autoserwis na ul.Półłanki. Usunięcie dpf się obawiałem, ale wszystko poszło jak trzeba i teraz ładnie śmiga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frankie Zgłoś #324 Napisano 12 Października 2014 Generalnie to pierwsze słyszę o tym aby komuś auto paliło więcej Po wyłączeniu lambdy dawka paliwa jest liczona w funkcji wskazań przepływomierza - mimo tego nie słyszałem, żeby od tego fura paliła więcej Zawsze można lambdę włączyć No, nie tak chyba pierwszy. Albo pamięć krótka, albo te uśmieszki to jakaś forma ironii. Usunąłem DPFa u kminka w styczniu 2014. Przejechałem od tego czasu około 23.000 km. Jak dla mnie pali więcej o ok 0.5 l/100 km. Ale to tak tylko BTW, bo mój wpis ma dotyczyć kopcenia. Mam pytanie: B6, BMR 170 KM, 2006. Przy intensywnym przyspieszaniu kopci bardzo wyraźnie na czarno. Utrzymując 140-150 km/h zostawiam za sobą widoczną nawet we wstecznym lusterku chmurę czarnego dymu. Mam wrażenie, że problem narasta z każdym przejechanym tysiącem kilometrów. Sprawdziłem przed chwilą VAG-CANem silnik, nie ma żadnych błędów. Jako, że nie jestem specem w temacie proszę o podpowiedź co należy jeszcze sprawdzić zanim odstawię definitywnie samochód do mechanika ? Po prostu nie chcę być naciągniętym na jakieś ekstra prace. Pozrzucałem wszystkie możliwe wartości bloków aż chyba do 118-go, pomiary robiłem z uwagi na okoliczności na postoju. Mogę wrzucić na forum wartości konkretnych bloków, mogę też to zlogować w trakcie jazdy. Proszę o radę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #325 Napisano 12 Października 2014 W BMRze jest inny sterownik i inny układ wtryskowy więc nie porównuj dwóch całkowicie różnych silników, programu i totalnie innego sposobu wyłączenia obsługi DPF... Skoro samochód Ci kopci na czarno to się nie dziw, że pali więcej....a kopci bo widocznie coś jest popsute...jak wtryski leją, masz nieszczelność w układzie dolotowym, delikatnie przycina się EGR czy ma usterkę mechaniczna w silniku to co ma pokazać komputer? Trzeba szukać metodą prób i błędów...ale po co zadzwonić i poprosić o podpowiedź jak można pomarudzić na forum :ocochodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #326 Napisano 12 Października 2014 (edytowane) - - - - - aktualizacja - - - - - Usunąłem DPFa u kminka w styczniu 2014. Powinni zabrać Ci dowód rejestracyjny... Edytowane 12 Października 2014 przez motocyklista Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frankie Zgłoś #327 Napisano 12 Października 2014 (edytowane) W BMRze jest inny sterownik i inny układ wtryskowy więc nie porównuj dwóch całkowicie różnych silników, programu i totalnie innego sposobu wyłączenia obsługi DPF... Moim celem nie był atak na Ciebie, zrobiłeś co swoje, ja Ci zapłaciłem i jest OK. Zwróciłem tylko uwagę, skoro tak kategorycznie piszesz, że jednak nie jest tak, że Cie użytkownicy Twoich przeróbek nie informują o zwiększeniu spalania, bo ja byłem tego osobistym przykładem. Skoro samochód Ci kopci na czarno to się nie dziw, że pali więcej.... Zgłosiłem Ci to tego samego dnia, po 300 km powrocie do domu. Wtedy nie kopcił tak jak teraz to obserwuję, zaobserwowałem tylko zwiększenie spalania o którym Ci od razu napisałem. a kopci bo widocznie coś jest popsute...jak wtryski leją, masz nieszczelność w układzie dolotowym, delikatnie przycina się EGR czy ma usterkę mechaniczna w silniku to co ma pokazać komputer? Trzeba szukać metodą prób i błędów...ale po co zadzwonić i poprosić o podpowiedź jak można pomarudzić na forum :ocochodzi Ja nie marudzę, przeczytaj jeszcze raz mój pierwszy post. Przedstawiłem problem, opisałem model silnika i warunki przy którym kopci, zapytałem grzecznie o radę, kogoś bardziej doświadczonego. I fajnie, że się odezwałeś. Swoją drogą do kogo miałem niby zadzwonić? Każdy znany mi mechanik każe podjechać "bo przez telefon nie naprawiają" i na start już jestem w plecy, w dodatku nie mam pewności czy diagnoza będzie słuszna, czy też to będzie sprawdzanie po kolei lub na chybił trafił, które będę sukcesywnie sponsorował. Stąd też moja grzeczna prośba do forumowiczów, którzy to przerabiali pewnie już nie raz. Wracając do zasadniczego tematu, dodam tylko, że w ramach gwarancji serwis VW wymienił mi jakieś 30.000 km temu wszystkie cztery wtryski. Chyba nie zdążyły się szybciej zużyć na tyle, aby już lały? Co jeszcze można samodzielnie i prosto sprawdzić ? Edytowane 12 Października 2014 przez frankie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #328 Napisano 13 Października 2014 No, nie tak chyba pierwszy. Albo pamięć krótka, albo te uśmieszki to jakaś forma ironii. Usunąłem DPFa u kminka w styczniu 2014. Przejechałem od tego czasu około 23.000 km. Jak dla mnie pali więcej o ok 0.5 l/100 km. Ale to tak tylko BTW, bo mój wpis ma dotyczyć kopcenia. Mam pytanie: B6, BMR 170 KM, 2006. Przy intensywnym przyspieszaniu kopci bardzo wyraźnie na czarno. Utrzymując 140-150 km/h zostawiam za sobą widoczną nawet we wstecznym lusterku chmurę czarnego dymu. Mam wrażenie, że problem narasta z każdym przejechanym tysiącem kilometrów. Sprawdziłem przed chwilą VAG-CANem silnik, nie ma żadnych błędów. Jako, że nie jestem specem w temacie proszę o podpowiedź co należy jeszcze sprawdzić zanim odstawię definitywnie samochód do mechanika ? Po prostu nie chcę być naciągniętym na jakieś ekstra prace. Pozrzucałem wszystkie możliwe wartości bloków aż chyba do 118-go, pomiary robiłem z uwagi na okoliczności na postoju. Mogę wrzucić na forum wartości konkretnych bloków, mogę też to zlogować w trakcie jazdy. Proszę o radę. Proponuje sprawdzic uklad dolotowy tj.filtr powietrza,rury,szczelnosc intercooler`a;pózniej uklad zasilania paliwem-filtr,cinienie zasilania paliwem. To na poczatek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #329 Napisano 13 Października 2014 Na początek zaślep EGR - możesz to zrobić sam w domu, zaślepkę zrób sobie z kawałka blachy lub zamów na allegro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frankie Zgłoś #330 Napisano 17 Października 2014 Kmink, dzięki. Dobrze, że się nie obraziłeś. Nie jest moim celem nikogo tutaj denerwować, tym bardziej obrażać. Po Twojej usłudze nie wyskoczył jak do tej pory żaden błąd, z czego się bardzo cieszę. Spróbuje z tą zaślepką, to chyba nie jest jakieś upierdliwe w montażu ? Czy spodziewany efekt będzie na tyle wyraźny, że poznam przyczynę problemu ? Co dalej wtedy ? Posprawdzam też szczelność układu dolotowego, gorzej z pomiarem ciśnienia paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #331 Napisano 18 Października 2014 (edytowane) Na początek zaślep EGR - możesz to zrobić sam w domu, zaślepkę zrób sobie z kawałka blachy lub zamów na allegro. Witam.U mnie też kopci i śmierdzi po wywaleniu DPF-a i czytałem o zaślepieniu EGR-a. Tylko pytanie: czy zaślepka tylko przy EGR-rze czy przed chłodnicą spalin również (jaka grubość blachy bo na all są różnej grubości - od czego to zależy) i czy nie będzie wywalało błędów? Poza tym ten BMR (i wogóle silniki 2.0 grupy VAG) -czy po zaślepieniu nie wystąpią później jakieś kłopoty z samym motorem bo w sieci różnie piszą? Edytowane 20 Października 2014 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lgserwis Zgłoś #332 Napisano 5 Listopada 2014 Jeśli DPF jest poprawnie usuniety bez ruszania map paliwowych , a samochód kopci na czarno to znaczy ,że może występować jakis problem z układem zasilania, lub układem dolotowym . Samochód sprawny z poprawnie usunietym DPF nie ma prawa kopcić , może jedynie puścic czarny delikatny dymek . Kolejna rzecz , to samochód nie powinien wiecej palic po usunięciu DPF . - - - - - aktualizacja - - - - - pytałeś jakim programwm usuwali DPF ? Sprawdziłeś czy masz tabele błędów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frankie Zgłoś #333 Napisano 7 Listopada 2014 pytałeś jakim programwm usuwali DPF ? Sprawdziłeś czy masz tabele błędów ? Jeśli to pytanie jest skierowane do mnie, to odpowiem tak: 1. to wie tylko kminek i jego młodsi pomagierzy. Klienci są w trakcie "zabiegu" wypraszani z pomieszczenia, gdzie dzieje się akcja co by tej wiedzy tajemnej nie podpatrzeć. 2. Nie wiem, czy o to pytasz, ale jeśli chodzi Ci o błędy silnika to ich aktualnie nie ma. Mam VAG-CANa, od czasu do czasu robię sobie przegląd sytuacji. W weekend może uda mi się sprawdzić dwa parametry w trakcie przyspieszania (kiedy najbardziej kopci): ciśnienie zadane na turbinie i faktycznie zmierzone. Jeśli będzie jakaś znacząca różnica to pewnie nieszczelny dolot, a przynajmniej tak mi ktoś podpowiedział (serdecznie go pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję!) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #334 Napisano 8 Listopada 2014 A ja u siebie postanowiłem, że zaślepię EGR'a i po konsultacjach z producentem takich zaślepek doradził mi, żeby założyć taką nie całkowicie zaślepiającą tylko z małymi otworami żeby błędów w ECU nie wywalało. [ATTACH=CONFIG]125003[/ATTACH] Efekt - praktycznie żaden - jak kopcił ( przy rozruchu na siwo ) tak kopci. Błędów nie wywala. Chyba spróbuje jeszcze całkowicie zaślepić. Zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
madison2 Zgłoś #335 Napisano 26 Listopada 2014 Panowie, Gdzie w Warszawie mogę fachowo pozbyć się DPF? Macie jakieś sprawdzone miejsce. Chodzi o silnik 2.0 CBBB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fr86 Zgłoś #336 Napisano 22 Grudnia 2014 (edytowane) Passat 2006r. 2.0 TDI 140KM 8V z DPF. Stracił moc. Ciężko wkręca się na obroty. Po podpięciu VCDS żadnych błędów. Przy podglądzie parametrów DPF w VCDS zakładka Particle Filter (Exhaust Gas II): 7,1 % Particle Filter Load Coefficient 67.0 Particle Filter Carbon Mass Przy dodawaniu gazu na biegu jałowym ciśnienie doładowania spada do około 950 mbar. Powinno rosnąć przynajmniej do 1100 mbar. Podejrzewam zapchany DPF / wydech lub nieszczelność w dolocie. Czy DPF w Passacie jest razem z katalizatorem w jednej puszce? Czy znajduje on się od razu za turbiną z ciężkim dostępem czy centralnie pod autem? Edytowane 22 Grudnia 2014 przez fr86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #337 Napisano 22 Grudnia 2014 Jak masz DPF'a to nie masz KATA jest albo KAT ALBO DPF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fr86 Zgłoś #338 Napisano 22 Grudnia 2014 Jesteś pewny? W innym aucie miałem w jednej puszce zarówno wkład DPF jak i katalizator. Gdzie ta puszka się znajduje? Obecnie nie jeżdżę Passatem i nie wiem. To nie moje auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #339 Napisano 30 Grudnia 2014 KATa zostawiasz, wywalasz DPF a w środek wspawujesz rurkę :-) Witam. A w 170-ce jest KAT w tej puszce, czy tylko DPF? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #340 Napisano 30 Grudnia 2014 Zawsze jest albo DPF albo KAT nie ma tego i tego Panowie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach